Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Irtisanoudun mammapalstoilta! :(

Sain just yhden rypyn lisää kun yks mamma kyseli että "onko Alexilla todettu puhehäiriö?". Hänen tyttärensä nimittäin puhuu jo lauseita, käyttää hienoja sanoja ja puhuu muutenkin kirjakielellä ja on kuulemma erittäin oivallinen tyttö. Alex kun puhuu muutaman sanan "fraaseja", jättää kirjaimia ääntämättä ja suurimalla osalla asioista on vieläkin ne omat alkuperäiset nimet (pallo=appo). Jotenkin teki mieli tirvaista ko. "Linnean lempiruoka on pesto"- eukkoa.

Meidän pojan lempiruoka on perunamuusi ja grillimakkara.

Miksi ihmisten pitää vertailla lapsia niin julmasti?
The great club outshines the individual, always and forever.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Niinpä...
Välillä ottaa koville ihan pelkästään kuunnella "normaalien" muksujen kävelynoppimisia ja ekoja sanoja ja harrastuksia.

Tai keksiä miten vastata 5-vuotiaalle, joka kysyy "miks mä en osaa ajaa pyörällä" tai "miks mä en voi mennä kiipeämään".
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:Miksi ihmisten pitää vertailla lapsia niin julmasti?
Tuossa oma innostus ja ylpeys lapsestaan ajaa kaiken yli. Ei tarkoiteta pahaa, mutta em. syistä sosiaalinen suklaanappi pettää hetkellisesti.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elppis kirjoitti:Irtisanoudun mammapalstoilta! :(

Sain just yhden rypyn lisää kun yks mamma kyseli että "onko Alexilla todettu puhehäiriö?". Hänen tyttärensä nimittäin puhuu jo lauseita, käyttää hienoja sanoja ja puhuu muutenkin kirjakielellä ja on kuulemma erittäin oivallinen tyttö. Alex kun puhuu muutaman sanan "fraaseja", jättää kirjaimia ääntämättä ja suurimalla osalla asioista on vieläkin ne omat alkuperäiset nimet (pallo=appo). Jotenkin teki mieli tirvaista ko. "Linnean lempiruoka on pesto"- eukkoa.

Meidän pojan lempiruoka on perunamuusi ja grillimakkara.

Miksi ihmisten pitää vertailla lapsia niin julmasti?
Tuosta tuli kummasti mieleeni erään lastenpsykologin toteamus, että kielen kehittyminen tarvitsee energiakseen pakon. Siten tunnekylmien ja lastaan heikosti ymmärtävien ihmisten lapset kehittyvät kielellisesti keskimäärin nopeammin kuin muiden, koska selkeät sanat ovat näillä lapsilla ainoa ymmärretyksi tulemisen keino. Tuolla tavalla kyselevältä äidiltä ainakin näyttäisi puuttuvan kaikki kyky muiden ihmisten tunteiden tulkintaan. Lapsi tuskin on poikkeus.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

prosessi kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Irtisanoudun mammapalstoilta! :(

Sain just yhden rypyn lisää kun yks mamma kyseli että "onko Alexilla todettu puhehäiriö?". Hänen tyttärensä nimittäin puhuu jo lauseita, käyttää hienoja sanoja ja puhuu muutenkin kirjakielellä ja on kuulemma erittäin oivallinen tyttö. Alex kun puhuu muutaman sanan "fraaseja", jättää kirjaimia ääntämättä ja suurimalla osalla asioista on vieläkin ne omat alkuperäiset nimet (pallo=appo). Jotenkin teki mieli tirvaista ko. "Linnean lempiruoka on pesto"- eukkoa.

Meidän pojan lempiruoka on perunamuusi ja grillimakkara.

Miksi ihmisten pitää vertailla lapsia niin julmasti?
Tuosta tuli kummasti mieleeni erään lastenpsykologin toteamus, että kielen kehittyminen tarvitsee energiakseen pakon. Siten tunnekylmien ja lastaan heikosti ymmärtävien ihmisten lapset kehittyvät kielellisesti keskimäärin nopeammin kuin muiden, koska selkeät sanat ovat näillä lapsilla ainoa ymmärretyksi tulemisen keino. Tuolla tavalla kyselevältä äidiltä ainakin näyttäisi puuttuvan kaikki kyky muiden ihmisten tunteiden tulkintaan. Lapsi tuskin on poikkeus.
No miten tuo oikeasti on eriasia kuin tämän pätijämamman käytös. Se sanoi tökerösti, sinä olevanas sivistyneesti. Hei, aina voi lohduttautua että kyllä niissä muissa lapsissa jotain vikaa on, ei ne nyt saatana muuten.

Oikeasti, tässä kiteyty niin helvetin hyvin tämä mammakulttuuri ettei tosikaan.

Jos toisten lasten kehitys saa itsessään jotain reaktioita aikaan ja tuntua että toinen pätee kertoessaan lapsestaan niin vittu chillinappi naamaan ja turpa kiinni.

Voi helvetti sentään. Vasten-vitun-mielistä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:No miten tuo oikeasti on eriasia kuin tämän pätijämamman käytös. Se sanoi tökerösti, sinä olevanas sivistyneesti. Hei, aina voi lohduttautua että kyllä niissä muissa lapsissa jotain vikaa on, ei ne nyt saatana muuten.

Oikeasti, tässä kiteyty niin helvetin hyvin tämä mammakulttuuri ettei tosikaan.

Jos toisten lasten kehitys saa itsessään jotain reaktioita aikaan ja tuntua että toinen pätee kertoessaan lapsestaan niin vittu chillinappi naamaan ja turpa kiinni.

Voi helvetti sentään. Vasten-vitun-mielistä.
WTF? Mikä flippauspäivä tänään on?

Minä ymmärsin prosessin kommentin niin, että hän lohdutti Elppistä sillä että pesto-Minnean perheessä Minnea saattaa kasvaa tunneköyhässä / empatiaköyhässä ympäristössä. Se EI tarkoita sitä, että prosessi olisi sitä mieltä että Elppiksen perheessä tehtäisiin asioita väärin tai että lapsessa olisi mitään vikaa.

Tai siis niin minä tuon prosessin kommentin luin.

Toki sen ja melkein kaiken muunkin tällä palstalla voi lukea myös eri tavalla ja vedellä herneitä nenään.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Niin, eli ensin moralisoidaan kun pätijä mamma töksäyttää tökerösti asiansa ja samaan syssyyn todetaan että tämä puheeltaan kehittynyt lapsi on varmaan sitä ja tätä, koska äiti sitä ja tätä.

Selitä mulle miten ne eroaa toisistaan. Kysyy hän. Ei mitenkään. Samaa paskaa eri tuutissa ja kuvastaa hyvin mammakulttuuria. Lohdutat luomalla toisesta negatiivisen. Nice.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RP kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Sain just yhden rypyn lisää kun yks mamma kyseli että "onko Alexilla todettu puhehäiriö?"

Miksi ihmisten pitää vertailla lapsia niin julmasti.
Tuolla tavalla kyselevältä äidiltä ainakin näyttäisi puuttuvan kaikki kyky muiden ihmisten tunteiden tulkintaan.
No miten tuo oikeasti on eriasia kuin tämän pätijämamman käytös. Se sanoi tökerösti, sinä olevanas sivistyneesti. Hei, aina voi lohduttautua että kyllä niissä muissa lapsissa jotain vikaa on, ei ne nyt saatana muuten.

Oikeasti, tässä kiteyty niin helvetin hyvin tämä mammakulttuuri ettei tosikaan.

Voi helvetti sentään. Vasten-vitun-mielistä.
Minä en puhunut muusta kuin keskimääräisyyksistä, joten pelkän lapsen kehityksen perusteella on mahdotonta päätellä mitään vanhemmista, koska noihin taipumuksiin vaikuttavat myös lapsen yksilölliset piirteet. Lisäinformaatiota siis tarvitaan, ja sitähän tuossa Elpan tapauksessa oli: äidin tökerö käytös Elppaa kohtaan. Koska minun mukelonikin oli alunperin varhainen, tulkintasi mukaan olisin ilmeisesti analysoinut itsenikin tunnekylmäksi, mitä en todellakaan koe olevani.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:Niin, eli ensin moralisoidaan kun pätijä mamma töksäyttää tökerösti asiansa ja samaan syssyyn todetaan että tämä puheeltaan kehittynyt lapsi on varmaan sitä ja tätä, koska äiti sitä ja tätä.

Selitä mulle miten ne eroaa toisistaan. Kysyy hän. Ei mitenkään. Samaa paskaa eri tuutissa ja kuvastaa hyvin mammakulttuuria. Lohdutat luomalla toisesta negatiivisen. Nice.
*sigh*

Eroaa tai ei eroa, riippuu ihan siitä miten haluaa tulkita ja ajatella ihmisistä.

Joo toki mielensä voi pahoittaa siitä "Lapsi tuskin on poikkeus"-kommentista, joka ei minusta kuitenkaan implikoi että lapsi oikeasti olisi sitä tai tätä - vaan että kotoa opitaan paljon asioita, joiden merkityksiä ei edes kyseenalaisteta ennen kuin vanhempana.

Jos äiti käyttäytyy tietyllä tavalla muita ihmisiä kohtaan, voi olla että lapsi ei koskaan edes ajattele että sillä tavalla käyttäytymisessä olisi mitään väärää ennen kuin kasvaa niin että reflektoi asioita itse. Miten se että miten kotona opitaan asioita olisi millään tavalla lapsen vika?

Mutta ei. Jatkakaa te, mä otan popkornit ja katselen sivusta.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^No, sä et nyt oikein hokaa mitä mä ajan takaa. Joten so not. Ehkä joku ymmärsi ja vääntää sen rautalangasta, puolestani.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:^No, sä et nyt oikein hokaa mitä mä ajan takaa. Joten so not. Ehkä joku ymmärsi ja vääntää sen rautalangasta, puolestani.
Tajusin, pata kattilaa jne.?

Mä itse ymmärrän että lapset oppii asiat ihan eri sykleissä. Patronizing on mun mielestä se sana, joka kuvaa tätä Linnean äitiä. On ihan omaa luonteenheikkouttani että annan näiden asioiden vaivata itseäni. Jos olis fiksu ja filmaattinen, nostais leuan ylös ja olisi vain ylpeä terveestä lapsestaan.

Korjasinko sun pähkinänkuoret?
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RP kirjoitti:Lohdutat luomalla toisesta negatiivisen. Nice.
En minä usko, että toisesta negatiivisen luominen lohduttaisi ketään. Sen sijaan uskon, että faktatieto asiasta kuin asiasta auttaa käsittelemään ihmisten puheita. En kuitenkaan oikein hahmota, miten tulkitset minun sanoneen siitä lapsesta mitään negatiivista, eihän se ole syyllistynyt muuhun kuin kielen oppimiseen varhain. Eli siinä missä äitinsä kohdisti ilkeytensä Elpan lapseen, minä en arvostellut lasta vaan ilkeää äitiään.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

huima kirjoitti:Joo toki mielensä voi pahoittaa siitä "Lapsi tuskin on poikkeus"-kommentista, joka ei minusta kuitenkaan implikoi että lapsi oikeasti olisi sitä tai tätä - vaan että kotoa opitaan paljon asioita, joiden merkityksiä ei edes kyseenalaisteta ennen kuin vanhempana.
Argh. Tuossa ilmeisesti tuli se tulkintavirhe. Eli "lapsi tuskin on poikkeus" -kommentilla viittasin äitiin, en lapseen, siis siihen, että jos äiti ei ymmärrä muiden ihmisten tunnemaailmaa, tuskin ymmärtää myöskään lapsensa vastaavaa, jolloin tuo kielenoppimispakko konkretisoituu.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

prosessi kirjoitti:
RP kirjoitti:Lohdutat luomalla toisesta negatiivisen. Nice.
En minä usko, että toisesta negatiivisen luominen lohduttaisi ketään. Sen sijaan uskon, että faktatieto asiasta kuin asiasta auttaa käsittelemään ihmisten puheita. En kuitenkaan oikein hahmota, miten tulkitset minun sanoneen siitä lapsesta mitään negatiivista, eihän se ole syyllistynyt muuhun kuin kielen oppimiseen varhain. Eli siinä missä äitinsä kohdisti ilkeytensä Elpan lapseen, minä en arvostellut lasta vaan ilkeää äitiään.
Tavallaan elppa ymmärsi mun pointin. Tässä ei ollut kohdallani kyse lapsista, ei vanhemmista, ei kasvatuksesta VAAN mammapalstojen dynamiikasta. Tämä oli niin sanotusti klassinen esimerkki ja myös syy miksi en noissa paikoissa viihdy.

Elpan mainitsema mamma käyttäytyi tökerösti ja sinä vastaat siihen minimaalisella tiedolla aka teet "diagnoosin" ja jatkat tätä vastenmielistä hillumista mikä siellä rehottaa.

Ihan sama äidistä, ihan sama lapsesta. En tunne, vaikea loukkaantua. Haloo. Kyse on mammapalstasta. Mammapalstojen luonteesta. Ymmärtääkö.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

prosessi kirjoitti:
huima kirjoitti:Joo toki mielensä voi pahoittaa siitä "Lapsi tuskin on poikkeus"-kommentista, joka ei minusta kuitenkaan implikoi että lapsi oikeasti olisi sitä tai tätä - vaan että kotoa opitaan paljon asioita, joiden merkityksiä ei edes kyseenalaisteta ennen kuin vanhempana.
Argh. Tuossa ilmeisesti tuli se tulkintavirhe. Eli "lapsi tuskin on poikkeus" -kommentilla viittasin äitiin, en lapseen, siis siihen, että jos äiti ei ymmärrä muiden ihmisten tunnemaailmaa, tuskin ymmärtää myöskään lapsensa vastaavaa, jolloin tuo kielenoppimispakko konkretisoituu.
No doh! Kun kyse ei ole edelleenkään lapsesta, äidistä, elpasta, elpan lapsesta vaan mammapalstan luonteesta. Mikä nyt sattui napsumaan täällä nenäni eteen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

:D Hengitä.

No pakko myöntää, kyseessä ei ollut edes mammapalsta, vaan pieni porukka jotka ovat ns. irtautuneet helistin.fi-palstalta Facebookiin, kaikilla kesäkuussa 2008 syntyneet kersat. Muut on lepposia ja ihan erilaisia toistensa kanssa olevia ihmisiä jotka eivät rehentele asioilla, vaan toteavat vain faktat ja meininki on hyvä. Annetaan vinkkejä hyvistä tulevista lasten menoista ja tehdään puistotreffeja parin tyypin kanssa silloin tällöin. SEN TAKIA ko. naisen rehentely ja itsensä esille tuominen on jotenkin vastenmielistä ja täysin tarpeetonta. Kyllä siitä likasta italialaista ruokaa kookkaava proffa tulee, no pressure.
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

RP kirjoitti:Haloo. Kyse on mammapalstasta. Mammapalstojen luonteesta. Ymmärtääkö.
En oikein, kun en moisia ikinä ole lueskellut. Ehkä siksi en osannut varoa täälläkään, minkälaisia tutkimustuloksia voi mainita ilman, että jollain keinoin onnistuu muita suututtamaan. Esitän tasapuolisesti pahoitteluni kaikille vanhemmille, riippumatta siitä ovatko heidän lapsensa varhaisia tai myöhäisiä kielenoppijoita, ja vetäydyn taas pois tästä pelottavasta ketjusta.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä kyllä hokasin Pupusen pointin, ihan iisipiisi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

prosessi kirjoitti:
RP kirjoitti:Haloo. Kyse on mammapalstasta. Mammapalstojen luonteesta. Ymmärtääkö.
En oikein, kun en moisia ikinä ole lueskellut. Ehkä siksi en osannut varoa täälläkään, minkälaisia tutkimustuloksia voi mainita ilman, että jollain keinoin onnistuu muita suututtamaan. Esitän tasapuolisesti pahoitteluni kaikille vanhemmille, riippumatta siitä ovatko heidän lapsensa varhaisia tai myöhäisiä kielenoppijoita, ja vetäydyn taas pois tästä pelottavasta ketjusta.
Sun pitää vaan tietää, ettei netissä voi sanoa KENENKÄÄN lapsesta tai kasvatusmetodeista MITÄÄN, jos ei halua paskatyyppileimaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Multa loppui myös mammapalstailut hyvin aikaisessa vaiheessa. Siellä esiintyi jopa pelottavampaa hiekkalaatikkokäytöstä kuin täällä. Ush.

EDIT: Niin "täällä" tarkoitan koko Kitinää. Tää ketjuhan on enimmäkseen ihan pumpulii. :)
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Suvinen kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Esitän tasapuolisesti pahoitteluni kaikille vanhemmille, riippumatta siitä ovatko heidän lapsensa varhaisia tai myöhäisiä kielenoppijoita, ja vetäydyn taas pois tästä pelottavasta ketjusta.
:D

Miten ihmeessä ikinä opit kasvattamaan lapsesi ilman mammapalstoja?!
Helppo homma, jätän ne kokonaan kasvattamatta. Riittää kun ovat rikkomatta paikkoja ja häiritsemättä ihmisiä jotka eivät halua tulla häirityiksi. Sen saa aikaiseksi ihan tavallisilla neuvotteluilla lasten kanssa, kunhan muistaa neuvotteluiden aikana tarjota lapselle sopivia neuvotteluhyötyjä tyyliin "haluatko vielä pitkään huutaa suoraa huutoa tässä lattialla, vai voisimmeko vaihtoehtoisesti jatkaa matkaa kotiin syömään hyvää ruokaa? Jos et jaksa kävellä, voimme mennä bussillakin." Jos vaihtoehdot eivät ole riittävän houkuttelevia, saatan myös todeta tulevani surulliseksi lapsen toimista, väpätyttää alahuultani ja räpytellä silmiäni kuin kyyneleitä hillitäkseni. Itkevä äiti on ehkä pelottavinta, mitä lapsi voi kuvitella, joten tepsii kummasti. Lisäksi pyrin pitämään lapset hyvin syöneinä ja nukkuneina, kuten aikuisetkin. Kaikki käyttäytyvät paremmin pirteinä ja kylläisinä.

Tuosta tulikin mieleeni tämänpäiväinen kotimatka mukelon kanssa. Mukelo olisi halunnut rantaan katselemaan veneitä, minä taas kotiin ostosten kanssa. Mukelo ehdotti rantaa ja yritti vetää minua siihen suuntaan. Yllätin hänet totaalisesti volisemalla "mutku mä haluu-uu-uun kotiiiiin!" Mukelo katseli vaivaantuneena viereisellä bussipysäkillä seisseitä ihmisiä ja suuntasi välittömästi askeleensa kodin suuntaan...
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 3775
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: (juna)Kisko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täytyy vain muistaa, että lapsen neuvottelukyky on aika rajallinen. Ja lapsi tarvitsee ne rajat. Kaikki ei ole aina kivaa, mutta joku kuri pitää olla.


Ja ennen kuin joku keksii kiljua, että pidä lehmä pääs kiinni kun sulla ei edes ole lapsia, niin totean ”entäs sitten”. Mielipiteitä minulla silti on. Ja erittäin läheisesti olen mukana eräiden lapsien elämässä ja kasvatuksessa.

Tätä ei ollut tarkoitettu Prossulle, vaikka tuo jätän kasvattamatta särähtikin korvaani. Tajusin tuon Prossun pointin hyvin aiemmin. Siis sen, mihin RP älähti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulle on muuten paristakin suunnasta toitotettu että lapselle "lapsen tyylisesti" itkeminen jne. kiukuttelu kertoo lapselle, että se on oikein kun äitikin sitä tekee. Myös se, että itse ns. laittaa itsensä lapsen ehdoille, vie sen "vallan" itseltään suoraan lapselle takaisin, vaikka lapsi olisikin hämmentynyt. Ton ikäisten lasten ei kuulemma tulisi tuntea empatiaa vanhempiaan kohtaan; empatiakyky tulee siitä, miten itse käyttäytyy muita kohtaan ja osaa olla pahoillaan satuttaessaan muita niin henkisesti kuin fyysisesti.

Tää vaan siis oma pointti..
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Kreitsu kirjoitti:Täytyy vain muistaa, että lapsen neuvottelukyky on aika rajallinen. Ja lapsi tarvitsee ne rajat. Kaikki ei ole aina kivaa, mutta joku kuri pitää olla.
Itse asiassa lapsen neuvottelukyky on yllättävän hyvä, kun vain osaa perustella asioita niin, että lapsi ymmärtää ne, ja samalla antaa lapselle tilaa olla lapsi. Tajusin tuon toimiessani aikoinaan varaäitinä pikkusiskolleni, kun itsekin kuitenkin silloin ajattelin lapsenomaisesti ja jouduin kehittelemään lapsenaivoillani keinoja selviytyä esim. lapsen uhmasta. Tein diilin pikkusiskoni kanssa, että kunhan hän käyttäytyi kodin ulkopuolella hyvin, sai hän olla ihan mahdoton kotona, enkä silti missään tilanteessa suuttuisi hänelle. Äitini ihmetteli sitten jossain vaiheessa, miksi pikkusiskoni käyttäytyi niin paljon paremmin minun seurassani, ja miten sain kaikki alkavat uhmakohtaukset sai maagisesti pysäytettyä sanalla "kotona". Kerroin diilistäni hänelle, eikä hän uskonut sellaisen voivan toimia, mutta kyllä se vain toimi. Mukelon kanssa tuollaista diiliä ei ole tarvinnut tehdä, koska hänellä ei ainakaan toistaiseksi ole ollut kovin voimakasta uhmailua, eli "rajat" on ollut kovin helppoa pitää, sen kun vain selittää mukelolle miksi mikäkin asia pitää tehdä tai jättää tekemättä, ja toistaa selityksen aina sen unohtuessa.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Kreitsu kirjoitti:
Tätä ei ollut tarkoitettu Prossulle, vaikka tuo jätän kasvattamatta särähtikin korvaani. Tajusin tuon Prossun pointin hyvin aiemmin. Siis sen, mihin RP älähti.
Ihan kiva ja silleen, jos kyse ylipäätänsä olisi mistään pointtien ymmärtämisestä. Tai hei, näköjään on.

Kyse on mammamaisuudesta ja sen ilmentymisestä. Tämä palsta on pysynyt siltä osin suht puhtaana. Okei, kävin pari kertaa mammapalstaa lukemassa kun neuvolatäti sanoi ettei niitä kannata lukea. Oli pakko niinku koittaa. Koska siellä neuvolassa sitten korjataan niitä paskaksi menemisiä kun ei osata olla välittämättä. Ne oli jopa pahempia paikkoja kuin velapalstat joihin mammat tulivat toitottamaan kinka väärä päätökses on.

Ja jos toi "sulla ei ole lapsia"-kortin heitto oli jotenkin mulle suunnattu, niin ei voi muuta tehdä kuin nauraa. Mä odotan itsekin vielä sitä valaistumista mitä aina toitotettiin "vain lapsellisten tietävän/ymmärtävän".

Ilman mammapalstoja kasvattaminen onnistuu, mutta miten onnistuisi lapsen kasvattaminen ilman mammojen kanssa pakkopyörintää. Ei mitenkään. Kaikki muu on helppo pala kakkua.

Ja Vespalle, ihkua, mä jotenkin niin tiesin että sä snaijaat mun pointsin, me ollaan melkein aina oltu samalla levelillä ;)
Vastaa Viestiin