Lidl, onko lähtölaskenta alkanut?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Lidl?

Pysyy Suomessa!
9
56%
Vetäytyy verissäpäin!
1
6%
En kykene en pysty arvioimaan asiaa
2
13%
E.V.V.K.
2
13%
Tix
2
13%
 
Ääniä yhteensä: 16

ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

exPertti kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Mein lähimmässä Lidlissä ei IKINÄ toimi pullonpalautuskoneet, ja niitä siis on kaks. Aina kamalat jonot ja työntekijä kauhuissaan hääräämässä koneitten ympärillä saamatta mitään aikaan. Nimimerkillä parit Fink Bräu-tölkit roskiin heittänyt.
Lähilidlissämme oli sellainen tilanne, että vain toinen kone oli toiminnassa ja pullonpalautusmäärät ovat tosi isoja. Eli usein jumissa. Nyt viimeksi käydessä olivat saaneet kummatkin toimimaan. Helpotti. Siinä edellisellä kerralla myyjä (ei isohaara sentään :) ) kertoi, että olivat käyneet säätämässäkin sitä konetta eikä auttanut.
No mie vähän arvelinkin että sama onkelma on muuallakin.
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

^Amatöörin arvio on, että pulloja palautetaan enemmän kuin mitä koneiden ja tilojen kapasiteetti antaa myöden - ongelmat ovat kyllä aivan jokaisessa myymälässä. Koneiden tila on liian pieni, pullohuoneessa on välillä todella ahdasta työskennellä. Tietyt tehokkuusvaatimukset taasen johtaa siihen ettei pullohuoneeseen voi laittaa tyyppiä jatkuvasti päivystämään, eli koneiden kimppuun rynnätään selvittelemään tilannetta heti kun keretään. Jonkun vajukin voisi varmaan työllistää biojätepalkalla vahtimaan että koneet pyörivät koko ajan.

Vuoden vaihteen jälkeen ovat uuden kertamuovipullot tukkeuttaneet lisää koneita, kun niille ei ole omaa lajittelijaa. Pitää käsin kerätä pöydältä, joka täyttyessään pysäyttää taas koko koneen.

Vituttaa joo koko pullonpalautus. Mutta ainakin on palautustilaan saatu kierrätyspiste; VITTU NE MUOVIT JA PAHVIT LAJITELLAAN NÄTISTI, SAATANA! :)
Avatar
NomenNescio
Elämätön Kitisijä
Viestit: 334
Liittynyt: 02.09.2005 15:44

Viesti Kirjoittaja NomenNescio »

Ma pidan Lidlista, on kuin kavisi ulkomailla.. =)
Pidan nimenomaan siita etta tutustun uusiin asioihin, Lidlista voi aina loytaa jotain hauskaa mita voi testata kerran, ja joistain pidankin jatkossakin. (Suomalainen joulu aina samoine ruokinensa on mielestani tylsyyden huipentuma - ei se aatto niinkaan, vaan se koko pikkujoulukausi pakkokinkkuineen jne)

Mm vihannestiski on yleensa edullisempi kuin muualla, myos hedelmien valikoima on usein ihana, muutakin kuin ne tavalliset omenat ja appelsiinit..
Litseja opin syomaan Lidlista ostamieni jalkeen.. =)


Hyllykartat ovat aika samanlaisia joka paikassa, eli orientaatio toimii, vaikka se kyseinen kauppa olisikin tuntematon.

Pullonpalautuslaitteen piipatus on joka kertainen lisa mita ilman Lidliin ei voi menna.. siita seurauksena on aina tyontekijan raviaskeleet, ja portin vinkuna kun tyontekija menee siita vaaraan suuntaan.. Olen kuunnellut sita ainakin 15-20 eri Lidlissa missa olen kaynyt ympari Suomea. (Kajaani, Tampere, Nokia, Seinajoki, Lapua, Vantaa, Espoo, Hki, Hyvinkaa, Riihimaki, Hameenlinna.. noin yleisimpia.. Joissain kaupungeissa olen vieraillut useammassakin liikkeessa)
Heh, onneksi en ole toissa kyseisessa yrityksessa, aika arsyttavaa on, ettei moista ongelmaa saada korjattua, varmaan ottaisi pattiin viikon tai kahden kuluessa moinen jatkuva riesa - sen kun huomaa asiakkaanakin.

Omakohtaisesti arsyttaa se etten voi kayttaa luottokorttia, vaan vain Visa Elektronia tai pankkia.. Finnairin lentopisteiden keraajana kaikki mika pitaa vetaa pankkikortille on turhaa - siita piiiiitka miinus Lidlille. (Miksi muuten maksaisin luottokortin yllapitokustannuksia, jos en kayta sita kaikkeen kulutukseen?)

Kaiken kaikkiaan Lidl on hauska paikka, huvittavinta kai on kasitys siita etta vain koyhat kayvat siella.. ja siksi mm Pohjanmaalla se tuntui olevan paikka jota pitaa valttaa, ettei naapurit juorua.
(Heh, mutta no.. Pohjanmaa on muutenkin paikka, jossa palvotaan eniten sita mita muut ajattelevat. (Tosin siella naapurit olivat tietavinansa paremmin asiani kuin itse ne tiesin..))
Hieman samaa kaupan arvottamista tuntuu olevan taallakin...

Jatkossa olen Lidlin vaikutuspiirin ulkopuolella muutaman kuukauden, tai katsotaan.. ehka Hgissa tai Tukholmassa kaydessani menen katsomaan mita kaikkea kivaa voinkaan kokeilla ja kantaa mukanani Maarianhaminaan.. =)
Yleinen mielipide = Ei miljoona kärpästä voi olla väärässä; p**** on hyvää... =D
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mitä TÄMÄ tarkoittaa, Liiteri voi ainakin jättää ekomerkit pois tuotteistaan, jos kuranttia tavaraa suoraan kaatsille?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Niba kirjoitti:Mitä TÄMÄ tarkoittaa, Liiteri voi ainakin jättää ekomerkit pois tuotteistaan, jos kuranttia tavaraa suoraan kaatsille?
Koko juttu taitaa olla paskaa.

Mukavasti saatiin vielä juttuun suurimpien ketjujen edustajat pöyristelemään Lidlin tekosia. Nerokasta antimarkkinointia.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

exPertti kirjoitti:
Niba kirjoitti:Mitä TÄMÄ tarkoittaa, Liiteri voi ainakin jättää ekomerkit pois tuotteistaan, jos kuranttia tavaraa suoraan kaatsille?
Koko juttu taitaa olla paskaa.

Mukavasti saatiin vielä juttuun suurimpien ketjujen edustajat pöyristelemään Lidlin tekosia. Nerokasta antimarkkinointia.
Juu tietyllä tavalla kyllä ihan kurantti näkökulma! :lol:

Jos poliitikot ovat ostettavissa niin lehtimiehet syövät aniten maksavan kädestä? 8)
Pyyhin Netikettiin..
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Jostain Tampereen seudulta löysivät sopivan varastohallin jonne nyt kärrätään aivan järjettömiä määriä käyttötavaroita varastoon. Sen saatanan vaivan puolesta, mikä joudutaan myymälässä näkemään tuon romun eteen, toivottaisin kaiken paskan suoraan kaatopaikalle. Valitettavasti varastoivat ja laittavat myöhemmin takaisin myyntiin.

Toisaalta aikovat vastakin pitää usein outlet-myyjäisiä käyttötavaroille, jolloin ei ainakaan myymälöihin tuo tavara tule takaisin.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exPertti kirjoitti:Minusta tässä käy siten, että nyt on surffattu nousukauden aallonharjalla monta vuotta ja nyt ruuan hinta on rajussa nousussa muitten elinkustannusten kanssa. Eli Lidlin paikka iskeä on juuri nyt, kun rahat käyvät tiukalla ja halpa alkaa kiinnostaa. Jos Suomen lidl ei nouse seuraavan parin vuoden sisällä voitolliseksi ei se sitä tule tekemäänkään. Luottamusta on kyllä.
"Lidl on laman voittaja"
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1622731

Prismakin tuntuu kelpaavan. Jännä juttu, että molemmat ovat pääasiallisia kauppapaikkoja itselle. Ovat olleet jo pitkään, erona on vain, että lidleissä on koko ajan pahenevia jonoja.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:lidleissä on koko ajan pahenevia jonoja.
Vituttaa jäken lidlin minipituset kassat. Vittuillaksenikin olen alkanut pakkaamaan tavarat suoraan kassiin. Seiskoot jonot mun puolestani vaikka kuinka kauan.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:lidleissä on koko ajan pahenevia jonoja.
Vituttaa jäken lidlin minipituset kassat. Vittuillaksenikin olen alkanut pakkaamaan tavarat suoraan kassiin. Seiskoot jonot mun puolestani vaikka kuinka kauan.
Tästähän olikin puhetta aiemmin, että joissakin paikoissa on jo käytössä suomalaistyyliset kassat. Alkuperäistyylihän oli laittaa kamat kärryyn ja lastata rauhassa sivupöydällä.

Mikä oli kyllä minusta rentouttavampi tyyli kuin kiireellä lastata kun toisella puolella oleva mummo arpoo onko joulu vai juhannus eikä tyhjennä omaa puoltansa.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:lastata rauhassa sivupöydällä.

Mikä oli kyllä minusta rentouttavampi tyyli
Perseestä munklata roinaa edes taas kärrystä. Kyllä perinteinen malli on huomattavasti joustavampaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:lastata rauhassa sivupöydällä.

Mikä oli kyllä minusta rentouttavampi tyyli
Perseestä munklata roinaa edes taas kärrystä. Kyllä perinteinen malli on huomattavasti joustavampaa.
Ymmärsitkö mitä tarkoitin? Kun ostat pari kassillista ruokaa on edellinen ostaja tietty se mummo, joka ei siivoa omaa puoltaan kassasta ja koeta siinä sitten rennon rauhallisesti vihellellen laittaa nopeasti omat kamat kassiin ettei koko homma seiso.

Itse pidin siitä, että voit ihan rauhassa pakata sivupöydällä ruuat ajan kanssa kunnolla. No, ilmeisesti olin vähemmistönä, koska pöytiä on muutettu siellä täällä suomityylisiksi.
Came here for school, graduated to the high life
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

exPertti kirjoitti:Itse pidin siitä, että voit ihan rauhassa pakata sivupöydällä ruuat ajan kanssa kunnolla. No, ilmeisesti olin vähemmistönä, koska pöytiä on muutettu siellä täällä suomityylisiksi.
Noissa lyhyiden pöytien maissa on usein perintönä ollut se, että siellä on ollu aiemmin joku minimipalkkanen onneton sullomassa ostoksia kassiin. Näitä onnettomia ei nykyään juuri ole, mutta kassojen pituus on pysynyt.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Noissa lyhyiden pöytien maissa on usein perintönä ollut se, että siellä on ollu aiemmin joku minimipalkkanen onneton sullomassa ostoksia kassiin. Näitä onnettomia ei nykyään juuri ole, mutta kassojen pituus on pysynyt.
Ikeassa kokeillaan jo itsepalvelukassoja. Hyvä, koska itse en keksi mitään niin tuottamatonta työtä kuin ruokakaupan rahastaja. (Älkää kaupan tädit ja sedät pillastuko, kaikki muu homma kaupassa on ihan fiksua)
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

sivustahuutaja kirjoitti:Ikeassa kokeillaan jo itsepalvelukassoja. Hyvä, koska itse en keksi mitään niin tuottamatonta työtä kuin ruokakaupan rahastaja. (Älkää kaupan tädit ja sedät pillastuko, kaikki muu homma kaupassa on ihan fiksua)
Tämä taitaa kyllä vaatia käteisen rahan katoamisen maailmasta. Tietty helpompaahan niitä bittejä on luoda kovalevyn kulmalle kuin käteistä.
Came here for school, graduated to the high life
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
Ymmärsitkö mitä tarkoitin?
No en ymmärtänyt, sillä harvemmin noissa marketeissa on mummoja kasseineeen tiellä, ja kyllä minä olen ainakin saanut hyvin kassini pakattua ilman ruuhkaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Ymmärsitkö mitä tarkoitin?
No en ymmärtänyt, sillä harvemmin noissa marketeissa on mummoja kasseineeen tiellä. Eri asia on sitten noi pikkuiset kaupat..
Näin ainakin meillä päin.
Came here for school, graduated to the high life
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

sivustahuutaja kirjoitti:Ikeassa kokeillaan jo itsepalvelukassoja. Hyvä, koska itse en keksi mitään niin tuottamatonta työtä kuin ruokakaupan rahastaja. (Älkää kaupan tädit ja sedät pillastuko, kaikki muu homma kaupassa on ihan fiksua)
Ikean kohdalla varmaan toimiikin. Suurten pakettien kantaminen kassan ohi on ehkä himpan hankalampaa kuin esimerkiksi väärinpunnitukset ja pienten kalliiden tavaroiden maksamatta ohi vilahtaminen tms. Päivittäistarvikkeiden vähittäiskaupan hävikki on niin rajua muutenkin, että voi hyvinkin olla että kassaihmisten tuottavuus valvontaelementti huomioiden ylittää heistä aiheutuvat kustannukset. Mene ja tiedä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tix kirjoitti:Päivittäistarvikkeiden vähittäiskaupan hävikki on niin rajua muutenkin, että voi hyvinkin olla että kassaihmisten tuottavuus valvontaelementti huomioiden ylittää heistä aiheutuvat kustannukset. Mene ja tiedä.
RFID:tähän tuo kassaneidittömyys huutaa.

Suomalaisten kauppojen hävikki on muuten 1,42%, josta puolet varastetaan ja puolet pilaantuu. Varastetusta 0,7 prosentista kolmanneksen vie henkilökunta, joten ulkopuoliset varkaat vievät n. 0,5%.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

sivustahuutaja kirjoitti:Suomalaisten kauppojen hävikki on muuten 1,42%, josta puolet varastetaan ja puolet pilaantuu.
Täh? Ei voi millään pitää paikkaansa, että kaupoista pöllittäisiin yhtä paljon kuin menee pilalle. Johan HeVi-osastoiden hävikit on melkoisia. Mistä tuollaista tietoa kaivoit?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Monsieur Manala kirjoitti: Täh? Ei voi millään pitää paikkaansa, että kaupoista pöllittäisiin yhtä paljon kuin menee pilalle. Johan HeVi-osastoiden hävikit on melkoisia. Mistä tuollaista tietoa kaivoit?
Voi jopa pitääkin. Nimittäin eikö tyyppi anastustuote ruokakaupassa ole olut, makeinen, tupakka tai esmes kalliit partakoneenterät ja lihat. Pilaantunut tuote on useimmiten juuri hedelmä tai vihannes, jonka myyntiarvo on suhteessa paljon vähäisempi.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 04.12.2008 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Nimittäin eikö tyyppi anastustuote ruokakaupassa ole olut, makeinen, tupakka tai esmes kalliit partakoneenterät. Pilaantunut tuote on useimmiten juuri hedelmä tai vihannes, jonka myyntiarvo on suhteessa paljon vähäisempi.
Kalliit lihanpalat ja juustot on myös aika suosittuja noiden mainitsemiesi lisäksi. Reilu 10 vuotta ruokakaupassa töissä olleena (opiskeluiden ohessa ja hetken ihan päätoimisenakin) tuli nähtyä jos jonkunlaista, alkaen 90-luvun alun lamavuosista.
Mutta se on jo toinen tarina.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olit lihoissa sadasosan nopeampi 8)
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olit lihoissa sadasosan nopeampi 8)
Mun erikoisalaa kato 8)
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

bliss kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Olit lihoissa sadasosan nopeampi 8)
Mun erikoisalaa kato 8)
Se se on hienoa jos naisen erikosala on olla sadasosan nopeampi <3
Vastaa Viestiin