Lähetetty: 07.01.2012 9:40
AIKA KOVA ON PUUTE"!
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Kuten John Lennon sanoiMirkku kirjoitti:^ romantiikan puute.
Et ymmärrä. Alus on sisustettu antiikki-chic -tyylillä.NuoriDaavid kirjoitti:Eilen töllöstä taas Alien 2:n
Hyvä leffa, mutta aivan pikkasen nyt häiritse katodisädeputkinäytöt ja se, että Burke kaivoi salkustaan printin, joka oli tulostettu rivitulostimella.
No joo. Mä kyllä mietien leffan aikaan, että toki tulevaisuudessa voi olla, että antiikkityylinen teknologia on muodissa, mutta tuntuu epätodennäköiseltä, että sitä kuitenkaan käytettäisiin suuryrityksissä ja armeijassa.So Hard kirjoitti:Et ymmärrä. Alus on sisustettu antiikki-chic -tyylillä.NuoriDaavid kirjoitti:Eilen töllöstä taas Alien 2:n
Hyvä leffa, mutta aivan pikkasen nyt häiritse katodisädeputkinäytöt ja se, että Burke kaivoi salkustaan printin, joka oli tulostettu rivitulostimella.
Kamalaa väkivaltaa. Ei se mitenkään paska ollut kyllä, mutta liikaa kamalaa väkivaltaa.Suvinen kirjoitti:Katottiin eilen Drive.
Nonnii. Katsoin just viimeisen osan Twilight-sarjasta. Breaking Dawn, osa 1. Ihan hirveetä tuubaa! Tuhlasin jus lähes 2h elämästäni turhaanMirkku kirjoitti:Ei ole tuttu... eh... onneksiexsu kirjoitti:Mirkku kirjoitti:Olen nyt viikon sisällä kattonu kolme Twilight-leffaa.
Onhan tää jo tuttu? http://www.twilightmoms.com/
Mä olen joskus aikaa sitten nähny tosta sarjasta ekan osan ja senkin tuplanopeudella. Nyt päätin, että katson kaikki putkeen, vaikka sisulla. Ja ylläripylläri... mä tykkäsin niistä .
Mut ehkä mä vaan tyydyn haaveilemaan omasta "vampyyrista/ihmissudesta"... (tai kiihkeääkin kiihkeämmästä suhteesta?)
Siis Uwe Bollin leffaksi tuo oli imdb-mittarilla tasoa 9.0. Kertaakaan aiemmin en ole yhdeltä istumalta kyennyt miehen elokuvia lusimaan putkeen, mutta tuo, tuohan oli suorastaan hyvä monessa kohtaa. Sisälsi paljon asioita joita ei Uwen leffoissa ole paljoa näkynyt : Suoraa & epäsuoraa yhteiskunta-kritiikkiä, melkein siedettävää näyttelyä ja JUONENKÄÄNNE JOKA EI NÄY KILOMETRIEN PÄÄHÄN.Nergal kirjoitti:
Jestas, tämä rainahan oli Uwe Boll mallia. Oli joku uutinen että löytyy yhteneväisyyksiä norjan pikku ammuskelijaan. No tottahan se, mutta ei Uwe setä osaa elokuvaa tehdä. Kyllä tämän katsoi kerran vaikka ei krapulaa ollutkaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EJsa-iemNwk[/youtube]
TV-elokuva vuodelta 2009, ostin dvd:n halvalla. Pääosassa tämä komistus.Suvinen kirjoitti:Mikä, kenen, milloin?Lolita kirjoitti:Katsoin eilen Humisevan harjun. Heathcliff FTW!
Hämis saattaa pian vaikka tykätä.Elokuva kertoo synkänpuoleisen tarinan sisarusparista, jota elämä on lapsuudesta saakka paukutellut päähän vähemmän jaloa metallia olevalla lusikalla. Veli Oscar (Nathaniel Brown) asuu Tokiossa, jossa hän elättää itsensä huumekaupalla ja lennättää myöhemmin diilaustuloillaan myös siskonsa Lindan (miellyttävän persoonalliset piirteet omaava Paz de la Huerta; Choke, 2008) luokseen. Tokioon saavuttuaan Linda päätyy yökerhoon strippariksi ja seksisuhteeseen pomonsa kanssa. Oscar ei Lindan ura- ja miesvalinnasta ole mielissään, eikä Linda vastavuoroisesti pidä siitä, että Oscar sekaantuu huumeisiin. Päätarina on kuitenkin vain kapea kehys, jonka sisään varsinainen sisältö asettuu.
Enter the Void on teknisessä mielessä raikas ja erittäin ansiokas. Jo heti hengästyttävästä alkutekstijaksosta asti on selvää, että Noén tyylitaju voi yhtä hyvin kuin aina ennenkin. Hypnoottiset kuvavälkyttelyt, DMT-trippijaksot ja niihin yhdistetty nerokas äänimaailma (säveltäjänä jälleen kerran Irréversibleenkin musiikit työstänyt Thomas "Daft Punk" Bangalter) eivät ehkä Noén tyylittelyyn jo tottuneille ole aivan uusinta uutta, mutta toimivat silti moitteetta. Heti elokuvan alkupuolella katsoja asetetaan päähenkilöveljen pään sisään ja tapahtumat nähdään ja koetaan hänen kauttaan (näin ollen katsoja näkee jakson aikana kuvassa myös päähenkilön silmänräpäykset). Point-of-view -asetelma on hyvin samankaltainen Kathryn Bigelow'n Strange Daysissä (1995) nähtäviin muistitallenneotoksiin verrattuna (elokuva, jonka Noé itsekin mainitsee innoittaneen POV-kokeilujaan). Myöhemmin kamera asemoituu third-person -näkymään päähenkilön takaraivon taakse.
Minusta se oli alkupuoleltaan äärimmäisen errrrrroottinen, keskiväliltä sairaan ahdistava syyllisyydessä pyöriskelyineen ja lopussa vapauttava.exsu kirjoitti: Lukija oli alkuun pakahtumiseen saakka rakkaudentäyteinen ja liikkis, lopussa niin surullinen, että mieskin vielä pahoitteli nukkumaan mennessä, kun jäi niin haikea fiilis. Iski ihan täysillä, suosittelen! Viisi viidestä.
Tinker Tailor Soldier Spy oli vielä parempi.nowaysis kirjoitti:Låt den rätte komma in
Verisen kaunis esiteinien rakkaus- ja kostotarina 1980-luvun alun tukholmalaislähiöstä. Iiiihana
Tykkäsin. Olikohan se Hemingway oikeasti noin yksinkertaisen oloinen tyyppi?urpiainen kirjoitti:Midnight in ParisKävin pitkästä aikaa ihan oikeassa leffateatterisas elokuvissa. Minusta tämä oli kaikenkaikkiaan loistavaa viihdettä. Todella hauska; jotenkin sai kaikkiin kliseisiin asetelmiinsakin todella häpeämättömän kepeän otteen, ikään kuin tuhannet muut leffat ja kirjat ottaisivat nämä samat kliseet niin raskassoutuisen tosikkomaisesti, että vain silloin niiden kliseisyys on häiritsevää, kun taas tämä leffa vain seilaa niiden yli esimerkillisesti. Tarinan opetuksen rautalankavääntö häiritsi kyllä minuakin, mutta olihan siinä tietysti kuitenkin omat twistinsä siinäkin: ensinnäkin, päähenkilön nemesis Paul oli jo saman opetuksen sanallistanut, ja toiseksi tätä rautalankajaksoa seurasi aika suoraan hersyvän absurdi juttu yksityisetsivän kohtalosta, joka hölmöydessään jotenkin nauroi samalla koko opetuksen vakavuudelle.Suvinen kirjoitti:tavallaan ihan hauska, mutta jää harmittavan pintapuoleiseksi. Myös lopun "tarinan opetuksen" olisi voinut jättää alleviivaamatta. Kummallinen leffa: oli katsoessa viihdyttävä, mutta arvostellessa hötöinen ja täynnä reikiä.
Syvällistä tästä ei saa tekemälläkään, mistä juontuu kai tuo Suvisen huomio siitä, että arvostellessa substanssi vähän katoaa. Mutta syvällisen vastakohta ei aina ole pinnallinen; tässä tapauksessa ehkä kepeä, kupliva, riemukas, hauska. Nautin.