Sivu 18/124

Lähetetty: 11.02.2009 18:53
Kirjoittaja Onslow
Mulla on liian paha allergia amerikkalaisia autoja kohtaan. En ole ikinä omistanut, ei ole kokemusta, eikä tule ikinä olemaankaan :D

Aika pienen näköinen takapaksi tossa on. Siis matala?

Lähetetty: 11.02.2009 18:56
Kirjoittaja Monsieur Manala
^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.

Lähetetty: 11.02.2009 18:58
Kirjoittaja Onslow
Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Silti. Sen keulassa lukee sysleri.

Pidän kyllä ulkonäöstä ja tiedostan mersunkytkökset. Silti preferoin mersua isosti :D

Kyl sä tiedät. Auton valitseminen on tunneasia!

Lähetetty: 11.02.2009 19:00
Kirjoittaja Monsieur Manala
Onslow kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Silti. Sen keulassa lukee sysleri.
Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.

Edelleen. Sama tehdas, samat tekijät, sama laatu, sama tekniikka, samat osat.

http://www.autowiki.fi/index.php/Magna_Steyr

Lähetetty: 11.02.2009 19:16
Kirjoittaja Onslow
Monsieur Manala kirjoitti: Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.
No elä nyt sentään suutu, jos ajan mielummin mersulla kuin syslerillä.

Mulle jenkkiautot on vaan turnoff.

Lähetetty: 11.02.2009 19:37
Kirjoittaja Monsieur Manala
^ En toki suutu. Mutta en mä kyllä voi ymmärtääkään, kun käytännössä mikään muu ko. autossa ei ole jenkkiä kuin merkin emoyhtiön päämajan sijainti.

Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?

Lähetetty: 11.02.2009 20:17
Kirjoittaja Onslow
Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.

Lähetetty: 11.02.2009 22:10
Kirjoittaja Kimmen
Myönnän että Caddy oli vähän liikaa. Mites uusi farkku-Accord? Tavaratilaa n. 50 l vähemmän kuin Legacyssa, mutta ulkomuoto miellyttää ainakin omaa silmää enemmän (vaikka nättihan Legacykin on tavallaan, ja neliveto).

Lähetetty: 11.02.2009 22:22
Kirjoittaja Onslow
Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
Saako sitä diesel automaattina?

Lähetetty: 11.02.2009 22:34
Kirjoittaja Onslow
KuvaKuva

Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen :?

Lähetetty: 11.02.2009 22:51
Kirjoittaja Kimmen
Onslow kirjoitti:
Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
Saako sitä diesel automaattina?
Jep.

http://accord.honda.fi

Lähetetty: 11.02.2009 22:54
Kirjoittaja Dumis
Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.

Lähetetty: 11.02.2009 23:36
Kirjoittaja Monsieur Manala
Onslow kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.
No jos mun pitäis 33 tonnilla valita joko Caliber SRT-4 tai 130 hevosta köyhempi Golf GT, niin kyllä mä taitaisin päätyä kalikkaan, vaikka miten muut amiksena pitäisivät. Eikä tolla rahalla vielä tainnut edes saada edes GT-golfia, GTI:stä puhumattakaan.

Lähetetty: 11.02.2009 23:39
Kirjoittaja Monsieur Manala
Onslow kirjoitti:KuvaKuva

Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen :?
Tuon kuvan perusteella pakko myöntää että kyllä. En ole itse ajanut kuin puulla verhoiltuja. Ei taidettu muita oikeen tuodakaan suomeen yhdessä vaiheessa. Ainakaan itse en nähnyt yhtäkään tuollaista muoviversiota, vaikka noita myyvässä liikkeessä olin töissä. Ei se mun mielestä jalopahvisisustalla ollut yhtään hölmömmän näköinen laite sisältäkään.

Lähetetty: 11.02.2009 23:44
Kirjoittaja Onslow
Monsieur Manala kirjoitti: No jos mun pitäis 33 tonnilla valita..
Jep. Itse taidan valita loppujen lopuksi SantaFe:n, kun aika tulee.

Lähetetty: 11.02.2009 23:48
Kirjoittaja Monsieur Manala
Dumis kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
No oho perkele? Aika uutta että (mikään) Subaru pärjää missään autovertailussa, vaikka niiden ajo-ominaisuuksia, koria ja alustaa aina hehkutetaankin, varsinkin niissä koeajoraporteissa. Uusin teknari taitaa olla mulla autoon unohtuneena ja lukematta jääneenä. On tullu viimiset 20+ vuotta wanhuksien osotteeseen mun nimellä, enkä oo jaksanu kääntää omaan osoitteeseen, niin tuppaa monesti unohtumaan autoon samalla kun käy morjestamassa ja ottamassa lehdet talteen. *lähtee painelee autolle*

Lähetetty: 12.02.2009 0:25
Kirjoittaja Monsieur Manala
Dumis kirjoitti:Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Tuli lukastua. Ihmetyttää, että ne valitsi ton iänikuisen 2 litrasen bensasyöpön tuohon vertailuun. Toi uusi boxerdieselhän olis ollut paljon fiksumpi vaihtoehto vertailuun, kun talviautovertailussa tupataan aina vertailemaan "uusia juuri tulleita" autouutuuksia.

Legacy olis kyllä ollut mielenkiintosempi auto muutenkin kuin toi Impreza omaan makuun tuohon testiin. En tiedä onko tää uusin Legacy ollut missään TM:n talviautovertailussa edes. Ei ole ainakaan silmään pistänyt, eikä taaksepäin mennessä vuoteen 2006 saakka ole ollut yhtäkään toista Subarua TM:n talviautovertailussa mukana vaikka ne joka vuosi sellasen ulos puskee. Vuodesta 2005 en sitten enää löytänytkään mitään talviautovertailua netistä niin googlella kuin TM:n sivuiltakaan.

Lähetetty: 12.02.2009 15:59
Kirjoittaja exPertti
Kimmen kirjoitti:Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.

*linkki*
Ei juma, jätkä tulee kitisemään ranskalaisista vielä nokittaen pahimmalla mahdollisella natsipakastimen kuvalla. :lol:

Lähetetty: 12.02.2009 15:59
Kirjoittaja Frederik Krueger
Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.

Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?

Vittu.

Lähetetty: 12.02.2009 16:03
Kirjoittaja exPertti
Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.

Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?

Vittu.
Joskus tällainen urbaani legenda oli TURBO-dieseleistä. En tiedä pitikö paikkansa. Muistan, että bensa saabissa sähköflekti pyöri tarvittaessa kesäkuumalla vaikka virrat oli koneesta sammutettu.

Lähetetty: 12.02.2009 16:04
Kirjoittaja McJanne
Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.

Ensimmäistä kertaa kuulin tällaisesta. Onko suositus sama diesel- ja bensamoottoreille? Jos totta, mihin tämä perustuu ja mitä pahaa moottorille voi käydä jos näin ei tee? Kuinka kauan täytyy pitää tyhjäkäynnillä?

Vittu.
Turbolla pitää paikkansa, välijäähy viilenee vain käydessä. Turbon käyttöikä kasvaa.

edit: ei kai siihen mitään nyrkkisääntöä ole, itse pyöritän tunnin ajon jälkeen 2-3min.

Lähetetty: 12.02.2009 16:08
Kirjoittaja Frederik Krueger
exPertti kirjoitti:Muistan, että bensa saabissa sähköflekti pyöri tarvittaessa kesäkuumalla vaikka virrat oli koneesta sammutettu.
Sama efekti oli ainakin entisessä Volkkarissani, hurisi vielä jonkin aikaa parkkeeramisen jälkeen. Toiotalla en ole havainnut samaa, tai sitten en vain kuule.

Figures sinänsä, tuon neuvon kuullessani kyseessä nimittäin olikin turbodiesel. Luulin ensin että ajaja oli vain äärimmäisen laiska kun jätti auton käyntiin parkkeerattuaan ja noustuaan ulos autosta.

Lähetetty: 12.02.2009 19:07
Kirjoittaja Monsieur Manala
Frederik Krueger kirjoitti:Totta vai tarua: pidemmän ajon jälkeen autoa tulee pitää tyhjäkäynnillä jonkin aikaa ennenkuin sammuttaa moottorin? Ilmeisesti jotta se jäähtyisi hieman hallitummin tms., kuulemma moottorille pahaksi jos samantien sammuttaa sen ajon jälkeen.
Ei mitään tekemistä normiautojen/normaalin ajon kanssa. Koskee ainoastaan vanhoja turboautoja ja todella kovaa ajoa. Turbo voi käydä punahehkuisena kovan ajon jälkeen ja paistaa laakerit rasvoineen jos vedenkierto/vesipumppu pysäytetään äkisti kun turbo on vielä naantalin auringon värinen.

Ei siis mitään huolta edes näillä nykyisillä pienpaineturboilla/turbodieseleillä ja normaalilla ajolla. Saati sitten vapaasti hengittävien moottoreiden kanssa. Yleensä suositellaan viiden minuutin tyhjäkäyttämistä jos tuollainen em. erikoistilanne turboautolla syntyy. Itse olen kerran tai kaksi tainnut omaa turbokatiskaa tyhjäkäyttää parin minuutin verran kun on tullut pikkusen rajummin rässittyä.

Kyllä ne noita turboja paskaksi saa ajettua vielä tänäkin päivänä noilla saksan autobaanoilla. Lapikas lattiassa -ajoa vaan puoli tuntia ja suoraan parkkiin ei kyllä tee hyvää millekään turbokoneelle. Siksi sieltä kannattaakin tuoda noita turboja aika varauksellisesti käytettyinä maahan.

Lähetetty: 12.02.2009 19:16
Kirjoittaja Fcuk
Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.

Lähetetty: 12.02.2009 19:17
Kirjoittaja Monsieur Manala
Fcuk kirjoitti:Taidan varmuuden vuoks tyhjäkäyttää autoni aina ennen Valintataloon nousemista.
Opelin kohdalla auto kannattaa kyllä jättää tyhjäkäyntiin koko kauppareissun ajaksi.