Melnais kirjoitti:Geetzu kirjoitti:Tulipas paha mieli kun luki Gattacan ja Knkyn viestit.
Kuten myös, aamutee maistuu loukkauksilta. KGrillin viestiin voin jopa samaistua, sitä se oli olla teini-ikäisenä lihava. Sen jälkeen annettu huomio on aina tuntunut valheelliselta vaikka toukka kuoriutuikin aikapäivää sitten.
Kuitenkin, hedelmällisempää on takertua niihin positiivisiin sanomisiin, muistella niitä ja jättää pahat huomautukset omaan arvoonsa. Kyllä itsensä saa suggestoitua rumaksi, lihavaksi ja onnettomaksi, mutta onhan se nyt yhtä helvettiä käyttää päivänsä sen murehtimiseen mitä negatiivista muut (mahdollisesti) sanoivat tai ajattelivat. En suostu, ei istu ajatteluun että toisten yksittäiset sanomiset muovaisivat sen mitä itsestäni ajattelen.
melnais, hassua siinä oli se, että en ollut edes lihava. lähinnä pyöreäpeppuinen ja pehmeä. mutta jollakin kiusaajieni oli tarve minua satuttaa ja ulkonäköhän on aina käyttökelpoinen ase.
kuten killkill sanoi, ulkonäön muokkaaminen on mahdollista. se tosin vaatii hirvittävän määrän työtä. kaikki eivät kiusaajien puheista huolimatta, tai toisaalta niiden takia, jaksa asiaan tarttua. enkä näe että näin pitäisi olla. itse kuitenkin esim. tällä hetkellä työstän tuota ulkonäköön liittyvää ongelmaani. siksi välillä onkin ollut hassua lukea niitä "ei niin kovin kannustavia" kommentteja. ehkä historiani antaa heillekin perspektiiviä, miksi tätä prosessia käyn läpi.
koska, kuten melnais sanoi. kaikki kohteliaisuudet tuntuvat vierailta ja epätosilta. saan usein palautetta siitä, ett en ota mitään kaunista sanaa vastaan liittyen omaan ulkonäkööni. monet miehet ovat sanoneet, että kohteliaisuudet kimpoavat minusta takaisin kiukkuisesti.
se on sisäänrakennettu minäkuva, joka ei muutu vaikka keho muuttuu.
taannoin eräs kaverin sanoi minulle, "minkä helvetin takia säkin siellä baarissa aina tuijotat lattiaan. katso ylös ja hymyile. ei sulla ole mitään menetettävää". ehkä se on vain automaattinen käyttäytymismalli, josta ei pääse eroon. liian monta pahaa sanaa ja torjuntaa on saanut aikaan jatkuvan puolustusreaktion. ja pelon.
toivottavasti en anna väärää kuvaa ajattelustani nyt. en juurikaan koskaan pohdi näitä asioita tietoisesti, olen onnellinen ja tyytyväinen. enemmän nuo menneet tulevat esiin tiedostamattomassa käyttäytymisessä, jota sitten näin ajatuksen kanssa osaa ehkä hetkittäin purkaa.