Sivu 23/124
Lähetetty: 30.03.2009 17:53
Kirjoittaja sivustahuutaja
elco kirjoitti:Njoo, kyllä toi GT on käynyt mielessä, mutta wanhana MR2:sen omistajana tiedän, että kaksipaikkaisen avoauton jälleenmyynti Suomessa on aikamoinen temppu.
Eli tarjoot 20k max, voimassa viikon. Myyt pois 2011 nousun sarastellessa samalla hinnalla kuin ostit.
Noh, ostit mitä ostit, niin muista: saatat olla ostamassa sen verran erikoista kamaa, että ei kannata tarjota liikaa. Tutun tuttu osti uuden jeep srt8:n 44 kilolla.
Lähetetty: 30.03.2009 19:15
Kirjoittaja Yönmustaritari
En oikein usko, että Opelia hyväksi mainostajat okeasti koskaan ovat omistaneet ja/tai sillä pidempään ajaneet. Tai siis ei ne ns. ominaisuudet, jotka itseään kunnioittavilla valmistajilla luokitellaan vioiksi saisi saada positiivista mainintaa ilman ojassa olevaa omaa lehmää täh häh.
Lähetetty: 31.03.2009 11:17
Kirjoittaja McJanne
Yönmustaritari kirjoitti:En oikein usko, että Opelia hyväksi mainostajat okeasti koskaan ovat omistaneet ja/tai sillä pidempään ajaneet.
Paskapuhetta.
Lähetetty: 31.03.2009 12:14
Kirjoittaja Bluntly
On totta, ettei opeliksia voi käyttää kyrvänjatkeena, mutta käyttökaluna ihan riittävä ainakin meikäläisen tarpeisiin. Nykyinen käytössä kolmattatoista vuotta ja kilometrejä kertynyt jokunen.
Lähetetty: 31.03.2009 18:11
Kirjoittaja Riemumieli
Auto pilluilee taas. Tyhjäkäynnissä ei ole tehoja ja kone meinaa sammua, ajossa kaikki hyvin. Kuukausi sitten samanlainen vika, jolloin ilmamassamittari vaihdettiin huoltamolla, kun koodit sitä näyttivät.
Eipä siinä mitään, autoja voidaan korjata, mutta saa nähdä, miten edellinen huoltamo suhtautuu siihen, että pitäisi korvata uuden lasku. Muu perhe on nimittäin matkalla, eikä kukaan täysijärkinen lähde kokeilemaan, josko masiina kestäisi 250 kilometrin pikapyrähdyksen. No jos mussutus alkaa, ei auta kuin tapella.
Lähetetty: 31.03.2009 18:59
Kirjoittaja Duck
Bluntly kirjoitti:On totta, ettei opeliksia voi käyttää kyrvänjatkeena
Siinä vaiheessa kun
Opel Ampera -sähköpeenis tulee markkinoille, niin sitten voi.
Lähetetty: 31.03.2009 20:02
Kirjoittaja Monsieur Manala
sivustahuutaja kirjoitti:Noh, ostit mitä ostit, niin muista: saatat olla ostamassa sen verran erikoista kamaa, että ei kannata tarjota liikaa. Tutun tuttu osti uuden jeep srt8:n 44 kilolla.
Sssmitääää? Älä nyt viitsi. En syö, en usko, mitenkäänpäin. Oisko mullekin? On alkanut Jaguar nimittäin tuntumaan vähän turhan mopolta. Jos tohon rahaan saisi uuden Jeep GC SRT8:n, vaihtaisin heti. Viimeksi kun katoin niin SRT8 maksoi kyllä 90 tonnia, ei 44.
Duck kirjoitti:Bluntly kirjoitti:On totta, ettei opeliksia voi käyttää kyrvänjatkeena
Siinä vaiheessa kun
Opel Ampera -sähköpeenis tulee markkinoille, niin sitten voi.
Joo, vähän kuin mainostaisi impotenttiutta julkisesti.
Lähetetty: 31.03.2009 21:20
Kirjoittaja Duck
Monsieur Manala kirjoitti:Joo, vähän kuin mainostaisi impotenttiutta julkisesti.
Pikemminkin ultimaatista mieskuntoa: ei tarvitse 6..8-pyttyistä pörähtelijää vaikuttaakseen edes etäisesti mieheltä.
Lähetetty: 31.03.2009 21:55
Kirjoittaja sivustahuutaja
Monsieur Manala kirjoitti:Sssmitääää? Älä nyt viitsi. En syö, en usko, mitenkäänpäin. Oisko mullekin?
One and only, eikä ollut mikään 'hinnat alkaen' malli.
Noita diileja tulee olemaan liikenteessä tulevana vuonna. Eli autoharrastajille muistutus: Cash IS King! Erikoisuuksista kannattaa tarjota naurettavia summia 'tarjous voimassa tänään' ja joku likviditeetin kanssa kamppaileva firma tarttuu nopeaan rahaan. Sitä vaihdokkia ei sitten kannata tarjota samaan diiliin, vaan cash only.
Tuo sama ohjenuora pätee myös veneisiin, pyöriin, ynnä muihin. Mitä erikoisempi ja dekadentimpi, sitä parempia diilejä tässä suhdanteessa voi tehdä. Vastaavasti käytettyjen corollien hinnat _nousevat_.
Lähetetty: 31.03.2009 23:14
Kirjoittaja Monsieur Manala
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Joo, vähän kuin mainostaisi impotenttiutta julkisesti.
Pikemminkin ultimaatista mieskuntoa: ei tarvitse 6..8-pyttyistä pörähtelijää vaikuttaakseen edes etäisesti mieheltä.
Kyllä se vaan on niin, että sähköautot ovat homoneitimäisempiä kuin perseraiskaus huvipuistossa hattarakioskin edessä, mutta tämän asian selittäminen sulle on vähän kuin selittäisi Gattacalle miten saadaan pillua. Tai no, sulle.
Lähetetty: 01.04.2009 6:57
Kirjoittaja Duck
Monsieur Manala kirjoitti:Kyllä se vaan on niin, että sähköautot ovat homoneitimäisempiä kuin perseraiskaus
En ole nyt varma yritätkö vakuuttaa tuolla minut, vaiko itsesi. Joka tapauksessa puhut nyt Ministä tai Fiat 500:sta, et sähköautoista, jotka ovat the
tulevaisuus.
Lähetetty: 01.04.2009 9:56
Kirjoittaja Hyeena
Onpa hauska nähdä, että vielä tänä päivänäkin on olemassa henkilöitä, jotka kytkevät yli satavuotiaan ja auttamattomasti vanhentuneen polttomoottoritekniikan miehisyyteen ja seksuaalisuuteen. Tai siis se on koomista. Hauskaa ei tietysti ole huomata, että ympäristötietoisuus on yhä ja aina vain peruspihvinsyöjälle niitä homoviherpiipertäjien ja puunhalaajien juttuja.
Uskon ja toivon, että naiset ovat fiksumpia ja astuvat tulevaisuudessa mielummin homoneitimäiseen hybridiin tai sähköautoon kuin päristelijäpoikien hiilidioksidimyllyyn. Sehän tämänkin tuulen suunnan muuttaisi.
Lähetetty: 01.04.2009 10:43
Kirjoittaja exPertti
Hyeena kirjoitti:Onpa hauska nähdä, että vielä tänä päivänäkin on olemassa henkilöitä, jotka kytkevät yli satavuotiaan ja auttamattomasti vanhentuneen polttomoottoritekniikan miehisyyteen ja seksuaalisuuteen. Tai siis se on koomista. Hauskaa ei tietysti ole huomata, että ympäristötietoisuus on yhä ja aina vain peruspihvinsyöjälle niitä homoviherpiipertäjien ja puunhalaajien juttuja.
Uskon ja toivon, että naiset ovat fiksumpia ja astuvat tulevaisuudessa mielummin homoneitimäiseen hybridiin tai sähköautoon kuin päristelijäpoikien hiilidioksidimyllyyn. Sehän tämänkin tuulen suunnan muuttaisi.
Ei olla kehitetty parempaa ja kustannustehokkaampaakaan menetelmää. Ehkä sitten joskus.
Mut sähköhän toisaalta on peräisin töpselistä, joten pitäähän näin vaivatonta energiamuotoa tutkia.
Lähetetty: 01.04.2009 10:51
Kirjoittaja Bluntly
Kaippa siihen Insignian hankintaan on vielä pieni
mahdollisuus.
Lähetetty: 01.04.2009 10:57
Kirjoittaja Hyeena
exPertti kirjoitti:Ei olla kehitetty parempaa ja kustannustehokkaampaakaan menetelmää. Ehkä sitten joskus.
Mut sähköhän toisaalta on peräisin töpselistä, joten pitäähän näin vaivatonta energiamuotoa tutkia.
Riippuu varmaankin tarkastelunäkökulmasta, mikä on "parempi." Fossiiliset polttoaineet ovat kyllä korkeaenergianen ja helposti hyödynnettävä voimanlähde, mutta paremmuutta voi arvottaa myös muulla mittarilla. Osasyy siihen, että parempaa ei ole kehitetty on siinä, että niin kauan kun öljyä yhä löytyy, "kustannustehokkuus" on kunnossa jos katsotaan vain yksilön oman navan kautta. Kokonaistehokkuus järjestelmätasolla voi olla eri asia, eikä minulla ole riittäviä eväitä edes avata keskustelua siitä. Lähinnä huomioni koski sitä, että miksi juuri polttomoottoritekniikka on se pyhä lehmä, varsinkin kun kaikessa muussa miehet intoilevat uusimman uuden ja hienoimman tekniikan perään. Jos vastaus on se, että pärinä ja pakokaasu ovat hieno ja miehekäs juttu ja hiljaisuus ja päästöttömyys taas neitihomoa, niin se on vain kerta kaikkiaan koomista.
Jälkimmäistä kommenttiasi en oikein ymmärrä. Oletko sitä mieltä, että energian tuottaminen fossiilisilla polttoaineilla olisi jossain määrin ympäristöystävällisempää kuin muiden töpselistä tulevien energianlähteiden, vai mikä kytkentä tällä oli autojen voimalähdekeskusteluun?
Minusta hiilidioksidia ja pienhiukkasia tuottavien polttomoottorien korvaaminen päästöttömillä kehonsiirtotekniikoilla on melkoisen suuri tekninen edistysaskel ympäristön kannalta ja tervehdin ilolla kaikkia siihen suuntaan tapahtuvia muutoksia. Parhaan ymmärrykseni mukaan esimerkiksi akkutekniikan osalta esim. lataamisaikaan liittyvät ongelmat ja akkujen paino ovat pikku hiljaa ratkeamassa. Nämä lienevät ne suurimmat kivet kengässä autojen sähköistymisen esteenä.
Lähetetty: 01.04.2009 11:01
Kirjoittaja Duck
Hyeena kirjoitti:Uskon ja toivon, että naiset ovat fiksumpia ja astuvat tulevaisuudessa mielummin homoneitimäiseen hybridiin tai sähköautoon kuin päristelijäpoikien hiilidioksidimyllyyn. Sehän tämänkin tuulen suunnan muuttaisi.
No voi kuule, sitten kun sähköauto löytyy joka kodista, bensa-autoilijoihin assosioituu semmoista kapinallista jännää miehekkyyttä ja 6-pyttyisellä bensavehkeellä voi imuroida kaiken irtaimen pillun itselleen. Ovat samalla tavalla jännähotteja kuin höyryvetureita harrastavat steampunkkarit ovat nykyään.
Suurin este sähköautoille edelleen on akkuteknologia. Vaikka akkuihin saataisi tarpeeksi virtaa per kilogramma että ne ylittävät bensan energiatiheyden, ongelmana on edelleen hidas lataus. Bensapumpusta tulee aika lailla tehoa sekunnissa perussähkökaapeliin verrattuna.
Lähetetty: 01.04.2009 11:02
Kirjoittaja Monsieur Manala
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Kyllä se vaan on niin, että sähköautot ovat homoneitimäisempiä kuin perseraiskaus
En ole nyt varma yritätkö vakuuttaa tuolla minut, vaiko itsesi. Joka tapauksessa puhut nyt Ministä tai Fiat 500:sta, et sähköautoista, jotka ovat the
tulevaisuus.
Ei, vaan puhun sähköautosta. Vaikka se miten olisi tulevaisuutta, se ei silti kykene tarjoamaan minkäännäköisiä fiiliksiä. Tämä ei tietenkään häiritse yhtään, jos on muutenkin puupökkelö ilman kykyä tuntea ajamiseen liittyviä fiiliksiä. Moottorinäänet ovat erittäin tärkeä osa autonhallintaa ja sitä kautta ajonautintoa. Edelleen, jos ei koskaan ole Ajanut, tämän selittäminen on suunnilleen yhtä helppoa kuin seksin kuvaileminen impotentille. Siis Hyeenan kaltaiselle kaverille.
Huvittavaksi kieltämättä asia menee siinä vaiheessa, kun löyhin lähtötiedoin automaattisesti kuvitellaan, että auto on ympäristöystävällisempi esimerkiksi pelkän hybriditekniikan ansiosta, kuten Hyeenan tapauksessa voimme nähdä. Näinhän asia ei tietenkään todellisuudessa ole, vaan monet tämän päivän hybridit jäävät päästöasioissa jopa perusdieselien jalkoihin, käyttöympäristöstä ja ajotavastakin riippuen. Tai riippumatta.
Top Gearissahan oli hauska testi missä suorituskykyisessä ajossa verrattiin urheilullista BMW M3:a ja Toyota Prius hybridiä. M3 voitti taloudellisuudessa Priuksen ns. "hands down".
Lähetetty: 01.04.2009 11:07
Kirjoittaja Duck
Monsieur Manala kirjoitti:Vaikka se miten olisi tulevaisuutta, se ei silti kykene tarjoamaan minkäännäköisiä fiiliksiä. Tämä ei tietenkään häiritse yhtään, jos on muutenkin puupökkelö ilman kykyä tuntea ajamiseen liittyviä fiiliksiä. Moottorinäänet ovat erittäin tärkeä osa autonhallintaa ja sitä kautta ajonautintoa.
No tietenkin jos olet ruostunut kiinni bensamoottorin tuomiin fiiliksiin niin hankalaahan siitä on lähteä irroittautumaan ja virittäytymään uudelleen sähkökoneiden vastaaviin. Sehän saattaisi vaatia jopa uuden oppimista.
M3 voitti taloudellisuudessa Priuksen ns. "hands down".
Ja kumpaahan teknologiaa on ehditty kehitellä pidempään?
Hybridiautot ovat joka tapauksessa vain väliaskel, sillä infrastruktuuria ei muuteta ihan käden käänteessä. Seuraava askel, joka kohta tuleekin jo markkinoille, ovat töpselistä ladattavat hybridit. Ja sitä seuraava askel Opel Amperan kaltaiset bensalla jatkettavat sähköautot.
Vetyautot kannattaa unohtaa. Vedyn tuottamiseen tarvitaan 10x enemmän sähköä kuin akkujen lataamiseen samalla sähköllä, kuljettuihin kilometreihin suhteutettuna.
Lähetetty: 01.04.2009 11:08
Kirjoittaja Hyeena
Olen ihan mielelläni impotentti, mutta en ymmärtääkseni ole sanonut, että hybridi olisi automaattisesti ympäristöystävällisempi?
Lähetetty: 01.04.2009 11:11
Kirjoittaja Hyeena
Duck kirjoitti:Hyeena kirjoitti:Uskon ja toivon, että naiset ovat fiksumpia ja astuvat tulevaisuudessa mielummin homoneitimäiseen hybridiin tai sähköautoon kuin päristelijäpoikien hiilidioksidimyllyyn. Sehän tämänkin tuulen suunnan muuttaisi.
No voi kuule, sitten kun sähköauto löytyy joka kodista, bensa-autoilijoihin assosioituu semmoista kapinallista jännää miehekkyyttä ja 6-pyttyisellä bensavehkeellä voi imuroida kaiken irtaimen pillun itselleen. Ovat samalla tavalla jännähotteja kuin höyryvetureita harrastavat steampunkkarit ovat nykyään.
Suurin este sähköautoille edelleen on akkuteknologia. Vaikka akkuihin saataisi tarpeeksi virtaa per kilogramma että ne ylittävät bensan energiatiheyden, ongelmana on edelleen hidas lataus. Bensapumpusta tulee aika lailla tehoa sekunnissa perussähkökaapeliin verrattuna.
Aiemmassa viestissäni viittasin tähän kehityssuuntaan:
http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/ti ... mioni-akku
Lähetetty: 01.04.2009 11:16
Kirjoittaja Duck
Vinkee jippo, kuten myös se
korealainen superkondensaattori. Mutta tuon sähkömäärän lykkäämiseen tuossa ajassa tarvitaan aika tyjy kaapeli. Ei taida ihan joka taloyhtiön sähkötolppa pystyä moiseen. Latausasemilla voi tietenkin olla vähän tuhdimmat laturivehkeet, voi käydä vaikka kaffella kun auto latautuu vartissa.
Lähetetty: 01.04.2009 11:19
Kirjoittaja elco
Hyeena kirjoitti:Onpa hauska nähdä, että vielä tänä päivänäkin on olemassa henkilöitä, jotka kytkevät yli satavuotiaan ja auttamattomasti vanhentuneen polttomoottoritekniikan miehisyyteen ja seksuaalisuuteen. .
Eikä vain
miehiä.
Lähetetty: 01.04.2009 11:22
Kirjoittaja Duck
elco kirjoitti:Eikä vain
miehiä.
"Women find expensive cars more attractive". Ei tossa sanottu mitään siitä onko se bensa-auto, kunhan se vaan on
kallis.
Koenigsegg Quant voisi olla vallan oivallinen tosimiehen valinta.
Lähetetty: 01.04.2009 11:23
Kirjoittaja elco
Duck kirjoitti:
"Women find expensive cars more attractive". Ei tossa sanottu mitään siitä onko se bensa-auto, kunhan se vaan on
kallis.
Koenigsegg Quant voisi olla vallan oivallinen tosimiehen valinta.
Tuota voi tutkia lisää. Lyön kaljoista vetoa siitä, että kyrväkäs polttomoottorivehje peittoaa tutkimuksessa mennen tullen sähkökikottimet.
Lähetetty: 01.04.2009 11:28
Kirjoittaja Duck
elco kirjoitti:Lyön kaljoista vetoa siitä, että kyrväkäs polttomoottorivehje peittoaa tutkimuksessa mennen tullen sähkökikottimet.
Juu pidä sinä vaan ne kaljaa juovat vanhat naiset.
