Sairaanhoitajien palkankorotukset

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Paljonko tehyn hoitsut saavat lopulta palkankorotusta?

12-14 %
13
36%
14-16 %
6
17%
16-18 %
7
19%
18-20 %
5
14%
20-22 %
2
6%
22-24 %
3
8%
 
Ääniä yhteensä: 36

Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Onko ND gyne?
Ei ole, myönsi aiemmin auliisti keskustelussa, jossa luuli että raskaudenkeskeytys tehdään sytostaateilla.
Ehkä hän on vain puoskari?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Paljonko koet ansaitsevasi ja miten määrittelet itsellesi työsi arvon?
Mutu-tuntumalta ja sujuvasti. Voisin tietysti laittaa tähän tilinauhani ja erittelyn tekemisistäni ja CV:stäni, mutta menisi liian pokeksi. Jotain kertoo ehkä se, että olen ollut tyytyväinen palkkaani vaikka se on kirkkaasti lääkärien keskiansion alapuolella, mutta en ole ollut tyytyväinen työoloihini. Niitä ei palkkalisäyskään korjaisi.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Ehkä hän on vain puoskari?
Tai sitten jonkun spesialiteetin edustaja jossa ei lainkaan keskeytyksiin törmää. Niin se menee, että kun erikoistuu yhteen erikoisalaan, niin vuosikausia käyttämättömänä lepäävät tiedot lakastuvat. Minä en esimerkiksi voi väittää tietäväni vaikkapa silmälääkärihommista juurikaan.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Myönnän auliisti, että jos en olisi lääkäri, vaan esim ekonomi tai insinööri (mitkä olivat aivan hilkulla, mutta vaaka kallistui näin), niin olisin ehdottomasti hoitajien vaateita vastaan.
Minkä alan insinööri susta olisi tullut?
En osaa sanoa, ajatus ei konkretisoitunut niin pitkällä.

Minulla on insinöörin sielu lääkärin ruumissa.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Ehkä hän on vain puoskari?
Tai sitten jonkun spesialiteetin edustaja jossa ei lainkaan keskeytyksiin törmää. Niin se menee, että kun erikoistuu yhteen erikoisalaan, niin vuosikausia käyttämättömänä lepäävät tiedot lakastuvat. Minä en esimerkiksi voi väittää tietäväni vaikkapa silmälääkärihommista juurikaan.
No eihän lääkkeellisiin keskeytyksiin törmää konkreettisesti muut kuin gynekologit. Sitä paitsi silloin kun minä opiskelin, ei lääkkeellisiä keskeytyksiä tehty.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti: Jotain kertoo ehkä se, että olen ollut tyytyväinen palkkaani vaikka se on kirkkaasti lääkärien keskiansion alapuolella.
Miksi? Oletko keskiarvoa huonompi tai laiskempi?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Miksi? Oletko keskiarvoa huonompi tai laiskempi?
Luulen että tiedät vastauksen kysymättäkin.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Miksi? Oletko keskiarvoa huonompi tai laiskempi?
Luulen että tiedät vastauksen kysymättäkin.
Olet nainen?

älä ota sitä vakavasti
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti: Olet nainen?

älä ota sitä vakavasti
Ok, uskon jo tästä että tiedät syyn, ainakin sinun pitäisi tietää :think:
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:No eihän lääkkeellisiin keskeytyksiin törmää konkreettisesti muut kuin gynekologit. Sitä paitsi silloin kun minä opiskelin, ei lääkkeellisiä keskeytyksiä tehty.
Törmäävät (jos ei nyt ihan konkreettisesti, niin kuitenkin) nyt vaikka tk-lääkärit tai muiden alojen sairaalalääkärit. Terkkariin kai usein menevät jälkitarkastukseen, ja kai siinä on hyvä lääkärin tietää mitä potilaalle on tehty. Sairaalassakin on joskus hoitamani potilas käynyt välillä gynen konsultaatiossa keskeytyksessä ja palannut sitten takaisin meitin klinikan hoitoon muissa asioissa.

Tuon vanha parta -selityksesi hyväksyn.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Olet nainen?

älä ota sitä vakavasti
Ok, uskon jo tästä että tiedät syyn, ainakin sinun pitäisi tietää :think:
Olipas kryptinen kommentti.

Rehellisesti: Olet palkkatasoosi tyytyväinen, koska luonteesi on sellainen. On hyvä asia, että olet tyytyväinen. Tyytymättömyydestä harvoin on absoluuttista hyötyä ja ihmiselon tarkoitus on aivojen mielihyväkeskuksen stimulointi ja tyytymättömyys häiritsee sitä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti: Terkkariin kai usein menevät jälkitarkastukseen
Apropoo: en ole koskaan ollut tk:ssa töissä. Valmistuin lama-aikaan ja silloin oli käytössä tilapäinen sääntö, että orientoivan vaiheen saattoi suorittaa ilman tk-palvelua.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Olipas kryptinen kommentti.

Rehellisesti: Olet palkkatasoosi tyytyväinen, koska luonteesi on sellainen. On hyvä asia, että olet tyytyväinen. Tyytymättömyydestä harvoin on absoluuttista hyötyä ja ihmiselon tarkoitus on aivojen mielihyväkeskuksen stimulointi ja tyytymättömyys häiritsee sitä.
No voi perse sun kanssasi. Vastaan yv:nä koska en halua levitellä puolta elämääni tähän.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Zeb kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Olipas kryptinen kommentti.

Rehellisesti: Olet palkkatasoosi tyytyväinen, koska luonteesi on sellainen. On hyvä asia, että olet tyytyväinen. Tyytymättömyydestä harvoin on absoluuttista hyötyä ja ihmiselon tarkoitus on aivojen mielihyväkeskuksen stimulointi ja tyytymättömyys häiritsee sitä.
No voi perse sun kanssasi. Vastaan yv:nä koska en halua levitellä puolta elämääni tähän.
Kaverille kanssa! Eli mulle 8)
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Chap kirjoitti:Kaverille kanssa! Eli mulle 8)
Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Kaverille kanssa! Eli mulle 8)
Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.
Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti:
Chap kirjoitti:Kaverille kanssa! Eli mulle 8)
Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.
Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.
Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti: Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.
Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.
Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.
Olisi sittenkin pitänyt mennä Onaniemeen. :(
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja ak »

Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Zeb kirjoitti: Äh, laitetaan nyt sitten kun vaikutat fiksulta ja empaattiselta tyypiltä.
Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.
Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.
Takaako sekään vielä mitään? (nokkaeläimen viesti toisaalla)
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

ak kirjoitti:
Chap kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Tosiasiassa et voi vastustaa insinöörin pyyntöä.
Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.
Takaako sekään vielä mitään? (nokkaeläimen viesti toisaalla)
Insinööri pystyy mihin vain!
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriDaavid kirjoitti:Insinööri pystyy mihin vain!
Insinöörihän on myös naisasioiden McGyver :h:
Hermann Hoth

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

NuoriDaavid kirjoitti:
ak kirjoitti:
Chap kirjoitti: Harva nainen pystyy. Todennäköisesti pitää olla umpilesbo, että pystyy siihen.
Takaako sekään vielä mitään? (nokkaeläimen viesti toisaalla)
Insinööri pystyy mihin vain!
Niin pystyy ... :wink: no ok, on muutamia "hieman" utopistisia haaveita joissakin päin maailmaa
Hermann Hoth

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Zeb kirjoitti:Kukaan ei varmaan todennäköisesti usko, mutta itseäni arveluttaisi kovasti ottaa vastaan palkkaa, joka olisi suurempi kuin kokisin työlläni ansaitsevani. Olen poikkeuksellisen hullu?
Hmmm ... itsellä ei kyllä varsinaisessa työssä tunnu tuolta, koska työnantaja ei "henkilöidy" silleen (jos jos niin haluaa kuvitella, niin ei tule suru puseroon). Enemmänkin saisi maksaa, varaa kyllä on.
Mitä tulee taas siihen, mitä tekee ystävien/tuttujen tai sukulaisten eteen, niin siinä kohtaa olen äärimmäisen huono ottamaan mitään korvausta. Kyllä ne sitten tuputtavat, kumminki. :roll:
Hermann Hoth

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

Chap kirjoitti:Ehkä hän on vain puoskari?
Entä jos onkin konitohtori? :think:
Hermann Hoth

Viesti Kirjoittaja Hermann Hoth »

NuoriDaavid kirjoitti:Rehellisesti: Olet palkkatasoosi tyytyväinen, koska luonteesi on sellainen. On hyvä asia, että olet tyytyväinen. Tyytymättömyydestä harvoin on absoluuttista hyötyä ja ihmiselon tarkoitus on aivojen mielihyväkeskuksen stimulointi ja tyytymättömyys häiritsee sitä.
Voihan se noin olla. Vaatimattomuus on kaunista. Äh ei kai se siitä vaatimattomuudestakaan ole yksin kiinni. Olenkohan mä itse tyytyväinen? :think:
Tavallaan kyllä ja tavallaan en. Monimutkainen juttu.
Vastaa Viestiin