Suhdekarikot

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Jos ajatellaan mitä exPertti haluaa nyt ja oletetaan exPertin halunneen samaa silloinkin niin vaihtoehtojen määrä on suunnilleen sama. Kaikki muut toimintavaihtoehdot elämäntilanteessani tarkoittaisivat melko varmasti perheen hylkäämistä.

Kansainvälisen firman torppareita sitä ollaan. Torppa voi lähteä alta milloin vain. Onneksi sentään talon isäntiä on tarjolla useampia.
Siis täh? Does not compute.

Mikä konkreettisesti on se, mitä halajat ja kuinka vaihtoehtojen määrä on sama? Jos haluat elää vapaaherran elämää perheen kanssa ja olla riippumaton muista, niin luulisin että vaihtoehtoja siihen on enemmän kuin aiemmin oli ja mahdollisuuksiakin normaalilta pohjalta ponnistaa siihen vapauteen.

Minä en oikeasti ymmärrä ja suoraan sanoen pistää vihaksi useat erilaiset vanhan ajan nostalgisoinnit, jotka kätevästi unohtavat kaiken sen kehityksen mikä on nostanut elintasoa ja mahdollisuuksia kaikenlaisille ihmisille elää edes lähes ihmisarvoista elämää. Helppo sitä on unelmoida nykyaikaisen ruokahuollon ja lääkehuollon turvaamassa tilanteessa elämästä silloin joskus, kun kaikki oli niin paljon helpompaa. Tosin silloin monia meistä ei välttämättä olisi olemassa, koska olisimme saattaneet kuolla jo elämän alkutaipaleilla erilaisiin tauteihin ja onnettomuuksiin.

Monikansallisten yhtiöiden torpparina on helvetin paljon mukavampi olla kuin joutua tekemään fyysisesti rankkaa työtä olemattomalla palkalla naftisti tuottavalla pellolla, pelätä roudan vievän senkin elannon ja kaiken päälle joutua kuuntelemaan vielä saarnoja lapsia ahdistelevilta papeilta, jotka yrittävät pitää itsensä leivässä ja lauman kurissa iskostamalla yliuonnollista jumalanpelkoa laumaan.

Sinulla - kuten suurimmalla osalla meistä - on asiat aivan sairaan hyvin. Mitättömyys ja tyytymättömyys on oma sisäinen ongelma. Oravanpyörästä ja merkityksettömästä työstä voi irtautua ja päästää irti aika helpostikin, jos samalla oikeasti hilaa elintasonsa ja materiaaliset odotuksensa sellaiselle tasolle, ettei talouden pyrittäminen mene ongelmalliseksi. Siinäkin tilanteessa käsien kautta jo ihan pelkän perustoimeentulon voimin pyörii enemmän rahaa kuukaudessa kuin oletettavasti monella entisaikojen maaorjalla oli vuodessa.

Ja monet niistä turvaverkoista, jotka takaisivat sinullekin turvaa ja elintasoa siinä tilanteessa että torppa lähtee vaihtoon ovat puolestaan sosiaalidemokraattisen työväenliikkeen ansiota.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

huima kirjoitti:Minä en oikeasti ymmärrä ja suoraan sanoen pistää vihaksi useat erilaiset vanhan ajan nostalgisoinnit, jotka kätevästi unohtavat kaiken sen kehityksen mikä on nostanut elintasoa ja mahdollisuuksia kaikenlaisille ihmisille elää edes lähes ihmisarvoista elämää.
*allekirjoittaa*
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

huima kirjoitti:Mikä konkreettisesti on se, mitä halajat ja kuinka vaihtoehtojen määrä on sama?
Haluan elää perhe-elämää ja tehdä sen ylläpitämisen mahdolliseksi omalla työlläni.

Ennen olisin oletettavasti jatkanut sukutilani pitämistä, nyt olen ikuisen tuntuisessa velkavankeudessa pankille.

Taisin mainitakin, että fyysinen työ on reilusti vähempää ja luolakin pysyy vähemmällä työllä lämpöisenä. Mutta ei tämä henkilökohtaisesta näkökulmastani ole niin erilaista.

En väitä, että elämä olisi täysin shittiä mutta en kyllä ihan samaan malliin loppuikäänikään jaksaisi. Oletan rohkeasti, että en ole ainut jolla joskus nykymeno tökkii.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Suvinen kirjoitti:Kyllä varmaan kaikki paitsi pertti tajusivat jo, että kyse ei ollut niistä munista vaan arvovallasta ja pelisäännöistä alkavassa suhteessa, eikö?
No he he. Kyse oli kaapin paikasta, luehan kommenttejani aiempaa (rakkautta ja muutoshalua...).

Kun jotakin hokee liian kauan se muuttuu todeksi.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:Oletan rohkeasti, että en ole ainut jolla joskus nykymeno tökkii.
Ei kait me tästä olla väännetty? Ymmärtääkseni kyse on ollut siitä, onko joskus ollut jotenkin paremmin.

Jos puhutaan sukutilastanne, niin tilan peri ymmärtääkseni perheen vanhin poika. Aiemmin perheissä oli aina vähintään 5 lasta, monesti enemmänkin. Mistä sinä tiedät, olisitko ollut se perheen vanhin poika. Olisit voinut päätyä maattomaksi torppariksi.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:Jos puhutaan sukutilastanne, niin tilan peri ymmärtääkseni perheen vanhin poika. Aiemmin perheissä oli aina vähintään 5 lasta, monesti enemmänkin. Mistä sinä tiedät, olisitko ollut se perheen vanhin poika. Olisit voinut päätyä maattomaksi torppariksi.
Vanhinhan minä. Miten muuten minä voisin pohtia tätä asiaa kuin vallitsevien tosiasioitten kautta.

Pohtiminen olisinko eri aikana syntynyt muuksi kuin esikoiseksi vaatii vähintään EW:n tähän.
Came here for school, graduated to the high life
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jos puhutaan sukutilastanne, niin tilan peri ymmärtääkseni perheen vanhin poika. Aiemmin perheissä oli aina vähintään 5 lasta, monesti enemmänkin. Mistä sinä tiedät, olisitko ollut se perheen vanhin poika. Olisit voinut päätyä maattomaksi torppariksi.
Vanhinhan minä. Miten muuten minä voisin pohtia tätä asiaa kuin vallitsevien tosiasioitten kautta.
No mites sun pikkuveli? Hän olisi sitten ollut maaton torppari.

Kyllä mäkin olisin ehkä voinut olla Ranskan Aurinkokuningas, mutta siellä oli myös maaorjia.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:No mites sun pikkuveli? Hän olisi sitten ollut maaton torppari.

Kyllä mäkin olisin ehkä voinut olla Ranskan Aurinkokuningas, mutta siellä oli myös maaorjia.
Nyt sä alat ajattelemaan sosiaalidemokraattisesti - et kepulilaisesti.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

NuoriD kirjoitti:No mites sun pikkuveli? Hän olisi sitten ollut maaton torppari.

Kyllä mäkin olisin ehkä voinut olla Ranskan Aurinkokuningas, mutta siellä oli myös maaorjia.
Tuskinpa. Toisin kuin nykyään kaveria ei jätetty.

Niin, voisin minäkin olla nykypäivänä vaikka hustlerin videopuolen kykyjenetsijä ja varmasti valittaisin vähemmän elämän menosta kitinässä. :)
Came here for school, graduated to the high life
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

huima kirjoitti:Siinäkin tilanteessa käsien kautta jo ihan pelkän perustoimeentulon voimin pyörii enemmän rahaa kuukaudessa kuin oletettavasti monella entisaikojen maaorjalla oli vuodessa.
Itse asiassa vaurautta on enemmän kuin vaikkapa faaraolla. Faaraot ovat kärsineet hyvin simppeleistä taudeista, jotka tänä päivänä parannetaan ilmaiseksi terveyskeskuksessa. Kiveen maalatut hieroglyfit eivät olleet kummoistakaan viihdettä telkkariin verrattuna. Rautaisen puukon saa tänäpäivänä puoli-ilmaiseksi. 3000 vuotta sitten rautainen puukko olisi ollut arvoesine.

Materialla mitattuna elintasomme on aivan huikealla tasolla teollista vallankumousta edeltäneeseen aikaan nähden.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Suvinen kirjoitti:Tunnustit toisen tietävän asiasta enemmän vasta menlkoisen väännön jälkeen, jonka jälkeen otit toisen puolustuskannan ja ilmoitit, että oletkin tietoinen valintasi epäeettisyydestä, mutta et vain välitä.
Joo, tuota virhettä ei olisi selvästikään pitänyt mennä tekemään, sillä varsinkin prosessin kirjoituksien jälkeen mä olen alkanut olemaan taipuvainen uskomaan olleeni jopa vastapuolta paremmin kartalla uskomuksieni kanssa.
Copypasteaminen kaivaa mun toosaa yhtä paljon kuin mikä tahansa muukin ilkeily, koulukiusaaminen, housujen kinttuun kiskominen ja lällättely. Ihan sama tuleeko se nainen koskaan tietämään, että levittelet juttuja ympäriinsä; se ei tee siitä sen oikeampaa.
Millään realistisella pohjalla et voi päätyä tuon kaltaiseen ajatuskuvioon. Jos kyseistä naista ei ko. tekstin johdosta voi tunnistaa ja teksti ei paljasta ko. naisesta henkilönä yhtään mitään, vaan ainoastaan minusta, eikä hän koskaan sitä tule täältä lukemaan, on aika surkuhupaisaa ja todellisuuspakoista väittää asian olevan puoleltani koulukiusaamiseen verrattavissa olevaa ilkeilyä.
Kokeile googlettaa sana empatia. Mua ainakin vituttaisi raskaasti jos omalle kohdalle osuisi moinen tapaus.
Mä luulen että sulla olis paljon parempaa tilausta googletella sitä empatiaa, kun tunnut ymmärtävän siitä ainoastaan jeesustelueettisen osan, mutta todellinen tunnepuoli tuntuu jäävän vähän vajaaksi. Kun nyt hakukoneesi kanssa vauhtiin pääset niin kokeile vaikka liberalismiakin samalla. Tai aloita mun puolesta vaikka ihmisoikeuksista, jos noi jatkokurssit menevät yli hilseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Herra Ihmissuhdekarikko tai joku pohjakivi on nyt puhunut!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ei tässä ehdi karikoita tulemaan kun illat menee näköjään huutavan pojan kanssa ja aamulla itkettää kun mies syö pään irti. Mä oon aamuisin herkkis ja mies on pahantuulinen. Hyvä yhdistelmä unenpöpperöisen pojan kanssa :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Whaaat!? Kattokaa! Niba suhteiluissa! Kysykää siltä äkkiä jotain ihmissuhteista ennenkuin se karkaa jedi-skillseineen!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Whaaat!? Kattokaa! Niba suhteiluissa! Kysykää siltä äkkiä jotain ihmissuhteista ennenkuin se karkaa jedi-skillseineen!
Pakkohan se on olla vähintään Jedi-master, kun aisakeskusteluihinkin on avannut eniten topikkeja.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Muutama päivä mennyt ilman perhevääntöä. Tosi outoo, kun joutuu iltasin keksiin jotain muuta teksaa.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Muutama päivä mennyt ilman perhevääntöä. Tosi outoo, kun joutuu iltasin keksiin jotain muuta teksaa.
Kohta vuosi mennyt melkein ilman mitään vääntöjä. Tää on kyllä vähän ihmeellistä ottaen huomioon millanen vittupää meikäkin on.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bedlam kirjoitti:Kohta vuosi mennyt melkein ilman mitään vääntöjä. Tää on kyllä vähän ihmeellistä ottaen huomioon millanen vittupää meikäkin on.
No sit sulla on alistuva muija. Oo kuule vaan tyytis ja ihan hiljaa tilanteesta. Alkaa oleen voiton puolella jo.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

bedlam kirjoitti: Kohta vuosi mennyt melkein ilman mitään vääntöjä. Tää on kyllä vähän ihmeellistä ottaen huomioon millanen vittupää meikäkin on.
Ehkä suunnilleen kerran vuodessa meilläkin tulee erimielisyys ja itku (ei siis minulle, 130% huom). Joskus syksyllä vissiin viimeksi.
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Pientä kisailua on aina silloin tällöin, mutta se kuuluu aisaan; kiukuttelu on naisen tapa kertoa että suhteessa tai jossain muussa on tai ei ole jotain vikaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Kohta vuosi mennyt melkein ilman mitään vääntöjä. Tää on kyllä vähän ihmeellistä ottaen huomioon millanen vittupää meikäkin on.
Ehkä suunnilleen kerran vuodessa meilläkin tulee erimielisyys ja itku (ei siis minulle, 130% huom). Joskus syksyllä vissiin viimeksi.
Haha! Meillä nykyisin tilanne tämä^, suhteen alussa puolestaan... Kumpikin kuvitteli olevansa täydellinen. Itkua ja eläimellistä huutoa kurkku käheänä vähintään parin session verran viikossa; monesti enemmänkin. :D
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:Kumpikin kuvitteli olevansa täydellinen.
Ihan pakko kysyä, että kuinka se teidän itsetuntemus on kehittynyt vuosien varrella? Oliko tuntemus tapissa kun olitte täydellisiä vai onko tuntemus lisääntynyt sitä mukaa kun olette ajautuneet pois täydellisyydestä, ts. kun olette tiedostaneet oman epätäydellisyytenne? Mikä on ennuste tulevaisuudelle, tuleeko oma itsetuntemus paranemaan ja kuinka se vaikuttaa täydellisyyteenne tai kuvitelmiinne siitä? Viekö parantunut itsetuntemus kohti täydellisyyttä vaiko pois päin siitä?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Aika vääntö kananmunista. Eipä ole tullut "määräiltyä" mitä toinen/joku ostaa ja toisaalta ei myöskään ole käynyt toisinpäin.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

^ Meillä ollaan jo siinä pisteessä, ettei vaimo ime munaa jos muna on epäluomukannibaali eli syönyt vierasta ei-vapaata munaa vieraassa lounaspaikassa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Vaimo on aina oikeassa ja olutpullo vasemmassa kädes'

Menkää amerikkaa, menkää pyydän menkää? Pitää vaan olla insinööri ja ansaita yli 45k€ Suomessa! Itse tulen toimeen vähän reilulla puolella siitä..

Ainiin, minä en huuda ankä tappele, jos joku haluaa tapella perheyhteisössään saa jatkaa tappelua ihan yksin, niitäkin on..
Vastaa Viestiin