Homo-ilta ohjelman arviointia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Et sinäkään asiassa pysy.

Esim. kuukautisten aikaan paneskellessa on naisilla iso tulehdusriski. Jos oletetaan raamatun olevan jonkinlainen muinaisten aikojen elämänhallintaopus niin niissä hygieniaoloissahan tuo oli mitä fiksuin idea pitäytyä panemisesta kuukautisten aikaan.
Onko sulla joku lähde tälle? En ole moisesta kuullut.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

PetriFB kirjoitti: Uuden Liiton jälkeen alkaa tuhannen vuoden ajanjakso,

Siis koska se alkaa tarkalleen?
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

PetriFB kirjoitti: Niin sanotut Raamatulle uskolliset käännökset ovat kääntäneet todella tarkasti käännökset vastaamaan alkutekstien sanomaa.
Entäs se pointti, että kirkko on valinnut itse tekstit, jotka ovat sillähetkellä ajaneet kirkon senhetkistä agendaa? Paljonkohan kirjotuksia on jäänyt raamatun ulkopuolelle?

Mulla ei siis ole mitään ainakaan evankelisluterilaista uskontoa eikä Raamattua vastaan, mun mielestä se on tosi hyvä, että raamattu tarjoaa lohdutusta ja iloa niin monille, Raamatussa on paljon hyviä opetuksia lähinmäisen rakkaudesta jne. Itsellänikin on ollut elämässä hetkiä, että olen tuntenut tarvetta mennä kirkkoon ja saanut lohtua niistä saarnoista.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Et sinäkään asiassa pysy.

Esim. kuukautisten aikaan paneskellessa on naisilla iso tulehdusriski. Jos oletetaan raamatun olevan jonkinlainen muinaisten aikojen elämänhallintaopus niin niissä hygieniaoloissahan tuo oli mitä fiksuin idea pitäytyä panemisesta kuukautisten aikaan.
Onko sulla joku lähde tälle? En ole moisesta kuullut.
"Joillakin ihmisillä myös tulehdusriski saattaa lisääntyä, sillä veri tarjoaa oivan elatusaineen niin bakteereille kuin viruksillekin."

http://www.mtv3.fi/helmi/seksi/artikkel ... 08/1165231

Tosin teksti jatkuu, että kondomin pitäisi vähentää tulehdusriskiä.
Came here for school, graduated to the high life
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tix tuossa jo olennaisen sanoikin. Totta kai ennemmin homopari kuin lastenkoti. Yh-perheet tai edes tossun alla olevat miehet eivät liity adoptiokeskusteluun, ihan eri asia, vai mitä ND? :wink:

Ideaalitilanne lapselle on kuitenkin sekä äiti että isä, ja siksi siitä tulisi lähteä. Olen ainakin itse sekä yksityiselämässä että työssä ihan riittämiin törmännyt isättömyyttään, joskus äidittömyyttäänkin, vielä aikuisenakin kriiseileviin ihmisiin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Esim. kuukautisten aikaan paneskellessa on naisilla iso tulehdusriski. Jos oletetaan raamatun olevan jonkinlainen muinaisten aikojen elämänhallintaopus niin niissä hygieniaoloissahan tuo oli mitä fiksuin idea pitäytyä panemisesta kuukautisten aikaan.
Onko sulla joku lähde tälle? En ole moisesta kuullut.
Joo ei se kyllä iso ole, ehkä hieman kohonnut kun kohdunkaulan kanava on avoimempana. Että teoriassa joku pöpö vois sinne sujahtaakin, mutta veikkaisin, että vuoto tuo nekin tullessaan. Ja sitten oon kuullut myös kondomista, sitä vois ehkä pöpökammoisimmat käyttää?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Vesper kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Esim. kuukautisten aikaan paneskellessa on naisilla iso tulehdusriski. Jos oletetaan raamatun olevan jonkinlainen muinaisten aikojen elämänhallintaopus niin niissä hygieniaoloissahan tuo oli mitä fiksuin idea pitäytyä panemisesta kuukautisten aikaan.
Onko sulla joku lähde tälle? En ole moisesta kuullut.
Joo ei se kyllä iso ole, ehkä hieman kohonnut kun kohdunkaulan kanava on avoimempana. Että teoriassa joku pöpö vois sinne sujahtaakin, mutta veikkaisin, että vuoto tuo nekin tullessaan. Ja sitten oon kuullut myös kondomista, sitä vois ehkä pöpökammoisimmat käyttää?
Piti kyllä kirjoittaa isompi alun perin, mutta kuten aina tekstini on oudon täynnä typoja.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Mutta oletan ohjeen syntyneen niin, että sen ajan kamelimiehet (kun rekkoja ei ollut) ovat painaneet kelissä kuin kelissä ja huomanneet kuolleisuuden/sairastuvuuden empiirisesti lisääntyvän.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

So Hard kirjoitti:
annepa kirjoitti:Lainaa vaan, mutta Mooseksen kirja kertoo vanhan liiton säännöistä. Kristus kirjoitti liiton säännöt uusiksi, niin että vanhan liiton säännöt ei enää päde. Kristittyjenkin on siis ihan turhaa vedota vanhan liiton lakeihin.
Mutta ihminen joka uskoo raamattuun ei voi sanoa, että jokin joka on raamatussa ei ole totta. Jos säännöt on kumottu, nehän pitäisi poistaa. Kummasti vaan Mooseksen lakeihin vedotaan yhä silloin kun se on soveliasta.
Herra Jeesus ei kumonnut lakia, vaikka kumosikin vanhan liiton. 2Mo 40:20 Sitten hän otti lain, pani sen arkkiin ja kiinnitti arkkiin korennot ja asetti armoistuimen arkin päälle. Laki jota Herra Jeesus ei kumonnut oli arkissa, eli Kymmenen Käskyä. Uuden Liiton kansa ei ole velvoitettu pitämään vanhan liiton 613 käskyä, sillä laki jota Herra Jeesus ei kumonnut oli Kymmenen Käskyä. Liiton arkin nimi jo sanoo, että arkissa oli Jumalan laki, joka annettiin Israelin kansalle. Muut käskyt olivat koottuna lain kirjassa, joka ei ollut lain arkin sisällä, vaan sen ulkopuolella, lain arkin sivulla.

Vanhan liiton kumoamista ei saa sotkea lain (Kymmenen Käskyä) kumoamiseen, sillä lakia ei Herra Jeesus kumonnut.

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä. Room 10:4,5

Tekstissä esiintyvä loppu sana on kreik. Raamatussa telos, joka tarkoittaa loppua ja päämäärää sekä täyttymistä. Onko Kristus lain loppu? Jeesus itse sanoi: Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Matt 5:17-19

Jeesus ei tullut kumoamaan lakia, vaan Hän tuli täyttämään sen. Jeesus sanoi ettei laista katoa pieninkään kirjain eikä ainoakaan piirto ennen kuin taivas ja maa katoavat. Jeesus on lain (opetuksen) loppu lihalliselle ihmiselle sekä lihalliselle jumalanpalvelukselle. Lihallinen jumalanpalvelus tarkoittaa lihan voimalla suoritettua jumalanpalvelusta, jollainen vanha liitto oli, mutta tämän liiton Jeesus kumosi kuolemansa ja ylösnousemuksensa kautta. Jeesus on lain (opetuksen) päämäärä Hengestä syntyneelle ihmiselle, joka palvelee Jumalaa Pyhän Hengen voiman kautta. Näin roomalaiskirjeen kohta osoittaa Raamatun kokonaisopetuksen suuntaan eikä kumoa Jumalan sanaa.

Lain tehtävä on myös näyttää synti vanhurskaus sekä tuomio. Ilman lakia ei ole armoa ja armo poistaa lihallisen jumalan palveluksen, joka perustuu ihmisvoimaan, mutta armo myös tuo hengellisen Jumalan palveluksen, jonka vaikuttaja on Jumalan sana ja Pyhä Henki eli Pyhä Henki saa aikaan Jumalan sanan mukaista elämää uskovan sisimmässä Jumalan sanan opetuksen sekä Pyhän Hengen kautta.

Laki eli Toorah tarkoittaa ensisijaisesti hebr. kielessä opetusta ja neuvoa ja vasta sitten lakia. Tämä järjestys on myös hyvä muistaa aina kun käsittelemme Jumalan lakia.

Lakia ei siis kumottu, mutta mitä sitten lain muutos kumosi?

Uusi Liitto poisti VL:n eläinuhrijärjestelmän ja tilalle asetettiin Jeesuksen kertakaikkinen uhri, joka saa aikaan syntien anteeksiantamuksen sekä iankaikkisen lunastuksen. Uusi Liitto poisti VL:n ylimmäispappi järjestelmän ja tilalle asetettiin ylimmäiseksi papiksi Jeesus. Uusi Liitto poisti VL:n pappeusjärjestelmän ja tilalle asetettiin kuninkaallinen eli yleinen pappeus. Uusi Liitto poisti VL:n asetuksen seurakuntaan liittymisestä, joka tapahtui luonnollisen syntymän kautta. Uuden Liiton seurakuntaan synnytään Hengestä, joka on uudestisyntyminen. Uudessa liitossa julistetaan evankeliumia Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta ja Golgatan verestä, joka tuo uudessa liitossa syntien anteeksiantamuksen. Uudessa Liitossa Jumalan sana ja Pyhä Henki synnyttää synnin tunnon, jolloin ihminen ymmärtää olevansa synnin orjuudessa ja saatanan vankeudessa, jonka palkka on iankaikkinen kadotus. Parannuksen tekemisen jälkeen, jonka Jumala vaikuttaa Sanansa ja Henkensä kautta, ihminen uudestisyntyy ja saa syntinsä anteeksi sekä liitetään Jumalan seurakuntaan. Uskon kautta Jumala myös vuodattaa rakkautensa Pyhän Hengen kautta uskovan sydämeen, jotta hän voi rakastaa Jumalaa sekä lähimmäistään. Pyhä Henki antaa uskovalle myös voiman synnin vastustamiseen sekä voiman vanhurskaaseen elämään. Vanhassa liitossa seurakunta ympärileikattiin lihan ympärileikkauksella Jumalan kansaksi, mutta Uudessa Liitossa Jeesus Kristus ympärileikkaa meidät ilman ihmiskättä itselleen sydämen ympärileikkauksella, joka tarkoittaa Pyhän Hengen vuodattamista ihmisen sisimpään. VL:n seremonia jne. edelleen säädökset eivät ole voimassa, mutta Jumalan kymmenen käskyä on voimassa ja kaikki se VL:n opetus, joka on sopusoinnussa Uuden liiton opetuksien kanssa.

Peruskysymys siis lain muutokselle oli lihallisen jumalanpalveluksen purkaminen ja hengellisen Jumalanpalveluksen aloittaminen. Pääkohta oli tietenkin Jeesuksen uhri, joka poisti VL.n uhrijärjestelmän.

Otan tähän esille myös muutamia käskyjä 613 Tooran käskystä, jotka eivät ole voimassa:

3 Moos 20:10 ¶ Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla.

5 Moos 21:
18 ¶ Jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
19 niin hänen isänsä ja äitinsä ottakoot hänet ja viekööt kaupunkinsa vanhinten eteen, asuinpaikkansa porttiin,
20 ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: ‘Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari’.
21 Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
22 Jos joku on tehnyt itsensä syypääksi rikkomukseen, josta rangaistaan kuolemalla, ja hänet surmataan, ja sinä ripustat hänet hirteen,
23 niin älköön hänen ruumiinsa jääkö hirteen yöksi, vaan hautaa hänet samana päivänä, sillä Jumalan kiroama on se, joka on hirteen ripustettu; älä saastuta sitä maata, jonka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi."

3Mo 21:9 Jos papin tytär häpäisee itsensä haureudella, niin hän häpäisee isänsä; hänet poltettakoon tulessa.

Uudessa Liitossa ei ole voimassa kuolemanrangaistusta synnintekijälle, jossa Jumalan seurakunnan jäsenten tulisi tappaa polttamalla tai kivittämällä synnintekijä. Emme saa kivittää kuoliaaksi uppiniskaista juomari poikaa. Et saa hirttää syypäätä rikkomukseen. Synti on edelleen voimassa Uudessa Liitossa, mutta ei seurakunnan toimesta synnintekijän surmaamista.

4 Moos 1:
1 ¶ Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
2 "Käske israelilaisia ja sano heille: Pitäkää vaari siitä, että tuotte minulle minun uhrilahjani, ruokani, suloisesti tuoksuvat uhrini, määräaikanaan.
3 Ja sano heille: Tämä on se uhri, joka teidän on tuotava joka päivä Herralle: kaksi vuoden vanhaa virheetöntä karitsaa jokapäiväiseksi polttouhriksi.
4 Uhraa toinen karitsa aamulla, ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä
5 ja ruokauhriksi kymmenesosa eefa-mittaa lestyjä jauhoja, sekoitettuna neljännekseen hiin-mittaa survomalla saatua öljyä.
6 Tämä on jokapäiväinen polttouhri, joka toimitettiin Siinain vuorella suloisesti tuoksuvaksi uhriksi Herralle.
7 Ja siihen kuulukoon juomauhrina neljännes hiin-mittaa viiniä kumpaakin karitsaa kohti. Pyhäkössä vuodata Herralle höysteviiniuhri.
8 Ja toinen karitsa uhraa iltahämärässä ja toimita siihen kuuluva ruoka- ja juomauhri samalla tavoin kuin aamullakin, suloisesti tuoksuvaksi uhriksi Herralle.

Meidän ei tarvitse Uudessa Liitossa jokapäivä polttouhrata kahta karitsaa, eli ei ole voimassa

3 Moos 4:
27 ¶ Jos joku rahvaasta erehdyksestä rikkoo jotakuta Herran käskyä vastaan tekemällä sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi,
28 ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt, niin tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt, uhrilahjanaan vuohen, virheettömän naaraspuolen,
29 ja laskekoon kätensä tämän syntiuhriteuraan pään päälle ja teurastakoon sen polttouhripaikalla

Tätäkään ei saa ehdottomasti tehdä Uudessa Liitossa, silloin halventaisimme Kristuksen (Messiaan) uhrin. Ei ole tämäkään käsky voimassa Uudessa Liitossa.

Toorassa on 101 käskyä uhreista ja uhraamisesta. Jeesuksen Kristuksen (Messiaan) uhri Golgatalla päätti kaikki vanhan liitot uhrit sekä niihin liittyvät käskyt uhraamisista vanhan liiton järjestyksen mukaan. Vanhan liiton pappeudesta on annettu 33 käskyä. Uudessa Liitossa on kumottu vanhan liiton pappeus sekä tietysti myös pappeuteen liittyvät lait. Vanhan liiton temppelin ja temppelin esineistä on annettu 32 käskyä. Uudessa Liitossa Jeesuksen opetuslapset ovat Jumalan temppeleitä. Uudessa Liitossa ei ole voimassa yksikään vanhan liiton temppeliä koskeva käsky, sillä Uuden Liiton temppeli ei ole ihmiskäsin rakennettu, vaan Pyhässä Hengessä uudestisyntyneen uskovan sydämeen rakennettu Jumalan voiman kautta.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Mutta oletan ohjeen syntyneen niin, että sen ajan kamelimiehet (kun rekkoja ei ollut) ovat painaneet kelissä kuin kelissä ja huomanneet kuolleisuuden/sairastuvuuden empiirisesti lisääntyvän.
Mä luulen että moniavioiset juutalaiset vaan olivat taikauskoisia ja tykkäsivät että silloin on parempi jörkkiä jalkavaimoa hyvällä tekosyyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Mutta oletan ohjeen syntyneen niin, että sen ajan kamelimiehet (kun rekkoja ei ollut) ovat painaneet kelissä kuin kelissä ja huomanneet kuolleisuuden/sairastuvuuden empiirisesti lisääntyvän.
Mä luulen että moniavioiset juutalaiset vaan olivat taikauskoisia ja tykkäsivät että silloin on parempi jörkkiä jalkavaimoa hyvällä tekosyyllä.
Ei tuossa ainakaan vähemmän mutuilua ole kuin minulla.
Came here for school, graduated to the high life
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

PetriFB kirjoitti:Vanhan liiton kumoamista ei saa sotkea lain (Kymmenen Käskyä) kumoamiseen, sillä lakia ei Herra Jeesus kumonnut.
Hihhuliuskovaisista tulisi hyviä juristeja, ainakin teoriassa. Ensin selitetään musta valkoiseksi ja todetaan että osa mustasta on kuitenkin mustaa, koska sitä koskeekin erityispoikkeussääntö koska tämän epäselvän kohdan epäselvässä lakikokoelmassa voi tulkita myös niin jos välttämättä tahtoo ja laskutus on kohdallaan.

En osta. Joko raamattu on totta tai sitten se ei ole. Veikkaan jälkimmäistä ja otan riskin helvetin lieskoista.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Ei tuossa ainakaan vähemmän mutuilua ole kuin minulla.
Jos käyttää sanaa "luulen", sen pitäisi olla päivänselvää. Onks tää joku kisa?
Viimeksi muokannut So Hard, 15.10.2010 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

So Hard kirjoitti:Veikkaan jälkimmäistä ja otan riskin helvetin lieskoista.
Olen ymmärtänyt, että kuolinvuoteella tätä voi vielä katua.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

masa kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Uuden Liiton jälkeen alkaa tuhannen vuoden ajanjakso,

Siis koska se alkaa tarkalleen?
Kun Herra Jeesus tulee toisen kerran takaisin maan päälle, niin sen jälkeen.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Veikkaan jälkimmäistä ja otan riskin helvetin lieskoista.
Olen ymmärtänyt, että kuolinvuoteella tätä voi vielä katua.
Mä pidän tätä korttia taskussa. Varmuuden vuoksi liityn viime hetkellä kirkkoon, ja pyydän syntejä anteeksi.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriD kirjoitti:Mä pidän tätä korttia taskussa. Varmuuden vuoksi liityn viime hetkellä kirkkoon, ja pyydän syntejä anteeksi.
Mistä tiedät mikä kirkko on oikeassa? Mä taidan kääntyä viime hetkellä muslimiksi. Kaipa taivaan tylsyydessä olisi kivempaa vetää kebabbia ja jörkkiä neljää daamia kuin soitella harppua autuaana.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

exPertti kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Nyt olen nähnyt kaiken. Petri tylyttää asiassa pysyen... :)
Voisit nähdä vielä enemmänkin! Arvaatko miten?
Äläs nyt innostu. Nauti vaan tästä hetkestä. Ei se tällä palstalla kauaa koskaan kestä.
Herraan Jeesuksen opetuslapsen silmät ja sydän avataan näkemään totuus. Tätä tarkoitin. Se voisi olla myös sinulle mahdollista ....
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Veikkaan jälkimmäistä ja otan riskin helvetin lieskoista.
Olen ymmärtänyt, että kuolinvuoteella tätä voi vielä katua.
Mä pidän tätä korttia taskussa. Varmuuden vuoksi liityn viime hetkellä kirkkoon, ja pyydän syntejä anteeksi.
Ei kait sitä kirkkoon tartte kuulua vaikka syntejään kuolinvuoteella katuisikin?
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

exPertti kirjoitti:Mutta oletan ohjeen syntyneen niin, että sen ajan kamelimiehet (kun rekkoja ei ollut) ovat painaneet kelissä kuin kelissä ja huomanneet kuolleisuuden/sairastuvuuden empiirisesti lisääntyvän.
Hurskasta toki ajatella, että noihin aikoihin olis naisen henki ja terveys vaakakupissa paljonkaan painanut. Kyllä se kielto on perustunut siihen, että naista on pidetty saastaisena kuukautisten aikana ja miehen ei ole ollut sopivaa mokomaan yhtyä ettei saastuttaisi itseäänkin. Jos nyt oikein muistan, niin koko kuukautisten alkaminen naisilla johdettiin jotenkin sinne Eevaan ja perisyntiin asti.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1590
Liittynyt: 08.11.2005 16:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

NuoriD kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Veikkaan jälkimmäistä ja otan riskin helvetin lieskoista.
Olen ymmärtänyt, että kuolinvuoteella tätä voi vielä katua.
Mä pidän tätä korttia taskussa. Varmuuden vuoksi liityn viime hetkellä kirkkoon, ja pyydän syntejä anteeksi.
Tämä on ihan ymmärrettävä logiikka, siinä on vain yksi ontuva kohta.

Raamatun mukaan ihminen ei voi päättää itse milloin pelastuu. Raamattu opettaa, että Jumala antaa etsikkoajan, jonka jälkeen voi pelastua. Eli Jumala kutsuu pelastukseen:


Room 2:4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?


Luuk 19:44 ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."


Ps 145:20 Herra varjelee kaikkia, jotka häntä rakastavat, mutta kaikki jumalattomat hän hukuttaa.


Ei kannata jättää asiaa kuolinvuoteelle ja sitä paitsi voit kohdata kuolemasi silmänräpäyksessä vaikka koska esim. autokolarissa jne.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

PetriFB kirjoitti:Tämän jälkeen luodaan uudet taivaat ja maa, jossa Herraan Jeesukseen (Jumalaan) uskovat elävät iankaikkisesti, maailmassa jossa ei ole kuolemaa, ei kipua eikä syntiä, sillä se on täydellisen rakkauden maailma Jumalan johdossa.
En tiedä teistä muista, mutta minusta tuollainen maailma kuulostaa kammottavan tylsältä. Ihan kuin bingossa olisi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Lilo kirjoitti:Hurskasta toki ajatella, että noihin aikoihin olis naisen henki ja terveys vaakakupissa paljonkaan painanut. Kyllä se kielto on perustunut siihen, että naista on pidetty saastaisena kuukautisten aikana ja miehen ei ole ollut sopivaa mokomaan yhtyä ettei saastuttaisi itseäänkin. Jos nyt oikein muistan, niin koko kuukautisten alkaminen naisilla johdettiin jotenkin sinne Eevaan ja perisyntiin asti.
Oletan, että synkkä ja kyyninen maailmankuvasi on ajanut sinut kaikenmaailman ihmisyyttä vihaaviin harrastuksiin, kuten susien suojeluun. :)

Rakasta, älä vihaa.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Olen ymmärtänyt, että kuolinvuoteella tätä voi vielä katua.
Mä pidän tätä korttia taskussa. Varmuuden vuoksi liityn viime hetkellä kirkkoon, ja pyydän syntejä anteeksi.
Ei kait sitä kirkkoon tartte kuulua vaikka syntejään kuolinvuoteella katuisikin?
No mutta saan sitten kirkossa hautajaiset, kun kirkkohäät jäi kokematta. Eikös siellä hautausmaallakin paremmat paikat ole varattu kirkkon kuuluville.

Saan kaikki edut ilman verojen maksua!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Voiko kuollut liittyä kirkkoon?
Vastaa Viestiin