Sivu 178/243

Lähetetty: 05.01.2011 14:17
Kirjoittaja pierupylly
NuoriD kirjoitti:
SPOILER!

Öö? Olihan siinä se twisti, että homma tapahtuikin jonkun muun henkilön unessa. Itse asiassa mä tiedän kenen unessa, oon googlettanu sen, selitys löytyy näyttelijöiden haastatteluista.
SPOILER!

Jos tarkotat sitä hyrrää siinä lopussa, niin sehän oli kaatumassa just kun kuva napsastiin. Muutenkin se nyt oli vaan sellanen hölmö loppukevennys.

Lähetetty: 05.01.2011 14:21
Kirjoittaja küllküll
Dumis kirjoitti:Tosin en ole varma pystynkö objektiivisesti seuraamaan jos puhuvat saksaa :D
Im der Torrentkauppa sind einen version mit Änglishen subtittelitür. Suchen sie.

Hals und Beinbruch, Junge!

[lyhyt Sven Hassel-saksa 1993]

Lähetetty: 05.01.2011 14:24
Kirjoittaja NuoriD
pierupylly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
SPOILER!

Öö? Olihan siinä se twisti, että homma tapahtuikin jonkun muun henkilön unessa. Itse asiassa mä tiedän kenen unessa, oon googlettanu sen, selitys löytyy näyttelijöiden haastatteluista.
SPOILER!

Jos tarkotat sitä hyrrää siinä lopussa, niin sehän oli kaatumassa just kun kuva napsastiin. Muutenkin se nyt oli vaan sellanen hölmö loppukevennys.
Spoiler!

Aivan, mutta miksi se oli kaatumassa? Kuka tuli paikalle ja kuka ei ollut paikalla?

Lähetetty: 05.01.2011 14:31
Kirjoittaja Dumis
küllküll kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Tosin en ole varma pystynkö objektiivisesti seuraamaan jos puhuvat saksaa :D
Im der Torrentkauppa sind einen version mit Änglishen subtittelitür. Suchen sie.
Joojoo, oli jo kerran käsi nappulalla, muttei läpäissyt imdb-tutkaani, täpärällä oli.

Lähetetty: 05.01.2011 16:38
Kirjoittaja pierupylly
NuoriD kirjoitti:Aivan, mutta miksi se oli kaatumassa? Kuka tuli paikalle ja kuka ei ollut paikalla?
Öö, siis se että se oli kaatumassa tarkoitti että kyseessä ei ole uni. Seurasiksää koko leffaa? Ja muutenkin, vaikka ei olisi alkanutkaan horjua niin tuo nyt ei siltikään olisi ollut mikään juonitwisti, vaan sellanen perinteinen pöö-loppu.

Lähetetty: 05.01.2011 23:06
Kirjoittaja NuoriD
pierupylly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Aivan, mutta miksi se oli kaatumassa? Kuka tuli paikalle ja kuka ei ollut paikalla?
Öö, siis se että se oli kaatumassa tarkoitti että kyseessä ei ole uni. Seurasiksää koko leffaa? Ja muutenkin, vaikka ei olisi alkanutkaan horjua niin tuo nyt ei siltikään olisi ollut mikään juonitwisti, vaan sellanen perinteinen pöö-loppu.
No kuule, mä oon jutellu Michael Cainen ja Nolanin kanssa ja ne on eri mieltä. Caine sanoo, että se alkaa huojua vasta kun hän tulee paikalle (kun diCapricio on poistunut lasten luo) ja se tarkoittaa, että kyse on hänen unestaan. Nolan vain sanoo, että lopussa hyrrä pyörii. Googlaa, jos et usko.

Lähetetty: 05.01.2011 23:34
Kirjoittaja annepa
Inkheart. Keskinkertainen fantasialeffa mutta äidin stoori oli ihku!

Miehellä on lahja/kirous; kun hän lukee tarinoita ääneen, tarinoiden sisällöt pursuvat kirjoista todellisuuteen. Tästä tietysti seuraa ongelmia mutta fiksu teinityttö pelastaa kaiken ja lopussa kiitos seisoo.

2/5

Lähetetty: 05.01.2011 23:37
Kirjoittaja annepa
NuoriD kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Aivan, mutta miksi se oli kaatumassa? Kuka tuli paikalle ja kuka ei ollut paikalla?
Öö, siis se että se oli kaatumassa tarkoitti että kyseessä ei ole uni. Seurasiksää koko leffaa? Ja muutenkin, vaikka ei olisi alkanutkaan horjua niin tuo nyt ei siltikään olisi ollut mikään juonitwisti, vaan sellanen perinteinen pöö-loppu.
No kuule, mä oon jutellu Michael Cainen ja Nolanin kanssa ja ne on eri mieltä. Caine sanoo, että se alkaa huojua vasta kun hän tulee paikalle (kun diCapricio on poistunut lasten luo) ja se tarkoittaa, että kyse on hänen unestaan. Nolan vain sanoo, että lopussa hyrrä pyörii. Googlaa, jos et usko.
No sitten kuvauksessa on virhe, koska hyrrä alkaa kaatua juuri ennen kuin kuva mustenee ja mustumisen jälkeen tulevat lopputeksitit.

Kyllä mua kiinnostaa miten ohjaaja on visioinut, nyt vaan meni Nolanilla tai kuvaajalla persiilleen. Hyrrä alkaa kaatua vaikka ei pitäisi.

Lähetetty: 07.01.2011 1:34
Kirjoittaja RP
Kick-Ass: Periaatteessa tässä elokuvassa ei ollut mitään mistä en pitäisi, mutta ei ihan tuottanut sitä ohuh-elämystä mitä olin odottanut. Ja meinaan todella odottanut. Mielestäni tarinassa oli monta ulottuvuutta; katsojasta riippuu mitä näkee, mitä ei. Musiikki oli hyvää ja pikkulikkakin oli ihan cool (positiivistahan tässä oli juuri se ettei tämä mielestäni ole mikään "lapsille soveltuva" elokuva, mitään ei oltu kaunisteltu ja siloiteltu). Koin ajoittain oloni tylsistyneeksi, pakko se on myöntää vaikka en haluaisikaan.

Zombieland: Hieman erilaisempi zombieleffa. Tykkäsin todella paljon. Viihdyttävä, ajoittain hyvinkin hauska, olematta kertaakaan huonolla tavalla naurettava.

Mannekiinimurhaaja: Tyypillinen 80-luvun trilleri, tyypillisine twisteineen. Ihan oukei siis.

Lähetetty: 07.01.2011 3:42
Kirjoittaja RolloTomasi
Minun täytyy tunnustaa, etten ole edes kuullut Nolanin saamasta ylenpalttisesta hehkutuksesta ohjaajana. Ei hän nyt mikään Michael Bay ole, mutta ei maailman parhaan ohjaajan paikalle hänestä mielestäni ole. Mitä perusteita tälle väitteelle olisi? Tai mitä perusteita olette kuulleet? (Ylipäänsä jonkun valitseminen maailman parhaaksi ohjaajaksi tai elokuvantekijäksi on mielestäni kummallista. Tasot ovat sitten erikseen.)

Lähetetty: 07.01.2011 7:22
Kirjoittaja küllküll
^ Samaa mieltä, että ei tuo vertailu oikein toimi. Tarantino on maailman paras Tarantino, mutta ei hänestä Kubrickiksi ole. Sama päinvastoin.

Tuo Nolan-hype on nettiajan lieveilmiö. Fanipoikien street-teamittely tiedon valtatiellä on synnyttänyt jonkinlaisen "keisarin uudet vaatteet"-efektin. Ei keisari toki alasti ole, mutta parempiakin kuteita on nähty.

Jos pitäisi kuitenkin valita "nr uno" direttore, niin kyllä minun ääneni menisi Kubrickille. Koko portfoliota tarkasteltaessa ei löydy yhtään varsinaista hutia. Kaikki ovat ohjaajansa näköisiä - hyvällä tavalla - eikä SK sortunut tekemään jatko-osia tai toistamaan itseään.

Lähetetty: 07.01.2011 10:34
Kirjoittaja pierupylly
RolloTomasi kirjoitti:Minun täytyy tunnustaa, etten ole edes kuullut Nolanin saamasta ylenpalttisesta hehkutuksesta ohjaajana. Ei hän nyt mikään Michael Bay ole, mutta ei maailman parhaan ohjaajan paikalle hänestä mielestäni ole. Mitä perusteita tälle väitteelle olisi? Tai mitä perusteita olette kuulleet? (Ylipäänsä jonkun valitseminen maailman parhaaksi ohjaajaksi tai elokuvantekijäksi on mielestäni kummallista. Tasot ovat sitten erikseen.)
No siis lähinnä sitä IMDB:n daabadaabaa, että "tämä elokuva viimeistään todistaa Nolanin olevan tän hetken paras ohjaaja". Minusta Nolanin leffat ovat kärsineet jonkinlaisesta turbo-ahtaamisesta, änkeää liikaa kaikkea yhteen leffaan.
küllküll kirjoitti:Jos pitäisi kuitenkin valita "nr uno" direttore, niin kyllä minun ääneni menisi Kubrickille.
Niin siis en sentään kaikkien aikojen parhaaksi ole kuullut kenenkään Nolania kehuvan, elossaolevista ja edelleen ohjaavista kyse.

Lähetetty: 07.01.2011 14:37
Kirjoittaja Crowbar
küllküll kirjoitti: Tuo Nolan-hype on nettiajan lieveilmiö.
Siis nettihypeä tyyppi, joka ei ole tehnyt yhtään huonoa elokuvaa? Mitä vittua?
Nolan muistuttaa kovasti Mannia ja kun jälkimmäinen on lopettanut hyvien elokuvien tekemisen, niin tää sälli istuu kyllä helposti korkealla jakkaralla.
Tekisi pari trilleriä vielä, niin nähtäisiin kuuluuko tyyppi greatest of all time poppooseen. Tiukempaa menoa kaivattaisiin nyt ja niitä R-rated-teoksia.

Lähetetty: 07.01.2011 14:57
Kirjoittaja CeDell Davis
Megamind 3D

Ei nyt oikein täysin toiminut. Tuo hiuskarvaa vaille 5v oli toki tohkeissaan, mutta keskustelujen perusteella voin sanoa, että ei se saanut siitä juuri mitään muuta irti kuin visuaalista virikettä ja tietenkin sitä poikamaista tappelumeininkiä. Ikäraja ylemmäs sano. Ja mitä minuun tulee, niin tästä leffasta puutui ne lapsensa teatteriin tuoneille aikuisille suunnatut koukut melkein kokonaan. Tai sitten olen hidasälyinen (Sorkkaraudan ei tarvitse edes kommentoida), mutta ne Elviksellä surffailut yms oli vähän suunnattu väärään ikäluokkaan. Mammat ja papt varmaan viihtyivät. Tosin leffan musa osui ja upposi (mm AC/DC, Ozzy, George Thorogood…)! Siitä plussaa.

Mimmi Lehmä ja Varis leffoille jatkoja. Sellasesta kakarat diggaa.

Lähetetty: 08.01.2011 4:19
Kirjoittaja RolloTomasi
Minustakaan Nolan ei ole tehnyt yhtään huonoa elokuvaa, mutta keskinkertaisesta ja hyvästä, todella hyvästäkin, on matkaa erinomaiseen. Erinomaisuuskin riippuu toisinaan siitä, kuinka paljon on valmis antamaan anteeksi. Oma suosikkini Nolanin elokuvista on The Dark Knight.


KK: Kubrick on ohjaajien ykkösluokkaa, mutta en tiedä, miten jatko-osien tekemättömyys liittyy asiaan. Eikö Eisensteinin Ivan the Terriblen toinen (ja kolmas) osa ole ainakin jossakin mielessä jatko-osa? Kummisetä II puolestaan on parempi kuin I, joten sekin kannatti tehdä. Itsensä toistamisesta voidaan olla kaiketi montaa mieltä, tasosta tai muodosta riippuen. Äänielokuvan aikakaudella kaikki elokuvansa ohjanneita, jotka ovat ohjanneet enemmän kuin yhden, ja joiden kaikki pitkät ovat olleet viiden tähden elokuvia, on mielestäni ollut vain kaksi: Terrence Malick ja Andrei Tarkovski. (Voin olla väärässä, koska en yleensä ajattele tähdittäin.) Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että he olisivat parempia ohjaajia kuin jotkut alle viiden tähden elokuvia tehneet.

Lähetetty: 08.01.2011 12:59
Kirjoittaja Crowbar
RolloTomasi kirjoitti:pitkät ovat olleet viiden tähden elokuvia, on mielestäni ollut vain kaksi: Terrence Malick ja Andrei Tarkovski. (Voin olla väärässä, koska en yleensä ajattele tähdittäin.) Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että he olisivat parempia ohjaajia kuin jotkut alle viiden tähden elokuvia tehneet.
Muut on viisi tähteä paitsi Badlands. Näin tämän ensimmäisen kerran vasta vime vuonna ja meni aikansa, että ymmärsin katsovani komediaa. Aika heikkoa sellaista. Ehkä se ei tarkoituksellisesti ole hauska, mutta kyllä minä nauroin paljon, mutta liian harvoin. Komeaa katsottavaa se on.

Lähetetty: 08.01.2011 13:00
Kirjoittaja küllküll
RolloTomasi kirjoitti:KK: Kubrick on ohjaajien ykkösluokkaa, mutta en tiedä, miten jatko-osien tekemättömyys liittyy asiaan. Eikö Eisensteinin Ivan the Terriblen toinen (ja kolmas) osa ole ainakin jossakin mielessä jatko-osa? Kummisetä II puolestaan on parempi kuin I, joten sekin kannatti tehdä.
Joo, oikeassa olet. Teesi ei kestänyt lähempää tarkastelua. Eisensteinit on katsomatta, mutta Kummisetä-trilogia on suosikkejani.

Lähetetty: 10.01.2011 3:50
Kirjoittaja Bhven

Lähetetty: 10.01.2011 8:48
Kirjoittaja exPertti
Eilisen Jesse Stone bongattu. Hitto, ei olisi nuoruudessa uskonut, että "Magnumista" voisi tulla katsottavan vähäeleinen näyttelijä.

Lähetetty: 12.01.2011 16:41
Kirjoittaja RP
... *Siirtyi toisaalta*. Sunnuntai-iltaisin on tosiaan tullut katsottua Jesse Stonea, olen koukussa. Onko parempaa kuin maata sohvalla, syödä hyvää ruokaa, silitellä tytsää kainalossa ja katsoa.... hyvällä tavalla kliseistä Jesse Stonea? Ei ole, ei. Kuinkahan kauan näitä vielä ilokseni mahtaa tulla?

National Treasure - Kansallisaarre olisi ihan ok seikkailu ellei se (kaunis tosin) akka olisi niin rasittava.

Eilen katsoin trillerin nälkääni Purppuravirrat toistamiseen. Juuri sitä mitä kaipaan kun janoan jännitystä. Ehkä hiukan yliarvostettu kuitenkin.

Aijuu, ja katsoin tietysti James Bondinkin. Taattua laatua.

Lähetetty: 12.01.2011 17:02
Kirjoittaja annepa
Katsoin Twilightin ja New moonin. Ihan_hirveää_tuubaa. Kirjat oli parempia vaikka ei nekään mitään hypnotisoivia tapauksia olleet. Neljättä kirjaa en ole vielä lukenu. Luulen että katon kaikki leffat, jos ei muuten niin inkkaripoikien takia.

No niin. Molemmissa leffoissa seurattiin liian tiukasti kirjan tekstiä. Ohjaus oli töksähtelevää. Näyttelijät, kaikki paitsi osa susilaumasta, oli puupökkelöitä. Ainoastaan painajaiskohtaukset oli huudettu hyvin. Erikoistehosteet, kuten vaNpyyrin nopea liikehdintä sekä susihukat, oli ihan paskasti tehty. Ja minä EN TAJUA miten se Pattinsonin poika on muka niin ihku. Veretön ilmeetön rimpula se on, ei ihku. Ei, hirveetä roskaa. Kauhiaa saissea.

Hyviä puolia toisessa leffassa oli muutama, oisko niitä ollu 5. Ne oli ne puolialastomat hyväroppaset inkkaripojat, nam.

Lähetetty: 12.01.2011 17:04
Kirjoittaja RP
Mulla on toi ensimmäinen, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi katsoa. Uskoisin ettei uppoa. Melkein voin sanoa tietäväni. Muhun ei koskaan uppoa semmonen paska siweellinen teinihöttö. Tulen vaan äkäiseksi. Ja kompit, en tajua mikä siinä ukossa viehättää, siis yök.

Lähetetty: 12.01.2011 21:58
Kirjoittaja elco
Lemmy Movie

Alku oli aivan vitun hyvä kun filmattiin Lemmyä dallaamassa ympäri Losia ja kun kuviin kärrättiin kuka-kukin-on vanhoja starboja kehumaan isoa ällää, sitten vähän lerpahti kun käsiteltiin vanhat bändit ja sotaharrastukset, mutta kun päästiin kohtaan Motörhead niin homma alkoi uudestaan toimimaan. Katsoin 720p:nä, mikä oli aivan liikaa resoa ottaen huomioon, että ruudulla vilkkui Lemmyn lisäksi Alice Coopperia, Lars Ulrichia, Dee Snideria, muita Motörhead-jäbiä jne.

Leffan ällistyttävin kohta oli, kun Lemmy soitti Metallican kanssa ja lauloi aluksi; kun tuli Hetfieldin vuoro niin kuulosti kuin joku honteloääninen pikkupoika olisi päästetty ääneen.

"Son, promise to me that when you grow up you don't do coke... just do speed, that's much better for you."

Lähetetty: 13.01.2011 10:48
Kirjoittaja küllküll
^ Sama arvostelukappale odottaa katsomista illalla.

Kuva

Tää oli HUONO!

Kahden tunnin kestossa oli ihan jumalattomasti liikaa löysää ja puhuvia päitä. Bändin historia sivuutettiin lähes olankohautuksella, ainoastaan Clarke-Taylor-Kilmister -kokoonpanoa muistettiin kuvin ja Fast Eddie oli haastiksessa. Robbo Robertson, Animal Taylor, Wurzel... where are you? Siitä pojot, että Hawkwindin possea oli kaivettu naftaliinistä muistelemaan menneitä.

Jos on aikaa käyttää minuuttitolkulla siihen kun Lemmy laittaa partavettä, niin senkin ajan olisi voinut kertoa vaikka bändin historiasta, perkele. Tai heittää kehiin parit bändärit. Montaasijaksot oli leikattu hyvin, mutta lavapätkien kameratyöskentely olisi kaivannut ruutia.

Jos haluat katsoa oikeasti hyvän Moottorpää-dokun niin "Classic Albums" -sarjan "Ace Of Spades"-making of on hyvää laatutyötä, hulvattomuuksia unohtamatta.

Lähetetty: 17.01.2011 10:15
Kirjoittaja pierupylly
Psycho Legacy ja His Name Was Jason. Dokumentit Psyko-sarjasta ja Friday-sarjasta. Ekstrat kummassakin tapauksessa huomattavasti kiinnostavampia kuin päädokumentti. En ymmärrä miksi mielenkiintoisimmat haastattelut löytyy deleted scenes-osiosta, mitä väliä sillä on vaikka päädokkari kestäisi 3 tuntia? Ei näitä leffateattereissa esitetä eniveis.

Psykot pitäiskin katsoa uudelleen, kakkososa on yksi aliarvostetuimpia leffoja koskaan. Kolmosesta en muista mitään ja nelonen katsomatta.