Kreikan lainan vakuudet

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Kreikan lainan vakuudet

Suomi saa vakuudet, muut eivät
1
6%
Useampi saa suomityyppiset vakuudet
0
Ei ääniä
Suomelle joku vesitetty vakuusmalli
7
41%
Suomi ei saa mitään vakuuksia, mutta osallistuu silti
6
35%
Suomi ei osallistu ja Kreikan tukipaketti tehdään ilman Suomea
1
6%
Suomi ei osallistu ja koko paketti kaatuu
2
12%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Uhripääomasta:

". Vastaavasti mitä riippumattomampi ihminen on yhteiskunnasta ja tulonsiirroista niin taloudellisesti, statuksellisesti kuin sosiaalisestikin, sitä alhaisempi hänen uhripääomansa on ja sitä enemmän hänen sanomisiaan vahditaan"

Mun mielestäni tuossa nyt ei automaagisesti ole mitään väärää.
Siis tossahan on aivan helvetisti väärää.
Jaa?

Perinteisen kitinäanalogian paikka:

Kukkakeppi Dave on huoneessa raskaan sarjan potkunyrkkeilijän kanssa. Kyllä mä koen, että on eri asia, jos mä uhkaan vetää potkunyrkkeiljää turpaan, kuin jos potkunyrkkeilijä uhkaa vetää mua turpaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Kukkakeppi Dave on huoneessa raskaan sarjan potkunyrkkeilijän kanssa. Kyllä mä koen, että on eri asia, jos mä uhkaan vetää potkunyrkkeiljää turpaan, kuin jos potkunyrkkeilijä uhkaa vetää mua turpaan.
En ymmärrä miksi eri ihmisryhmillä olisi eri tason sananvapaus. Ei eri ihmisryhmillä ole eritasoista oikeutta väkivallankaan käyttöön.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kukkakeppi Dave on huoneessa raskaan sarjan potkunyrkkeilijän kanssa. Kyllä mä koen, että on eri asia, jos mä uhkaan vetää potkunyrkkeiljää turpaan, kuin jos potkunyrkkeilijä uhkaa vetää mua turpaan.
En ymmärrä miksi eri ihmisryhmillä olisi eri tason sananvapaus. Ei eri ihmisryhmillä ole eritasoista oikeutta väkivallankaan käyttöön.
Niin. Mutta jos mä uhkaan vetää raskaan sarjan potkunyrkkeilijää turpaan, suurin vaara on, että hän kuolee nauruun. Päinvastaisessa tapauksessa ryppyreikä saattaa falskata.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Niin. Mutta jos mä uhkaan vetää raskaan sarjan potkunyrkkeilijää turpaan, suurin vaara on, että hän kuolee nauruun. Päinvastaisessa tapauksessa ryppyreikä saattaa falskata.
Oikeus olla typerä on kyllä ihan yleinen ja yleisesti käytetty.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No tavallaan lainsäädännöllinen/oikeuskäytännöllinen ongelma on varmaan eri kuin terveen kaupunkilaisjärjen kanta: totta maar sillä on vakavuusaste-eroa (vaikka paheksuttavia idioottimaisuuksia molemmat), jos M'boko (kunhan Dave on kustantanut sen Suomeen) huutelee Itäkeskuksen aukiolla ohi kiitävälle (ja välittömästi taisteluasentoja vetävälle) Huimalle, että helkkarin valkonaama, en halua olla teidän kaltaistenne kassa missään tekemisissä, verrattuna siihen, että samainen it-tj Huima lausuu käänteisen arvion yrityksensä potentiaalisista työntekijöistä. Tai ero sillä, että hörhötaiteilija lyö läskiksi Hesarin dorkakyselyn heittelemällä jotain etnisistä puhdistuksista verrattuna siihen, että eduskunnan hallintovaliokunnan pj heittelee toisen EU-maan demokratiaa ja historiaa halveksivia heittoja. Tai kun Hakkarainen laukoo kännissä idioottimaisuuksia viitasaarelaisessa baarissa verrattuna siihen, että hän tekee saman sen jälkeen, kun lauma riemu-idiootteja on valinnut hänet kansaedustajaksi. Tai jotain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

^Rofl.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Perinteisen kitinäanalogian paikka:

Kukkakeppi Dave on huoneessa raskaan sarjan potkunyrkkeilijän kanssa. Kyllä mä koen, että on eri asia, jos mä uhkaan vetää potkunyrkkeiljää turpaan, kuin jos potkunyrkkeilijä uhkaa vetää mua turpaan.
Paska analogia.

Ongelma tulee siinä, jos väkivaltakoneisto alkaa käyttämään sananvapaus- ja ajatusrikospykäliä toisinajattelijoiden vainoamiseen. Ei minusta ole mitenkään järin kaukaa haettu mahdollisuus, että poliisi alkaa vainoamaan persumielisiä vaientaakseen tai luodakseen varoittavia esimerkkejä.

Jos minä sanon neekeri ja neekeri sanoo spermanaama ja minä joudun linnaan mutta neekeri ei niin onhan se siis aivan vitun väärin.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti: Jos minä sanon neekeri ja neekeri sanoo spermanaama ja minä joudun linnaan mutta neekeri ei niin onhan se siis aivan vitun väärin.
Olisihan se, jos noin kävisi. Noin ei kuitenkaan käy, joten huolesi on aiheeton.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti:
Olisihan se, jos noin kävisi. Noin ei kuitenkaan käy, joten huolesi on aiheeton.
Välillä oikeasti mietin, että olet vähän vajaa.

Oletko oikeasti sitä mieltä, etten voisi kirjoittaa tähän postausta, joka kiihottaa somaleita vastaan ja aiheuttaa väkivaltakoneiston puuttumisen asiaan ja vieläpä niin että somalin täsmälleen samansisältöinen virke toisaalla suomalaisia vastaan ei aiheuttaisi toimenpiteitä?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Olisihan se, jos noin kävisi. Noin ei kuitenkaan käy, joten huolesi on aiheeton.
Välillä oikeasti mietin, että olet vähän vajaa.

Oletko oikeasti sitä mieltä, etten voisi kirjoittaa tähän postausta, joka kiihottaa somaleita vastaan ja aiheuttaa väkivaltakoneiston puuttumisen asiaan ja vieläpä niin että somalin täsmälleen samansisältöinen virke toisaalla suomalaisia vastaan ei aiheuttaisi toimenpiteitä?
No tosiasiahan on, että jos kirjoitan "neekerit pitää tappaa" tai "spermanaamat pitää tappaa", niin kumpikaan ei aiheuta minkäänlaisia toimenpiteitä. Varmaan muistat, että JHa tuomittiin Jumalanpilkasta (tai mikä se nykytermi on) EI kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: No tosiasiahan on, että jos kirjoitan "neekerit pitää tappaa" tai "spermanaamat pitää tappaa", niin kumpikaan ei aiheuta minkäänlaisia toimenpiteitä. Varmaan muistat, että JHa tuomittiin Jumalanpilkasta (tai mikä se nykytermi on) EI kiihottamisesta kansanryhmää kohtaan.
No nyt alat löytämään oikeita analogioita. Tosin tuo analogia pelaa minun pussiini eikä sinun.

En jaksa vääntää, koska ei tästä tule mitään. Kun et ymmärrä niin et ymmärrä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

sivustahuutaja kirjoitti:Ersten paljastus oli varmasti kylmä suihku poliitikoille. Pienikin velkajärjestely laukaisee CDS:t, joita ei pitänyt olla, mutta olikin. Tämä uusi Tiukempi & Parempi Stressitesti päätettiin toteuttaa ilmeisesti Ersten paljastusten takia. Nyt tutkitaan täikamman kanssa, kuinka paljon noita johdannaisia jäi aiemmin ilmoittamatta. Kreikalle on pakko syytää siihen asti rahaa, kunnes tiedetään mitä johdannaisia on liikenteessä.
Zerohedgeen kannattaa suhtautua varauksella, mutta tämä CDS kirjoitus oli mielestäni hyvä ja kuvaa tilanteen monimutkaisuutta. Tässä siis esitetään, että CDS:ien laukeamisen välttely ei välttämättä ole oikea ratkaisu, koska se vesittää johdannaisen toiminnan ja tekee valtion bondeihin liittyvästä riskienhallinnasta hankalampaa.
http://www.zerohedge.com/news/any-greek ... edit-event

Sääliksi käy poliitikkoja. Urpolaisen ja Käteisen esimerkiksi pitäisi ymmärtää 5% siitä mitä avustajat hänelle rautalangasta vääntävät. Mitä tehdä ja miksi? Mitä sitten tapahtuu? Ei koske suomea!
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201110 ... 1_ul.shtml

Aika velikultia nuo kreikkalaiset..
Avatar
McJanne
Kitisijä
Viestit: 8611
Liittynyt: 13.11.2005 23:14
Paikkakunta: Suomi Finlandia 40° PERKELEEEH!

Viesti Kirjoittaja McJanne »

^eikun saksalaiset ja ranskalaiset on.

Suomelle virtuaalivakuuksia ja rahanmenoa, rahaa jolla kreikkalaiset tekee sitten vastaostoa sauerkrauteilta ja sammakonsyöjiltä. Kuka voittaa? Ei Suomi ainakaan, vink vink.
Kirjoitan tätä alasti
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän tuo mitään. Italia, Espanja ja Ranska saattavat hyvinkin osoittautua kyvyttömiksi takaamaan ketään, jolloin me hoidetaan noidenkin potti.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Nyt kyllä lyödään hinausköysi kirveellä poikki.
Äänestä sitten ensi kerralla persuja niin saat visionäärisiä päättäjiä, jotka tietävät ennakkon mitä haluat.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Nyt kyllä lyödään hinausköysi kirveellä poikki.
Äänestä sitten ensi kerralla persuja niin saat visionäärisiä päättäjiä, jotka tietävät ennakkon mitä haluat.
Ei pysty.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Nyt kyllä lyödään hinausköysi kirveellä poikki.
Äänestä sitten ensi kerralla persuja niin saat visionäärisiä päättäjiä, jotka tietävät ennakkon mitä haluat.
Aivan. Jos Perussuomalaiset olisivat vallassa ja saisivat yksin päättää ensi vuoden budjetista, valtio ei ottaisi velkaa 7.2 miljardia vaan 7.2 miljardia.

Jospa vain olisin tiennyt tämän ennen vaaleja!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hamme ... 21541.html
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:D
Vaikka nämä suoraselkäiset persut tietysti henkeen ja vereen vastustavat kaikenmaailman anarkomarkoja, niin tosiasiassa persut ovat kyllä paljon tehokkaampia politiikan karnevalisoimisessa kohti järjetöntä anarkiaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Mutta ymmärrän kuitenkin siinä mielessä Elcon Persujen budjettilinjan hehkutuksen, että onhan siinä kuitenkin tehty Elcon sydäntä lähellä olevia tarkistuksia.

Tulojen lisäys mm:

-Ylimpien ansiotuloverojen korotus +150 milj. euroa
-Varallisuusveron palautus +125 milj. euroa


Menojen lisäys mm:
- Lapsiperheiden köyhyyden torjunta +115 milj. euroa
- Maa- ja metsätalouden tuet +114 milj. euroa
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Jospa vain olisin tiennyt tämän ennen vaaleja!
Tämähän siis tiedettiin jo ennen vaaleja. Puolueen talouspoliittiset vaalilupaukset oli jostain demareiden ja komm...vasemmistoliiton välimaastosta.

Se mitä ei tiedetty ennen vaaleja on, että kokoomusjohtoinen hallitus harrastaa samaa talouspolitiikkaa.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Jospa vain olisin tiennyt tämän ennen vaaleja!
Tämähän siis tiedettiin jo ennen vaaleja..
No tietenkin tiedettiin. Juuri sen takia en persuja äänestänyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vagabondo kirjoitti:Se mitä ei tiedetty ennen vaaleja on, että kokoomusjohtoinen hallitus harrastaa samaa talouspolitiikkaa.
Aijaa? Kyllä mä lasken kokoomuksen ansioksi, että työn verotusta ei kiristetty. Muut olisivat mieluusti kiristäneet hyvätuloisten verotusta. Samaten lasken kokoomuksen ansioksi sen, että omistajayrittäjien osinkoverotusta ei kiristetty tämän enempää ja että yhtiöverotusta alennettiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti: Kyllä mä lasken kokoomuksen ansioksi, että työn verotusta ei kiristetty.
Toki, mutta kyllä tässä melkolailla punaisia päin ajetaan. Verot nousee, velka kasvaa, julkinen sektori ei ainakaan pienene ja jakopolitiikkaan lisää rahaa.

Mielelläni olisin väärässä näistä kehityssuunnista, joten saa korjata jos olen ymmärtänyt hallituksen linjaukset väärin.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Vastaa Viestiin