Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Gaia kirjoitti:Meilläkin on Recaron Young Sport. Sain sen lahjaksi enkä edes harkinnut hankkivani mitään muuta.

Masan jutut alkavat pikkuhiljaa muistuttaa kaksplusmammojen vouhkaamista.
Masa on _minusta_ ihan oikeassa, mutta taas puristaa mailaa kädet valkeina.

Nykyään kaiken kaikkiaan lapsi matkustaa hyvin turvallisesti autossa, kun autot ovat itsessään turvallisempia ja jokaisella on edes jonkinlainen turvaistuin. Selkä menosuuntaan olisi takuulla parempi, mutta tuollainen hyvän sivuttaissuojan antava ja vöissä hyvin pitävä penkki on kyllä takuulla hyvä vaihtoehto sekin normikäytössä.
Came here for school, graduated to the high life
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

^Sekä masa että sinä olette ihan ookoo keskustelukavereita kunhan vaan muistaa olla samaa mieltä kanssanne.

Mulla ei ole itse turvaistuinaiheesta enempää sanottavaa.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Manaaja kirjoitti:*odottaa gattacan kommenttia*
Se nyt on istunut varmaan konepellillä ja pitänyt vähän kiinni tuulilasin pyyhkijöistä ettei kaarteissa tipahda kadulle.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Gaia kirjoitti:^Sekä masa että sinä olette ihan ookoo keskustelukavereita kunhan vaan muistaa olla samaa mieltä kanssanne.

Mulla ei ole itse turvaistuinaiheesta enempää sanottavaa.
Varmaan näinkin. Ehkä siksi olenkin viime aikoina lyönyt heti alusta keskustelun niin läskiksi, että luulisi jokaisen huomaavan.

Eipä kyllä itselläkään, varmasti Mellun silmäterä on hyvässä turvassa kunnon istuimessa istui nyt miten päin vain. Pahassa kolarissa voi tulla niitä eroja.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ostin puhelimeen sievät kuoret. Tuli ihan mieleen mun 5110 johon oli niitä kliksautettavia kuoria!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jos kaikkia mutseja voidaan tituleerata paskamutseiksi sen perusteella etteivät ehkä osta sitä kaikilla mittareilla mitattuna kaikista turvallisinta kaukaloa paskalingoilleen, niin mielestäni kaikkia faijoja voidaan myös tituleerata paskafaijoiksi elleivät käy sladittelemassa teollisuusalueilla tietääkseen miten autonsa ääritilanteissa käyttäytyvät.

On paljon turvallisempaa olla ajamatta sitä kolaria lainkaan kuin olla kolarissa testivoittajapehmusteissa, sano.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:On paljon turvallisempaa olla ajamatta sitä kolaria lainkaan kuin olla kolarissa testivoittajapehmusteissa, sano.
Ja kun aina se kolari ei ole omista ajotaidoista kiinni, pitäisin paskavanhempina kaikkia jotka eivät aja testien turvallisimmilla autoilla!
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäisin paskavanhempina kaikkia, jotka eivät pidä vauvaa pumpulissa tai teippaa seinään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pitäisin paskana kaikkea.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paitsi kusi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Lolita kirjoitti:Haluaisitteko vielä kenties heitellä kiviä Melnaisin kohti tai voisittehan te vaikka huutaa yhteen ääneen "huono äiti" kun sitä kuitenkin rivien välistä vihjaatte.
No eihän vihjata. Ihmettelin vaan Melin kommettia siittä että hän osti istuimen vaikka tiesi sen turvattomammaksi kuin sms-istuimen. Loppu keskustelu on vaan keskustelua asiasta. Vai eikö sitä olisi siis saanut jatkaa tai olisiko se pitänyt siirtää toiseen ketjkuun ettei Mellu tai Mellun mieliset pahastu?
Lolita kirjoitti: Eikös se ollut Melin ekasta postauksesta selvä, miksi he päätyivät kyseiseen turvaistuimeen?

Ekasta? Ei ollu. Tokasta kyllä. Loppukeskustelu on vaan sitä keskustelua.
Lolita kirjoitti: Jos kasvot menosuuntaan oleva istuin on kerran saatanasta, niin ovat sitten kuitenkin sallittuja ja jopa turvahyväksyttyjä. Se on oikeastaan ihme, että meitä kolmekymppisiä ja vanhempia on yhtään hengissä, kun koko turvaistuin oli tuntematon käsite meidän lapsuudessa. Minua kuljetettiin rattaiden istuimessa farkun takaosassa :D
No eihän noi turvavyötkään ole pakollisia velä montaa vuosikymmnetä ollut. Kysy vaikka Gattacalta miten turha keksintö nekin on ollut.

exPertti kirjoitti:
Gaia kirjoitti: Masan jutut alkavat pikkuhiljaa muistuttaa kaksplusmammojen vouhkaamista.
Masa on _minusta_ ihan oikeassa, mutta taas puristaa mailaa kädet valkeina.
Kertokaapa minulle kun vielä sitä tajua, että miten kitinässä pitää keskustella ja omia mielipiteitä tuoda julki, että välttyy teidän hörhöleimaisimilta? Ilmeisesti täällä pitää heilua jossain vitun päänsilitys-moodissa koko ajan, ettei jengi pahastu.
Viimeksi muokannut masa, 24.11.2010 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mulla taitaa olla vähän eri käsitys oman mielipiteeni julkituomisesta vs. toisen mielipiteen lyttäämisestä, aiempien tekstien mukaisesta syyttämiselsä ja oman kantansa väkisin verifioimisesta.
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Elppis kirjoitti:Mulla taitaa olla vähän eri käsitys oman mielipiteeni julkituomisesta vs. toisen mielipiteen lyttäämisestä, aiempien tekstien mukaisesta syyttämiselsä ja oman kantansa väkisin verifioimisesta.
No olipas syytös.
Elppis kirjoitti:aiempien tekstien mukaisesta syyttämiselsä.
Ööh, misssä olen moiseen syyllistynyt?
Elppis kirjoitti: oman kantansa väkisin verifioimisesta.
Väkisin verifioiminen? Eli linkittäminen kielletty siis. Tähän me ollaan syyllistytty kai jokainen. :lol:
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ehkä kaivan viulun kaapista ja ving ving ving kunnon surumusiikit tähän päälle.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:No eihän vihjata. Ihmettelin vaan Melin kommettia siittä että hän osti istuimen vaikka tiesi sen turvattomammaksi kuin sms-istuimen. Loppu keskustelu on vaan keskustelua asiasta. Vai eikö sitä olisi siis saanut jatkaa tai olisiko se pitänyt siirtää toiseen ketjkuun ettei Mellu tai Mellun mieliset pahastu?
Yleensä tuollaiseen ostokseen on syynä se auto. Istuimethan eivät maksa mitään, mutta nuo sms-istuimet eivät yksinkertaisesti mahdu kaikkiin autoihin.

Väitän, että auton vaihtaminen ja sms-istuimen ostaminen tuottaa lapsen kannalta huonomman odotusarvon kokonaishyvinvoinnin kannalta kuin pienen turvariskin hyväksyminen palkillisen nms-istuimen kuodossa. Lasten turvallisuutta yliarvostetaan usein tuotteiden kohdalla järkyttävän paljon suhteessa riskien kokoon. Selityskin on helppo: vauhkoille vanhemmille on helppo markkinoida tuotetta turvallisena ja maalata uhkakuvia riskeistä. Sellaisia riskejä, joihin ei löydy tuotetta, ei oikein mainosteta vanhemmille, joten turvaisuimet sun muut ylikorostuvat vanhempien ajattelussa.

Lapsia kuolee kaikkiin syihin syntymän jälkeen vuodessa hieman alle 500 ja liikenteessä lapsia kuolee tasoa 10, joista 40% henkilöautoissa, eli 4 kpl. Jalankulkijoina ja pyöräilijöinä lapsia menehtyy yhtä paljon kuin autoissa. Vanhempien kannattaa käyttää huolensa ja euronsa ihan muuhun kuin isofixista huolehtimiseen, vaikka se isofix kieltämättä antaa mukavan turvallisen tunteen vähentäessään reilusti alle yhden prosentin sen oman lapsen kuolemanriskistä. Jos loukkaantumiset kiinnostavat, niin pyörällä ja jalan loukkaannutaan puolet enemmän kuin autolla.
Viimeksi muokannut sivustahuutaja, 24.11.2010 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

OSTAN tänään Kuomat itselleni. Väriehdotuksia?
The great club outshines the individual, always and forever.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kiihkeä aihe joo. Pysyn selväjärkisyyden kuopassa johon sattumalta olen osunut enkä vaihda nyt istuinta tai autoa tai syyllisty suuremmin valinnastani. Turvallista kyytiä kaikille mukuloille!

Ostin divarista nipun Yöjuttuja. Vatsakas ja hikoileva divarinpitäjä etsi ne minulle Lollo-hyllyjen välistä. Palvelua, käyn toistekin!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Minustakin koko perheen matkustusmukavuus painaa myös vaakakupissa, ei vain törmäystestiturvallisuus. Uskon että Mellun valinta on kokonaisuus huomioiden oikein oiva. Melkein kaikki istuimet ovat uskoakseni nykyään riittävän turvallisia, kunhan ne on kiinnitetty oikein, mistä jo joku taisi mainitakin.

Hei, miettikääs vielä, että meillä istuinvalintaan vaikutti paitsi turvallisuus ja mukavuus, niin myös istuimen ulkonäkö. Aatelkaas jos meidän lapsi nyt kuolee äidin turhamaisuuden takia, olishan sitä voinut löytyä 100% rumempi ja 0.5% turvallisempi istuin jostain?
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Ostin jotain vähän isompaa, jota ei voi pistää pakettiin. Ja melko reilun osan vieläpä velaksi. :P
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vaola kirjoitti:Ostin jotain vähän isompaa, jota ei voi pistää pakettiin. Ja melko reilun osan vieläpä velaksi. :P
Voihan pistää, mä sä valehtelet!!

Mä tuon paperin :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Joo hyvä, tuo vaan. Yhden paperin jo sainkin, mutta senkin ne pankin niljakkeet veivät heti nenän edestä! :x
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti:Selityskin on helppo: vauhkoille vanhemmille on helppo markkinoida tuotetta turvallisena ja maalata uhkakuvia riskeistä.
No varmasti, jos tekee päätökset lastentarvikeliikkeen 18 vuotiaan kesäpissiksen kahvihuoneessa ulkoa opetteleman myyntimantran johdosta.

Katsoitko tuon videon nms ja sms istuinten eroista? Näit varmaan itsekin miten huomattava ero niiden toimivuudessa on. Toisekseen, ei aina tarvita kolaria niskojen vaurioitumiseen. Jo pelkkä paniiikkijarrutus satasen vauhdista on myrkkyä pienen lapsen niskoille.

Kolmanneksi, jos aina ajateltaisiin että mitä väliä, kun mualla kuolee nanonano-kertaa enemmän lapsia, ei taatusti mitän kehitystä tulisi tapahtumaan. Parempien turvalaitteiden markkinoille tulo ei ole ylihuolehtivaisten vanhempien ylireagointia. Se on ihan vaan kehitystä. Kuten ne Gattacan inhoamat turvavyötkin.


I rest my case tämän kanssa. Kitinän hörhöleimasin pelottaa liikaa. Alan vaisuksi enkä ikinä sano mihinkään mitään vastaan. Anteeksi jo etukäteen, jälkikäteen ja muuten vaan.

Anteeksi.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

On vielä pakko lisätä. Meille EI kaupattu yhdessäkään liikkeessä sms-istuimia vaan juuri näitä nms-istuimia. Koska edullisia, koska menevät pidempään, koska sitä ja tätä. Omamme jouduttiin tilaamaan ulkomailta liikkeeseen kun varastossa ei ollut.

Satasella äkkijarrutus on kamala, selkä oli kipeä muutaman päivän. Ryssäkilpinen auto kun päätti kesken suoran tehdä uukkarin!

Mä oon team masa.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Hiacen. Ehkä.

Päätös on jo tehty 90%:sti. Enää hallituksen hyväksyntää huutaa. :pliis:
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

masa kirjoitti:I rest my case tämän kanssa. Kitinän hörhöleimasin pelottaa liikaa.
Et tainnut ihan sisäistää sanomaani. En kritisoinut sms-istuimia, vaan totesin palkillisten nms-istuimien olevan ihan ok valinta mikäli käyttö sitä vaatii. Sms-istuin ei yksinkertaisesti mahdu moneenkaan autoon ja joskus istuinta pitää vaihdella autosta toiseen paljonkin.

Tietääkseni kukaan ei ole kiistänyt sitä, etteikö testivoittaja-isofix-sms-istuin keskipenkillä olisi paras hyvällä kelillä ruuhkahuipoun ulkopuolella ajokurssin käyneen taitavan, mutta rauhallisen kuskin ohjastamassa testivoittajarenkain varustellussa volvo s80:sessä, jossa lapset eivät itke eikä akka nalkuta, eikä kiire ole minnekään.
Vastaa Viestiin