Laihdutusprojekti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2579
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Viesti Kirjoittaja Clay »

Jos edes kymmenen kiloa sais pudotettua liikuntaa lisäämällä, niin se olis ihan kova juttu. Ei siitä varmaan mitään tule, koska pystyn aina syömään enemmän kuin kulutan.
Nyt penikseni on fantastinen!
Dumari

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Nykäisin äsken puoli levyä suklaata, oli hyvää! Mahtava startti tälle kaNpanjalle :D
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Dumari kirjoitti:Nykäisin äsken puoli levyä suklaata, oli hyvää! Mahtava startti tälle kaNpanjalle :D
Mie vedin aamupalaksi heti herättyä joulusta jääneitä suklaatikonfetteja. Oli hyvexii.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Kreivitar

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Turbohaltija kirjoitti:
Edith kirjoitti:
Joo, ei pelkkä liikunnan lisääminen sinänsä laihduta ketään, koska terveellä ihmisellä ruokahalu nousee kyllä automaattisesti kulutuksen lisääntyessä.
Mä olen sitten varmaan jotenkin outo tässäkin suhteessa, koska aerobinen liikunta, lenkkeily ja pyöräily, eivät mitenkään lisää ruokahaluani. Paremminkin sanoisin, että niistä tuleva hyvänolon tunne vie pois hingun syödä mitään kovin raskasta päälle.
Tähän täytyy yhtyä. Minullakin urheilu vie nälän. Ei tarvitse edes paljon huhkia, niin nälkä katoaa.

Laihduttamisesta noin muuten. Dieetit voivat olla hyvä alku motivoivassa mielessä (painonpudotus voi olla nopeaakin alussa) laihduttamiselle, mutta muuten ovatkin usein mielestäni aika turhia. Jostainhan ne ylikilot ovat tulleet, joten eiköhän silloin olisi syytä tarkistaa koko ruokavalio ja muuttaa sitä terveellisemmäksi ja vähärasvaisemmaksi. Jos sen malttaisi tehdä ilman mitään pika- ja ihmedieettejä, saattaisi laihtuminen lopulta olla helpompaa ja aineenvaihduntakin todennäköisesti tykkäisi enemmän.

Itse olen toistaiseksi jämähtänyt samaan painoon, vaikka olen laihtunut hiljaksiin tässä viime aikoina. Kyseessä lienee läskin palaminen ja lihaksen tuleminen (toivoo toivoo). Olen muutaman kilon päässä tavoitepainostani (tavoitepaino= 46kg). Tosin tuskin sekään mitään iloa tuo.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Viesti Kirjoittaja cardic »

75kg:an ku paasis, niin se ois hyva. monta vuotta oon yrittany. tilanne nyt n.68kg
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

cardic kirjoitti:75kg:an ku paasis, niin se ois hyva. monta vuotta oon yrittany. tilanne nyt n.68kg
Ei helevetti, voihan se joskus mennä noinkin päin :lol:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 5993
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja aasi »

Voisin osallistua projektiin hävittämällä 2,7 kiloa vatsamakkaraa. Enempi olisi jo liioittelua.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Angita

Re: Laihdutusprojekti

Viesti Kirjoittaja Angita »

Gattaca kirjoitti: :shock: :shock: :shock: :shock:
Herrajumala!
Et sinä ainakaan kesällä näyttänyt yhtään läskiltä, ei tullut mieleenkään! Jotain 65 olisin saattanut arvioida. Noinko se silmä pettää vanhallakin? Oletko lihonut kesästä paljonkin? Onko minunkin silmäni jo tottunut suomalaisnaisten yleiseen ylipainoisuuteen niin, että tuonpituinen nainen näyttäisi norsulta vasta satakiloisena?? Huono juttu.
Se on tää mun luontainen karisma ja sisäinen hehku joka hämää ihmiset. :mrgreen:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä en halua laihtua, mä haluan vaan "tiivistyä".
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:Mä en halua laihtua, mä haluan vaan "tiivistyä".
Koska uidaan?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lolita kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä en halua laihtua, mä haluan vaan "tiivistyä".
Koska uidaan?
Heti kun yksi rosvo palauttaa mun uimapuvun (tämän viikon jälkeen) :)
The great club outshines the individual, always and forever.
safi

Viesti Kirjoittaja safi »

Kreivitar kirjoitti: Itse olen toistaiseksi jämähtänyt samaan painoon, vaikka olen laihtunut hiljaksiin tässä viime aikoina. Kyseessä lienee läskin palaminen ja lihaksen tuleminen (toivoo toivoo). Olen muutaman kilon päässä tavoitepainostani (tavoitepaino= 46kg). Tosin tuskin sekään mitään iloa tuo.
Sorry tyttö, mutta onko sulla jonkun tyypin syömishäiriö? Oletko ihan tosissasi laihduttamassa ja tavoitteesi on 46kg? Mistä ajattelit laihduttaa, kun jo kuvissa näytät hyvin heiveröiseltä ja aivan sairaanloisen laihalta.
Sinuna en kyllä enää laihduttaisi, vaan söisin henkeni edestä.. huh, huh kaikkea sitä joutuu lukemaan. :shock:
Viimeksi muokannut safi, 03.01.2006 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Starflare

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Lolita kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Mä en halua laihtua, mä haluan vaan "tiivistyä".
Koska uidaan?
Tänään.

T: Nimim. "Paska kelluu"
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Mylwin kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Nykäisin äsken puoli levyä suklaata, oli hyvää! Mahtava startti tälle kaNpanjalle :D
Mie vedin aamupalaksi heti herättyä joulusta jääneitä suklaatikonfetteja. Oli hyvexii.
Päätitte siis turvautua johonkin ihme Atkinsonin dieetin muunnelmaan? Suklaadieetti voisi toimiakin, kun pari päivää on suklaata syönyt, ei sitä halua enää nähdäkään, ja kun dieetissä ei muuta syödäkään kuin suklaata => ei tule syödyksi juuri mitään.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

cardic kirjoitti:75kg:an ku paasis, niin se ois hyva. monta vuotta oon yrittany. tilanne nyt n.68kg
Jepjep, samat tavotteet, sama lähtöpaino. Painoin ton 75 viime kesänä, mutta kuntoilun "unohtaminen" kuihdutti taas parissa kuussa takaisin. Tai jos koettaisi ensi jouluksi saada 80kg puntariin, se olisi jo miehen työ.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Kreivitar kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:
Edith kirjoitti: Joo, ei pelkkä liikunnan lisääminen sinänsä laihduta ketään, koska terveellä ihmisellä ruokahalu nousee kyllä automaattisesti kulutuksen lisääntyessä.
Mä olen sitten varmaan jotenkin outo tässäkin suhteessa, koska aerobinen liikunta, lenkkeily ja pyöräily, eivät mitenkään lisää ruokahaluani. Paremminkin sanoisin, että niistä tuleva hyvänolon tunne vie pois hingun syödä mitään kovin raskasta päälle.
Tähän täytyy yhtyä. Minullakin urheilu vie nälän. Ei tarvitse edes paljon huhkia, niin nälkä katoaa.
Pakko kamppailla kahta edellistä. Meinasin kirjoittaa ihan samanlaisen vastineen Edithille kuin TH jo kirjoittikin puolestani. Joskus nuoruudessa saatoin mennä aina pitkän lauantaityöpäivän (8h) jälkeen suoraan Töölön kisahalliin potkimaan säkkiä ja nostelemaan painoja pariksi tunniksi. Kun saavuin voipuneena kotiin, söin iltapalaksi jotain voileipää hieman, ei juurikaan nälättänyt vaikka en ollut syönyt sitten työpaikan lounaan, joka sekään ei ollut kovin täyttävä. Enemmän tuli mässättyä juuri niinä kausina kun ei tullut pahemmin urheiltua ja liikuttua.

Vasta vanhempana ja viisaampana aloin ymmärtää riittävän ravinnonsaannin tärkeyden urheiltaessa ja sen merkityksen palautumiselle, ehkä sen takia aloin vihdoinkin olla muutakin kuin luuviulu.
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

safi kirjoitti:Sorry tyttö, mutta onko sulla jonkun tyypin syömishäiriö? Oletko ihan tosissasi laihduttamassa ja tavoitteesi on 46kg? Mistä ajattelit laihduttaa, kun jo kuvissa näytät hyvin heiveröiseltä ja aivan sairaanloisen laihalta. Sinuna en kyllä enää laihduttaisi, vaan söisin henkeni edestä.. huh, huh kaikkea sitä joutuu lukemaan. :shock:
Vähän samaa mieltä. Toisin kuin monet palstan miehet, kukaan nainen ei tunnu täällä haikailevan saavansa vähän lisää elopainoa? Mistäs nyt moinen? (retorinen kysymys, ymmärrän kyllä naisiinKIN kohdistuvat yleiset ulkonäköpaineet)

Eilen tuli salilla käytyä uudella digitaalivaa'alla, näytti jotain päälle 80 kiloa, eli kaiketi ilman vaatteita aika tasan 80kg. Tää voisi olla kokoiselleni ja nykyiselle ruumiinrakenteelleni sopiva paino, mutta mieluummin arvioin sopusuhtaisuuttani vaikka sitten peilin avulla. Vaa'at tulisi kieltää lailla, ne kun eivät kerro koko totuutta. Kai minullakin saattaisi pysyä tämä 80kg, jos korvaisin liikunnan mässäilyllä.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4590
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Vekarapolis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

hebuli kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:
Dumari kirjoitti:Nykäisin äsken puoli levyä suklaata, oli hyvää! Mahtava startti tälle kaNpanjalle :D
Mie vedin aamupalaksi heti herättyä joulusta jääneitä suklaatikonfetteja. Oli hyvexii.
Päätitte siis turvautua johonkin ihme Atkinsonin dieetin muunnelmaan? Suklaadieetti voisi toimiakin, kun pari päivää on suklaata syönyt, ei sitä halua enää nähdäkään, ja kun dieetissä ei muuta syödäkään kuin suklaata => ei tule syödyksi juuri mitään.
Mitään dieettejä. Vähän enemmän proteiinia ja yleisesti vähemmän syömistä.
Ja enemmän liikkumista joo.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

170 pituutta, painoa tällä hetkellä noin 60, takaisin 55 kiloon ja vaatekokoon 34 tämän kevään aikana...... :roll:
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Juustohöylällä ne kilot lähtee, siivu siivulta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Bliss kirjoitti:170 pituutta, painoa tällä hetkellä noin 60, takaisin 55 kiloon ja vaatekokoon 34 tämän kevään aikana...... :roll:
Älä kuule alota! Tollanen on epäreilua.

Mullekin kaikki sanoo että "sä oot noin hoikka" jne. muttei kukaan mun paidan alle näe. Jos jollain on hoikat sääret ja käsivarret, niin ei se tarkoita että keskivartalo on samanlainen. Mulla kertyy kaikki kilot suoraan vatsaan ja jenkkakahvoihin. Nytkin tosta vois poistaa 3-4 kiloa helposti, pituus 168, paino 60-62, PERKELE!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:Mullekin kaikki sanoo että "sä oot noin hoikka" jne. muttei kukaan mun paidan alle näe. Jos jollain on hoikat sääret ja käsivarret, niin ei se tarkoita että keskivartalo on samanlainen.
Mä komppaan ihan simona :komp:

Paitsi että mun käsivarret ei ole hoikat, mutta jalat on kuin kaks tikkua.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:
Bliss kirjoitti:170 pituutta, painoa tällä hetkellä noin 60, takaisin 55 kiloon ja vaatekokoon 34 tämän kevään aikana...... :roll:
Älä kuule alota! Tollanen on epäreilua.

Mullekin kaikki sanoo että "sä oot noin hoikka" jne. muttei kukaan mun paidan alle näe. Jos jollain on hoikat sääret ja käsivarret, niin ei se tarkoita että keskivartalo on samanlainen. Mulla kertyy kaikki kilot suoraan vatsaan ja jenkkakahvoihin. Nytkin tosta vois poistaa 3-4 kiloa helposti, pituus 168, paino 60-62, PERKELE!
Mulla on ekstrana keskikokoisen purjeveneen purjepinta-alan verran ylimäärästä nahkaa keskivartalon kohdilla perintönä tämän pikku-ukon tekemisestä :lol:
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tarkoitus olisi täälläkin luopua 5-6 kilosta kesään mennessä, ihan realistista siis. Onnistuu varmasti. Herkut jätetään pois, ja syödään vain terveellistä kotiruokaa, ei mennä duunin jälkeen "parille", lisätään liikuntaa jne.

Tsemppiä kaikille! Tuo Kityn Ruokapäiväkirja-ketju on aika hyvä tsemppari...sitä vertaa omaa ruokavaliotaan muihin varsin kauhuissaan välillä :lol:
hebuli

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Elppis kirjoitti:Mä en halua laihtua, mä haluan vaan "tiivistyä".
Älä usko puheita ns. "body toning":sta, mitä jotkut tuntuvat ajattelevan löysien lihasten(?) tiivistämisenä/kiinteyttämisenä. Meidän maallikkojen kannattaa ajatella yhtälöä yksinkertaisena vain parilla muuttujalla: rasvan väheneminen kehosta (=laihtuminen), ja lihasten kasvaminen/voimistuminen. Yhtälössä ei varsinaisesti ole sellaista kohtaa kuin "löysien lihasten tiivistyminen".

Jos tavoitteesi on saada lisää lihasmassaa, punttisalille mars. Eilenkin näin salilla kaksi hehkeää neitosta jotka ennakkoluulottomasti alkoivat tehdä kyykkyjä ja penkkipunnerruksia itselleen sopivilla painoilla. Just noin.

Edelleen panee myös naurattamaan kaikki TV Shop yms. mainokset joissa julkeasti valehdellaan tyhmille kuluttajille että johonkin lihakseen tehtävä harjoite poistaisi juuri kyseisen lihaksen päällä olevaa rasvaa ja "tiivistäisi" juuri kyseistä kehon kohtaa. Esim. paras tapa "kiinteyttää" vatsanseutua olisi ostaa heiltä uraauurtava vatsalihaslaite, tai paras tapa saada kiinteät pakarat löysien talipahkuroiden sijaan olisi ostaa jalka-/pakaralaite. Noinhan asia ei siis ole, vaan rasva lähtee samanaikaisesti joka puolelta kehoa sen mukaan kuinka paljon kuluttaa (liikkuu) ja kuinka paljon syö.

"Body toning" ja kyseinen "kohdistettu rasvanpoisto" ovat lähinnä markkinoiden luomia myyttejä joiden varjolla myydään lisää tuotteita kuluttajille. Hakekaa vaikka Yahoo:sta tai googlesta hakusanalla "body toning", ja päädytte yksinomaan kaikenlaisille markkinasivuille. Jos kaakki tai joku alan naisena tietää asiasta lisää, antaa kuulua.
Vastaa Viestiin