Arkiratsia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Obs! Huom! Mä en missään vaiheessa ole muuta väittänyt.
Et, mutta pahoitteleva kommenttisi olisi ollut uskottavampi, jos olisit edes yrittänyt.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Obs! Huom! Mä en missään vaiheessa ole muuta väittänyt.
Et, mutta pahoitteleva kommenttisi olisi ollut uskottavampi, jos olisit edes yrittänyt.
En kyllä nyt oikein ymmärrä. Luuletko sä, että mä valehtelen kun sanoin, että mulle tulee paska fiilis tästä jutusta? Mä vain tiedän itseni.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kirjoitit, että "lapset jo sen ikäisiä, että ei ulkoilla yhdessä". Onkohan tässä jonkinlainen elliptinen enää-sanan poisjättö? Tai siis ilmeisesti olet kuitenkin joskus aiemmin ulkoillut heidän kanssaan.

Mä luulen, että suomalainen kesämökki on aika tärkeä yhdessäolon alusta suomalaisessa perhetilanteessa: itse varmaan lakkasin pääsääntöisesti ulkoilemasta vanhempieni kanssa normaaleissa kaupunkioloissa joskus ala-asteikäisenä, mutta kesämökkikontekstissa erilainen ulkona yhdessätouhuilu ja -tekeminen on jatkunut, eri muodoissa, katkeamatta. Hanki huvila!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:Kirjoitit, että "lapset jo sen ikäisiä, että ei ulkoilla yhdessä". Onkohan tässä jonkinlainen elliptinen enää-sanan poisjättö? Tai siis ilmeisesti olet kuitenkin joskus aiemmin ulkoillut heidän kanssaan.

"elliptinen enää-sanan poisjättö" kohtaa en ymmärrä.

Olen tosiaan ulkoillut, kun ovat olleet pienempiä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:En kyllä nyt oikein ymmärrä. Luuletko sä, että mä valehtelen kun sanoin, että mulle tulee paska fiilis tästä jutusta? Mä vain tiedän itseni.
Jos olet aidosti pahoillasi, niin luonnollisesti haluat tai ainakin yrität haluta parantaa tapasi? Eikö yhtälö mene näin?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En kyllä nyt oikein ymmärrä. Luuletko sä, että mä valehtelen kun sanoin, että mulle tulee paska fiilis tästä jutusta? Mä vain tiedän itseni.
Jos olet aidosti pahoillasi, niin luonnollisesti haluat tai ainakin yrität haluta parantaa tapasi? Eikö yhtälö mene näin?
Ei se aina välttämättä mene.

Esim. alkoholisti voi olla aidosti pahoillaan siitä en on alkoholisti tai läski siitä että on läski, mutta silti ei välttämättä pyri korjaamaan tilannetta. IMHO.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:En kyllä nyt oikein ymmärrä. Luuletko sä, että mä valehtelen kun sanoin, että mulle tulee paska fiilis tästä jutusta?
Päättelyllisen roolin semantiikan kannattaja merkitysteoriassa voisi kai ajatella, että et ehkä valehtele, mutta kenties et kuitenkaan ole oikein ymmärtänyt mitä sanot noin sanoessasi, koska sanomisestasi ei seuraa toimintaan johtava, rationaalinen praktinen syllogismi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En kyllä nyt oikein ymmärrä. Luuletko sä, että mä valehtelen kun sanoin, että mulle tulee paska fiilis tästä jutusta?
Päättelyllisen roolin semantiikan kannattaja merkitysteoriassa voisi kai ajatella, että et ehkä valehtele, mutta kenties et kuitenkaan ole oikein ymmärtänyt mitä sanot noin sanoessasi, koska sanomisestasi ei seuraa toimintaan johtava, rationaalinen praktinen syllogismi.
kts.ed.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Esim. alkoholisti voi olla aidosti pahoillaan siitä en on alkoholisti tai läski siitä että on läski, mutta silti ei välttämättä pyri korjaamaan tilannetta. IMHO.
Ei tietenkään aina mene. Analogiasi on ontuva, koska tilanteesi ei kyllä ole sellainen, että muutos vaatisi sinulta kovia ponnistuksia millään tasolla, vai onko?
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Kirjoitit, että "lapset jo sen ikäisiä, että ei ulkoilla yhdessä". Onkohan tässä jonkinlainen elliptinen enää-sanan poisjättö? Tai siis ilmeisesti olet kuitenkin joskus aiemmin ulkoillut heidän kanssaan.

"elliptinen enää-sanan poisjättö" kohtaa en ymmärrä.

Olen tosiaan ulkoillut, kun ovat olleet pienempiä.
Joo, tarkoitin, että lastesi muistikuvat isänsä leikkihalukkuudesta saattavat tuossa suhteessa olla lämpimämmät kuin itselläsi, eli ehkä ihan mahdottomaan itseruoskintaan ei ole aihetta. "Elliptinen" taas piti olla jonkinlainen itseironinen sivistyssanan redundantti käyttö: kirjallisuustieteissä (ja varmaan kielitieteessäkin) ellipsiksi kutsutaan sanojen poisjättöä siten, että merkitys kuitenkin säilyy. Tähän kontrastina sitten käytin sekä "elliptistä" että sen selittävää "sanan poisjättöä" samassa lauseessa, mikä on toki vähän sellaista "kolmijäseninen troikka" -meininkiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:Olen tosiaan ulkoillut, kun ovat olleet pienempiä.
Mistä tämä kaikki huono omatunto nyt siis kumpuaa? Teini-ikäinen ei kai normaalisti kauheasti haluakaan vanhempien kanssa hengata, vaan puuhastella itsekseen. Vanhempien tehtävä on olla turvana, antaa rajat ja mahdollistaa se puuhastelu. Ei liikunta yhteispuuhana ole yhtään sen arvokkaampi kuin muu, esimerkiksi elokuvissa/teatterissa/ulkona syömässä käyminen tai matkustelu. Toki siis on hyvä jos oppivat liikuntaa harrastamaan, mutta en nyt lähtökohtaisesti näe erityistä lisäarvoa siinä että pallon potkimisesta nauttivaa kakaraa on kentän laidalla hiilostamassa "osallistuva" isä joka huutaa vastustajalle, tuomarille ja pojalleen jos kaikki ei mene niinkuin pitää.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Dave, ei ollut eikä ole tarkoitus tuottaa sinulle pahaa mieltä (ellei se sitten ole väistämätön ei-toivottu sivutuote), mutta minulle tulee tästä en leiki lasteni kanssa ulkona, en edes vastaisuudessa, vaikka pahoillani asiasta olen -toteamuksestasi mieleeni kommenttisi silloin, kun kärähdit ratista. Silloinkin olit pahoillasi, mutta jotenkin erikoisen veltosti suhtauduit siihen, että tekisit kaikkesi, ettei sama toistuisi. Mä en vaan oikein ymmärrä ajatusmalliasi näissä asioissa. Sovitaan, että vika on tässä päässä.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^& ^^ :komp:
Mun mielestä on ihan normaalia, että James ei leiki hiekkalaatikolla teini-ikäisten lastensa kanssa, eli ei tästä kyllä mitään surkeita fiiliksiä tarvitsisi varmaankaan ottaa. Mutta jos ottaa, niin sitten kyllä Yllekin on oikeassa: James lähestyy sellaista Gat-Homie-asennoitumista todetessaan, että toimintapansa aiheuttaa paskaa fiilistä, mutta muutosta toimintatapaan ei silti edes yritetä tehdä. (Osin tämä analogia on toki kovin susi: Täysi Gat-meininki olisi sitten, jos väittäisi, että omaa toimintatapaa on mahdotonta muuttaa, koska ympäröivä maailma asettaa muutokselle ylipääsemättömiä esteitä. Tästä Daven itseruoskinta toki on hyvinkin kaukana.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Vagabondo kirjoitti: Lyön sua Tukesilla päähän :paavi:
Vagabondo kirjoitti:"Television sisään joutunut pöly ei vas-
toin yleisiä uskomuksia ”räjähdä” tai edes
levitä paloa."
Ite on pertti joka toista haukkuu :perse:
Olen muutaman television ja pari leipomoa räjäyttänyt, olen siis tehopertti. Kyllästyspisteessä pöly kun pöly posahtaa kovemmin kun mustaruuti konsanaan.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ei mun vanhemmat ole mun kanssa mitenkään erityisemmin ulkoilleet tai harrastaneet, ihan normaali musta silti tuli!!
Work like a captain, play like a pirate.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Ei mun vanhemmat ole mun kanssa mitenkään erityisemmin ulkoilleet tai harrastaneet, ihan normaali musta silti tuli!!
Ei tästä ollut kyse. Ei tässä ketään tuomittu.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä ulkoilen vieläkin mun vanhempien kanssa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Dave, ei ollut eikä ole tarkoitus tuottaa sinulle pahaa mieltä (ellei se sitten ole väistämätön ei-toivottu sivutuote), mutta minulle tulee tästä en leiki lasteni kanssa ulkona, en edes vastaisuudessa, vaikka pahoillani asiasta olen -toteamuksestasi mieleeni kommenttisi silloin, kun kärähdit ratista. Silloinkin olit pahoillasi, mutta jotenkin erikoisen veltosti suhtauduit siihen, että tekisit kaikkesi, ettei sama toistuisi. Mä en vaan oikein ymmärrä ajatusmalliasi näissä asioissa. Sovitaan, että vika on tässä päässä.
Ok. Oikaisen, että en ole ratista kärähtänyt koskaan muuta kuin omavalvonnan toimesta.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?
Jos kotivaatteilla tarkoitetaan kalsareita, niin kyllä.
2. Petaatko sänkysi?
En
3. Arkistoitko laskut?
Tottahan toki "arkistoin".
4. Suljetko astianpesukoneen hanan käytön jälkeen?
Tiskaan käsin.
5. Jätätkö pyykinpesukoneen yksin kotiin pyörimään?
En
6. Sammutatko virran television pääkytkimestä?
Kyllä
7. Silitätkö arkena käyttämäsi vaatteet?
En enää
8. Käytätkö kaupassa muovipusseja vai kestokasseja?
Kyllä
9. Räpläätkö tai puhutko kännykkään ulkoillessasi lastesi kanssa?
En yleensä
10. Tervehditkö naapureitasi rapussa tai pihalla?
Yleensä
11. Venytteletkö lenkin tai jumppatunnin jälkeen?
En enää, vaikka tietysti pitäisi.
Viimeksi muokannut Riemumieli, 04.11.2014 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

McJanne kirjoitti:olen siis tehopertti.
Ja sen kyllä huomaa. Olisko suhteellisuudentaju mitään?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Riemumieli kirjoitti:1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?
Jos kotivaatteilla tarkoitetaan kalsareita, niin kyllä.
Tää kyllä sopii tosi hyvin Riemumielen taiteilijakuvaan: kielioppiin intohimoisesti suhtautuva, nihkeän kuivakka kristilliskonservatiivinen virkamies, joka saa kicksejä siitä, että työpuvun alla ei ole alusvaatteita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En tiedä, miksi tämä niin kosketti mun simpukkaa. Ehkä jotenkin sen takia, että koen huonoa omaatuntoa siitä, että olen sohvaperuna ja huonommuutta siitä, että mulla ei ole tällaisia perinteisiä miehisiä taitoja kuten metsästys ja kalastus.

Mutta tosiaan uskoaksen normi teinixit kyllä järkyttyisivät, jos iskä yrittäisi tunkea mukaan, kun kavereiden kanssa liikkuvat.

Olen tosiaan lasten kanssa ulkona ja sisällä puuhaillut kun olivat pienempiä. Nykyään ollaan tiiviimmin yhdessä lomamatkoilla. Kitinä muuten vaikutti nyt niin, että päätin, että täytyy vuoden vaihteen aikoihin lähteä johonkin yhdessä.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

James Potkukelkka kirjoitti:En tiedä, miksi tämä niin kosketti mun simpukkaa. Ehkä jotenkin sen takia, että koen huonoa omaatuntoa siitä, että olen sohvaperuna ja huonommuutta siitä, että mulla ei ole tällaisia perinteisiä miehisiä taitoja kuten metsästys ja kalastus.
Mutta tosiaan uskoaksen normi teinixit kyllä järkyttyisivät, jos iskä yrittäisi tunkea mukaan, kun kavereiden kanssa liikkuvat.
Olen tosiaan lasten kanssa ulkona ja sisällä puuhaillut kun olivat pienempiä. Nykyään ollaan tiiviimmin yhdessä lomamatkoilla. Kitinä muuten vaikutti nyt niin, että päätin, että täytyy vuoden vaihteen aikoihin lähteä johonkin yhdessä.
Eivätkö lapsesi harrasta mitään, johon kuuluisi viemistä, tuomista ja kannustamista?
Paras päivä ikinä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 4053
Liittynyt: 23.01.2014 10:59

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nuorin vielä harrastaa, mutta menee bussilla. Ei halua vanhempia katsomaan. Hyvin tavallistahan on, että harrastukset jäävät siinä 15 vuotiaina ja niin on käynyt meilläkin.
Minkälaisen maailman aiomme jättää Keith Richardsille?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Arkiratsia

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

urpiainen kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:1. Vaihdatko kotivaatteet päällesi tultuasi töistä kotiin?
Jos kotivaatteilla tarkoitetaan kalsareita, niin kyllä.
Tää kyllä sopii tosi hyvin Riemumielen taiteilijakuvaan: kielioppiin intohimoisesti suhtautuva, nihkeän kuivakka kristilliskonservatiivinen virkamies, joka saa kicksejä siitä, että työpuvun alla ei ole alusvaatteita.
Ilmaisin itseni väärin, siis riisun muut vaatteet, mutta kalsarit jäävät päälle. Työpuku on muuten tällä hetkellä farkut ja Black Sabbathin bändipaita, mitähän säväyksiä saan tästä?
Paras päivä ikinä.
Vastaa Viestiin