Pappailu?

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Vesper kirjoitti:Ei hyvää päivää.
Löysinpäs jotain mitä kompata!

Ei ku oikeesti. Ihan hyvät keskustelut ollu täällä. Itteni on suht vaikee keksii mitään kivaa lapsista just nyt mutta ehkäpä parin vapaapäivän päästä jo hiukkasen irtoaa. Takana eka ja vika viikon reissu perheen kesken. En vaan osaa.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

saira kirjoitti:Mua ainakin ahdistaa lapsikeskusteluissa eniten se ehdottomuus, joka näkyy molemmilla puolilla. Tavallaan unohdetaan se tosiasia, että lapsetkin yksilöinä reagoivat asioihin eri tavoilla. Mikään muotti ei sovi kaikille, vaikka kuinka hyvältä kuulostaisi ja vaikka kuinka hyvät aikomukset olisi.
Joo, mua ahdistaa myös muissakin asioissa kuin ainoastaan näissä kasvatusmenetelmissä. Olen nyt halunnut itkuhälyttimen (jonkun tosi halvan parinkympin kapistuksen joka toimii) ja miehelle oli sitten neuvottu ettemme sitä tarvitse, koska eivät hekään tarvinneet tuplasti isommalla kämpällä ja ulkonukutuksella. Mies sitten funtsi, että kai me ilman pärjäämme kun muutkin.

Totesin rauhallisesti, että tarkoituksena on antaa nukkua partsilla raikkaassa ulkoilmassa jos vain mitenkään mahdollista ja meillä on lintuongelma (monta lintua partsilla, pöllivät kamaa ym. ihan jokapäiväistä), joten haluan itkuhälyttimen, jotta kuulen jos ja kun lintuparvi on tulossa kyläilemään. Ja juuri siitä syystä halpa kapistus riittää, jos vaikka tarvetta ei kuitenkaan ilmene.

Mutta siis, pitää todella tolkuttaa ihan miehellekin sitä, että jokainen lapsi on yksilö ja vaikka muut eivät/ovat tarvinneet sitä sun tätä niin me mennään oman fiiliksen mukaan.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Rouva Pupu kirjoitti:[ Ja juuri siitä syystä halpa kapistus riittää,
Älä laita sitä sittten vaunun sisälle. Joku aika takaperin lehdessä oli juttu kun philipsin hälytin oli syttynyt palamaan vaunuissa.. Ja just se sama malli mikä meillä on :?
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mä en luottais yhtään siihen, että linnut pitää tarpeeks ääntä tullessaan häiriköimään. Toki vaunuihin saa varmaan hyviäkin suojia mut ison linnun nokka nappasee noista perus-muutamankympin-verkoista aika äkäseen varmaan läpi. Hajuinen pikkutyyppi saattaa houkuttaa nokkasemaan hiljasellakin volalla.

(Luin kyl, ettei Pupu halua neuvoja, joten älä vaan tulkitse Pupu tätä neuvona. *g*)
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Joo, ei niitä aina kuulekkaan, valitettavasti. Oon ollut niin lintuihminen (kiitos iskän) pikkulapsesta asti, että on jonkun verran korva harjaantunut noita ongelmatapauksia kohtaan, että ainakin katson josko se vielä toimii.

EDIT: tuossa ennenQ lähtivät talvilomille niin sai yksi pikkuvaris kerrankin jallitettua. Katselin ettei parvea mailla halmeilla, joten uskaltauduin laittamaan hesen ison kassin partsille imuroinnin ajaksi (oli täynnä tyhjiä salaattiastioita, papereita ym.) No kun tulin viiden minsan päästä partsille niin naapuri naureskeli omallaan. Oli kuulemma näky kun yksi nokikas raahasi jättisäkin lentäen pois, piha oli kyllä sen näköinenkin :)
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=5&ag=36&t=&a=6598

Voi Mikkosen lapsiparkoja. Jos äiti siirtää omat käytöstapansa ja älykkyytensä lapsilleen, ei lopputulos voi olla hyvä. :nuts:
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti:http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=5&ag=36&t=&a=6598

Voi Mikkosen lapsiparkoja. Jos äiti siirtää omat käytöstapansa ja älykkyytensä lapsilleen, ei lopputulos voi olla hyvä. :nuts:
Älä muuta sano! Raamatulla päähän vaan ja onnea!

Mitähän PetriFB on mieltä Mikkosista? Varmaan samoilla linjoilla näiden kanssa.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Pakko sanoa, että toi oli hassuin paikka missä olen nähnyt/kuullut natsikortin ja hitto heti alussa :D
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Mikkonen esittele tänään taas sosiaalisia taitojaan Nybergissä
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onslow kirjoitti:Jos äiti siirtää omat käytöstapansa ja älykkyytensä lapsilleen, ei lopputulos voi olla hyvä. :nuts:
Ja siihen vielä isän, korjaan Majuri Mikkosen, hyvät tavat ja älykkyys päälle. Lisää rahoja lasten mielenterveystyölle!

Mä en käsitä miten se toimittaja ei puuttunut Mikkosen päällekäyvään tyyliin.

Mä en muuten ole koskaan ollut tarhassa tai päiväkodissa. Ilmankos olen hullu!
Work like a captain, play like a pirate.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti: Mä en käsitä miten se toimittaja ei puuttunut Mikkosen päällekäyvään tyyliin.
Samaa ihmettelin. Toisaalta, jos asiasta olisi keskustelu sivistyneesti, ei ohjelma olisi saanut samanlaista julkisuutta mitenkään.

Katsotaan mitä Nyberg tekee tänään.

Vesper kirjoitti: Mä en muuten ole koskaan ollut tarhassa tai päiväkodissa. Ilmankos olen hullu!
Ei Nina Mikkonenkaan :P
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ No, omaksi puolustukseksi sanottakoon ettei mua myöskään hoitanut äiti kotona, vaan naapurin kotiäiti, jolla oli tapana lähinnä jättää heitteille, pakkosyöttää ja vedellä silitysliinalla korville. Ja kaikki tämä paljastui omalle äidille vasta sitten liian myöhään...
Work like a captain, play like a pirate.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Vesper kirjoitti: Ja siihen vielä isän, korjaan Majuri Mikkosen...
Korjaan, reservin majuri. :p
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MGandhi kirjoitti:Korjaan, reservin majuri. :p
Nusnus!!
Work like a captain, play like a pirate.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Vesper kirjoitti: Nusnus!!
Älä yllytä tai tuun poistamaan tän kankkuspanetuksen suhun!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MGandhi kirjoitti:Älä yllytä tai tuun poistamaan tän kankkuspanetuksen suhun!
Sori, mä lähden katsomaan laukeamisia Töölönlahdelle!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Kuten autottomat liikenteensuunnittelijatkin, lapsettomat ovat yleensä parhaita jakamaan neuvoja siihen miten lapset pitäisi kasvattaa.
No totta kai.

Autottomat liikennesuunnittelijat miettivät liikennettä ja liikkumista muutenkin kuin yksityisautoilun näkökulmasta.

Samalla tavalla lapsettomat kasvatusneuvojat pystyvät sanomaan objektiivisemmin asioista kuin vanhemmat, joiden ajattelukyvyn ja objektiivisuuden pilaa vähät yöunet ja älytön jankatus, joka pienestä nahkakääryleestä tulee. Minä, minä, minä ja meidän verkkari / vikkeri / rasavilli on maailman keskipiste, eikä koskaan tekemässä mitään pahaa - vaan aina ne muut.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Riemumieli kirjoitti: Sen verran pitää itseään arvostaa, että kokee olevansa säilymisen arvoinen. Erikoisuudesta en tiedä, mutta jokin mekanismi sisällä kuitenkin puolittumaan ohjasi.
Siis tervepäisen ihmisen kasvattaminen ylipäätään on hieno asia, oli se geeniperimä siinä loppujen lopuksi mikä tahansa. Mutta oikeasti millä on tulevaisuudessa merkitystä enemmän, sillä että saisi välitettyä ja muokattua ajatuksilla maailmaa kymmenien, satojen tai tuhansien ihmisten kautta paremmaksi - vai se, että siittää ja saattaa maailmaan muutamaan geneettisesti sinnepäin olevan tyypin?

Jos joku oikeasti kokee olevansa säilymisen arvoinen ja haluaa säilyä, tekee sen kyllä parhaiten ajatuksien kautta. Samaan aikaan kun jeesus ja mohammed pälyilivät maailmaa oli monta oman aikansa kovaa pano- ja perhemiestä kyllä pitämässä huolta jälkikasvustaan ja geeniperimästä, mutta välttämättä kukaan ei heitä muistanut edes vanhuuden lähestyessä.

Sen sijaan ajatusten ja tekojen kautta historiaan on jäänyt monia suurmiehiä ja naisia, vaikkeivat olisikaan geneettistä jatkoa tehneetkään. Jatkoa on kuitenkin seurannut heidän ajatuksilleen ja teoilleen.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

MGandhi kirjoitti:Korjaan, reservin majuri. :p
Eikös se ole jo yli kuuskymppinen, joten sotilasarvolla ei liene mitään virkaa? Sen tyypin siellä kertausharjoituksissa ois vaan pitäny laittaa Mikkosta vastapalloon ja niskaperseotteella pihalle.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

huima kirjoitti:Sen sijaan ajatusten ja tekojen kautta historiaan on jäänyt monia suurmiehiä ja naisia, vaikkeivat olisikaan geneettistä jatkoa tehneetkään. Jatkoa on kuitenkin seurannut heidän ajatuksilleen ja teoilleen.
En pidä suurmiesteoriasta, yksi ihminen ei maailmaa muuta. Nämäkin tyypit ovat olleet opportunisteja ja aikansa vankeja. Ilman tavallisen tallaajan hyväksyntää/toimintaa/vastustusta he eivät olisi olleet yhtään mitään.
Paras päivä ikinä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Riemumieli kirjoitti:En pidä suurmiesteoriasta, yksi ihminen ei maailmaa muuta. Nämäkin tyypit ovat olleet opportunisteja ja aikansa vankeja. Ilman tavallisen tallaajan hyväksyntää/toimintaa/vastustusta he eivät olisi olleet yhtään mitään.
Todellisuus on sosiaaline konstruktio.

Tuotahan kirjoitin ja yritin välittää viestinä, että se todellinen kuolemattomuus ja jatkuvuus on välittynyt muuta kuin sitä geneettistä kautta. Ihmiset ovat vaikuttaneet toisten ihmisten tekemisiin ja ajatteluun, riippumatta siitä geeniperimästä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Onslow kirjoitti:Katsotaan mitä Nyberg tekee tänään.
Katselin ko. ohjelman juuri boxilta ja voi hyvää päivää jälleen kerran. Ei taida olla Mikkosen rouvalla kaikki inkkarit kanootissa. Ensin syyttää päiväkotijärjestelmää natsismin hedelmäksi, ja samaan hengenvetoon siteeraa suuresti arvostamaansa Arvo Ylppöä - miestä jolla oli aikanaan erittäin lämpimät suhteet natseihin.

Ja sitten vielä syyttää Nybergiä historian tuntemattomuudesta (voiko noin sanoa?).
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

elco kirjoitti:Pahimmillaan lapsen menettämisen tuska lienee varhaisteini-ikäisen lapsen kohdalla: silloin investointi geenien jatkamiseen on suurimmillaan eikä sille vielä ole vastinetta lastenlasten muodossa. Parikymppisen lapsen kohdalla tuska taas pienenee.
Olipas aika insinöörimäinen lähestymistapa. Hieman skeptisesti suhtaudun teoriaasi, mutta aika näyttää. Tässä nykyhetkessä (kun juniorista on selkeästi paljastunut inhimillisiä piirteitä ja kieltämättä hänessä näkee osan itseään selkeästi - insinöörin poika) niin en kyllä missään nimessä haluaisi jäädä hengissä katsomaan hänen kuolemaansa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

huima kirjoitti:No totta kai.

Autottomat liikennesuunnittelijat miettivät liikennettä ja liikkumista muutenkin kuin yksityisautoilun näkökulmasta.

Samalla tavalla lapsettomat kasvatusneuvojat pystyvät sanomaan objektiivisemmin asioista kuin vanhemmat, joiden ajattelukyvyn ja objektiivisuuden pilaa vähät yöunet ja älytön jankatus, joka pienestä nahkakääryleestä tulee. Minä, minä, minä ja meidän verkkari / vikkeri / rasavilli on maailman keskipiste, eikä koskaan tekemässä mitään pahaa - vaan aina ne muut.
Ja kumpikaan ei tajua miten asiat käytännössä menevät ja ihmettelevät saamaansa kritiikkiä. Kyllä kahden kaistan yli vaihtaminen kymmenen metrin matkalla on ihan järkevä toimenpide, onnistuu kävellenkin hienosti, mitäs urputat?

Olen kyllä kuullut tuollaisista vanhemmista, mutta kyllä tuo on aika masentava kuva vanhemmuudesta. Näin väittäisin.

Eikös tuo vanhempityyppi ole se Jyrki Lehtola -tyylinen:"Pasi ja Maija tapasivat umpitunnelissa Mamban konsertissa. Ja he molemmat rakastuivat toisen kyvyttömyyteen selvitä tässä elämässä. Ja nyt heillä on lapsi (humalassa alulle laitettu tietty)" :D
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Itkuhälyttimestä tuolla oli keskustelua ja oma kokemukseni on että sen hommaisin ekana jos vauvaa nyt alkaisin odotella :)
Tai siis en hommaisi kun sellainen vielä onkin tuolla, mutta kyllä se niin mukava kapistus oli vauva-aikoina että käyttelisin.
Vastaa Viestiin