Läskit

Yleinen lätinä jä kitinä
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

Herra Manala kirjoitti:Yhteensä 1425kcal.
Liikaa tekstiä liikaa tekstiä... Mut sullahan on ihan vitusti liikaa vajetta! Ihan minnihiirikalorit! Tiputahan testiks _kuukaudeks_ vaje siihen max. 600:een. Onks kulutus veikkailua vai onko se testattu jo jotenkin? (Lekuriin piuhoille?)

Ite käskit toisaalla mun syödä, syö ite! Mun äijä turpoo jos vähänkään yrittää syödä alle pariatonnia...
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Bliss kirjoitti: Mun personal trainer
:off: Ai sä käyt tuollaisella? Kerro lisää. Jossain vaiheessa melkein kiinnostuin liikunta-, ulkonäkö- ja ruokavalioasioista niin paljon, että melkein harkitsin personal trainerin kokeilemista. Oisko kannattanut?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sivustahuutaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Onko Venäjän puolella asuvilla ihmisillä/lapsilla parempi vastustuskyky kyseistä virusta vastaan huonomman hygienian vuoksi, tms.?
Tuo nimenomaan tukee virusteoriaa.
Käsitit väärin, tarkoituksenani ei ollut kumota virusteoriaa. Suomalaistutkimuksessakin epäiltiin aiheuttajaksi virusta. Aikaisemminhan aiheuttajaa ei ole tiedetty, nyt sentään on löydetty yksi epäilty johon luultavasti liittyy muitakin tekijöitä kuten mahdollisesti liiasta hygieenisyydestä johtuva vastustuskyvyn heikkous, geneettiset erot siinä miten keho reagoi kyseiseen virukseen jne.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Aito_Johanna kirjoitti:
Bliss kirjoitti: Mun personal trainer
:off: Ai sä käyt tuollaisella? Kerro lisää. Jossain vaiheessa melkein kiinnostuin liikunta-, ulkonäkö- ja ruokavalioasioista niin paljon, että melkein harkitsin personal trainerin kokeilemista. Oisko kannattanut?
Joo, sopimus on puoli vuotta :oops:
Mun tapauksessa kannattava juttu, koska olen potenut ankaraa motivaatiopulaa, ja tyyppi joka tulee hakemaan kotoa jos ei muuten salilla näy, on aika hyvä kannustaja.
Perusjutut mulla on hallussa mutta tauko on ollut niin pitkä, että halusin ammattiapua. Ilman sitä olisin todennäköisesti riuhtonut itseni rikki ennätysajassa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^^^ Personal trainerit ovat vähän niinkuin asunnonvälittäjät eli sopivat kyllä joillekin, mutta joillekin ne ovat turhaa rahantuhlausta, ja omaa kehoaan kuuntelemalla ja kokeilemalla löytää juuri itselleen sen parhaimman ohjelman.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Geep kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Yhteensä 1425kcal.
Liikaa tekstiä liikaa tekstiä... Mut sullahan on ihan vitusti liikaa vajetta! Ihan minnihiirikalorit! Tiputahan testiks _kuukaudeks_ vaje siihen max. 600:een. Onks kulutus veikkailua vai onko se testattu jo jotenkin? (Lekuriin piuhoille?)

Ite käskit toisaalla mun syödä, syö ite! Mun äijä turpoo jos vähänkään yrittää syödä alle pariatonnia...
No hemmetti, söinkin! Tuosta jäi puuttumaan mitä myöhään illalla/yöllä tungin naaman eli 50g ilmakuivattua kinkkua (70kcal), 45g bocconcini-salamia (200kcal), yhteensä karvan vajaat 100g grana padanoa ja vanhaa goudaa (350kcal), vajaan desin tomaattisalsaa (20kcal), 100g maissilastuja (475kcal) sekä lasin punkkua (150kcal).

Eli yhteensä 2690kcal. Ei takuulla jääny eilinen vajaaks!
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mullakin on ollut personal trainer, oikeastaan ihan samasta syytä kun Blissilläkin. Puoli vuotta lysti kesti mullakin, enkä ole koskaan ollut niin timmissä ja hyvässä kunnossa kun silloin. Mulla oli trainerina sellanen voimailun ammattilainen eikä mikään fitnesshömppä, väitän että niillä on iso ero... Mutta siis suosittelen lämpimästi :]
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Bliss kirjoitti: Mun tapauksessa kannattava juttu,
Mitä tommonen maksaa ja onko suosituksia? :P
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Lisäinfoa:

http://www.faf.fi/

Ja kaikilla kuntosaliella on yleensä omat, kannattaa tsekata omalta. SATS:lta tais tulla just joku tarjouskin koskien personal trainereita.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti: Mitä tommonen maksaa ja onko suosituksia? :P
Ihan liikaa (180€/kk), enkä voi suositella kuin tota omaani,ja se taitaa olla vähän väärässä kaupungissa :P
Jotkut veloittavat tuntihinnoilla, jotkut kk-hinnoilla, jotkut voi "ostaa" kuntosalilta...
Tämä mun on periaatteessa saatavilla salin kautta hintaan 60€/kk (jolloin hommaan kuuluu henk. kohtaisen ohjelman teko ja tunnin henkilökohtainen saliaika kerran kuussa), mutta mulla on vähän laajempi soppari, johon kuuluu sitten vähän ruokavaliojuttuja ja just toi kamala kotoa noutaminen ( :D ) ja sellasta pientä.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Mä maksoin köntissä, kyseessä oli markka-aika ja setti tais kustantaa n. 5 tonnia. Sisälsi muutaman yhteisen treenin/kk ja kaikki ravintohommelit ja treeniohjelmat.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Bliss kirjoitti:
Ihan liikaa (180€/kk),
Pitäs ruveta jonkun personal trainer-koulusta valmistuvan päättötyöksi. Päättötyön nimi olisi: "Miten vetelästä sohvaperunasta tehtiin triathlonisti" :P
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

Herra Manala kirjoitti:Eli yhteensä 2690kcal. Ei takuulla jääny eilinen vajaaks!
No hyvä. :] Hitto, syödään kilpaa, mulla meni 20kcal vähemmän!
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

masa kirjoitti:"Miten vetelästä sohvaperunasta tehtiin triathlonisti" :P
Ilmoittaudu opiskelijoiden harjoitusmateriaaliksi Varalaan tai Vierumäelle :D
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Isoveljeni oli nuorempana innokas harrastelija-triathlonisti. Hänen alaselkänsä meni lopulta paskaksi liiasta pyöräilystä (tai ainakin hän itse esitti sen syyksi, en tiedä oliko kuullut sen lääkäriltä). Välilevytyrä jossa oli kaiken lisäksi repeämä, hoidettiin leikkauksella.

Eli en suosittele triathlonia, nih! Tai tarkemmin, innokas pyöräily on saatanasta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Frederik Krueger kirjoitti: Eli en suosittele triathlonia, nih!
Punnitsin myös vaihtoehtoa maratoonari, mut ne on kaikki niin hinaajan näköisiä kukkakeppejä, että mielummin selkä paskaksi trithlonistina, kuin aurauskeppinä tielaitoksella. :P
Avatar
Mirkku
Kitisijä
Viestit: 1286
Liittynyt: 20.08.2008 12:54

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Aika tyly keskustelu :evil:

Määritelkääpä läskin raja ensin ennenkuin alatte huutelemaan.

Onko se 170cm/75kg vai 170cm/100kg? Esimerkiksi minulla "läskin" raja on melkoisen korkealla. Enkä kyllä kovin helposti käyttäisi kenestäkään sanaa läski. Muitakin ja vähemmän loukkaavia adjektiiveja kun on olemassa...
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Mirkku kirjoitti:Aika tyly keskustelu :evil:

Määritelkääpä läskin raja ensin ennenkuin alatte huutelemaan.
Mirkku on hyvä ja lukee koko keskustelun :P
Siellä on useampiakin määrityksiä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Mirkku kirjoitti:Aika tyly keskustelu :evil:

Määritelkääpä läskin raja ensin ennenkuin alatte huutelemaan.
Läski on rasvakudosta. Sitä on vaihtelevia kilomääriä meillä kaikilla.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

sivustahuutaja kirjoitti:
Läski on rasvakudosta. Sitä on vaihtelevia kilomääriä meillä kaikilla.
Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Vielä sellainen ajatus että kuten mainitsin, tietääkseni ihmisen rasvasolujen määrä määräytyy kasvuiässä (ja naisilla rasvasolujen määrä lisääntyy myös raskausaikana), minkä jälkeen niiden määrä pysyy vakiona ellei mene rasvaimuun.

Muistaakseni rasvasolujen määrän kasvuun lapsena vaikuttaa perintötekijöiden ohella myös yletön energiansaanti. Jos vielä perustellusti oletetaan että rasvasolujen suurempi määrä kehossa saa henkilön näyttämään läskimmältä vaikka nauttisi saman määrän energiaa kuin vähärasvasoluisempi kanssaihmisensä, tarkoittaa se että entisaikoja läskimpi katukuva säilyisi vaikka ihmiset söisivät yhtä vähän kuin 50-lukulaiset ihmiset, kiitos lapsuudessaan kerryttämien ylimääräisten rasvasolujen jotka eivät katoa mihinkään.

Okei, tuossa oli ehkä jo hiukan liikaa epävarmoja ehtolauseita...
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:Vielä sellainen ajatus että kuten mainitsin, tietääkseni ihmisen rasvasolujen määrä määräytyy kasvuiässä (ja naisilla rasvasolujen määrä lisääntyy myös raskausaikana), minkä jälkeen niiden määrä pysyy vakiona ellei mene rasvaimuun.

Muistaakseni rasvasolujen määrän kasvuun lapsena vaikuttaa perintötekijöiden ohella myös yletön energiansaanti. Jos vielä perustellusti oletetaan että rasvasolujen suurempi määrä kehossa saa henkilön näyttämään läskimmältä vaikka nauttisi saman määrän energiaa kuin vähärasvasoluisempi kanssaihmisensä, tarkoittaa se että entisaikoja läskimpi katukuva säilyisi vaikka ihmiset söisivät yhtä vähän kuin 50-lukulaiset ihmiset, kiitos lapsuudessaan kerryttämien ylimääräisten rasvasolujen jotka eivät katoa mihinkään.

Okei, tuossa oli ehkä jo hiukan liikaa epävarmoja ehtolauseita...
No oli. Rasvasolujen määrä pysyy aikuisella vakiona, mutta niitten koko voi vaihdella erityisen paljon. Eli vaikka olisit ollut lapsena laiha saat kyllä rasvanmäärän liiallisella tasolle silti tarvittaessa - älä huoli. Ja sama toisinpäin.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:No oli. Rasvasolujen määrä pysyy aikuisella vakiona, mutta niitten koko voi vaihdella erityisen paljon.
No duh. :D Pointti olikin ettei pelkästään niiden koko määrittele lihavuutta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Frederik Krueger kirjoitti:
exPertti kirjoitti:No oli. Rasvasolujen määrä pysyy aikuisella vakiona, mutta niitten koko voi vaihdella erityisen paljon.
No duh. :D Pointti olikin ettei pelkästään niiden koko määrittele lihavuutta.
Lihavuuden määrittelevät "herkut", ne perhanat ovat vain niin houkuttelevia. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
BrianW
Kitisijä
Viestit: 1279
Liittynyt: 14.08.2005 18:50
Paikkakunta: Suomen Ritchmond
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BrianW »

Oliskohan tällä jotain tekemistä tohon lihoamiseen, eiköhän maassamme tässäkin mallia oteta:



U.S. Food Portions: Monuments to Decadence?

food, portions, rations, food crisis, waist line, finances, healthy eating, home cooking, caloriesWith soaring food prices sparking protests in many countries, and more than 800 million people going hungry every day worldwide, U.S. food portions are under scrutiny.

Portion sizes in the United States not only exceed those in less-developed countries, but also in the developed world. Americans have the highest per capita daily consumption in the world, eating 3,770 calories a day.

One fast-food chain calls its massive burger a "monument to decadence".

"We've looked at large portion sizes almost entirely in terms of whether it's healthy for us, and now we have to consider is that sort of a demand going to be sustainable," said Paul Roberts, author of The End of Food. "It would probably be a way to take pressure off of grain markets if we somehow convinced people to take smaller portion sizes."
Sources:

* Reuters July 29, 2008
When the going gets weird, the weird turn pro.

Dr. Hunter S. Thompson
Vastaa Viestiin