Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

saira kirjoitti:No, niitä huonoja tapoja, joita mulla ei ole! Tietenkään.
No niin miekin ajattelin!
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

1108 kirjoitti:
No mut hei, täytyyhän mun nyt edes yrittää näyttää täällä inhimilliseltä. Eikä siis vaan olla täydellinen oma itseni. :h:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Stadinarska
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

1108 kirjoitti:
Lucy

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ei svaddu. En tiedä itkeä vai nauraa. Eräs henkilö laittoi viestiä, että olen typerys, koska hän rakastaisi minua sellaisena kun olen ja sen sijaan valitsen aina vain kusipäitä. Hienosti puettu kaunis ajatus piilevään syytökseen. Taidan tehdä palveluksen sekä itselleni, että koko vastakkaiselle sukupuolelle ja pidättäytyä kaikenlaisista ihmissuhteista ainakin loppuvuodeksi. Hitsi tästä lähtien juttelenkin vain tytöille kerpele. Huomattavasti loogisempi sukupuoli.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lucy kirjoitti:Taidan tehdä palveluksen sekä itselleni, että koko vastakkaiselle sukupuolelle ja pidättäytyä kaikenlaisista ihmissuhteista ainakin loppuvuodeksi.
Onhan tuossa tavoitetta juu. Kunhan selviät vielä joulupukin lähentely-yrityksistä, alat olla jo voiton puolella.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lucy

Frederik Krueger kirjoitti: Onhan tuossa tavoitetta juu. Kunhan selviät vielä joulupukin lähentely-yrityksistä, alat olla jo voiton puolella.
Joulupukki pitää enemmän poroista kuin rotista ja joulumuori on sitä paitsi aika tiukka täti eli loppuvuosi on rotille rauhaa aikaa.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Lucy kirjoitti:Ei svaddu. En tiedä itkeä vai nauraa. Eräs henkilö laittoi viestiä, että olen typerys, koska hän rakastaisi minua sellaisena kun olen ja sen sijaan valitsen aina vain kusipäitä. Hienosti puettu kaunis ajatus piilevään syytökseen. Taidan tehdä palveluksen sekä itselleni, että koko vastakkaiselle sukupuolelle ja pidättäytyä kaikenlaisista ihmissuhteista ainakin loppuvuodeksi. Hitsi tästä lähtien juttelenkin vain tytöille kerpele. Huomattavasti loogisempi sukupuoli.
Monesko kerta tämä on? Perusvirhe, isketään tekeytymällä ystäväksi. Passita kaverisi pallogrillimiehen peruskurssille niin eivät enää sorru moisiin virheisiin.
Lucy

Chap kirjoitti: Monesko kerta tämä on? Perusvirhe, isketään tekeytymällä ystäväksi. Passita kaverisi pallogrillimiehen peruskurssille niin eivät enää sorru moisiin virheisiin.
Ihan oikeasti, eihän kukaan mies voi olla niin epätoivoinen, että tekeytyisi kaveriksi ja jatkaisi tätä kolme pitkää vuotta? Ei siinä ole mitään järkeä. Passitan tämän kaverin vain menolipun kanssa Mombasaan. Alkaa pikku hiljaa mennä usko kaikkiin miehiin.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Lucy kirjoitti:Ihan oikeasti, eihän kukaan mies voi olla niin epätoivoinen, että tekeytyisi kaveriksi ja jatkaisi tätä kolme pitkää vuotta?
Saattaa sitä hyvin ollakin, mutta ei sitä ny silti tollai pitäis mopon karata käsistä.
Alkaa pikku hiljaa mennä usko kaikkiin miehiin.
Ja mulla taas koko ihmiskuntaan ton Chapin linkkaaman artikkelin johdosta (ihme uistelua). Mutta ehkä on järkevämpää menettää uskonsa vain niihin muutamiin kummiin tyyppeihin.
Lucy

Duck kirjoitti: Ja mulla taas koko ihmiskuntaan ton Chapin linkkaaman artikkelin johdosta (ihme uistelua). Mutta ehkä on järkevämpää menettää uskonsa vain niihin muutamiin kummiin tyyppeihin.
Chapin linkki meni jo huumorin puolelle. Tuo "kannattaa menettää uskonsa vain niihin muutamiin kummiin tyyppeihin" toimi joskus aikoja sitten. Löydän itseni vuosi vuodelta samanlaisista tilanteista ja ihmissuhteista. Tämä jättää tasan kaksi vaihtoehtoa, joko a) aiheutan itse näitä ongelmia tai b) kaikki miehet tai ainakin valtaosa, ovat valehtelevia, epärehellisiä, häikäilemättömiä ja raadollisia omanedun tavoittelijoita (no offence). Äh, kunhan turhauttaa, joten saan yleistää.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Lucy kirjoitti: Löydän itseni vuosi vuodelta samanlaisista tilanteista ja ihmissuhteista. Tämä jättää tasan kaksi vaihtoehtoa, joko a) aiheutan itse näitä ongelmia tai b) kaikki miehet tai ainakin valtaosa, ovat valehtelevia, epärehellisiä, häikäilemättömiä ja raadollisia omanedun tavoittelijoita (no offence).
Koska otoksesi ei varmasti ole tilastollisesti merkittävä 3 miljardin miehen perusjoukosta, asiassa ei voi tulla kuin siihen lopputulokseen, että sinä ja suhteidesi ongelmallisuus korreloivat positiivisesti ainakin kertoimella 0,99999.
Paras päivä ikinä.
saira
Kitisijä

Quinevere kirjoitti:
Joku, olikohan saira, puhui siitä että lääkkeitä saa, muttei terapiaa. Skitsofrenia on kuitenkin enemmän elimellinen aivosairaus kuin vaikkapa masennus, nähdään usein esim. rakenteellisia muutoksia aivokuvissa (ei siis pelkästään toiminnallisia), ja toimivan hoidon kulmakivi todellakin on lääkitys. Lääkärin seurantaa ja tukea antavaa hoitajakontaktia potilaat toki myös tarvitsevat, samoin kuin mahdollisimman turvallista ja stabiilia kotiympäristöä yms., mutta kunnolla psykoottisen potilaan liikoja tonkiva terapia, eli tuo varsinainen psykoterapia, saa vain enemmän sekaisin. Psykoosisairaus, ainakin skitsofreniatasoinen, on siis useimmiten varsinaisen psykoterapian vasta-aihe.
Kun ei ole tehty kunnollista diagnoosiakaan vielä. Likka ollut nyt lääkkeillä jo kaksi ja puoli vuotta, lääkärit vaihtuu, mutta mitään ei tapahdu. Tai ehkä juuri siksi. Paras oli kun ystäväni tuli vuosi sitten raskaaksi, lääkäri totesi vain, että "olet nyt ollut hetken aikaa ihan ok, jos vaikka aletaan vähentelemään lääkkeitä ja ehkä otetaan jopa kokonaan pois". Siinä vaiheessa mietin jo, että alkaako kaikki alusta taas...
~Albert Einstein
Quinevere

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Lucy kirjoitti:
Chap kirjoitti: Monesko kerta tämä on? Perusvirhe, isketään tekeytymällä ystäväksi. Passita kaverisi pallogrillimiehen peruskurssille niin eivät enää sorru moisiin virheisiin.
Ihan oikeasti, eihän kukaan mies voi olla niin epätoivoinen, että tekeytyisi kaveriksi ja jatkaisi tätä kolme pitkää vuotta? Ei siinä ole mitään järkeä. Passitan tämän kaverin vain menolipun kanssa Mombasaan. Alkaa pikku hiljaa mennä usko kaikkiin miehiin.
Mä oon järkännyt itseni tuollaiseen solmuun eksän kanssa. Tekemisissä olo johon liittyy suora, johdonmukainen puhe pelkästä ystävyydestä on johtanut viiden vuoden aikana toistuviin kriisiytymisiin, kun on osoittautunut, ettei ystävyys riitäkään, vaikka niin on sovittu. Tämän jälkeen on seurannut aina syyllistämisvaihe. Jospa olisi siis aika itseni viimein tajuta viheltää peli poikki, koska meidän "ystävyydestämme" seuraa ilmeisesti vain onnettomuutta molemmille. Asiaa komplisoi kyllä muutama pitkän suhteen jälkeen jäänyt yhdistävä asia. Harmittaa, surettaa, mutta ei voi näköjään mitään.
Quinevere

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

saira kirjoitti:Kun ei ole tehty kunnollista diagnoosiakaan vielä. Likka ollut nyt lääkkeillä jo kaksi ja puoli vuotta, lääkärit vaihtuu, mutta mitään ei tapahdu. Tai ehkä juuri siksi. Paras oli kun ystäväni tuli vuosi sitten raskaaksi, lääkäri totesi vain, että "olet nyt ollut hetken aikaa ihan ok, jos vaikka aletaan vähentelemään lääkkeitä ja ehkä otetaan jopa kokonaan pois". Siinä vaiheessa mietin jo, että alkaako kaikki alusta taas...
Joo, en tarkoittanut puhua nimen omaan tietenkään ystävästäsi, vaan yleisesti perusteista miksei skitsofreniassa varsinaista psykoterapiaa. Asiaa mitenkään kertomaasi enempää tuntematta vaikea juuri enempää sanoa, että kuin toi on tosi huonoa tietysti, että hoitavat henkilöt vaihtuu. Olisi hyvä jos pysyisi edes sama hoitaja/hoitajat, että joku tuntisi ihmisen muutenkin kuin papereiden kautta.

Psykiatriset diagnoosit on myös usein sellaisia, että tarkentuvat vasta vuosien seurannassa.

Raskausjutut on hankalia. Lääkkeet kun voivat joskus tehdä sikiövaurioita, mutta toisaalta psykoottinen, raskaana oleva nainen saa niitä aikaan varmaan vähintään yhtä suurella todennäköisyydellä. Kyllä ne lääkkeet kuitenkin joskus (riippuen tietysti sairauden vaikeudesta ja lääkkeistä) kannattaa yrittää raskauden ajaksi purkaa pois, yritetäänhän niitä purkuja tai ainakin vähennyksiä yleensä muutenkin (ilman raskauksia), jos vain mahdollista. Ideana siinä purussa on tiivis seuranta, jotta lääkkeet voidaan tarvittaessa palauttaa ajoissa jos (esi)oireilua tulee.
saira
Kitisijä

^Ymmärrettävää tottakai, että sikiön terveyden takia lääkkeitä vähennetään, enemmän vain ihmetytti se, että tapaamiset pysyivät ennallaan ja että lääkäri puhui lääkityksen lopettamisesta. Ihan koska ystäväni on "ollut kunnossa hetken". Suomennettuna tuo tarkoitti siis sitä, että ystäväni on ollut enemmänkin zombie lääkityksen ansiosta... :D
~Albert Einstein
Lucy

Quinevere kirjoitti:Jospa olisi siis aika itseni viimein tajuta viheltää peli poikki, koska meidän "ystävyydestämme" seuraa ilmeisesti vain onnettomuutta molemmille. Asiaa komplisoi kyllä muutama pitkän suhteen jälkeen jäänyt yhdistävä asia. Harmittaa, surettaa, mutta ei voi näköjään mitään.
Ikävä kuulla. Joskus on vaikea tehdä radikaaleja päätöksiä, vaikka tietäisikin, että ne ovat hyvästä molemmille osapuolille ja päätöstä helpottaa usein kummasti se, että hakkaa päätään samaan seinään niin kauan ettei jäljelle jää enää muita vaihtoehtoja.
Riemumieli kirjoitti: Koska otoksesi ei varmasti ole tilastollisesti merkittävä 3 miljardin miehen perusjoukosta, asiassa ei voi tulla kuin siihen lopputulokseen, että sinä ja suhteidesi ongelmallisuus korreloivat positiivisesti ainakin kertoimella 0,99999.
Lievästi alakanttiin. Mikäli kyse olisi vedonlyönnistä, niin asettaisin kyllä korkeamman kertoimen.
Duck

Palasin aika... väkinäisiltä treffeiltä. Yritin puhua jotain juttuja vähän selkeämmiksi yhden vanhan tuttavuuden kanssa, mutta taisinpa onnistua vain hämmentämään itseäni enemmän. Ehkä en vain tiedä miten oikein pitäisi suhtautua ihmiseen joka vaikuttaa päällisin puolin lottovoitolta, mutta jonka kanssa "ei vaan natsaa", ja joka perään vielä sanoo "ettei ole tarpeeksi hyvä minulle" eikä hyväksy vastaväitteitä.

Kommunikointimme on kuitenkin koko ajan niin väkinäistä, että se olisi sellaista varmaan aina jatkossakin. Ei kai kande hakata päätään seinään asian kanssa tän enempää. Hhhh.
Lucy

Duck kirjoitti:Palasin aika... väkinäisiltä treffeiltä. Yritin puhua jotain juttuja vähän selkeämmiksi yhden vanhan tuttavuuden kanssa, mutta taisinpa onnistua vain hämmentämään itseäni enemmän. Ehkä en vain tiedä miten oikein pitäisi suhtautua ihmiseen joka vaikuttaa päällisin puolin lottovoitolta, mutta jonka kanssa "ei vaan natsaa", ja joka perään vielä sanoo "ettei ole tarpeeksi hyvä minulle" eikä hyväksy vastaväitteitä.

Kommunikointimme on kuitenkin koko ajan niin väkinäistä, että se olisi sellaista varmaan aina jatkossakin. Ei kai kande hakata päätään seinään asian kanssa tän enempää. Hhhh.
Tietenkin riippuu aika paljon mikä se "jokin juttu" oli mistä yritit keskustella, mutta noin yleensä olen taipuvainen uskomaan, että jos kommunikointi ei suju alussa, niin todennäköisyys siihen, että se sujuisi mutkattomasti jatkossakaan on heikohko. Voihan se olla, että olet hänen mielestään ihan oikeasti liian hyvä hänelle, mutta ei sekään kovin helppo lähtökohta ole.
Duck

Lucy kirjoitti:
Duck kirjoitti:Ja mulla taas koko ihmiskuntaan ton Chapin linkkaaman artikkelin johdosta (ihme uistelua).
Chapin linkki meni jo huumorin puolelle.
Tarkennus tähän, sillä tajusin että "uistelu" onkin englanniksi samaa kuin "trollaus", ja se taisi johtaa väärinkäsitykseen. Siis: chapin linkkaus oli tietenkin huumoria. Mutta menin lukemaan sen itse jutun, ja sen sisältö sai parisuhteiluyrittelyn vaikuttamaan semmoiselta ihme uistelulta (vedä siimaa, anna siimaa, älä vedä liian lujaa äläkä anna liikaa siimaa tai kala karkaa). Ihan kuin pitäisi nuorallakävellä joidenkin sikatarkkojen pelisääntöjen mukaan, tai muuten menettää kaiken. Jos se niin pienestä on kiinni, niin eikö se meinaan olisi silloin ihan samanlaista nuorallakävelyä jatkossakin?
Clay
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Clay »

Luin tämän ketjun, palkintoja?
Nyt penikseni on fantastinen!
Duck

Lucy kirjoitti:Tietenkin riippuu aika paljon mikä se "jokin juttu" oli mistä yritit keskustella
Lähinnä semmoinen "kui varte se meiän juttu ei toiminu", mutta sieltä tulikin naurua että eihän meillä edes ollut mitään juttua, ihme omia kuvitelmia mulla. :oops: No joo, eihän kai sitten tainnut ollakaan, mutta ei se ainakaan minun tahdonpuutteestani ollut kiinni, joten...
Voihan se olla, että olet hänen mielestään ihan oikeasti liian hyvä hänelle, mutta ei sekään kovin helppo lähtökohta ole.
... siksi tuo väite tuntuu kovin oudolta. Pelkääköhän hän mun olevan joku humpher-dumpher -pelimies tai jotain?
Clay kirjoitti:Luin tämän ketjun, palkintoja?
No sinä sentään ilmoitit lukeneesi, joka on jo hieman enemmän kuin noilta muilta...
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Duck kirjoitti:
Voihan se olla, että olet hänen mielestään ihan oikeasti liian hyvä hänelle, mutta ei sekään kovin helppo lähtökohta ole.
... siksi tuo väite tuntuu kovin oudolta. Pelkääköhän hän mun olevan joku humpher-dumpher -pelimies tai jotain?
Taas anaalisoidaan liikaa, kyllä se selviää tai sitten ei. Mun mielestä vähän turhaa koska vaihtoehtoja on aika monta. Muutenkin liika ajattelu toisen pääkopan toiminnasta saattaa luoda semmoisia mielikuvia joita toinen ei ole edes enforsannut. Ei treffien self-debriifingissä ole mitään vikaa, se kandee tehdä nopsaan ja sit unohtaa sekä siirtyä seuraavaan tilanteeseen.
Duck

Dumis kirjoitti:Mun mielestä vähän turhaa koska vaihtoehtoja on aika monta
Toki, mutta toisaalta noin hyvältä vaikuttavia (niin, vaikuttavia) vaihtoehtoja ei ole niin monta. Tai ehkä olisikin, jos katselisin vähän enemmän ympärilleni...
unohtaa sekä siirtyä seuraavaan tilanteeseen.
Jep.
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Duck kirjoitti:
Äh, miten pelimies olis muka liian hyvä?
Duck

nastamuumio kirjoitti:Äh, miten pelimies olis muka liian hyvä?
Baareissa yleinen pelimiestaktiikka on että pelimies lähtee heruttamaan niiltä vaatimattomamman oloisilta naisilta koska "heiltä heruu helpommin". Eli jos mies vaikuttaa periaatteessa 'liian komealta' tai 'liian hyvältä' suhteutettuna naisen käsitykseen itsestään, niin kyseessä on todennäköisesti tapaus jonka tarkoituksena on vain nusaista ja sitten häipyä, ja joka näkee naisen vain yhtenä lisänä palkintokaappiinsa.

Kai tällainen joidenkin mielestä pätee sitten baarien ulkopuolellakin.
Vastaa Viestiin