Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Great, anorektikoillakin on isommat tissit kuin mulla.
exPertti
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja exPertti »

http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 74,00.html

Sama englanniksi. Olivatpa erittäin turhia kuolemia.
Came here for school, graduated to the high life
JoeB
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja JoeB »

exPertti kirjoitti:http://news.sky.com/skynews/article/0,, ... 74,00.html

Sama englanniksi. Olivatpa erittäin turhia kuolemia.
Joo mutta ei tuo silti mielestäni aiheuta tarvetta lähettää kriisiryhmää ulkomaile ja valtionjohdon pahoittelua etc. Se oli snetään vain liikenneonnettomuus jossa kuolee paljon enemmän populaa vuosittain ilman että ketään kiinnostaa.

5 rivin pikku-uutinen ulkomaan osastolla on kaikki minkä tuo tapaus ansaitsee.
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

NuoriDaavid kirjoitti:Ehkä ruotsalaiset sittenkin ovat ranskalaisia pöpimpiä
Tiukaksi menee.
Minulle on edelleenkin hieman hämärää keiden toimesta sitä laihuutta ihannoidaan. Kaikissa kansanäänestyksissä "kurvit kohdallaan" on voittanut "vaatehenkarin".

Olen toki jo kuullut håmåjen vaatesuunnittelijoiden salaliitosta. Mutta ei kai se nyt oikeesti voi niin laajavaikutteinen olla että sen takia joudutaan lakialotteita tekemään?
NuoriDaavid

NegaDuck kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ehkä ruotsalaiset sittenkin ovat ranskalaisia pöpimpiä
Tiukaksi menee.
Minulle on edelleenkin hieman hämärää keiden toimesta sitä laihuutta ihannoidaan. Kaikissa kansanäänestyksissä "kurvit kohdallaan" on voittanut "vaatehenkarin".

Olen toki jo kuullut håmåjen vaatesuunnittelijoiden salaliitosta. Mutta ei kai se nyt oikeesti voi niin laajavaikutteinen olla että sen takia joudutaan lakialotteita tekemään?
Tämä on mielestäni yksi maailman suurimpia mysteerioita.
exPertti
Kitisijä

JoeB kirjoitti:Joo mutta ei tuo silti mielestäni aiheuta tarvetta lähettää kriisiryhmää ulkomaile ja valtionjohdon pahoittelua etc. Se oli snetään vain liikenneonnettomuus jossa kuolee paljon enemmän populaa vuosittain ilman että ketään kiinnostaa.

5 rivin pikku-uutinen ulkomaan osastolla on kaikki minkä tuo tapaus ansaitsee.
Olen kyllä eri mieltä kanssasi. Ja toivon, että lynkkaavat sen maasturipellen.
JoeB
Kitinän uhri

exPertti kirjoitti: Olen kyllä eri mieltä kanssasi. Ja toivon, että lynkkaavat sen maasturipellen.
No minun puolestani rattijuopot saisi kaikki lynkata heti kohdattaessa, ei siinä mitään. Mutta tämä tapahtuma on vain saanut järjettömät mittasuhteet itse tapahtumaan nähden.

Tänään uutisoitiin että 24 ruumista tuli bussiturmassa intiassa vai missä lieneekään. Lyhyesti vain luki että niin kävi, eikä edes "voi voi paha juttu" uutisen perässä. Saatikka että kulutettaisiin 100ke pelkästään populan siirtoihin (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1521991) tai perustettaisiin kriisi -ryhmiä, -puhelimia ja hätäkokouksia.

Järkyttävä määrä rahaa poltetaan triviaaliin pikkutapahtumaan, vain koska sattui tulemaan muutama ruumis.
exPertti
Kitisijä

JoeB kirjoitti:No minun puolestani rattijuopot saisi kaikki lynkata heti kohdattaessa, ei siinä mitään. Mutta tämä tapahtuma on vain saanut järjettömät mittasuhteet itse tapahtumaan nähden.

Tänään uutisoitiin että 24 ruumista tuli bussiturmassa intiassa vai missä lieneekään. Lyhyesti vain luki että niin kävi, eikä edes "voi voi paha juttu" uutisen perässä. Saatikka että kulutettaisiin 100ke pelkästään populan siirtoihin (http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1521991) tai perustettaisiin kriisi -ryhmiä, -puhelimia ja hätäkokouksia.

Järkyttävä määrä rahaa poltetaan triviaaliin pikkutapahtumaan, vain koska sattui tulemaan muutama ruumis.
Jos nämä mainitut 24 olisivat olleet suomalaisia olisi se ehkä kiinnostanut jotakuta.

Empatiakykysi ei kyllä ole erityisen suuri. Sellainen huomio minulle tästä tulee. On sitäpaitsi halvempaa yhteiskunnalle hoitaa (tai ainakin kohdata) ongelmat heti eikä vuosien terapialla.
NegaDuck

exPertti kirjoitti:Empatiakykysi ei kyllä ole erityisen suuri.
Ei tästä ollut kyse, vaan empatian epätasaisesta jakautumisesta maailmalla.
JoeB
Kitinän uhri

exPertti kirjoitti: Empatiakykysi ei kyllä ole erityisen suuri. Sellainen huomio minulle tästä tulee. On sitäpaitsi halvempaa yhteiskunnalle hoitaa (tai ainakin kohdata) ongelmat heti eikä vuosien terapialla.

Niin empatiaa riittää minulla aika paljon saman verran tuntemattomille Intialaisille kuin tuntemattomille Suomalaisille. Ne ovat minulle tuntemattomia ihmisiä ja se että sattuvat asumaan normaalisti samalla maantieteellisellä alueella ei sinällään nosta heidän arvoaan.

Ehkä lähinnä ihmettelen sitä että lukumääräisesti liikenteessä kuolee paljon enemmän ihmisiä, eikä pienissä määrissä tapahtuvia kuolemia rekisteröidä muuten paitsi muutamalla rivillä paikallislehdessä.
Sitten jos tulee tuplat tai triplat uhreja normionnettomuuteen verrattuna kerralla niin heti on maansuru ja tuhkassa kieriminen alkaa, ja rahaa yhtäkkiä hassataan tuhansia kriisiapuun kun normaalisti omainen saa ehkä taputuksen selkään ja "kyllä se siitä" kortin.

Mikä tekee näistä liikenneonnettomuuden uhreista niin paljon arvokkaampia?

EDIT: tarkennuksena siis kysymykseen: mikä tekee 1x10 ihmistä onnetomuuden uhreista vs 5x2ihmistä kerralla onnettomuuksien uhreja parempia?
Viimeksi muokannut JoeB, 21.04.2008 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
exPertti
Kitisijä

NegaDuck kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Empatiakykysi ei kyllä ole erityisen suuri.
Ei tästä ollut kyse, vaan empatian epätasaisesta jakautumisesta maailmalla.
Se Intiajuttu oli vaan sivujuonne, jolla oma itsekkyys perustellaan yleisölle. Oikeasti JoeB halusi sanoa, että toisitte ennemmin sen satamiljoonaa takapihalleni.
exPertti
Kitisijä

JoeB kirjoitti:Mikä tekee näistä liikenneonnettomuuden uhreista niin paljon arvokkaampia?
Keskiverto suomalainen voisi kuvitella tuon tapahtuvan itselleen?

Ehkä joku psykologiaa pitemmälle lukenut voisi kertoa mistä kollektiivinen pahaolo tuollaisessa tilanteessa johtuu.
NegaDuck

http://www.iltalehti.fi/teevee/200804210134350_tv.shtml

Miksi kansa on äänestänyt näin päin? :(
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

NegaDuck kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/teevee/200804210134350_tv.shtml

A on parempiiiih!!!
McJanne
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja McJanne »

Hyvä saa aina palkkansa.
Kirjoitan tätä alasti
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Onko Alfista pitäminen rikollista? :think:

Kyllä noi painii vähän eri sarjassa. Kyllä itsekin itsekkäästi äänestäisin tällä hetkellä noin päin. Sen sijaan jos mulla olis lapsia, äänestäisin varmaankin Muppetteja.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Korkeasaareen, Korkeasaareen! Vähänkö söpistä!
NuoriDaavid

Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

Bliss kirjoitti:Kitinämiesten miitti?
Todennäköisyys on Bottalla tai uudella ylioppilastalolla majailevien opiskelijajärjestöjen tempauksen puolella. Omina opiskeluaikoina ennätysviuhahdusta piti hallussaan yksi jannu, joka kävi metrolla itäkeskuksessa ja takaisin munasiltaan.

Oma ennätys on Finlandia-talon "kahluuallas." :oops:
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Tix kirjoitti:jannu, joka kävi metrolla itäkeskuksessa ja takaisin munasiltaan.
:D

Mun veli kavereineen oli rautatieasemalla yhtä kaveriporukan jäsentä vastassa munasillaan. Voi vaan arvata, hävettikö kaveria...
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

suomalaiset vs. espanjalaiset! vs. ruotsalaiset vs. ranskalaiset vs. kiinalaiset saavat ainakin yhden kultamitalin.
Pyyhin Netikettiin..
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

http://www.iltalehti.fi/viihde/200804227554069_vi.shtml

Ei jumankauta. Huvittavinta on, että Nykänen kommentoi eukkoa harakaksi. Onkohan hää millon viimeks vilassu vaimoaan?
Vastaa Viestiin