Sivu 3/124

Lähetetty: 05.11.2008 19:55
Kirjoittaja Frederik Krueger
Kai se joku Lexus tai Auris oli. Auris.

Niin, ja tavoitteeseen päästiin. Viisiovinen, 1.6L moottori, vajaa vuoden vanha, kokonaishinta jäi alle 20 donitsin. Lohkolämppärin joutuvat vielä lisäämään jälkikäteen kun sellainen puuttui.

Tunnin kestäneessä koeajossa en saanut mitään erityisiä ahaa-elämyksiä. Kyllä sillä motarillakin ajoi yli 120km/h ihan kivasti, kääntösäde tuntui Volkkariin tottuneelle yllättävän pieneltä vaikka molemmat ovat etuvetoisia, polkimet ja ratti tuntuivat Volkkarin jäykkyyteen tottuneelta aika löysiltä.

Lähetetty: 05.11.2008 21:33
Kirjoittaja masa
Frederik Krueger kirjoitti: Auris.

Jaaha. Sitä ollaan sitten sinuja pippelinsä kanssa, kun ei tarvitse auton koolla ja tehoilla keulia. Onnea uudelle rahareijälle!

Ps.

Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.

Lähetetty: 05.11.2008 21:39
Kirjoittaja bliss
masa kirjoitti: Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.
Ja saastaisen monessa taloyhtiössä täysin hyödytön.
Nimim. Vituttaa

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 05.11.2008 21:44
Kirjoittaja Leevi
masa kirjoitti:... VW -auton huoltopalvelut ja maahantuonti ovat olleet iso pettymys, ja jotka myös lisäävät VW-konsernia kohtaan tuntemaani angstia.
No eivät ne huippuluokkaa ole, mutta kun pyrkii minimoimaan vierailut noissa palveluissa, niin ei harmita niin paljoa. Omalla kohdalle tullut ihan ok VAG tuotteita. Kaksi ajossa. Tosin kilometrejä ei ole mitenkään huimasti takana, mutta sanoisin, että aikakin yksinään raiskaa autoa aika pahasti. Saati sitten Manalan mainitsemat sopimattomat/osaamattomat käyttäjät. Katsotaan nyt kun kilometrejä ja aikaa kertyy lisää, että tuleeko niitä ongelmia vai ei.

Lähetetty: 05.11.2008 21:45
Kirjoittaja Leevi
bliss kirjoitti:
masa kirjoitti: Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.
Ja saastaisen monessa taloyhtiössä täysin hyödytön.
Nimim. Vituttaa
Jaettu tuska on puolet kevyempi.
*liittyy joukkoon*

Lähetetty: 05.11.2008 21:54
Kirjoittaja Dumis
Vai että Fredi osti Nauriksen, noh onnea vaan uudesta riisikupista. Mun auton metsästys jatkuu, uutta havittelen hintaluokka 22-24ke.

Lähetetty: 05.11.2008 21:55
Kirjoittaja Leevi
Dumis kirjoitti:Vai että Fredi osti Nauriksen, noh onnea vaan uudesta riisikupista. Mun auton metsästys jatkuu, uutta havittelen hintaluokka 22-24ke.
Tuo rahnaa ja vaihturi mukaan vai?

Lähetetty: 05.11.2008 22:02
Kirjoittaja bliss
Tämä olis silmälle sopiva, myös ihan IRL, mutta se merkkiennakkoluulo...
Toi profiili on aika kiva :)

Lähetetty: 05.11.2008 22:06
Kirjoittaja Dumis
Leevi kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Vai että Fredi osti Nauriksen, noh onnea vaan uudesta riisikupista. Mun auton metsästys jatkuu, uutta havittelen hintaluokka 22-24ke.
Tuo rahnaa ja vaihturi mukaan vai?
Siis vaihturi messiin ja loput sit rahoituksella.
bliss kirjoitti:Tämä olis silmälle sopiva, myös ihan IRL, mutta se merkkiennakkoluulo...
Toi profiili on aika kiva :)
Fiude! (eiks olluki?)

Lähetetty: 05.11.2008 22:09
Kirjoittaja Leevi
bliss kirjoitti:Tämä olis silmälle sopiva, myös ihan IRL, mutta se merkkiennakkoluulo...
Toi profiili on aika kiva :)
Kivat alufelget. Jotenki sopii tuohon ritsaan.

Lähetetty: 05.11.2008 22:10
Kirjoittaja bliss
Dumis kirjoitti: Fiude! (eiks olluki?)
Joo. Meinasin lentää persiilleni totuuden selvittyä kun näin tuommosen tänään enkä het nähny merkkiä.
On siis ihan oikeesti aika hiano.

Lähetetty: 06.11.2008 0:32
Kirjoittaja Frederik Krueger
masa kirjoitti:Jaaha. Sitä ollaan sitten sinuja pippelinsä kanssa, kun ei tarvitse auton koolla ja tehoilla keulia. Onnea uudelle rahareijälle!
Kiitos, mutta sikäli en ole sinut pippelini koon kanssa että toivoisin tuon rahareiän olevan mahdollisimman pieni.

Ei se tosiaankaan tuntunut motarilla kovinkaan tehokkaalta edes "samankokoiseen" Volkkariini verrattuna ja olin melkein jopa pettynyt laiskaan kiihtyvyyteen, mutta 95% ajosta tulee joka tapauksessa tapahtumaan Kehä III sisäpuolella.

Kyllä mulle olisi myös se 1.8 Honda kelvannut varmaan tätä paremminkin, mutta Pitäjänmäen Veho saa syyttää vain itseään.
Kai otit lohkolämppäriin sisäpistokkeenkin? Se on must juttu.
Joo, sisälämmittimen nyysin luonnollisesti vanhasta autostani. Taloyhtiön säännöissä sisälämmittimen käyttö tolpassa on sinänsä kielletty, mutta eipä ole tähän mennessä tullut mitään ongelmia tai valitusta ainakaan jos on käyttänyt lämppäriä pienemmällä teholla.

Lähetetty: 06.11.2008 9:50
Kirjoittaja masa
Frederik Krueger kirjoitti:auris
Onko toi musta Auris tossa mun ikkunan edessä sun? Toi joka on pysäköity "pysäköinti kielletty" alueelle ja osittain nurmikolle :P

Lähetetty: 06.11.2008 9:56
Kirjoittaja exPertti
Frederik Krueger kirjoitti:Auris.

Niin, ja tavoitteeseen päästiin. Viisiovinen, 1.6L moottori, vajaa vuoden vanha, kokonaishinta jäi alle 20 donitsin. Lohkolämppärin joutuvat vielä lisäämään jälkikäteen kun sellainen puuttui.

Tunnin kestäneessä koeajossa en saanut mitään erityisiä ahaa-elämyksiä. Kyllä sillä motarillakin ajoi yli 120km/h ihan kivasti, kääntösäde tuntui Volkkariin tottuneelle yllättävän pieneltä vaikka molemmat ovat etuvetoisia, polkimet ja ratti tuntuivat Volkkarin jäykkyyteen tottuneelta aika löysiltä.
Niin no, olisihan tuolla rahalla autonkin saanut.

Aamen

Josko vielä kommentoisit tässä jatkossa miten hyvä se Turkkilaislaatu noissa on. :)

Ettei nyt mene pelkästään morkkaamiseksi niin kannatan tuota tapaa, että ostit tuollaisen melkein kaupasta ajetun (noissa on ilmeisesti vielä tehdastakuutakin) auton itsellesi. Yleensä hinta/laatusuhde on huomattavasti parempi kuin ihan uudessa tai toisaalta useamman vuoden ajetussa. IMHO.

Lähetetty: 06.11.2008 10:17
Kirjoittaja Duck
Frederik Krueger kirjoitti:Kyllä mulle olisi myös se 1.8 Honda kelvannut varmaan tätä paremminkin
Pääsitkö lainkaan koeajamaan sitä? Sekin nimittäin kiihtyy laiskasti - siis jos ei oivalla että i-VTEC -moottorin kierrokset nousevat aika korkealle ja venttiilien ajoitus säätyy sen mukaan. Eli jos haluaa taloudellisuutta, pidetään kierrokset matalana, ja jos taas haluaa repäistä, niin sitten huudatetaan ylärekisterissä. Moni pettyy Civicin kiihtyvyyteen koeajoissa juuri tuon takia.

Mutta joka tapauksessa onnittelut autokaupoista. Uskoakseni teit hyvät kaupat. Auris on ihan laatutuote, ja taitaa olla tuon Civicin lähin kilpailija samassa segmentissä. Seat Léoniakin olisit voinut toki kokeilla. Siinä on hienot listojen alle piiloon katoavat tuulilasinpyyhkimet. :)

Lähetetty: 06.11.2008 10:27
Kirjoittaja masa
Duck kirjoitti:Siinä on hienot listojen alle piiloon katoavat tuulilasinpyyhkimet. :)
Jotka ovat ihan täysin ja poikkipäin perseestä :D

Lähetetty: 06.11.2008 10:38
Kirjoittaja Duck
^ Kui? Jäätyvätkö ne kiinni ja ovat suojalistan takia vaikeita raapata vai...?

Lähetetty: 06.11.2008 10:41
Kirjoittaja masa
Duck kirjoitti:^ Kui? Jäätyvätkö ne kiinni ja ovat suojalistan takia vaikeita raapata vai...?
Niitä ei ole taidettu ikinä testata räntäsateella. 10 minuutissa tuo listakolo on täynnä räntää, eikä pyyhin pääse omaan koloonsa enää. Tuloksena tästä pyyhin jää aina vaan kauemmas etupilarista ja ja listan alle kertyvä sohjopaska peittää hiljalleen kuskilta näkyvyyden.

Hyvän näköinen, mutta ei vaan todellakaan toimi.

Lähetetty: 06.11.2008 10:54
Kirjoittaja masa
exPertti kirjoitti: Josko vielä kommentoisit tässä jatkossa miten hyvä se Turkkilaislaatu noissa on.
Tuollainen vuodatus tuli eilen vastaan:

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_sh ... 0038933735

Lähetetty: 06.11.2008 11:12
Kirjoittaja Frederik Krueger
masa kirjoitti:Tuollainen vuodatus tuli eilen vastaan:

http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_sh ... 0038933735
Mielenkiintoista kuinka tuo vuodatus on 180-astetta päinvastainen tämän keskustelun alussa esittämääsi tutkimukseen, ja minunkin aikaisemmin lukemiini suomalaisten katsastustoimistojen tilastoihin. Eipä tuossa toisaalta muuta tehdäkään kuin esitetään yksittäisen kirjoittajan mielipiteitä muka universaaleina faktoina. Hän esim. väittää että Toyotalla olisi kontollaan "maailmanennätysluokan takaisinkutsut", juuri päinvastoin kuin sakemannien tutkimuksessa sanottiin.

No, lupaan ilmoitella jos tämä osoittautuu murheenkryyniksi, mutta toisaalta 8 vuotta Volkkarini kanssa kouli minua kovalla kädellä kestämään kaikenlaista mielipahaa. Mikä ei tapa, se enintään vammauttaa loppuiäksi. Sääli vaan että Volkkarin ruosteensieto oli niin erinomaista, kunpa auto noin muutenkin olisi kestänyt ilman jatkuvia ongelmia.

Myönnän ettei Toyotaa ajaessa tullut minkäänlaista oho- tai ahaa-elämystä mutta ei se kärsimystäkään aiheuttanut, ja pelkkää kulkuvälinettähän tässä olinkin vain hakemassa.

Lähetetty: 06.11.2008 11:17
Kirjoittaja masa
Frederik Krueger kirjoitti: No, lupaan ilmoitella jos tämä osoittautuu murheenkryyniksi,
Laitoin tuon linkin vain liekittääkseni pertsaa.

Itselläni on usko ja luottamus tojoon melkoisen korkealla erinäisten tojotan huolto/ongelma-asioita paremmin tuntevien tahojen ansiosta. Suvusta löytyy nääs melkoisen paljon kokemusta tojon kanssa toimimisesta..

Lähetetty: 06.11.2008 11:19
Kirjoittaja Frederik Krueger
exPertti kirjoitti:Niin no, olisihan tuolla rahalla autonkin saanut.
Ehdin tosin käydä vain kahdessa isossa autokaupassa pääkaupunkiseudulla, mutta n. 20000€ hintaluokassa ja 1-2 vuoden ikäluokassa silmiini osui muistaakseni kaksi Honda Civicciä, pari Ford Focusta ja todella iso läjä Citroeneita. Ja sitten noita Toyotoita. Mikä noista olisi pitänyt ottaa? Hondaa meinasin eka, mutta kun oli paska myyjä ja paska liike, ei päästy edes koeajoon asti.

Harkinnassa olleet Skodat jouduin skippaamaan kun niitä ei yksinkertaisesti tuntunut (vähän) käytettyinä vain olemaan edes Skoda-kauppiaalla tuossa hintaluokassa. En jaksanut suorittaa erityistä hakurallia netin kautta, ehkä ne piilottelivat muiden liikkeiden tiloissa.
Josko vielä kommentoisit tässä jatkossa miten hyvä se Turkkilaislaatu noissa on. :)
Het kun sinä kommentoit Kiinassa, Intiassa ja ties missä Afrikassa valmistettujen kännyköittesi laatua.

Missä ne muut 20000€ autot olisi valmistettu, ja olisiko tällä ollut jotain merkitystä? Missäköhän murheenkryyni-Volkkarini oli valmistettu?

Lähetetty: 06.11.2008 11:24
Kirjoittaja exPertti
Frederik Krueger kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Niin no, olisihan tuolla rahalla autonkin saanut.
Ehdin tosin käydä vain kahdessa isossa autokaupassa pääkaupunkiseudulla, mutta n. 20000€ hintaluokassa ja 1-2 vuoden ikäluokassa silmiini osui muistaakseni kaksi Honda Civicciä, pari Ford Focusta ja todella iso läjä Citroeneita. Ja sitten noita Toyotoita. Mikä noista olisi pitänyt ottaa? Hondaa meinasin eka, mutta kun oli paska myyjä ja paska liike, ei päästy edes koeajoon asti.

Harkinnassa olleet Skodat jouduin skippaamaan kun niitä ei yksinkertaisesti tuntunut (vähän) käytettyinä vain olemaan edes Skoda-kauppiaalla tuossa hintaluokassa. En jaksanut suorittaa erityistä hakurallia netin kautta, ehkä ne piilottelivat muiden liikkeiden tiloissa.
Josko vielä kommentoisit tässä jatkossa miten hyvä se Turkkilaislaatu noissa on. :)
Het kun sinä kommentoit Kiinassa, Intiassa ja ties missä Afrikassa valmistettujen kännyköittesi laatua.

Missä ne muut 20000€ autot olisi valmistettu, ja olisiko tällä ollut jotain merkitystä? Missäköhän murheenkryyni-Volkkarini oli valmistettu?
Ei varmaan suuri ihme, että itse olisin ottanut Focuksen tuosta valikoimasta vaikka uusi civic pitäisi kyllä tarkalleen ottaen testata ennen kuin osaa sanoa varmaksi. Skoda, plääh.

Ei sillä kai mitään merkitystä ole, yleensä vain muitten merkkien Turkissa tehdyt painokset eivät ole laadullaan erottuneet. Paras esimerkki lienee Megane, jonka sedanit ovat oikeita idioottiansoja.

Lähetetty: 06.11.2008 11:27
Kirjoittaja Duck
exPertti kirjoitti:yleensä vain muitten merkkien Turkissa tehdyt painokset eivät ole laadullaan erottuneet.
Die Türkische...

Kuva

*syntikkariitasointu*

Hondassakin rupesi muuten ilmenemään ruostumisongelmia sen jälkeen kun niitä ruvettiin kasaamaan Brittilän Swindonissa. Näin just vuosihuollon raportissa epäilyttävän oloisen "pohjan ruostetarkistus (vm -06 eteenpäin)".

Lähetetty: 06.11.2008 11:38
Kirjoittaja Frederik Krueger
exPertti kirjoitti:Ei varmaan suuri ihme, että itse olisin ottanut Focuksen tuosta valikoimasta
Hmm, ilmeisesti muistan väärin kun muistelin juuri sinun maininneen jonkun Focus-erän kärsineen pahoista ruostumisongelmista? Se oli juuri päällimmäisenä mielessäni ottaessani Focus-kaksikkoon tuntumaa. :P

Ford-kokemukseni liittyvät muutaman vuoden ajeluun Ford Mondeo-farmarilla vuonna miekka ja kives. Ei mitään erityisen pahaa tai hyvää sanottavaa. Jossain vaiheessa kori alkoi kukkia ihan kivasti ja auto muutenkin ränsistyä kovasti.