Sivu 3/4

Lähetetty: 28.09.2007 9:33
Kirjoittaja elco
sivustahuutaja kirjoitti:
Ausseilta löytyy Holden Commodore VE SS. 6 litran V8 ilmeisesti ihan nok alustalla.
Tämä arpa näyttäisi voittavan. Huomenna tehdään kaupat ja sitten onkin hevosvoimia vuoden joka päivälle. Kiitti vinkistä.

Lähetetty: 14.11.2007 11:42
Kirjoittaja masa
Vittupillupuupalli.

Vaihdoin kuukausi sitten "järjettömän" Aero Saabini pois ja otin tilalle "järkevän" Seatin Vag:n 2.0 tdi -dsg yhdistelmällä.

Johan Vagilla onkin ajettu jo 57 tkm, joten kansi saakin olla halki. Eikä vasta ollut kuin kolmas haljennut Vag-kansi duunipaikassamme vuoden sisään. Volkkarin laatu rulaa!

..ja pitäs perkel saada venekin ylös merestä ennen kuin jäätyy kiinni. Voi ristus vieköön. Seatissa olisi ollut vetokukku, mutta laina-audissa ei. :roll:

Lähetetty: 16.11.2007 11:48
Kirjoittaja PerttiMakimaa
masa kirjoitti:Vittupillupuupalli.

Vaihdoin kuukausi sitten "järjettömän" Aero Saabini pois ja otin tilalle "järkevän" Seatin Vag:n 2.0 tdi -dsg yhdistelmällä.

Johan Vagilla onkin ajettu jo 57 tkm, joten kansi saakin olla halki. Eikä vasta ollut kuin kolmas haljennut Vag-kansi duunipaikassamme vuoden sisään. Volkkarin laatu rulaa!

..ja pitäs perkel saada venekin ylös merestä ennen kuin jäätyy kiinni. Voi ristus vieköön. Seatissa olisi ollut vetokukku, mutta laina-audissa ei. :roll:
Heh, VAG Diesel. Kerjäsit kyllä noita hankaluuksia. :)

Lähetetty: 16.11.2007 11:54
Kirjoittaja masa
PerttiMakimaa kirjoitti:Heh, VAG Diesel. Kerjäsit kyllä noita hankaluuksia. :)

Joo. Diagnoosin hiushaljeenneesta kannesta antoi Keravan Laakkonen. Nyt auto on Tampereen Laakkosella, ja ihmettelevät että mistä vitusta Kerava moiseen diagnoosiin päätyi :D

Tuli vaan mieleen, et meinasko Keravan Laakkonen "vaihtaa" kannen ja veloittaa tyhmältä asiakkaalta 2500 euroa... jostain kumman syystä kun kävikin sitten niin, että maahantuoja on joutumassa maksumieheksi, ei kannesta yllättäin löydykään vikaa.. :roll:

Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.

Lähetetty: 16.11.2007 11:57
Kirjoittaja PerttiMakimaa
masa kirjoitti:Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.
Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa. :)

Oma nykyinen ajopelimme on kyllä ollut niin toimintavarma, että pitää koettaa jotakin todella paljon epävarmempaa kakkosautoksi. Elämän arvattavuudesta on päästävä. :)

Lähetetty: 16.11.2007 12:03
Kirjoittaja masa
PerttiMakimaa kirjoitti:Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa. :)

Tuo on muuten täyttä puppua. Esim, volkkarin huolto kalliimpaa kuin Kia:n

Tuulilasi-lehden bensa-ceedin huoltohinnat:

1v/20tkm 152,23 euroa
2v/40tkm 289,12 euroa
3v/60tkm 310,11 euroa

Jarrunesteen vaihto sisältyy 2v/40tkm huoltoon. Osalla kilpailijoista se on lisätyö, jonka hinta vaihtelee 20-50 eurossa.

Seatin 60 tonnin huolto maksaisi jarrunesteineen 450 euroa.

Tai no, en tiedä onko täyttä puppua, mutta jos ostohinta on jo huomattavasti halvempi, ei muutama satanen huolloissa tunnu missään.

Lähetetty: 16.11.2007 12:04
Kirjoittaja PerttiMakimaa
masa kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti:Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa. :)

Tuo on muuten täyttä puppua. Esim, volkkarin huolto kalliimpaa kuin Kia:n

Tuulilasi-lehden bensa-ceedin huoltohinnat:

1v/20tkm 152,23 euroa
2v/40tkm 289,12 euroa
3v/60tkm 310,11 euroa

Jarrunesteen vaihto sisältyy 2v/40tkm huoltoon. Osalla kilpailijoista se on lisätyö, jonka hinta vaihtelee 20-50 eurossa.

Seatin 60 tonnin huolto maksaisi jarrunesteineen 450 euroa.
Ei pahan hintaisia. Ainoastaan parikymmentä prosenttia kalliimmat kuin meidän autossa. Onko Kiassa hihna vai ketju? Meinaan, että tuleeko sieltä joku kaikkien huoltojen äiti jossakin kilometrimäärässä?

Lähetetty: 16.11.2007 12:06
Kirjoittaja masa
PerttiMakimaa kirjoitti: Ei pahan hintaisia. Ainoastaan parikymmentä prosenttia kalliimmat kuin meidän autossa. Onko Kiassa hihna vai ketju? Meinaan, että tuleeko sieltä joku kaikkien huoltojen äiti jossakin kilometrimäärässä?
En ole varma, mutta veikkaisin hihnaa, kuten kaikissa halvemman luokan autoissa nykyään.

Edit. Bensassa hihna, Dieselissä ketju:

http://www.khcf.org/index.php?PHPSESSID ... 14.msg2560

Linkin hinnat näköjään ovat ihan eri luokkaa, mitä ylempänä :D

Lähetetty: 16.11.2007 13:40
Kirjoittaja Hermann Hoth
PerttiMakimaa kirjoitti:
masa kirjoitti:Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.
Vilkaisepa varmuuden vuoksi vielä huolto-ohjelman hinta tuolta viiden vuoden ajalta ennen vaihtoa. :)

Oma nykyinen ajopelimme on kyllä ollut niin toimintavarma, että pitää koettaa jotakin todella paljon epävarmempaa kakkosautoksi. Elämän arvattavuudesta on päästävä. :)
Samaa olen kuullut, että huollot olisivat kalliita. En tiedä todenperästä, kun ei ole oikeasti kokemusta.
Kyllähän nuo VAG-konsernin kulkuneuvot ovat toimineet, ainakin toistaiseksi. Ainakin eräs käsittämätön design moka niissä on aikaisemmin ollut (ei ulkonäkömielessä, vaan toimivuudessa). En ole katsonut uusia, ovatko samanlaisia. Pitääpi miettiä, mitä asian kanssa tekisi.

Niin no, joku voi olla sitä mieltä, että koko VAG on desing moka, ihan missä mielessä tahansa. Onhan näitä mielipiteitä ...

Lähetetty: 16.11.2007 18:36
Kirjoittaja Herra Manala
masa kirjoitti:Seuraava autoni muuten ei takuulla ole VAG-konsernin vehjes. Taidan siirtyä korealaisiin ja 5:n vuoden takuun pariin.
Mikäs siinä jos haluaa kärsiä. Uskoisin kuitenkin siltä että rasiallinen paskaa on rasiallinen paskaa vielä viidenkin vuoden kuluttua. Ei se Ladakaan autoksi muutu vaikka siihen löisi ilmaiset bensat vuodeksi ja takuun dekadiksi.

Lähetetty: 17.11.2007 9:25
Kirjoittaja masa
Herra Manala kirjoitti:[
Mikäs siinä jos haluaa kärsiä. Uskoisin kuitenkin siltä että rasiallinen paskaa on rasiallinen paskaa vielä viidenkin vuoden kuluttua.
Perusteluja kiitos. Kuulemani mukaan Hyundai Sonata on ollut varsin hyvä peli taksareiden käytössä.

4 Vag-kokemukseni jälkeen voin sanoa taas että sen konsernin vehkeet ovat olleet ehdottomasti huonoinpia laadultaan. Ohi menee Saab, Mercedes ja Volvo heittämällä.

Lähetetty: 17.11.2007 23:59
Kirjoittaja isohaara
Olisko teillä viisailla perstuntumaa...mieli tekisi ostaa jokin peruscoupe (mitäpä tämä poikamies tila-autolla tekisi) max. 20 000 € budjetilla. Itse olen päätynyt Volvon C70-malliin, mutta löytyiskö noita nättejä pelejä muitakin?

Lähetetty: 18.11.2007 14:51
Kirjoittaja Bliss
isohaara kirjoitti: peruscoupe (mitäpä tämä poikamies tila-autolla tekisi) max. 20 000 € budjetilla
Nätti korealainen

Lähetetty: 18.11.2007 18:15
Kirjoittaja masa
isohaara kirjoitti:Itse olen päätynyt Volvon C70-malliin, mutta löytyiskö noita nättejä pelejä muitakin?

Kävin testaamassa kahta C70stä vuosi takaperin. Hemmetin meluisa, rämisevä, klohno, janoinen ja ja.. päädyin Saabin Aero-versioon.

Lähetetty: 18.11.2007 19:23
Kirjoittaja Hermann Hoth
masa kirjoitti:... päädyin Saabin Aero-versioon.
vaihdoit kuitenkin tämänkin pois ... ?

Lähetetty: 18.11.2007 19:36
Kirjoittaja isohaara
Tuota Aeroa en autotalli.comista osaakaan löytää.

Nätissä korealaisessa epäilyttää, että se olisikin vain pelkästään nätti. Ei tosin yhtään ole kokemusta kaarasta.

Lähetetty: 19.11.2007 9:50
Kirjoittaja masa
Hermann Hoth kirjoitti:
masa kirjoitti:... päädyin Saabin Aero-versioon.
vaihdoit kuitenkin tämänkin pois ... ?
Jep. Pidin vain vuoden kun kilsoja ei tullut sinä aikana kuin 25 000. Nyt niitä tulee palttiarallaa 60 000 vuodessa, joten pakko mennä diiselillä.

Saabi ei ole niin nätti, kuin Volvon coupe, mutta paljon laadukkaampi sekä 250 hevosella varustetuan myös pieniruokaisempi. Kulutus taajamassa kuitenkin on aika valtaisa.

Toinen miinus tulee etuvedosta. 250 heppaa ja etuveto vaan et ole kovinkaan kiva yhdistelmä..

Lähetetty: 19.11.2007 9:55
Kirjoittaja Bliss
isohaara kirjoitti: Nätissä korealaisessa epäilyttää, että se olisikin vain pelkästään nätti. Ei tosin yhtään ole kokemusta kaarasta.
Ei mullakaan muuten kuin entisen naapurin auton ihailun merkeissä.

http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=90041

Lähetetty: 19.11.2007 10:47
Kirjoittaja Googlebot
isohaara kirjoitti:Olisko teillä viisailla perstuntumaa...mieli tekisi ostaa jokin peruscoupe (mitäpä tämä poikamies tila-autolla tekisi)
Pakettiautoon saisi mahdutettua patjan tai jopa kokonaisen sängyn tavaratilaan.

Lähetetty: 19.11.2007 11:22
Kirjoittaja isohaara
^ Lainaan isin Vitoa, jos on tarvetta. Se on jopa emäntänsä kanssa korkannut sen.

Lähetetty: 19.11.2007 12:15
Kirjoittaja Vihtahousu
Bliss kirjoitti:Ei mullakaan muuten kuin entisen naapurin auton ihailun merkeissä.
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=90041
On kyl niin laiska puoli-sportti että ei pysty hyväksymään. Omakin ainoastaan sporttivarusteltu tehdasviritteinen hätsbäk-auto pieksee tuon.
Mutulla pitää heittää noissa idänihmeiden coupeissa on usein laiskat ja vanhat koneet, kandee olla tarkkana.

Lähetetty: 19.11.2007 13:01
Kirjoittaja Lolita
isohaara kirjoitti:^ Lainaan isin Vitoa, jos on tarvetta. Se on jopa emäntänsä kanssa korkannut sen.
Hyi saatana! Mä olisin voinut ihan hyvin elää ilman tota tietoa.

Lähetetty: 19.11.2007 13:05
Kirjoittaja Bliss
Vihtahousu kirjoitti: On kyl niin laiska puoli-sportti että ei pysty hyväksymään.
No on se khyl. Mutta nätti :)

Lähetetty: 19.11.2007 20:22
Kirjoittaja McJanne
Kuva

Näinhän se menee.

Lähetetty: 20.11.2007 19:17
Kirjoittaja Gat
Kyllä jämpti on, että kahta en enää vaihda:
Nelivetoa ja automaattivaihteistoa.
Suomen oloissa ei aavikoille kehitetyillä oikeilla maastoautoilla ole paljon käyttöä, kun joka paikassa on puita edessä ja kivikkoja. Kaupunkimaasturillakin pärjäilee. Tai ainakin minä monesti joudun paikkoihin, johon kaksvetoisella arkailisi ajaa. Mielestäni nelivedon on kuitenkin syytä olla jatkuva neliveto, en viitsisi arvioida koska kannattaa kammeta toinen akseli käyttöön.

Automaattivaihteistoon totuttuani taas vituttaa se turha kepin vatkaaminen, kun isän Mitsua joskus ajan.

Olen aika tyytyväinen tuohon Land Rover Freelanderiini ("Pikkumustaan", pienihän hän on), 2,5 litran bensakoneella (älkää ostako 1.8-litraista!). Eihän se ihan oikea maastoauto ole, koska lukkona on vain viskolukko tasauspyörästössä ja alennusvaihdetta ei ole. Pyöräkohtaisia lukkoja korvaa hyvä luistonesto. Silti olen päässyt sillä kummiin paikkoihin ja ajanut läpi mutalikosta, johon kaksvetoset jää. Hyvin henkilöautomaisen kevyt ajaa maantiellä. Uusi Freelander kakkonen on kuulemma vielä parempi sekä maastossa että tiellä.

Jos nyt kumminkin ihan unelma-autoani mietin.. kai se olisi uusi Jeep Grand Cherokee hemi-veekasilla. Kulkee yli kahtasataa ja testin mukaan maastoon ei jää, koska on lukot paitsi kardaanissa, myös etu- ja taka-akselissa erikseen. Automaattilukot kaiken lisäksi? Tosin tuttu K-kauppias sanoi, että hänen -96 mallinen Grand Cherokeensa on raskas ajaa, kuin kuorma-auto.