Smailer kirjoitti:
Vähän samaa katselin kiinassa, että mitähän täs hengittää. Minkälaista ilmaa? Shanghain yllä kun leijui sellainen tasaisen harmaa pilvi.
Jooh, kavin itse shanghaissa pari kesaa sit, mutta taifuunin jalkeen. Naky jopa taehtia.. =D
Liikenne on myös Kiinassa täysin kaaottista, näin eurooppalaisesta näkökulmasta. Torveakin käytetään lähinnä siksi, että "täältä ollaan tulossa eikä aiota pysähtyä". Nehän risteyksessäkin vaan kääntyessään ajavat siihen ihmismassaan. Hämmästyttävää kyllä en nähnyt yhtään kolaria tai että joku olisi jäänyt alle.
Vietnamissa Aelppaerin mukaan torvi on sita varten etta silla kerrotaan etta ohitetaan. Jatkuvaa huudatusta, ei hiljaista hetkea.. Mita isompi auto, sita kovempi torvi.. ja vastaantulevat vaistaa jos on pienempia. Oma pikkubussi meni ohi monestakin, moottoripyora ei ole mikaan syy hidastaa, vain isompi rekka saa palaamaan omalle kaistalle.
=D
Yllattavan vahan kuolleita, tama on kaaosteoriaa kaytannossa.. =D
Kirjan mukaan paras tapa ylittaa tie kavelijana on hitaasti.. jolloin ohiajavat saavat arvioitua mita teet, eivatka osu..
Tuo toimii, on testattu.
Täällä saarella taas jää itse alle kun ajavat väärällä puolella. Muista ny aina katsoa ihan väärään suuntaan normaalista ...
Heh, itse olen ajanut myos toisenpuoleisessa liikentessa muutaman kuukauden. Edelleen hetkittain Suomessa ajaessa tulee tunne etta kummalla puolella tieta pitikaan olla, mutta ratti sen paljastaa.. pitaa olla keskiviivan vieressa, eika nurmikon.. Onneksi niin pienia teita on vahan, ettei keskiviivaa ole.
Olen oppinut luovaksi matkustelun mukaan - kaistamerkinnat.. Ei siina mitaan nauloja paalla ole, joten viivan yli voi ajaa..
Jos vastaan ei tule, otetaan toinenkin kaista kayttoon, etenkin oisin kun vastaantulevan nakee ajovaloista. =)
Mut nyt unia nakemaan, alkaa klo olla jo 9 tietamilla, ja nouseva kuume pitaa parantaa.. =)