Et usko, että Semi koki turvallisuutensa uhatuksi?exPertti kirjoitti:Minusta olet asian ytimessä, mutta oikeusvaltion irvikuva tällainen ulostulo on. Mutta maassa maan tavalla. Täällähän saa puskista huudella mitä lystää ilman pelkoa mistään.Tix kirjoitti:Semi ei ole imo typerys.
Jos jotain tällä koetetaan vaikuttaa oikeusjutun tuomioihin.
Päivän uutiskatsaus
Uskon, että Semi koki juttunsa tulevaisuuden uhatuksi.NuoriDaavid kirjoitti:Et usko, että Semi koki turvallisuutensa uhatuksi?
Tuossa muuten lainaus joka kuvastaa näitä kokemuksia.
"Poliisiylijohtaja huolissaan
Valtakunnansyyttäjänvirastolle Semiin kohdistuneet uhkailut eivät tulleet yllätyksenä. Syyteasiainyksikön päällikkö, valtionsyyttäjä Jarmo Rautakoski oli kuitenkin yllättynyt, kun Semi otti asian puheeksi julkisesti.
- Kysyin aikoinaan, mikä on homman nimi, ja silloin hän sanoi, ettei hän halua alkaa tästä keskustella mihinkään suuntaan, Rautakoski sanoi.
Rautakosken mukaan nyt viraston on reagoitava, vaikkei Semi olekaan tekemässä tutkintapyyntöä.
- Jotain täytyy tehdä. En tiedä vielä mitä. Varmasti tulemme apulaisvaltakunnansyyttäjä Jorma Kalskeen kanssa ainakin keskustelemaan asiasta.
Myös sisäministeriön poliisiylijohtaja Mikko Paatero sanoi, että syyttäjän puheet täytyy ottaa todesta.
- Äärimmäisen huolestuttavaa. Minulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö hän olisi kokenut niin, Paatero sanoi.
Paatero kertoi, että nyt ministeriössä selvitetään, mitä tarkkaan ottaen on tapahtunut ja mitä Semi on säikähtänyt. "
Aika fiilispohjalla ollaan liikkeellä.
Came here for school, graduated to the high life
Yhtä hyvin tuo voidaan tulkita yritykseksi vähätellä asiaa.exPertti kirjoitti: "Paatero kertoi, että nyt ministeriössä selvitetään, mitä tarkkaan ottaen on tapahtunut ja mitä Semi on säikähtänyt. "
Ja edelleen: jos uhka joutua tuntemattoman huumehörhön (jota poliisi ei saa kiinni..) pahoinpitelemäksi oli todellinen, niin julkisuuteen tulo varmasti ehkäisee sitä tehokkaasti, tehokkaammin kuin rikosilmoitus.
Minkä ihmeen tuntemattoman huumehörhön, jota poliisi ei saa kiinni??! Tarkoitat varmaan tunnetun huumepoliisin pahoinpitelemäksi (vähintäänkin henkisesti), jota ei saa kukaan kiinni?NuoriDaavid kirjoitti:Yhtä hyvin tuo voidaan tulkita yritykseksi vähätellä asiaa.exPertti kirjoitti: "Paatero kertoi, että nyt ministeriössä selvitetään, mitä tarkkaan ottaen on tapahtunut ja mitä Semi on säikähtänyt. "
Ja edelleen: jos uhka joutua tuntemattoman huumehörhön (jota poliisi ei saa kiinni..) pahoinpitelemäksi oli todellinen, niin julkisuuteen tulo varmasti ehkäisee sitä tehokkaasti, tehokkaammin kuin rikosilmoitus.
Öyh. En ole itse rikosasioiden kanssa missään tekemisissä, mutta tunnen silti kontaktin, jonka kautta saisin palkattua jonkun minulle täysin tuntemattoman tahon pahoinpitelemään kenet tahansa henkihieveriin 2-3 tuhannella eurolla. Tarpeeksi nollia niin varmaan saisi hengiltäkin. Minulla ei ole mitään syytä uskoa, etteivätkö erilaisten vasikoiden ja kriminellien kanssa kanssa jatkuvasti töitä tekevät poliisit kykenisi moiseen jäämättä siitä ikinä kiinni. Varsinkin kun kiinni jäämistä koskevan tutkinnan tekisivät muut poliisit ja pahoinpitelijän ja uhrin välillä ei ole minkäänlaista aiempaa kontaktia.Storia kirjoitti:Minkä ihmeen tuntemattoman huumehörhön, jota poliisi ei saa kiinni??! Tarkoitat varmaan tunnetun huumepoliisin pahoinpitelemäksi (vähintäänkin henkisesti), jota ei saa kukaan kiinni?
Siksi julkisuus. Jos Semi tai perheenjäsen joutuu nyt pahoinpidellyksi henkihieveriin, syyttävä sormi ei osoita sillon esim. Semin "ntisiin "asiakkaisiin."
Ymmärsin kyllä alusta asti miksi julkisuus, kun ensimmäisen kerran uutisen näin. Sitä en ymmärtänyt, että tässä puhuttiin sellaisesta hypoteesista, että poliisi palkkaisi tai lahjoisi jonkun tekemään likaisen työn puolestaan.Tix kirjoitti:Siksi julkisuus. Jos Semi tai perheenjäsen joutuu nyt pahoinpidellyksi henkihieveriin, syyttävä sormi ei osoita sillon esim. Semin "ntisiin "asiakkaisiin."Storia kirjoitti:Minkä ihmeen tuntemattoman huumehörhön, jota poliisi ei saa kiinni??! Tarkoitat varmaan tunnetun huumepoliisin pahoinpitelemäksi (vähintäänkin henkisesti), jota ei saa kukaan kiinni?
Olisi aika tyhmä poliisi jos menisi itse mukiloimaan syyttäjää. Sillä saisi jo kollegoidenkin vihat niskoilleen.Storia kirjoitti:Ymmärsin kyllä alusta asti miksi julkisuus, kun ensimmäisen kerran uutisen näin. Sitä en ymmärtänyt, että tässä puhuttiin sellaisesta hypoteesista, että poliisi palkkaisi tai lahjoisi jonkun tekemään likaisen työn puolestaan.
Tix kirjoitti: Öyh. En ole itse rikosasioiden kanssa missään tekemisissä, mutta tunnen silti kontaktin, jonka kautta saisin palkattua jonkun minulle täysin tuntemattoman tahon pahoinpitelemään kenet tahansa henkihieveriin 2-3 tuhannella eurolla.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200809 ... 6_hi.shtml
Epäillyt voi lähettää tänne Pupun luokse pikapostina, Pupulla on ollut huvit aika vähissä ja mielikuvitusta riittää.
Epäillyt voi lähettää tänne Pupun luokse pikapostina, Pupulla on ollut huvit aika vähissä ja mielikuvitusta riittää.
-
- Kitisijä
Helvetti noita päiväkodin hörhöjä. Ei päiväkotiin enää uskalla lastaan päästää, perkele.Rouva Pupu kirjoitti:Päiväkodissa on vaarallista: http://www.iltalehti.fi/turku/200809038206226_tu.shtml
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Suu ... 5239154036
Kukas se neropatti olikaan taas täällä, joka väitti, että ilmastonmuutosta ei voida todistaa eikä sille oikeastaan voida tehdäkään yhtikäs mitään?
Kyllä alkoi vituttamaan taas raskaasti, kun muistin tätä lukiessa sen kyynisen murahtelun mambojambo tiedehorinalla maustettuna.
Kukas se neropatti olikaan taas täällä, joka väitti, että ilmastonmuutosta ei voida todistaa eikä sille oikeastaan voida tehdäkään yhtikäs mitään?
Kyllä alkoi vituttamaan taas raskaasti, kun muistin tätä lukiessa sen kyynisen murahtelun mambojambo tiedehorinalla maustettuna.
Niin että mitä sitten siis pitäisi tehdä? Oletko sitä mieltä, ettei jäälohkareita ennen 1970-lukua irronnut mistään?Storia kirjoitti:
Milankovicin syklit ovat urbaania legendaa. Fakta tieto. Kjeh.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200809 ... 2_ul.shtml
Bisnesidea se on kai tämäkin.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200809 ... 2_ul.shtml
Bisnesidea se on kai tämäkin.
No etkös sinä jo luopunut V8:sta, joten ehkä sun ei tarvitse enää tehdä paljon mitään muuta kuin käyttää biojätepusseja ja energiansäästölamppuja.elco kirjoitti:Niin että mitä sitten siis pitäisi tehdä? Oletko sitä mieltä, ettei jäälohkareita ennen 1970-lukua irronnut mistään?Storia kirjoitti:
Mitä vitun väliä on sillä onko jäälohkareita irronnut ennen 1970-lukua vai ei? Viimeisen sadan vuoden aikana on jokatapauksessa maapallon väestökasvu räjähtänyt käsiin ja sitä myöten kaikki muu. Pointti on, että jokaisen on henkilökohtaisella tasolla tehtävä kaikkensa. Se riittää, mutta jokainen soraääni joka julistaa, että ihmisellä ei ole tässä mitään osuutta voi mielestäni tukehtua pullaan.
Millä tavalla kaikki on räjähtänyt käsiin?Storia kirjoitti:
Mitä vitun väliä on sillä onko jäälohkareita irronnut ennen 1970-lukua vai ei? Viimeisen sadan vuoden aikana on jokatapauksessa maapallon väestökasvu räjähtänyt käsiin ja sitä myöten kaikki muu. Pointti on, että jokaisen on henkilökohtaisella tasolla tehtävä kaikkensa.
Tehdä kaikkensa? Siis mitä? Millä tavalla itse teet kaikkesi?
Varmaan liikaa kysymyksiä, kun et vastannut ensimmäiseenkään.
Minusta ei ole aihetta pistää kypärää päähän ja huutaa maailmanloppua, jos jäätä sulaa kesällä.
Mistä lähtien ei ole saanut olla eri mieltä Virallisen Totuuden kanssa? Nyt kun minä en täysin allekirjoita median lietsomaa massahysteriaa, jollainen on muuten aina olemassa, niin minun pitäisi olla hiljaa ja uskoa mitään ajattelematta valtakoneiston propagandaa?Storia kirjoitti: Se riittää, mutta jokainen soraääni joka julistaa, että ihmisellä ei ole tässä mitään osuutta voi mielestäni tukehtua pullaan.
Jollei se ole vielä tullut selväksi niin minä olen sitä mieltä, että
a) ihmisen osuus ilmastonmuutokseen on kyseenalainen
b) ihmisen vaikutusmahdollisuudet ilmastonmuutokseen syistä riippumatta ovat kyseenalaiset
c) ilmastonmuutoksen vaikutukset eivät välttämättä ole pahoja
Jos minä en saa olla tätä mieltä tai sanoa mielipidettäni ääneen niin pullaan saa tukehtua ihan joku muu.
Pitäisikö säätää laki, että ilmastonmuutoksen kyseenalaistaminen on kriminalisoitu?
Viimeksi muokannut elco, 04.09.2008 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten niin en vastannut ensimmäiseenkään? Vastasin tasan tarkkaan siihen mitä kysyit ja jos et sitä ymmärtänyt, niin se on sitten vaan voe voe. Esimerkkejä annoin jo muutaman ja koska tiedän ettet ole tyhmä, niin tuskin on tarpeen alkaa eritellä keinoja mitä kukin voi henk.koht. tehdä elääkseen ekologisemmin. Et myös varmasti ole oikeasti kiinnostunut siitä mitä minä teen, joten enpä vaivaudu sitäkään listaamaan.elco kirjoitti: Millä tavalla kaikki on räjähtänyt käsiin? Kaikkensa? Siis mitä? Millä tavalla itse teet kaikkesi?
Varmaan liikaa kysymyksiä, kun et vastannut ensimmäiseenkään.
Minusta ei ole aihetta pistää kypärää päähän ja huutaa maailmanloppua, jos jäätä sulaa kesällä.
Ja pieni tarkennus; en ota tätä maailmanlopun julistuksen ristiä kyllä harteilleni, jos copypastetan uutisen, jossa tutkija toteaa, että näin sitä mennään. Minä kun en usko, että maailma voi loppua koskaan, mutta siitä olen kyllä perkeleen huolissani, että millaisessa ympäristössä loppuelämäni elän - puhumattakaan siskoni lapsista tai muista pienistä läheisistä.
En tajunnut, että biojätepussi jotenkin pysäyttää maailmanlopun.Storia kirjoitti: Miten niin en vastannut ensimmäiseenkään?
Paljonko esim. Suomenlahden pinta on noussut 20 vuodessa? Jos Suomenlahti on huono esimerkki niin sanotaan vaikka Atlantti sitten? EDIT2: Vastaus kysymykseen on 3,4cm! EEEEEEEEEEEEE, maailmanlopputulee, maailmanlopputulee! 3,4cm! Pelastusliivit, kypärä! Mä hukun, mä hukun!
EDIT: Tämä kuva tuo toivottavasti vähän perspektiiviä tähän keskusteluun:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Post ... _Level.png
Saivartelu kunniaan? Yhden ihmisen biojätepussit eivät sitä pysäytä, mutta KAIKKIEN biojätepusseilla on jo vaikutusta. Niin kauan kun se ASENNE, että "ei tässä mitään ja mikään ei auta" leviää - niin kauan on vaikea auttaa.elco kirjoitti:En tajunnut, että biojätepussi jotenkin pysäyttää maailmanlopun.Storia kirjoitti: Miten niin en vastannut ensimmäiseenkään?