Re: Typerimmät uutiset
Lähetetty: 19.09.2012 12:40
En tiedä pitäiskö tää ennemmin laittaa huumorketjuun.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201209 ... 2_ul.shtml
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201209 ... 2_ul.shtml
Kitinää elämästä, ihmisistä ja kaikesta muusta tärkeästä
https://beta.kitina.net/
Kirjassaan Schramm muun muassa arvostelee kulttuurilla rahaa tekevää "sisältömafiaa", ja sitten lehdelle puolustelee oman kustantajansa toimintaa sillä, että "tavoittelee eri yleisöä." Eli rahaa saa tehdä, kunhan määrittelee ettei tavoittele nettiä käyttävää yleisiö. Mummoille ja papoille tehtävät schlagerit sitten vissiin ainoa muusiikki, josta saa ottaa tekijänoikeuskorvauksia.aasi kirjoitti:Noo, käsittääkseni poliitikko itse ei ole mitään jahtaamista tehnyt, vaan kustantaja, mutta saahan tästä taas toimittaja tehtyä repäisevät otsikot. Ja kustantaja ilmaista mainosta...
Ehkä Jumala on sittenkin olemassa?!So Hard kirjoitti:En tiedä pitäiskö tää ennemmin laittaa huumorketjuun.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201209 ... 2_ul.shtml
Tutkin tuota tarkemmin kun ehdin.urpiainen kirjoitti:Carlos Lamuelan diplomityö Länsiväylän muuttamisesta bulevardityyppiseksi kaduksi
Voit olla oikeassa. En osaa sanoa varmuudella, mitä todellisissa tapauksissa oikeassa päätöksentekotilanteessa on käynyt. Mutta alustavasti olen kyllä yllättynyt. Ne vihreät, joiden juttuja nykyisin kaupunkipolitiikassa seuraan (lähinnä siis tännekin ad nauseam linkittämäni Soininvaraa, Särelä, Kivekäs), kantavat aina huolta tiiviistä rakentamisesta ja pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä. Sipoossakin olen ollut ymmärtävinäni, että nämä minun seuraamani vihreät koettavat ajaa sinne kaupunkirakennetta, jossa raideyhteyden asemien lähelle rakennetaan riittävän tiivistä kaupunkirakennetta, ja väleihin mahdutetaan virkistyslaueita, kun taas nämä sinun aatetoverisi haluavat pikemminkin rakentaa laajasti kuin tiiviisti: koko alue vaan väljäksi pientaloalueeksi siten, että tiiviys ei missään nimessä riitä viheralueille, pitämään yllä palveluja tai tukeutumaan julkiseen liikenteeseen. Siis lisaa Prisma-ABC-landiaa.NuoriDaavid kirjoitti:Palaisin vielä tähän tiheään rakentamiseen. Käytännössähän vihreät lopulta aina vastustavat sitä, vaikka periaatteessa kannattavatkin. Sipoon korpeen vedetään metro, mutta sitten sinne ei kuitenkaan haluta kaavoittaa kunnolla taloja.
En vielä ehtinyt tsekata linkkiäsi.urpiainen kirjoitti:Voit olla oikeassa. En osaa sanoa varmuudella, mitä todellisissa tapauksissa oikeassa päätöksentekotilanteessa on käynyt. Mutta alustavasti olen kyllä yllättynyt. Ne vihreät, joiden juttuja nykyisin kaupunkipolitiikassa seuraan (lähinnä siis tännekin ad nauseam linkittämäni Soininvaraa, Särelä, Kivekäs), kantavat aina huolta tiiviistä rakentamisesta ja pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä. Sipoossakin olen ollut ymmärtävinäni, että nämä minun seuraamani vihreät koettavat ajaa sinne kaupunkirakennetta, jossa raideyhteyden asemien lähelle rakennetaan riittävän tiivistä kaupunkirakennetta, ja väleihin mahdutetaan virkistyslaueita, kun taas nämä sinun aatetoverisi haluavat pikemminkin rakentaa laajasti kuin tiiviisti: koko alue vaan väljäksi pientaloalueeksi siten, että tiiviys ei missään nimessä riitä viheralueille, pitämään yllä palveluja tai tukeutumaan julkiseen liikenteeseen. Siis lisaa Prisma-ABC-landiaa.NuoriDaavid kirjoitti:Palaisin vielä tähän tiheään rakentamiseen. Käytännössähän vihreät lopulta aina vastustavat sitä, vaikka periaatteessa kannattavatkin. Sipoon korpeen vedetään metro, mutta sitten sinne ei kuitenkaan haluta kaavoittaa kunnolla taloja.
Ainakin kaikki nämä tänne linkkaamani vihreät kunnalisvaaliehdokkaat puhkuvat toistuvasti lähes raivoa siitä, miten autokokoomus estää rakentamasta lisää tiivistä kantakaupunkia sen nykyisille rajoille.
Sain luettua. Mielenkiintoinen esitys, mutta en lämpene. Pidän noita vallalla olevia suunnitelmia moottiritien kattamiseksi parempina, vaikka ovatkin kalliimpia.urpiainen kirjoitti:Carlos Lamuelan diplomityö Länsiväylän muuttamisesta bulevardityyppiseksi kaduksi
No tuollaisia te puna-viher-humanistit just olette! Hinnalla ei ole väliä, numerot ovat pelkkiä sisällöttömiä viivoja! Yhteisistä rahoista ammennetaan loputtomasti!Vagabondo kirjoitti:Sain luettua. Mielenkiintoinen esitys, mutta en lämpene. Pidän noita vallalla olevia suunnitelmia moottiritien kattamiseksi parempina, vaikka ovatkin kalliimpia.urpiainen kirjoitti:Carlos Lamuelan diplomityö Länsiväylän muuttamisesta bulevardityyppiseksi kaduksi
Mun mielestä moottoritiet on kivoja, enkä näe niitä sellaisina kaupungin rikkovina rumina muureina kuin suunnitelman tekijä. En myöskään pidä loputtomana jatkuvaa umpikortteliblokkia ideaalina kaupunkimallina, vaan tykkään nopeiden yhteyksien toisiinsa liittämistä pienemmistä kokonaisuuksista, kuten Espoo. En erityisemmin innostu Mechelininkadun tai Mannerheimintien tyylisestä ympäristöstä.urpiainen kirjoitti:Hinnalla ei ole väliä, numerot ovat pelkkiä sisällöttömiä viivoja!
Munkassahan on tosi hyvin tilaa autoille? En ymmärrä miksi 2 parkkipaikkaa kämppää kohden tekisi tiiviistä rakentamisesta hankalaa.urpiainen kirjoitti:... pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä.
Vaativan, markkinoista piittaamattoman pysäköintinormin vaikutuksia on eritelty vaikka tuossa: http://www.ihmistenkaupunki.fi/2012/08/31/pysakointi/ Mä nyt ajaisin tässä vähän enemmän markkinalähtöisyyttä kuin tätä autopuolueen ajamaa keskussuunnittelulautakunnan määräysvaltaa.sivustahuutaja kirjoitti:Munkassahan on tosi hyvin tilaa autoille? En ymmärrä miksi 2 parkkipaikkaa kämppää kohden tekisi tiiviistä rakentamisesta hankalaa.urpiainen kirjoitti:... pitävät nimenomaan kokoomusta sinä tahona, joka tiiviin kaupunkirakenteen estää autofetissillään (erityisesti parkkipaikat ja motarit) sekä pelolla siitä, että amerikkalaista pientalolähiötä tiiviimpi kaupunkirakenne merkitsee väistämättä huumeghettoa. Ikään kuin nämä olisivat kovia ongelmia Töölössä tai Munkkiniemessä.
Ihan hyvä kirjoitus ja paljon asiaa, jos tarkastellaan Helsingin sisäistä politiikkaa. Asukaspysäköintitunnus kieltämättä kuulostaa melkein ilmaiselta ja mielestäni on varmasti ihan järkevää myös spekuloida, kuuluuko kaupungin edes moista tunnusta järjestää. Onko moista muuten missään muussa Suomen kaupungissa?urpiainen kirjoitti:http://www.ihmistenkaupunki.fi/2012/08/31/pysakointi/ Mä nyt ajaisin tässä vähän enemmän markkinalähtöisyyttä kuin tätä autopuolueen ajamaa keskussuunnittelulautakunnan määräysvaltaa.
En jaksanut kaikkea lukea, mutta mielestäni tuossa missattiin oleellisin: vapaamatkustus. Asukaspysäköintipaikkoja on, joten täysin vapaassa markkinassa uusilla taloilla on hyvin pieni insentiivi rakentaa autopaikkoja, koska vaikeutuneen kadunvarsipysäköinnin maksavat pääasiassa muut. Markkinoiden toimivuuden suhteen vaatimus autopaikkojen rakentamisesta on siis ihan perusteltu. Tyypillisesti keskuskomitean pakko johtaa parempaan lopputulokseen kuin vapaamatkustus.urpiainen kirjoitti:Vaativan, markkinoista piittaamattoman pysäköintinormin vaikutuksia on eritelty vaikka tuossa: http://www.ihmistenkaupunki.fi/2012/08/31/pysakointi/ Mä nyt ajaisin tässä vähän enemmän markkinalähtöisyyttä kuin tätä autopuolueen ajamaa keskussuunnittelulautakunnan määräysvaltaa.
Kalasatamaan on tulossa autottomia alueita. Kohta näemme miten tuo vaikuttaa hintatasoon.Vagabondo kirjoitti:Mielestäni olisi järkevää rakentaa myös lähes autottomiksi tarkoitettuja alueita, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus valita elämäntyyliinsä sopivia alueita.
Jos keskustaan tulisi uusia asuntoja, olisi tuo hemmetin hieno ajatus, mutta vanhoihin taloihin aivan järjettömän kallis ratkaisu, riippuen tosin maapohjasta.sivustahuutaja kirjoitti:Kalasatamaan on tulossa autottomia alueita. Kohta näemme miten tuo vaikuttaa hintatasoon.Vagabondo kirjoitti:Mielestäni olisi järkevää rakentaa myös lähes autottomiksi tarkoitettuja alueita, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus valita elämäntyyliinsä sopivia alueita.
Helsingissä kaikkein paras systeemi olisi umpikorttelimalli, jossa piha olisi nostettu kannen päälle. Kivijaloissa voisi edelleen olla liiketilaa, mutta parkkipaikkoja mahtuisi silti pihakannen alle rutkasti. Hissillä pääsisi suoraan halliin, joten kengät eivät kuraantuisi. Pihakannen päällä piisaisi tilaa grillata ja leikkiä, koska siellä ei olisi roskakatoksia, pölkupyöriä tai autoja. Malli olisi myös erittäin kustannustehokas, koska lisäkuluna olisi simppeli betonikansi. Kannella ei sis tarvitsisi edes olla mitään nurmikenttää, koska nytkin umpikorttelien sisus on yleensä pääasiassa asfalttia ja betonia. Kiveys, istutuksia, tekonurmi ja kumikenttä; siinä hyvä kombo kaikenlaiseen toimintaan.
Kiva että kiteytit tämän amatöörille.sivustahuutaja kirjoitti:^ Jos ruikutetaan autopaikkojen kustannuksista, niin silloin puhutaan uusista asunnoista. Ja jos vaaditaan kaupungilta tiiviyttä, niin puhutaan umpikortteleista. Eli betonikantta vaan ja 2-3 autopaikkaa per asunto = 2 autoa ja yksi paikka mottoripyörän remppaamiselle tai vaikkapa tavarapolkupyörän säilytykseen.