Sivu 22/124
Lähetetty: 08.03.2009 9:13
Kirjoittaja Fcuk
Monsieur Manala kirjoitti:Fcuk kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Ja CD-soittimen eject-nappula on aina CD-luukun oikealla puolella.
Vasemmalla.
No se nyt ei yhtään ihmetytä että Opel tekee kaiken päin vittua, vakka sitten väkisin.
Meinaaks toi, että ooppeleissa vittu eli nainen on yleensä kuskin paikalla, muissa apparin? Mielestäni toi vasurikohta on varsin looginen. Siis mulla on harjaantunu sellanen cd:n vaihto-judanssi, että otan uuden levyn oikeen käden nimettömään (nimetön reiästä läpi poks, levyt ei koteloissaan vaan sellasessa "vihossa" muoveissa), painan peukalolla vanhan levyn ulos, otan sen vanhan etusormeeni, syötän uuden...
Tämähän on varsin toimivaa.
Lähetetty: 08.03.2009 11:35
Kirjoittaja Monsieur Manala
Gat kirjoitti:mun kuuden levyn vaihtajalaatikkoon verraten olis aika hankalaa ajaessa näprätä läjästä CD-levyjä kuorta auki ja sitten ajaessa runkata sormin herkkiä CD-levyjä vakoseen. Kun taas boksin kaaa riittää kun painaa yhtä kuudesta nappulasta ja sitten biisinvaihto ja volume ratin nipukoista.
Et ole mp3:sta kuullut? Mahtuu aika helposti se boksillinen cd-levyjä yhteen mp3-cd-levyyn äänenlaadun lainkaan autoympäristössä huonontumatta.
Lähetetty: 08.03.2009 11:43
Kirjoittaja elco
Monsieur Manala kirjoitti:Gat kirjoitti:mun kuuden levyn vaihtajalaatikkoon verraten olis aika hankalaa ajaessa näprätä läjästä CD-levyjä kuorta auki ja sitten ajaessa runkata sormin herkkiä CD-levyjä vakoseen. Kun taas boksin kaaa riittää kun painaa yhtä kuudesta nappulasta ja sitten biisinvaihto ja volume ratin nipukoista.
Et ole mp3:sta kuullut? Mahtuu aika helposti se boksillinen cd-levyjä yhteen mp3-cd-levyyn äänenlaadun lainkaan autoympäristössä huonontumatta.
Minullapa oli nuo molemmat: austraalian holdenissa oli kuuden levyn cd/mp3-vaihtaja kojelaudassa. Ei tarvinnut hirveästi levyjä näprätä. mp3:sten lisäplussa on tietty se, että hakemistojen ja biisien navigointi on verraten helppoa, vaikka käyttöliittymä nyt ei ihan itunesia ollutkaan.
Lähetetty: 29.03.2009 20:47
Kirjoittaja elco
Mikä auto pitäisi ostaa? Katselin oikotieltä ja seuraavat herättivät alkeellista mielenkiintoa:
Audi TT 2.0 M 2007 29tkm 39800e
VW Scirocco 2.0 DSG 2008 15tkm 31900e
VW Golf 3.2 DSG 2007 26tkm 37900e
Opel Astra Twintop 1.6T M 9tkm 33900e
Mini Cooper Pepper 1.6 M 2008 30tkm 22850e
Autoon pitää mahtua Mies, nainen ja kissa tai kaksi. Muut kriteerit tärkeysjärjestyksessä: näyttävyys, ajettavuus, teho. Automaatista ja avoautoisuudesta plussaa. Haussa on - kuten näkyy - 1-2v vanha takuuvehje. Hinta alle 40ke; lopullinen autobudjetti riippuu paljon siitä minkä hintaisen asunnon lopulta ostan - tuota Miniä alemmaksi en auton kanssa kuitenkaan missään tapauksessa mene. Mitä muita kannattaisi harkita?
Aloitan varmaan koeajot lähipäivinä, kun ei tässä työttömällä ole muutakaan tekemistä.
Lähetetty: 29.03.2009 21:46
Kirjoittaja Vesper
Mulla mene syssyllä tilaukseen toi Scirocco, dieselinä tosin. Et voi siis ostaa samanlaista!!
Lähetetty: 29.03.2009 21:59
Kirjoittaja Bluntly
Kuten Top Gearissa juuri runoiltiin :
Scirocco. Kuin Golf GTI korkeammalla hinnalla ja vähemmillä varusteilla.
Lähetetty: 29.03.2009 22:04
Kirjoittaja elco
Bluntly kirjoitti:Kuten Top Gearissa juuri runoiltiin :
Scirocco. Kuin Golf GTI korkeammalla hinnalla ja vähemmillä varusteilla.
Näyttää paremmalta.
Lähetetty: 29.03.2009 22:15
Kirjoittaja Vesper
elco kirjoitti:Näyttää paremmalta.
Nii just. Golf on papoille tai amisviiksille.
Lähetetty: 29.03.2009 22:16
Kirjoittaja Bluntly
^Tuohon nyt riittää huopatossukin.
Lähetetty: 29.03.2009 23:52
Kirjoittaja Gat
elco kirjoitti:Mikä auto pitäisi ostaa? Katselin oikotieltä ja seuraavat herättivät alkeellista mielenkiintoa:
Audi TT 2.0 M 2007 29tkm 39800e
VW Scirocco 2.0 DSG 2008 15tkm 31900e
VW Golf 3.2 DSG 2007 26tkm 37900e
Opel Astra Twintop 1.6T M 9tkm 33900e
Mini Cooper Pepper 1.6 M 2008 30tkm 22850e
No "näyttäviksi" en sanoisi mitään, ja onko se nyt niin tärkeetä.
Jos kuitenkin näyttävyyteen lasketaan tunnistettavuus, niin näin vanhalle kuin mulla tunnistettavaa nostalgia-arvoa olisi jo nimillään Sciroccolla, Golfilla ja Minillä. Ennen kaikkea uusiominillä cooperina. Ei vanha mini, mutta klassikon toisintona minustakin aika cool idea. Pienihän se, mutta kuitenkin isompi kuin kolmemetrinen alkuperäinen Mini.
Lähetetty: 30.03.2009 4:11
Kirjoittaja Monsieur Manala
Golfissa paras moottori ja kivoin ajettavuus siihen yhdistettynä ainakin nelivetosena. Rumahan se toki on kuin saatana.
Kirokko ja TT 2 litrasella pannulla on vähän kuin Janina Frostell A-kupin rinnoilla.
Mini on trendihomon hiusmuotoilijan auto.
Opel ei ole auto.
Loppupeleissä tarviit varmaan jonkun
tällaisen kun kerran noita vaatekomeron kokoisia autoja halajat. Rumahan sekin on kuin saatana, mutta ainakin siinä on monta asiaa enemmän oikein (suorituskyky, vetotapa) kuin yllä jo mainituissa.
Lähetetty: 30.03.2009 7:46
Kirjoittaja exPertti
elco kirjoitti:Mikä auto pitäisi ostaa? Katselin oikotieltä ja seuraavat herättivät alkeellista mielenkiintoa:
Audi TT 2.0 M 2007 29tkm 39800e
VW Scirocco 2.0 DSG 2008 15tkm 31900e
VW Golf 3.2 DSG 2007 26tkm 37900e
Opel Astra Twintop 1.6T M 9tkm 33900e
Mini Cooper Pepper 1.6 M 2008 30tkm 22850e
Autoon pitää mahtua Mies, nainen ja kissa tai kaksi. Muut kriteerit tärkeysjärjestyksessä: näyttävyys, ajettavuus, teho. Automaatista ja avoautoisuudesta plussaa. Haussa on - kuten näkyy - 1-2v vanha takuuvehje. Hinta alle 40ke; lopullinen autobudjetti riippuu paljon siitä minkä hintaisen asunnon lopulta ostan - tuota Miniä alemmaksi en auton kanssa kuitenkaan missään tapauksessa mene. Mitä muita kannattaisi harkita?
Aloitan varmaan koeajot lähipäivinä, kun ei tässä työttömällä ole muutakaan tekemistä.
Näyttävyys? Jättäisin ehkä Golfin pois.

Aika-ajoin näen tuollaiset tekstit perusgolfilta näyttävän auton takaloosterissa ja tunnen myötähäpeää miten joku on viitsinyt tuollaisen ostaa. Siis
Itselle maistuisi tuosta paletista TT tai Mini. Vilkaisen automarkettia vielä kun ei tähän aikaan aamusta tule mieleen kivoja vaihtoehtoja. No, Alfa Romeon se kaksiovinen GT.
Panisin.
http://www.sportscarcenter.fi/vinfo.asp ... 6&yid=1986
EDIT: Näkyy tuolla autotallissa olevan 3.2:nkin GT noin kolmellakympillä ettei jää jalkoihin.
Lähetetty: 30.03.2009 8:24
Kirjoittaja Bluntly
Alfat ovat kyllä halpoja, mutta varaosat kalliita (ja niitä tarvitaan paljon).
Lähetetty: 30.03.2009 8:36
Kirjoittaja exPertti
Bluntly kirjoitti:Alfat ovat kyllä halpoja, mutta varaosat kalliita (ja niitä tarvitaan paljon).
Käsittääkseni Elco haki näyttävää autoa, johon vielä mahtuvat nuo ihmiset/eläimet. Eikä mitään luotettavaa taksitraktoria, vaikkakin Alfojen laatujutut ovat kyllä kauempaa historiasta peräisin.
Jokaisen automieheksi itseään haukkuvan pitäisi yhden kerran eläissään omistaa Alfa.
Lähetetty: 30.03.2009 8:41
Kirjoittaja Onslow
Monsieur Manala kirjoitti:kun kerran noita vaatekomeron kokoisia autoja halajat.
Kans ihmettelen että miksi kaksimetrinen kaveri halajaa noita johtajan rouvan pikkusportteja.
Lähetetty: 30.03.2009 8:45
Kirjoittaja Bluntly
exPertti kirjoitti:..vaikkakin Alfojen laatujutut ovat kyllä kauempaa historiasta peräisin.
Ai jaa?
exPertti kirjoitti:
Jokaisen automieheksi itseään haukkuvan pitäisi yhden kerran eläissään omistaa Alfa.
Tähän en osaa sanoa mitään kun en hauku itseäni automieheksi, olenhan aina omistanut ooppelin.[/url]
Lähetetty: 30.03.2009 8:52
Kirjoittaja exPertti
Näyttää 156:n päihittävän mm. Mersun E-sarjan...
Kaiken lisäksi listalta puuttuvat 159 ja tuo GT. Liekö aineistoa liian vähän vai ovatko liian hyviä?
Lähetetty: 30.03.2009 9:02
Kirjoittaja sanctus
No hyvä, että huomasin tuonkin listan. Ensi lauantaina koeajettava iso perheauto nimittäin sijoittui melko heikosti tuolla listalla. Tai no eihän tosta ota selvää, mikä malli niiltä kusi eniten. No mut ei ehkä sit jatkoon hei.
Lähetetty: 30.03.2009 9:11
Kirjoittaja exPertti
sanctus kirjoitti:No hyvä, että huomasin tuonkin listan. Ensi lauantaina koeajettava iso perheauto nimittäin sijoittui melko heikosti tuolla listalla. Tai no eihän tosta ota selvää, mikä malli niiltä kusi eniten. No mut ei ehkä sit jatkoon hei.
Mikä auto, sossupokee hei?
Lähetetty: 30.03.2009 10:23
Kirjoittaja elco
Monsieur Manala kirjoitti:
Loppupeleissä tarviit varmaan jonkun
tällaisen kun kerran noita vaatekomeron kokoisia autoja halajat. Rumahan sekin on kuin saatana, mutta ainakin siinä on monta asiaa enemmän oikein (suorituskyky, vetotapa) kuin yllä jo mainituissa.
Bemarilta ensimmäinen mikä kelpaisi on kyllä 325Ci, joka menee yli budjetin.
Lähetetty: 30.03.2009 10:26
Kirjoittaja elco
Onslow kirjoitti:
Kans ihmettelen että miksi kaksimetrinen kaveri halajaa noita johtajan rouvan pikkusportteja.
Varsinaiseen urheiluautoon ei nyt ole pätäkkää enkä halua perusautoa.
Lähetetty: 30.03.2009 12:30
Kirjoittaja sanctus
exPertti kirjoitti:Mikä auto, sossupokee hei?
No tietenkin autoa, jonka "katto on pidempi kuin Rolls Royce Phantomin".
Lähetetty: 30.03.2009 15:55
Kirjoittaja elco
TT oli pirun magee ja Golffi oli golffi. Scirocco ei kyllä pääse samaan liigaan kuin TT vaikka kai aika sama auto noin muuten on. Etuveto ja vajaatehoisuus on miinusta, mutta kun en ole mikään varsinainen rattimies niin TT on kyllä vaffoilla.
Kuutiot, teho ja neliveto jäänevät kakkoseksi muotoilulle.
Lähetetty: 30.03.2009 16:20
Kirjoittaja sivustahuutaja
elco kirjoitti:Mikä auto pitäisi ostaa? Katselin oikotieltä ja seuraavat herättivät alkeellista mielenkiintoa:
Mites olis ooppeli? Alle kuuden sekunnin nollasta sataan, pärjää radalla ja heppoja 264. Kissojen mahtumisesta en osaa sanoa.
http://www.nettiauto.com/opel/gt/2340177

Lähetetty: 30.03.2009 16:34
Kirjoittaja elco
Njoo, kyllä toi GT on käynyt mielessä, mutta wanhana MR2:sen omistajana tiedän, että kaksipaikkaisen avoauton jälleenmyynti Suomessa on aikamoinen temppu.
Ostaisin toki, jos maasta löytyisi muitakin yhtä asiallisia gaiffareita kuin mä.