Lilo kirjoitti:No vähän siltä tuntuu mustakin, joten lähinnä lasken päiviä oman sopparin loppumiseen...
No mut hei, jos sulla on kerran määräaikainen soppari ja olet lähdössä enivei, miks et vaan menis tekemään tilejä selväksi tän tyypin kanssa. Enkä nyt tarkoita mitään rähinää vaan ihan sellaista perusteellista keskustelua. Ota siihen vaikka se esimieskin mukaan. Tietääpähän tyyppi sitten että olette tosissanne ja ehkä jopa muuttaa käytöstään. Nyt vaan faktat paperille ja hieromaan niitä tyypin naamariin.
Parhaassa tapauksessahan tää kääntyy sun täydelliseksi voitoksi ja saat vielä tyypin duunit. Menetettäväähän tässä ei vissiin juurikaan ole?
Nää, parempi vain valittaa Kitinässä, murjottaa ja miettiä, miksei kukaan tee mitään. Ehkä Karpo auttaisi, tosin sekin näyttää vain vanhoja pätkiä töllössä.
Verdammt. Mieleen on jäänyt kommentti suuseksi satasen, pano kakssataa. Ja se karmea suku, joka hakkasi kaikkia kaikella ja päästeli suustaan sellaista tuubaa, ettei tosikaan. Ennen vanhaan ko. hlöt olisivat vain kadonneet jonnekin, nykyään pitää sietää kaikenlaista skeidaa.
Eilen olin Siwassa. Kassa (mies) jutteli koko asiointini ajan edellisen asiakkaan kanssa, joka oli ovensuussa lähtöä tekemässä, ilmeisesti kyseessä oli miehen tuttu.
Kassa ei mitenkään osoittanut huomaavani minua, ei tervehtinyt, ei sanonut kiitos, tms.
Vittumaisena tyyppinä totesin asioinnin lopuksi "On kohteliasta tervehtiä asiakasta". Mies meni varsin vaikeaksi ja pyysi anteeksi.
Tunsin itseni huonoksi ihmiseksi, vaikka todellisuudessa mielestäni tein ko. henkilölle palveluksen.
Vesper kirjoitti: No mut hei, jos sulla on kerran määräaikainen soppari ja olet lähdössä enivei, miks et vaan menis tekemään tilejä selväksi tän tyypin kanssa. Enkä nyt tarkoita mitään rähinää vaan ihan sellaista perusteellista keskustelua. Ota siihen vaikka se esimieskin mukaan. Tietääpähän tyyppi sitten että olette tosissanne ja ehkä jopa muuttaa käytöstään. Nyt vaan faktat paperille ja hieromaan niitä tyypin naamariin.
Parhaassa tapauksessahan tää kääntyy sun täydelliseksi voitoksi ja saat vielä tyypin duunit. Menetettäväähän tässä ei vissiin juurikaan ole?
Harkinnassa on, heti kun uskon että hermot kestää sen verran etten tosiaan ala huutaa pää punaisena. Itseasiassa keskustelua jossa kaikki osapuolet olisivat läsnä, olen omalle esimiehelle jo ehdottanut (=että sovittaisiin kerralla selvästi mikä kuuluu ja kenelle, ettei tarvitse tarralappu/sähköposti kerrallaan asioista vääntää) mutta eipä oikein tuottanut tulosta.
(Tyypin hommia en tule saamaan, koska koulutus on väärä. Mikä osaltaan myös liittyy asiaan, ko. henkilö katsoo olevansa kaikkien muiden yläpuolella. Ja näköjään onkin, koska tällaista käytöstä ovat saaneet sietää kuulemani mukaan täällä aikaisemmin muutkin, eikä asiaan ole esimiesten taholta viitsitty puuttua.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta. Itsehän kyllä annan rakentavan palautteen, jos koen saavani paskaa palvelua. Mutta mä oonkin palautteen antamisen mestari, mähän koulutan sitä muillekin
Mä tunnen itseni aika ajoin vanhaksi, kun tuntuu että monelta ihmiseltä puuttuu peruskäytöstavat, siis normaali kohteliaisuus! Varsinkin palvelualan ihmisiltä, argh. Ja teineiltä.
Tässä toissailtapäivänä kotimatkalla mielessäni kuristin pari n. 13-14-vuotiasta pissistä bussin etuosassa. Edessäni istui kasvot minun suuntaani n. 65-vuotias rouva, joka myös kuunteli likkojen selontekoa kiusaantunut hymy kasvoillaan. Arvot neidit juttelivat siitä, miten törkeitä mummot on kun haluavat paikan bussissa, ja mikä "vittu niillä on et on aina pakko päästä istumaan kun ne on sentään himassa päivät pitkät" ja toinen vastasi että "nii just, mäki tulin yks ilta tanssitreeneist ja olin ihan poikki ja joku mummo tuli saatana sanoo mulle et saisko se istuu, vaikka bussin perällä oli paikkoja". Jatkoivat koko bussimatkan mummojen pilkkaamista ja ihmettelivät että mikä oikeus niillä muka on istua, kun maksaa lipuistakin vähemmän ja kyl niil on aikaa istuu päivät pitkät kun muut painaa koulussa.
En malttais millään odottaa, että neidit tulevat itse siihen ikään että pienikin bussin jarrutus tai äkkikäännös luksoittaa lonkan ja voimat jaloissa riittää hädin tuskin kävelyyn, saatikka sitten tasapainon pitämiseen, ja joku vittupää kersa istuu napit korvilla 10kg meikit naamassaan vanhuksille osoitetulla paikalla eikä ota paikkapyyntöä kuuroihin korviinsa - saatikka että tarjoaisi paikkaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vesper kirjoitti:Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta.
Tääkin on tärkeää. Mutta kuinka kerron/viestitän kaupan kassalle että sain hyvää palvelua? Tulee vaan mieleen että menee helposti sokeriseks nuoleskeluks se... Tietty voi olla mun päässäkin joku vika tässä, mutta esimerkkejä kaipaan.
lisäys: osaan myös hymyillä, sanoa kiitos ja tervehtiä jne...
Viimeksi muokannut Dumis, 18.09.2009 11:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vesper kirjoitti:Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta.
Tääkin on tärkeää. Mutta kuinka kerron/viestitän kaupan kassalle että sain hyvää palvelua? Tulee vaan mieleen että menee helposti sokeriseks nuoleskeluks se... Tietty voi olla mun päässäkin joku vika tässä, mutta esimerkkejä kaipaan.
Kyl mä näkisin tän ihan vaan kohteliaan käyttäytymisen peilaamisella. Jos joku sanoo hyvää päivää, vastaa hyvää päivää Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun että tervehdit jotain ihmistä hymyillen, ja vastaukseksi saat murahduksen ja katse maassa-asenteella läjän kortteja, eikä kiitosta.
The great club outshines the individual, always and forever.
Riemumieli kirjoitti:Nää, parempi vain valittaa Kitinässä, murjottaa ja miettiä, miksei kukaan tee mitään. Ehkä Karpo auttaisi, tosin sekin näyttää vain vanhoja pätkiä töllössä.
Jos tämä oli minulle, niin minähän juurikin kysyin toimintaohjeita, joilla tilanteesta voisi suoriutua tyylikkäästi. Vai oliko tää se toimintaohje?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis kirjoitti:
Kyl mä näkisin tän ihan vaan kohteliaan käyttäytymisen peilaamisella. Jos joku sanoo hyvää päivää, vastaa hyvää päivää Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun että tervehdit jotain ihmistä hymyillen, ja vastaukseksi saat murahduksen ja katse maassa-asenteella läjän kortteja, eikä kiitosta.
Dumis kirjoitti:Tääkin on tärkeää. Mutta kuinka kerron/viestitän kaupan kassalle että sain hyvää palvelua? Tulee vaan mieleen että menee helposti sokeriseks nuoleskeluks se... Tietty voi olla mun päässäkin joku vika tässä, mutta esimerkkejä kaipaan.
lisäys: hymyn ja kiitoksen osaan ja osaan tervehtiä jne...
"Kiitos hyvästä palvelusta!"
Ympärille tai väliin erinnäinen määrä superlatiivejä palvelun tason mukaan. Ja kauniille nartuille muuten vaan ;)
No ei ehkä ihan kaupan kassalla - tai no miks ei. On sekin toiminut.
Dumis kirjoitti:^ Kyl vähän yllätyin että ND:llä oli pokkaa sanoa. Ihan hyvä ja oikeinkin teki. Pinnat nous!
Minun vaistomainen suhtautumiseni tapaukseen on kyllä aika lailla kielteisempi. Tai siis tokihan minäkin pidän ystävällisestä palvelusta, kukapa ei pitäisi. Mutta silti on minusta vähän huonoa makua, että kun alipalkattu pätkätyöläinen, joka siis tekee varsinaisen työnsä ilmeisesti tässäkin tapauksessa ihan hyvin, sattuu tapaamaan kesken ei-niin-mielekkään työsuorituksensa tutun, ND marisee siitä, että ei saa tarpeeksi henkilökohtaista huomiota. Tässähän ei kyseessä ollut mikään ihan perusteeton ignorointi vaan aivan ilmeisesti poikkeustapaus (tutun kohtaaminen). Vähän pienisieluista ND:ltä mielestäni. Vaikka kaipa tässä tosiasiassa on kyse siitä, että minä nyt vain koen aina jonkinlaista luokkasyyllisyyttä kun oikeita töitä matalapalkalla tekevät tyypit mielistelevät minua asemansa edellyttämällä tavalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Elppis kirjoitti:
Kyl mä näkisin tän ihan vaan kohteliaan käyttäytymisen peilaamisella. Jos joku sanoo hyvää päivää, vastaa hyvää päivää Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun että tervehdit jotain ihmistä hymyillen, ja vastaukseksi saat murahduksen ja katse maassa-asenteella läjän kortteja, eikä kiitosta.
Dumis kirjoitti:^ Kyl vähän yllätyin että ND:llä oli pokkaa sanoa. Ihan hyvä ja oikeinkin teki. Pinnat nous!
Minun vaistomainen suhtautumiseni tapaukseen on kyllä aika lailla kielteisempi. Tai siis tokihan minäkin pidän ystävällisestä palvelusta, kukapa ei pitäisi. Mutta silti on minusta vähän huonoa makua, että kun alipalkattu pätkätyöläinen, joka siis tekee varsinaisen työnsä ilmeisesti tässäkin tapauksessa ihan hyvin, sattuu tapaamaan kesken ei-niin-mielekkään työsuorituksensa tutun, ND marisee siitä, että ei saa tarpeeksi henkilökohtaista huomiota. Tässähän ei kyseessä ollut mikään ihan perusteeton ignorointi vaan aivan ilmeisesti poikkeustapaus (tutun kohtaaminen). Vähän pienisieluista ND:ltä mielestäni. Vaikka kaipa tässä tosiasiassa on kyse siitä, että minä nyt vain koen aina jonkinlaista luokkasyyllisyyttä kun oikeita töitä matalapalkalla tekevät tyypit mielistelevät minua asemansa edellyttämällä tavalla.
Toi nyt ei taas mun mielestä sovi ollenkaan argumentiksi. Eli jos ko. henkilö saisi palkankorotuksen tai paikka vakinaistettaisiin, vasta sen jälkeen olisi normaalia kohdella asiakasta asianmukaisesti, ammatin edellyttämällä tavalla?
The great club outshines the individual, always and forever.
urpiainen kirjoitti: oikeita töitä matalapalkalla tekevät tyypit mielistelevät minua asemansa edellyttämällä tavalla.
Jos oikeita töitä ovat sinun mielestäni kaupan kassalla kyykkiminen ja muut työt, jotka ovat liukuhihnatyyppisiä ilman suurta älyllistä panosta (älyn ainakin pitäisi olla ihmisen tärkein ominaisuusa), niin hurraa.
urpiainen kirjoitti: oikeita töitä matalapalkalla tekevät tyypit mielistelevät minua asemansa edellyttämällä tavalla.
Jos oikeita töitä ovat sinun mielestäni kaupan kassalla kyykkiminen ja muut työt, jotka ovat liukuhihnatyyppisiä ilman suurta älyllistä panosta (älyn ainakin pitäisi olla ihmisen tärkein ominaisuusa), niin hurraa.
Ugh! Flametusta!
Mikä on "oikea työ"?
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis kirjoitti:^ Kyl vähän yllätyin että ND:llä oli pokkaa sanoa. Ihan hyvä ja oikeinkin teki. Pinnat nous!
Minun vaistomainen suhtautumiseni tapaukseen on kyllä aika lailla kielteisempi. Tai siis tokihan minäkin pidän ystävällisestä palvelusta, kukapa ei pitäisi. Mutta silti on minusta vähän huonoa makua, että kun alipalkattu pätkätyöläinen, joka siis tekee varsinaisen työnsä ilmeisesti tässäkin tapauksessa ihan hyvin, sattuu tapaamaan kesken ei-niin-mielekkään työsuorituksensa tutun, ND marisee siitä, että ei saa tarpeeksi henkilökohtaista huomiota. Tässähän ei kyseessä ollut mikään ihan perusteeton ignorointi vaan aivan ilmeisesti poikkeustapaus (tutun kohtaaminen). Vähän pienisieluista ND:ltä mielestäni. Vaikka kaipa tässä tosiasiassa on kyse siitä, että minä nyt vain koen aina jonkinlaista luokkasyyllisyyttä kun oikeita töitä matalapalkalla tekevät tyypit mielistelevät minua asemansa edellyttämällä tavalla.
Käyn tuossa kaupassa usein ja meno on aina samanlaista. Ei ollut suinkaan ensimmäinen kerta, kun koin olevani näkymätön.
Ko. mies on sitä paitsi paikalla aina päiväsaikaan ja on reilu 50-vuotias. Veikkaan olevan jonkin sortin päällikkö ko. puljussa.
En odota mielistelyä. Odotan edes alkeellista kohteliaisuutta, johon kuuluu, että asiakasta ei kohdella näkymättömänä.
Koskaan ei voi olla niin kiire, että ei ehdi sanoa edes "hei" tai edes nyökätä asiakkaalle.
Viimeksi muokannut NuoriD, 18.09.2009 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi ihan vaan sanoa että kiitos hyvästä palvelusta tai vaikka olipa hyvää palvelua, kiitos. Voin luvata että piristää kassan päivää tuhannesti. Yleensä kun asiakkaat on niitä valivalivalittajia.