Lemmikkipulmaketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Storia kirjoitti:Tietääkö kukaan mitähän mahdetaan tarkoittaa tarkemmin kortisoni tabletilla, jota voisi antaa koiralle ihotulehdukseen? Mun bullalla on tassujen väleihin tullut turvotusta ja punoitusta ja pieniä paiseita kesähelteillä kosteudesta ja varmaan uintireissuistakin. Joku myös suositteli Dermacortia apteekista, mutta voiko sellaista sinne väleihin tunkea? Se arastelee tassuja lenkille lähtiessä ja sitten on vielä naamapoimut, joita saisi olla koko ajan putsaamassa ja kuivaamassa. Niistä on jo ihan karvat lähtenyt :?
Eikös toi ole sama asia kuin allergialääkkeet? Kyytabuissa on myös timmi annos kortisonia.
Tässä ainakin yksi esimerkki kortisonitabletista, lisää löytyy hakemalla vaikuttavan aineen nimellä.
Sitä kyllä miettisin kahteen kertaan, kannattaako tulehdusta lähteä tasoittelemaan kortisonilla, jos se tulehdus on pelkkä oire eikä itse tauti.
Itse melkein kokeilisin ensin jotain antibioottisalvaa. (esim. Terra-Poly®)
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No ni, jatkan blogia. Laitoin yöksi tuon pikkuriiviön makuuhuoneeseen ja nukuttiin Tulsan kanssa olohuoneessa. Tyttö kehräsi ja kiehnäsi kainalossa koko yön, aamulla käveleskeli ihan virkeän näköisenä ja kävi jopa sentään haistelemassa ruokakuppeja. Pieni pissikin oli tullut laatikkoon.

MUTTA. Kun päästin Benjaminin ulos makkarista, tyttö juoksi saunan nurkkaan murisemaan ja sinne myös jäi kyhnöttämään. Kyllä se taitaa nyt vain olla tavallista rankempaa masennusta siitä, ettei saa olla rauhassa ja että ei ole ainoa huomion keskipiste. Eiköhän Benuskalle tule kyyti viikonloppuna takaisin etelään. Sääli, kun on oikeesti supersuloinen pikkumöykky.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:...
En lukenut kaikkia vinkkejä, mutta ostapas semmonen Feliway-juttu ennenkuin luovutat. Meille tulee semmonen koska Sheri ei voi sietää miun ukkoa yhtäkkiä, vaan murisee ja sähisee ja tuijottelee sitä koko ajan. Olishan se sääli pistää ukko takaisin etelään, kun on niin suloinen pikkumöykky.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Bedlam, niin kauan kun oma kissasi ei tee pahaa pikkuiselle, niin anna olla.

Hätäkeino 1: erilliset hiekkalaatikot. Älä laita vierasta kissaa aikuisen narttukissan reviirille, saatikka samaan hiekkalaatikkoon, LOUKKAUS MAXIMUS!

Hätäkeino 2: Osta Tuulikin herkkua; oli se silakoita, broiskua, maksaa, ihan mitä vaan, ja laita se lähelle Benin ruoka-astioita/hiekka-astiaa. Kissat elää mielikuvista; jos herkkua saa ja vieraan kisun haju on läsnä voimakkaasti, ei toinen katti voi olla läpeensä paha ;)


Jeps - nää on siis vain kokemuksesta ja "koulutuksesta", ei mitään täysvarmaa tietoa :)
The great club outshines the individual, always and forever.
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

Elukka kirjoitti:Sitä kyllä miettisin kahteen kertaan, kannattaako tulehdusta lähteä tasoittelemaan kortisonilla, jos se tulehdus on pelkkä oire eikä itse tauti.
Itse melkein kokeilisin ensin jotain antibioottisalvaa. (esim. Terra-Poly®)
Ja tuota saa apteekista ilman reseptiä? Kokeillaan..!
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

ninnithequeen kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Mie nyt olen vain melkoisen varma, että Tuulikki paranisi huomattavasti nopeammin, jos saisi olla hetken yksin. Ruokakupeilla ja herkuilla ei nyt voi vaikuttaa, kun Tuulikki ei ole kolmeen päivään syönyt eikä juonut mitään. Ja sillon kun syö/söi, niin Benjamin siellä kupilla aina ekana on rohmuamassa. Ja vaikka Benskun siitä sitten pois nostaiskin, niin tyttö on jo kävelemässä pois kupeilta eikä enää haluakaan syödä.

Hiekka-astioita on kaksi, mutta Benjamin käy kummassakin vuoronperään. Eikä sitä kyllä meinaa ehtiä nostelemaan pois kun on niin vikkelä. Nyt on tyttö saunanlauteilla taas nukkumassa, ovi raollaan niin että pääsee pois mutta poika ei pääse sisään. En tiiä mitä tässä nyt sitten tekee päivät, yöllä näköjään on parempi lukita poika makkariin.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Mie nyt olen vain melkoisen varma, että Tuulikki paranisi huomattavasti nopeammin, jos saisi olla hetken yksin.
Entä jos ihan vain sulkisit ne pariksi päiväksi eri huoneisiin, sillä suljettu ovi ei taida kissalla paljoakaan poiketa sadoista kilometreistä, molemmat yhtä tehokkaita.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

prosessi kirjoitti:Entä jos ihan vain sulkisit ne pariksi päiväksi eri huoneisiin, sillä suljettu ovi ei taida kissalla paljoakaan poiketa sadoista kilometreistä, molemmat yhtä tehokkaita.
Sikäli se on melkolailla eri asia, että tuossa oven takana se kiljuu ja huutaa ja raapii ja rymistelee. Tuulikki kuiteskin aina sätkähtää kun tää pieni rymistelee ja itsekään en saa nukuttua jos kovin metelöi. Onneksi eräs supermahtava immeinen lupasi majoittaa muutamaksi yöksi Benjun hoiviinsa. Hällä on pari kissaa itselläänkin, joten pikkukakaran luulisi viihtyvän siellä. Näyttää aika tylsistyneelle sekin tällä hetkellä.

Tuulikki on nukkunut saunanlauteilla koko päivän. Kehrää kun menee juttusille, mutta edelleenkään ei ole luultavasti juonut mitään vaikka vesi on vieressä. En ole syöttänyt suun kautta sen yötankkauksen jälkeen mitään ja ei ole sen takia kertaakaan yökkinytkään. Kohta vuorokausi edellisestä oksennuksesta. Mutta jos nyt ruiskuttaisin vettä niin varmasti taas kohta puklaisi. Eli olisikohan kymysyksessä sitten enemmänkin ruokatorven tai kurkun ongelma kuin suolistojuttu? Nestettä kuiteskin oli yöllä paljon kehossa, mutta ei yöki kun ei ole suun kautta laitettu.

Puoli seiskalta ois lekurissakäynti ja verikokeen tulokset.

Edit. No pikkasen ihan pelkkää kraanavettä ruiskutin suuhun, eikä ainakaan vielä ole yökkässyt. Murisi kyllä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Entä jos ihan vain sulkisit ne pariksi päiväksi eri huoneisiin, sillä suljettu ovi ei taida kissalla paljoakaan poiketa sadoista kilometreistä, molemmat yhtä tehokkaita.
Sikäli se on melkolailla eri asia, että tuossa oven takana se kiljuu ja huutaa ja raapii ja rymistelee. Tuulikki kuiteskin aina sätkähtää kun tää pieni rymistelee ja itsekään en saa nukuttua jos kovin metelöi. Onneksi eräs supermahtava immeinen lupasi majoittaa muutamaksi yöksi Benjun hoiviinsa. Hällä on pari kissaa itselläänkin, joten pikkukakaran luulisi viihtyvän siellä. Näyttää aika tylsistyneelle sekin tällä hetkellä.
No joo, olinkin unohtanut miten mahdottomia pikkukissat mahdottomimmillaan voivat olla, kun meillä on viime vuosina ollut niin helppoja tapauksia.
Eli olisikohan kymysyksessä sitten enemmänkin ruokatorven tai kurkun ongelma kuin suolistojuttu? Nestettä kuiteskin oli yöllä paljon kehossa, mutta ei yöki kun ei ole suun kautta laitettu.
Kyllä edelleen pidän sitä vatsalaukkujuttuna. Jos kissoille tehtäisiin gastroskopioita, näyttäisi vatsalaukun sisäpinta hyvin todennäköisesti erittäin ärtyneeltä.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Jouvun kohta itekki sairaalahoitoon. Aloin ihmetteleen, että kun reisilihaksiin ottaa kilometrin kävely, mutta mähän olen kolmeen päivään syönyt jopa 6 kappaletta paahtoleipäsiivuja. On niin ressi päällä ettei ole edes nälkää huomannut.

No, nyt on Tuulikki viety tiputukseen. Kaikkista parasta varmasti nyt se, että saapi olla kuus tuntia lääkärissä hitaassa tippaletkussa ja asiantuntijoiden hoivassa. En mää tajua miksei sillä ruoka pysy sisällä. Puolitoista vuorokautta oli oksentamatta kun ei sinä aikana saanut suun kautta mitään. Eilen illalla annoin pikkasen geelimäistä tehoravinnetta ja kahdelta yöllä taas sitten puklasi.

Soitin Helsinkiin Felinan kissaklinikalle aamulla, kun arvelin että heillä olisi asiantuntemusta. Lääkevinkkejä antoi ja sanoi, että parasta ois olla just tiputuksessa koko päivä, ennemmin kuin niin että pursotetaan niskavilloihin hirvee nestepaukku. Luulin, että kotona joudun sen tippapullon kanssa olemaan päivän, mutta onneksi hoitavat siellä. Kun yksin olen ja tuo riiviö on vielä kämpässä riehumassa, niin vaikiaksi olisi sellanen menny.

Sieltä Felinasta sanottiin, että pahin vaihtoehto on tarttuva vatsakalvontulehdus, jolla ei ole hoitokeinoa ollenkaan ja johon 90% potilaista menehtyy melko pian. Ja tautia ei kuulemma voi todeta kuin vasta ruumiinavauksessa. En vaan ymmärrä yhtään, että jos sillä tappava tauti olis niin miten se sitten näyttää ihan virkeeltä ja terveeltä ja kehrää ja kiehnää ja hyppii reippaana keittiöjakkaran päälle maisemia kahtelemaan? Eikö sellasen sairauden luulis näkyvän jotenkin muutenkin kuin että ruoka ei maistu? Ja kun verinäytteessä ei mitkään tulehdusarvot olleet koholla. Ihan niinkuin terveen kissan verta kuulemma.

Van jos tollanen epäilys on päällä, niin enhän mä voi antaa tota Benjaminia nyt sitten sellaseen paikkaan jossa on muita kissoja. Kuudelta olis lääkärin kanssa sovittu tapaaminen ja niihin aikoihin lähtis ton riiviön kyyti. Voi perseenperse.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nyt pakottaudut syömään jotain kunnollista, muuten tosiaan olet itse kohta Tuulikin vieressä tiputuksessa, ja kukas sitten kissat hoitaa? Nih!

Voin kuvitella kyllä miten stressaavaa ja kamalaa tuo on, kun ei tiedä mikä on vialla ja toinen aina vaan sairastaa. Olisin ihan totaalinen itkuinen ihmisraunio, jos olisi oma kissa kyseessä. Toivon suuresti, että tämän päiväinen hoito auttaa ja Tuulikki alkaisi parantua. Itkettää.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Sieltä Felinasta sanottiin, että pahin vaihtoehto on tarttuva vatsakalvontulehdus, jolla ei ole hoitokeinoa ollenkaan ja johon 90% potilaista menehtyy melko pian. Ja tautia ei kuulemma voi todeta kuin vasta ruumiinavauksessa.
Noistakin se 10% kuitenkin jää henkiin, joten vaikka kyseessä olisi sekin, on Tuulikin lähtötilanne sen verran hyvä, etten menisi paniikkiin. Erityisesti Tuulikin ikä on hyvä, ei liian nuori eikä liian vanha, noin paranemisennusteen näkökulmasta. Tartuntahan on voinut tulla jo vuosia sitten, voimakas stressi toimii laukaisevana tekijänä, joten pikkukissa ei välttämättä ole syyllinen itse tartuntaan, eikä siten välttämättä myöskään kantaja.

Jos kyseessä on FIP, täytyy Tuulikki pitää kunnossa juuri tiputuksilla. Kun peruskunto säilyy riittävänä, voi siihen vatsan ärtymistilaan keskittyä kokeilemalla eri ratkaisuja. Oletko testannut jo sitä Nutri-Junioria, sillä minä ainakin vannon sen nimiin? Sillä saa ihmeitä aikaan.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Lolita kirjoitti:Nyt pakottaudut syömään jotain kunnollista, muuten tosiaan olet itse kohta Tuulikin vieressä tiputuksessa, ja kukas sitten kissat hoitaa? Nih!

Voin kuvitella kyllä miten stressaavaa ja kamalaa tuo on, kun ei tiedä mikä on vialla ja toinen aina vaan sairastaa. Olisin ihan totaalinen itkuinen ihmisraunio, jos olisi oma kissa kyseessä. Toivon suuresti, että tämän päiväinen hoito auttaa ja Tuulikki alkaisi parantua. Itkettää.
Kiitoksia vinkistä, söinikin puolikkaan pakastepizzan ja meinasi taju lähteä. Huh huh, pitää varmaan nyt pienet tirsat ottaa ennen lähtöä. Ja minä oon itkeny jo itteni kuiviin, ei tässä muiden kannata ennää ressata!

Eniten tässä itteä itkettää ja rassaa se, että tavallaan tämä on mun vika. Olen ihan 100% varma, että jos olisin lähettänyt Benjaminin siskojensa mukana takaisin Espooseen ja en olisi niitä jätkiä ottanut viikonlopuksi rymyämään niin ei olisi tullut mitään. Mutta mistäpä mie toisaalta oisin sen sitten tajunnut.
prosessi kirjoitti: Jos kyseessä on FIP, täytyy Tuulikki pitää kunnossa juuri tiputuksilla. Kun peruskunto säilyy riittävänä, voi siihen vatsan ärtymistilaan keskittyä kokeilemalla eri ratkaisuja. Oletko testannut jo sitä Nutri-Junioria, sillä minä ainakin vannon sen nimiin? Sillä saa ihmeitä aikaan.
En mie ole tota vinkkiä hoksannutkaan. Onko tuo siis vatsalaukun rauhoittamiseen tarkoitettu ja saako apteekista ilman reseptiä? Kun toi Nutri-plus-geeli on ollu tähän mennessä ainoa kohtuullisesti toimiva juttu, toisella kerralla puklautti vasta tuntien päästä ja toisella kerralla ei ollenkaan. Onko tuo samantapaista ainetta?

Mulla on tätä pulloa ja purnukkaa jo niin paljon, että pitäis valkata mitä näistä kokeilee. Vatsalaukun paranteluun on Antepsiniä, jonka puklasi heti pois. Sit on sitä Recovery-velliruokaa, jonka kans puklasi pois.

Microlax-peräruiskeen kävin vielä eilen ostamassa, että sais sen kakan pois suolesta kun ei ole kai moneen päivään kakannut ollenkaan, mutta olin itekki niin väsynyt ja tillintallin, etten ole tajunnut koko juttua. Pakko tänään koettaa saada se kakkaamaan, vaikka vaikeeta se varmaan tulee olemaan. Pieni pissi on tullut kolmesti parin päivän sisään, eli se osasto jotenkuten sentään toimii.
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

bedlam kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Nutri-Junior
Onko tuo siis vatsalaukun rauhoittamiseen tarkoitettu ja saako apteekista ilman reseptiä? Kun toi Nutri-plus-geeli on ollu tähän mennessä ainoa kohtuullisesti toimiva juttu, toisella kerralla puklautti vasta tuntien päästä ja toisella kerralla ei ollenkaan. Onko tuo samantapaista ainetta?
Muuten periaatteessa samaa kamaa kuin Nutri-Plus -geeli, mutta on muodoltaan veteen sekoitettavaa jauhetta ja sisältää kaikki ravintoaineet 100% puhtaassa ja "valmiiksi sulatetussa" muodossa, eli ravinnon imeytyminen on taattu.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elukka kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Nutri-Junior
Onko tuo siis vatsalaukun rauhoittamiseen tarkoitettu ja saako apteekista ilman reseptiä? Kun toi Nutri-plus-geeli on ollu tähän mennessä ainoa kohtuullisesti toimiva juttu, toisella kerralla puklautti vasta tuntien päästä ja toisella kerralla ei ollenkaan. Onko tuo samantapaista ainetta?
Muuten periaatteessa samaa kamaa kuin Nutri-Plus -geeli, mutta on muodoltaan veteen sekoitettavaa jauhetta ja sisältää kaikki ravintoaineet 100% puhtaassa ja "valmiiksi sulatetussa" muodossa, eli ravinnon imeytyminen on taattu.
Okei! Ongelmana on vain ollut se, että kaikki ruiskulla laitettava tulee ulos, mutta tuo geeli on pysynyt edes jotenkuten sisuksissa. Nythän tuolla on kuuden tunnin tiputuksen jälkeen taas ravintoa suonessa hetkeksi aikaa, pitää huomenna testailla näitä aineksia ihan pikkuisina annoksina. Mitäkäs ainesosia tuollainen kissojen tippaletkuvesi muuten suunnilleen sisältää?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bedlam kirjoitti:[ Mitäkäs ainesosia tuollainen kissojen tippaletkuvesi muuten suunnilleen sisältää?
Tämä lista suoraan kaapista otetusta Baxter:n 500ml pussista:


Per 1000ml:
Natrium chlorid 5,86mg
Natrium acetamiini 4,08g
Kalium chloridi 300mg
Kalsium chloridi 290mg
Magnesium chloridi 200mg

(mmol per 1000ml: Na 130, Cl 110, Ac 30, K 4, Ca 2, Mg 1)
The great club outshines the individual, always and forever.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elppis kirjoitti:
bedlam kirjoitti:[ Mitäkäs ainesosia tuollainen kissojen tippaletkuvesi muuten suunnilleen sisältää?
Tämä lista suoraan kaapista otetusta Baxter:n 500ml pussista:
Kiitos! Ei kyl paljoo sano meikäläiselle =)

Tyttökaveri (jonka kissa toi "riiviö" Benjamin siis on) soitteli ja hän oli neuvotellut erään kokeneen kissankasvattajan kanssa, joka oli kehottanut ottamaan "coronavirus-tiitterin", jolla saisi edes osviittaa siihen että onko kyseessä mahdollisesti se vatsakalvontulehdus.

No, soitin sitten lekuriin että voisitteko testata tällaisen testin vielä, kun Tulsa on rauhoitettuna että sais vähän osviittaa asiasta, niin puhelintäti sanoi hymyilevällä äänellä, että "Ei tällä kissalla ole kyllä yhtään mitään!". Ja minä sitten siihen, että niinkuin siis mitä? Että kun Felinassa aamulla sanottiin, että voisi olla todennäköisesti vatsakalvontulehdus kyseessä... "Siellä nyt on lueteltu varmaan lääkärikirjasta sitten kaikki mahdolliset taudit. Ollaan koko päivä tutkittu täällä tyttöä, ja kaikki ovat talossa sitä mieltä että Tuulikki ei ole oikeasti mitenkään fyysisesti sairas tai kipeä."

Kyllä mäkin luin netistä sen verran, että toi coronavirus-vasta-ainetesti on todella epäluotettava, eikä välttämättä kerro mitään mutta kummalliselle tuntuu, ettei sitä aleta pyynnöstä edes ottamaan? Kun se on kuulemma fyysisesti ihan täysin terve.

Ja miten ihmeessä se sitten voi olla täysin terve, jos ei se juo, syö, eikä kakkaa? Ja oksentaa? Kukaan, ei kukaan uskonut aluksi kun sanoin lekureille että olen melko varma että tää johtuu pääosin ainakin ihan vain stressistä. Että kuulemma ei noin vahvoja oireita voi ressistä saada. Mutta miten ne ei sitten ymmärrä, että kai mä nyt oman kissarakkaani parhaiten tunnen. Luulisin ainakin.

Samalla tuli huojentunut olo, mutta samalla sitten ihmetys, että mitäs nyt? Jos ei fyysistä vikaa ole olleskaan, niin miten mie sit saan sen syömään ja juomaan? Tyttökaveri ehdotti, että ostan samalla lääkäristä sellasen Feliway-haihduttimen, jolla sais rauhottavaa tuoksua ilmaan. Pitääs kokeilla nyt sit sellasta eka.
Viimeksi muokannut bedlam, 23.08.2007 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:Tyttökaveri ehdotti, että ostan samalla lääkäristä sellasen Feliway-haihduttimen, jolla sais rauhottavaa tuoksua ilmaan. Pitääs kokeilla nyt sit sellasta eka.
Nii-i, mitäs mie sanoin ;)
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Feliway on loistava, auttoi, kun meillä oli levotonta ja pissailtiin pitkin ja poikin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

ninnithequeen kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Tyttökaveri ehdotti, että ostan samalla lääkäristä sellasen Feliway-haihduttimen, jolla sais rauhottavaa tuoksua ilmaan. Pitääs kokeilla nyt sit sellasta eka.
Nii-i, mitäs mie sanoin ;)
No hitto. Anteeksi kun mie sen ohitin. Tuossa vaiheessa olin vielä niin varma, että se on niellyt jotain myrkkyä tai vastaavaa, että ohitin kai "hömpötyksenä". ;)
Elukka

Viesti Kirjoittaja Elukka »

bedlam kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
bedlam kirjoitti:[ Mitäkäs ainesosia tuollainen kissojen tippaletkuvesi muuten suunnilleen sisältää?
Tämä lista suoraan kaapista otetusta Baxter:n 500ml pussista:
Kiitos! Ei kyl paljoo sano meikäläiselle =)
Suom.: Mineraaleja ja suolaa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bedlam kirjoitti:Tuossa vaiheessa olin vielä niin varma, että se on niellyt jotain myrkkyä tai vastaavaa, että ohitin kai "hömpötyksenä". ;)
Ymmärrettävää. Kun Sherillä on vähänkin maha kipeänä (se reagoi vatsallaan kovasti, ja on muutenkin herkkä tyttö) ja nököttää hiukankin, olen aivan varma että sillä on vähintään syöpä ja se kuolee siihen paikkaan. Monet turhat eläinlääkärireissut on tehty.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

bedlam kirjoitti: Ja miten ihmeessä se sitten voi olla täysin terve, jos ei se juo, syö, eikä kakkaa? Ja oksentaa? Kukaan, ei kukaan uskonut aluksi kun sanoin lekureille että olen melko varma että tää johtuu pääosin ainakin ihan vain stressistä. Että kuulemma ei noin vahvoja oireita voi ressistä saada. Mutta miten ne ei sitten ymmärrä, että kai mä nyt oman kissarakkaani parhaiten tunnen. Luulisin ainakin.
Meillä n. 20% kissoista on samanlaisia väh. sen 4 päivää siitä lakisääteisestä 15 vuorokaudesta; täysin stressin takia. Ei syö, ei juo, ei ulosta muutakuin pari pisukasaa jokatoinen päivä. Tehobakt+Nutri-Sal + NutriPlussalla ollaan hoidettu, ja stressin lauettua on yleensä parantunut myös masu. Ruuaksi Hill's I.D. (Intestinal diet): nämä siis paikallishoitoja.
Ajattelin aikaisemmin sanoa että luultavasti tulsalla on vain todella kova stressi, mutta ajattelin että nauratte vaan mulle ;)

PS. Olen ollut Felinassa töissä.. yhtä sun toista kerrottavaa olis..
The great club outshines the individual, always and forever.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Okei, kiitos näistä. En mie sitten ihan höpöjä ole ajatellut. Kun nimittäin ei sillä ole koskaan aiemmin mitään stressioireita ollut, mutta oikeesti:

Ollaan koko sen elämä elelty enemmän tai vähemmän rauhaisaa kotielämää. Pari kertaa vuodessa on käynyt illanviettoporukkaa kylässä ja nekin on häipyny aina puoliltaöin. Tavallisesti ollaan viikot ihan vain kahestaan hissukseen viikonloput mukaanlukien. Juon kalsarikännejä korvalaput päässä kun oikein revittelen.

Jos se nyt tokaa kertaa elämässään näkee toisia kissoja, niiton kolme pentua ja ne ovat kolme viikkoa hyörimässä ja pyörimässä ja päälle tulee sitten kaksi jätkää jotka valvoo kahdeksaan aamulla isoon ääneen huudellen ja laittavat hevin soimaan herättyään... mä olin kyl melko varma että se on ressireaktio.

Nyt meen hakeen pientä, kiitokset kaikille taas kerran! =)
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bedlam kirjoitti:Ongelmana on vain ollut se, että kaikki ruiskulla laitettava tulee ulos, mutta tuo geeli on pysynyt edes jotenkuten sisuksissa. Nythän tuolla on kuuden tunnin tiputuksen jälkeen taas ravintoa suonessa hetkeksi aikaa, pitää huomenna testailla näitä aineksia ihan pikkuisina annoksina. Mitäkäs ainesosia tuollainen kissojen tippaletkuvesi muuten suunnilleen sisältää?
Onko sille myös laitettu sokeritippaa, vai pelkästään sitä nesteytysvettä? Jos pelkkää nesteytystä, kannattaisi myös laittaa vähän sitä sokeritippaa, että Tuulikki saa myös energiaa.

Nutri-Junior on siis kaikelle mahdolliselle allergisille pikkuvauvoille tarkoitettua täysravintoa, joka imeytyy väkisin vaikka vauvan koko suolisto olisi todella pahassa tulehdustilassa ja täysin kykenemätön sulattamaan mitään ravintoa. Juuri siksi se todennäköisesti pysyisi geeliäkin paremmin sisällä, sillä siitä on karsittu pois kaikki mahdollinen ärsytysreaktioita aiheuttava.
Vastaa Viestiin