Ärsyttävät tyypit

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Olisiko sinusta oikeasti hyvä jos lapsesi seuraisi uravalintojasi?
Siis kummankin vanhemman ja toisen pappansa, tarkennuksena. Sanotaanko, etten olisi pettynyt.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Sanotaanko, etten olisi pettynyt.
Ok.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3029
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Suvinen kirjoitti: Itseäni ärsyttävät aivan kaikenlaiset äärityypit, eli olen sellainen helposti provosoituva. Lisäksi ärsyttävät aivan kaikenlaiset hidastelijat. Liikenteessä, jonoissa, käytävillä, liukuportaissa ihanmissävaan. Eli olen varmaan heidän mielestään ärsyttävä kuumakalle, kun mielenosoituksellisesti ryntään ohi heti tilaisuuden saatuani.

Ja sitten vielä ärsyttävät typerät juntit, jotka kutsuvat femakoiksi (kuin se olisi haukkumasana) joka ikistä naispuoleista (niinkuin mies ei voisi olla feministi) joka on joskus uskaltautunut kysenalaistamaan ajattelemattomia, typeriä ja perustelemattomia kommentteja naisten tisseistä, perseistä, lesboista, homoista, lastenkasvatuksesta tai ylipäätään yhtään mistään asiasta, jossa Suomalainen Perusmies on tietenkin Maalaisjärjellä Aina Oikeassa.
KULTA!!!
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ärsyttävät tyypit, jotka hidastavat autonsa aivan ryömimisvauhtiin hidasteiden kohdalla. Ei se auto nyt perkele mene rikki vaikka siitä menisi vähän nopeamminkin yli
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 6738
Liittynyt: 04.11.2007 3:11

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:On outo päivä jos näet poliisin, todella outo jos näet kahdesti.
Tuohon se meilläkin kotona väistämättä jossain vaiheessa menee. Toisaalta aina voi tuudittautua sillä, että piltistä tulee myös kyttä 8)
Kyttiä näen harvoin.
Mutta jos vastaan tulee, olo on kuin olisin joutunut sekasaunaan jossa ei tiedä saako nakut naiset nähdä vai ei vai seiniäkö katsoa, mikä sekin olisi kummallista käytöstä.. Jos en katso kyttää, tuntuu että se saattaa epäillä minun pälyilevän jostain syyllisenä. Jos katson kyttää, silloin pelkään, että se luulee minua aggressiiviseksi hulluksi ja kohta se hamuilisi pyssyään. Autoillessa kun kyttäauton näen pelästyn ajanko ihan varmaan sääntöjen mukaan etten herätä huomiotaan ja onko ihan varmasti promilleni lain sallimia. Kuten onkin, mull on alkometrikin sitä varten. Testattu kytillä, jotka katsoi mua kuin paskaa vain kuin pyysin vertailua :D
Yksinäisen runkkarin on elo pitkä tie
Ilman naisen syliä se hautaan asti vie
Toiiiset oon luotuja nussiiimaan
Toiset o-ohoon tuomittu runkkaamaaan
Näin yksin yyyyksiin vaiiiiin....
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Ei se auto nyt perkele mene rikki vaikka siitä menisi vähän nopeamminkin yli
Oliko sulla sitimaasturi? Mutta joo, noissa hidasteissa on isoja eroja - jotkut ovat todella loivia ja toiset puolestaan jopa epätarkoituksenmukaisen jyrkkäpiirteisiä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

NuoriD kirjoitti:Ärsyttävät tyypit, jotka hidastavat autonsa aivan ryömimisvauhtiin hidasteiden kohdalla. Ei se auto nyt perkele mene rikki vaikka siitä menisi vähän nopeamminkin yli
Kyllä ne matalat autot tuppaa ottamaan kovasti osumaa jos on oikein pieni ja korkea töyssy.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ei se auto nyt perkele mene rikki vaikka siitä menisi vähän nopeamminkin yli
Oliko sulla sitimaasturi? Mutta joo, noissa hidasteissa on isoja eroja - jotkut ovat todella loivia ja toiset puolestaan jopa epätarkoituksenmukaisen jyrkkäpiirteisiä.
Puhun nyt siitä, että jotkut todella menevät hidasteiden yli aivan r-y-ö-m-i-m-i-s-v-a-u-h-t-i-a.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Puhun nyt siitä, että jotkut todella menevät hidasteiden yli aivan r-y-ö-m-i-m-i-s-v-a-u-h-t-i-a.
Olen ollut kyydissä kun niitten yli mennään oikeasti matalalla autolla. Raaps-raaps sanovat helmat vaikka miten asettelisi. En tiedä mitä kovemmalla vauhdilla tapahtuisi enkä haluakaan tietää.
Came here for school, graduated to the high life
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

NuoriD kirjoitti: Puhun nyt siitä, että jotkut todella menevät hidasteiden yli aivan r-y-ö-m-i-m-i-s-v-a-u-h-t-i-a.
Jos tiellä on pomppuhidaste, on alueella mitä luuultavammin 20-40 kmh rajoitus. Ei kai silloin voi olla niin kiiire, ettei tuo jää häiritsemään?

Minua vituttavat motarilla tyypit, jotka väkisin tekevät kaistanvaihtoa oikealta kaistalta vasemmalle, siten että parhaimmillaan molemmat kaistat ovat jumissa. Eikö sitä kaistanvaihtoa voi tehdä silloin, kun on tilaa?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 6497
Liittynyt: 30.10.2006 20:18
Paikkakunta: No aivan varmasti aina Stadi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Suvinen kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti: Avattaresi kyllä jossain määrin ärsyttää. Tykkäsin siitä kissimirristä silloin joskus...
Muutuin kissasta hiireksi! :?
Niiiiiin...mutta sinä olet aika tyypillinen kissa. Oikein terhakas punakeltainen kissa.

:) Stadinarskainen Stadista
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ei se auto nyt perkele mene rikki vaikka siitä menisi vähän nopeamminkin yli
Oliko sulla sitimaasturi? Mutta joo, noissa hidasteissa on isoja eroja - jotkut ovat todella loivia ja toiset puolestaan jopa epätarkoituksenmukaisen jyrkkäpiirteisiä.
Puhun nyt siitä, että jotkut todella menevät hidasteiden yli aivan r-y-ö-m-i-m-i-s-v-a-u-h-t-i-a.
Joskus on pakko mennä. Esimerkiksi täällä lähistöllä on Eestinmalmintiellä sellaisia sivureunoistaan alas taitettuja teräväkulmaisia töyssyjä, joiden ylitse en pääse ilman vatsakosketusta KUMMALLAKAAN autollani, jos nopeutta on yhtään ryömimisvauhtia enemmän. Toisella pääsee koskematta jos tarpeeksi hiljaa ajaa, mutta matalampi ottaa käytännössä aina kiinni vaikka miten hiljaa ajaisi. Helppohan niistä on citymaasturilla ylitse painaa kaasua survoen, mutta meistä henkilöautoilla ajavista se ei tunnu ihan hirveän mukavalta selkäytimessä se raapivan metallin ääni betonia vasten.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Oliko sulla sitimaasturi? Mutta joo, noissa hidasteissa on isoja eroja - jotkut ovat todella loivia ja toiset puolestaan jopa epätarkoituksenmukaisen jyrkkäpiirteisiä.
Puhun nyt siitä, että jotkut todella menevät hidasteiden yli aivan r-y-ö-m-i-m-i-s-v-a-u-h-t-i-a.
Joskus on pakko mennä. Esimerkiksi täällä lähistöllä on Eestinmalmintiellä sellaisia sivureunoistaan alas taitettuja teräväkulmaisia töyssyjä, joiden ylitse en pääse ilman vatsakosketusta KUMMALLAKAAN autollani, jos nopeutta on yhtään ryömimisvauhtia enemmän. Toisella pääsee koskematta jos tarpeeksi hiljaa ajaa, mutta matalampi ottaa käytännössä aina kiinni vaikka miten hiljaa ajaisi. Helppohan niistä on citymaasturilla ylitse painaa kaasua survoen, mutta meistä henkilöautoilla ajavista se ei tunnu ihan hirveän mukavalta selkäytimessä se raapivan metallin ääni betonia vasten.
Maasturi on vaimolla ja minä ajan sedanilla. Ei ole koskaan pohja osunut esteeseen vaikka rykäisen yleensä yli sellaista kahta-kolmea kymppiä.
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Haemaeraemies kirjoitti:Oikein valvottuna, ja toteutettuna voi olla hyvä juttu, mutta meneekö se sitten siihen että voidaan puskea tietyille kavereille vielä helpomin kylään kuin nykyään? Kotirauha on nimittäin aika nimellinen näin aikoina, suht turhista asioista ihmiset saa miekkahihat kotiinsa, jos tuuri on yhtään huonompi ja paikkakunta väärä.
Kuvittelisin että "tietyillä kavereilla" ei ole tai ei ainakaan kuuluisi olla laillisia aseita, jolloin ei ole ongelmaakaan?

En muuten tunne yhtään ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt. Mitä ovat ne "suht turhat" asiat, joista poliisi kotona käy?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Paha Keisari kirjoitti:En muuten tunne yhtään ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt. Mitä ovat ne "suht turhat" asiat, joista poliisi kotona käy?
Mulla kävi kerran, etsivät veljeäni joka oli asunut asunnossani kun olin jenkeissä. Ystävällisesti kysyivät josko saisivat tsekata paikat ja minä kunnon kansalaisena annoin siihen luvan. Näytin vielä valokuvaakin veljestäni.
Toisen kerran kävivät tekemässä rikospaikkatutkintaa, kun sain postiluukusta bensaa ja tulitikkuja (edelleen tarkoitettu sille broidille).

Olen nyt sitten varmaan epäilyttävää sakkia.
Work like a captain, play like a pirate.
Paha Keisari

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Vesper kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:En muuten tunne yhtään ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt. Mitä ovat ne "suht turhat" asiat, joista poliisi kotona käy?
Mulla kävi kerran, etsivät veljeäni joka oli asunut asunnossani kun olin jenkeissä. Ystävällisesti kysyivät josko saisivat tsekata paikat ja minä kunnon kansalaisena annoin siihen luvan. Näytin vielä valokuvaakin veljestäni.
Toisen kerran kävivät tekemässä rikospaikkatutkintaa, kun sain postiluukusta bensaa ja tulitikkuja (edelleen tarkoitettu sille broidille).

Olen nyt sitten varmaan epäilyttävää sakkia.
Tosi epäilyttävää. Rikostutkinta ja henkilöiden etsiminen on kieltämättä suht turhaa. Hämis on oikeassa.

Mun ovella on kerran siviilipukuinen poliisi käynyt kysymässä, olenko nähnyt lasta tai tämän isää lähipäivinä. Osoittautui Algeriaan kaapatuksi. Ei kyllä halunnut tulla sisään. Taidan olla vielä epäilyttävämpää, ei poliisi uskalla edes käydä. Tämäkin käynti oli varmasti suht turhaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:...minä ajan sedanilla. Ei ole koskaan pohja osunut esteeseen vaikka rykäisen yleensä yli sellaista kahta-kolmea kymppiä.
Uskon, että moni autoilija ottaa esteen ns. varman päälle. Ei tiedetä tarkalleen oman auton ominaisuuksia ja mittoja. Ja juurikin tuo hidasteiden, varsinkin itselle tuntemattomien, korkeuden vaihtelu tuo tervettäkin varovaisuutta. Yksi asia on auton matkustajamäärä, se vaikuttaa yllättävän paljon hidasteissa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Maasturi on vaimolla ja minä ajan sedanilla. Ei ole koskaan pohja osunut esteeseen vaikka rykäisen yleensä yli sellaista kahta-kolmea kymppiä.
Ei niissä leveyssuuntaan tasaisissa hidastetöyssyissä mitään ongelmia olekaan. Sen sijaan ne sivusuunnassa reunoistaan alas taitetut hidastetöyssyt, joissa renkaat "putoavat" töyssyn reunoille ja keskikohta jää törröttämään auton alla ylöspäin ovat yhtä helvettiä ja pitäisi kieltää lailla. Olen kuullut jopa bussinkin raapivan vatsastaan noissa edellämainitsemissani hidastetöyssyissä. Akseliväli niin leveä, että töyssyn korkeus korostuu entisestään.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Mylwin kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Kotirauha on nimittäin aika nimellinen näin aikoina, suht turhista asioista ihmiset saa miekkahihat kotiinsa, jos tuuri on yhtään huonompi ja paikkakunta väärä.
En ole nähnyt poliiseja edes liikenteenvalvontatehtävissä viimeiseen vuoteen.

Outo juttu.
On outoa.

Sopii muuttaa Kallioon. Äsken testasin, katselin n 3 minuuttia ulos ja näin poliisin ajavan ohitse A kiven katua ja kääntyvän vaasankadulle päin. Ehkä siihen vaikuttaa asuinseutu, ehkä se että miten maailmaa katsoo.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mua ärsyttää sellaiset, jotka tulevat arvostelemaan tai vittuilemaan asioista, joiden ei pitäisi mitenkään heidän elämäänsä hankaloittaa (esim. jonkun toisen pukeutumistyyli, leffamaku tai persoonallisuus - silloin kun nämä eivät täytä mitään rikollisuuden tai moraalittomuuden tunnusmerkkejä), ja sitten loukkaantuvat tai jopa suuttuvat saadessaan vastakritiikkiä. Eli joko eivät huomaa olleensa itse ensimmäisenä kritisoimassa, tai sitten muuten vain eivät kestä samaa kohtelua, jota itse antavat muille.

Samantapainen ilmiö lienee sekin, kun syystä tai toisesta itsensä alempiarvoiseksi ihmiseksi kokeva tyyppi sättii ylempiarvoiseksi kokemiaan ylemmyydentuntoisiksi idiooteiksi. Tajuamatta sitä, että kukaan näistä "ylempiarvoisista" ei ole mitenkään antanut ymmärtää pitävänsä toista huonompana tai arvottomampana. Ja se, kun jotkut pienituloiset pitävät automaattisesti kaikkia varakkaita ahneina paskoina, siitä huolimatta että moni varakas luovuttaa heille ihan mielellään ja protestoimatta yli puolet tuloistaan (jos tämä ei olisi totta, maassamme ei olisi mahdollista ylläpitää progressiivista verotusta).

Nämä ärsyttävät eniten siksi, että tämän lajin väärinkäsitykset ovat hankalia oikaista.
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Mylwin kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti:Kotirauha on nimittäin aika nimellinen näin aikoina, suht turhista asioista ihmiset saa miekkahihat kotiinsa, jos tuuri on yhtään huonompi ja paikkakunta väärä.
En ole nähnyt poliiseja edes liikenteenvalvontatehtävissä viimeiseen vuoteen.

Outo juttu.
Kieltämättä aika outoa, minä luulin että myös smurffit asuvat metsän siimeksessä. Ehkä pidät majaa väärän sienen alla?

PS. Käytiinkö koulussa läpi Sun Tzun oppeja ja miten jos niin (edes kaunokirjallisuutena)?
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

EveryWoman kirjoitti:Mua ärsyttää sellaiset, jotka tulevat arvostelemaan tai vittuilemaan asioista, joiden ei pitäisi mitenkään heidän elämäänsä hankaloittaa (esim. jonkun toisen pukeutumistyyli, leffamaku tai persoonallisuus - silloin kun nämä eivät täytä mitään rikollisuuden tai moraalittomuuden tunnusmerkkejä), ja sitten loukkaantuvat tai jopa suuttuvat saadessaan vastakritiikkiä. Eli joko eivät huomaa olleensa itse ensimmäisenä kritisoimassa, tai sitten muuten vain eivät kestä samaa kohtelua, jota itse antavat muille.

Samantapainen ilmiö lienee sekin, kun syystä tai toisesta itsensä alempiarvoiseksi ihmiseksi kokeva tyyppi sättii ylempiarvoiseksi kokemiaan ylemmyydentuntoisiksi idiooteiksi. Tajuamatta sitä, että kukaan näistä "ylempiarvoisista" ei ole mitenkään antanut ymmärtää pitävänsä toista huonompana tai arvottomampana. Ja se, kun jotkut pienituloiset pitävät automaattisesti kaikkia varakkaita ahneina paskoina, siitä huolimatta että moni varakas luovuttaa heille ihan mielellään ja protestoimatta yli puolet tuloistaan (jos tämä ei olisi totta, maassamme ei olisi mahdollista ylläpitää progressiivista verotusta).

Nämä ärsyttävät eniten siksi, että tämän lajin väärinkäsitykset ovat hankalia oikaista.
Mielestäni puhut kateudesta. Se on pitkäaikainen suomalainen kansanhuvi, jonka sanotaan vievän kalatkin järvestä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Paha Keisari kirjoitti: En muuten tunne yhtään ihmistä, jonka kotona poliisi olisi käynyt. Mitä ovat ne "suht turhat" asiat, joista poliisi kotona käy?
No, muistivihkosta löytyvät piirustukset on aika turha syy, varsinkaan kun ukolla ei ole aiempaa taustaa maailauksesta, saati mitään värejä tai tusseja päällä, tai käsissä maalia. Miksi tyyppi kollattiin? käveli yöllä kotiin kävelytietä pitkin jossa olit jotkut maalanneet aiemin. Aika paksua että kirjassa piirroksia = syy kotietsintää kun ei ole mitään muuta mikä voisi raskauttaa, ei edes kumihanskoja.

Kuten myöskään 0.5 grammaa kukintoa taskusta ei minun kirjoissa (eikä myöskään lain mukaan käsittääkseni) ole kovin pätevä syy kotietsinnälle. Tai se että olet samassa autossa jonkun kanssa jolla on jokunen gramma pilveä, ja sen takia myös sinun kotiin tullaan.

Viimeisin vastaava oli kun tuttava käveli Sörnäisten metroasemalla johonkin HUPO:n ja tullin erikoisoperaatioon ja joutui huumekoiran merkkaamaksi. Sitten taskusta löytyi 0.5 g kukintoa, jonka perusteella suoritettiin kotietsintä. Operaatio oli siis järjestetty ihan muista syistä, mutta kaverilla oli paska munkki. Mutta miksi piti vääntyä kotiin asti? Oletettava kotikasvattaja? Aika pitkälle vietyjä olettamuksia, varsinkaan kun tyypillä ei ole aiempia rekistereitä aiheesta.

Ellen väärin muista niin Suomen lain mukaan kotietsinnän saa suorittaa vain sellaisten rikosten perusteella, joista ankarin mahdollinen rangaistus on vähintään kuusi kuukautta vankeutta. Ja 0,5 grammaa kukintoa ei lienee tuon arvoinen.

Tiedän tiedän, tässä mennään lienee siihen että on " syy epäillä" ja sitten sen varjolla saadaan suullinen kotietsintä lupa joltain tutkintaurpolta. Mutta vitusta silti sanon minä, miksi laissa on joku rajoitus kotietsinnälle jos kerta se voidaan ohittaa suurinpiirtein aina kun mitään " syytä epäillä".

Miksei sitten suoraan anneta lupaa marssia aina sisään, kun se lupa kerta irtoaa puhelimitse joka tapauksessa? Miksi turha byrokratiaa kun kerran kansalaisella ei ole mahdollisuutta tuosta kieltäytyä jos joku päättää kylään tulla? Näennäinen oikeus oman kodin rauhaan vai mikä jäänne ajalta jolloin oli vielä kotiin liittyviä oikeuksia?

Mutta niin, teidän mielestä tietty kotirauhaa ei sihauttelijat ansaitse vaikka eläisi muuten kuinka hyvin, maksaisi veronsa ja kävisi kirkossa.

EDIT: Ensimäinen 0.5g -> kotietsintä kävi tampereella, ja toinen sitten helsingissä. Autossa jonku kans jolla päällä -> kotietsintä oli muistaakseni turussa. Että varmasti vaikuttaa paikkakunta, sodankylässä saa kotietsinnän epäilyttävästä tupakkapiipusta. No kidding.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Haemaeraemies kirjoitti: Mutta niin, teidän mielestä tietty kotirauhaa ei sihauttelijat ansaitse vaikka eläisi muuten kuinka hyvin, maksaisi veronsa ja kävisi kirkossa.
Entäs aseenomistajat?

Tuntuu näet siltä että tänä päivänä aseenomistajat ovat Suomessa niitä ylivoimaisesti suurimpia rikollisia.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3484
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Onslow kirjoitti:
Haemaeraemies kirjoitti: Mutta niin, teidän mielestä tietty kotirauhaa ei sihauttelijat ansaitse vaikka eläisi muuten kuinka hyvin, maksaisi veronsa ja kävisi kirkossa.
Entäs aseenomistajat?

Tuntuu näet siltä että tänä päivänä aseenomistajat ovat Suomessa niitä ylivoimaisesti suurimpia rikollisia.
Niin, en tunne kovinmontaa aseen omistajaa, yksi kaverini omistaa beretan, laillisen sellaisen ja säilyttää sitä ampumaseuran kaapissa. Kotonani lapissa on 3 metsästysasetta lain mukaisesti säilytettynä.

Minun lähtökohta on, että kotirauha kuuluu _kaikille_ ja kukaan ei ole oikeutettu tunkemaan kotiisi ilman _TODELLA_PÄTEVÄÄ_SYYTÄ_. Olkoon naurettavaa, mutta mielestäni puhelimessa random miekkahihalta muodollisesti pyydetty etsintälupa on ihan vitullinen vitsi ja pitää kansalaisten vapauksia pilkkanaan.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin