Sivu 16/124

Lähetetty: 29.12.2008 12:22
Kirjoittaja exPertti
Monsieur Manala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Kysymys: Mitä mieltä olette uudesta Avensiksesta?
Eikös idästä ole tullut aina näitä halpakopiomukaelmia tyyliin Panasonic -> Panasoanic, Sony -> Soni, Samsung -> Samsong, Passat -> Avensis.
Jaha.

Lähetetty: 29.12.2008 14:03
Kirjoittaja Bhven
exPertti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200812188734078_at.shtml

Kysymys: Mitä mieltä olette uudesta Avensiksesta?
Aivan JÄRJETTÖMÄN hyvä auto!!! Ainoa asia mikä häiritsee nykyfarkuissa ja vähän muissakin autoissa on tuo laskeva katto peräosassa. Pitäisi olla juuri päinvastoin.

Lähetetty: 29.12.2008 14:10
Kirjoittaja exPertti
Bhven kirjoitti:Aivan JÄRJETTÖMÄN hyvä auto!!! Ainoa asia mikä häiritsee nykyfarkuissa ja vähän muissakin autoissa on tuo laskeva katto peräosassa. Pitäisi olla juuri päinvastoin.
Jotakin tällaistako kaipailisit? Tuossa ei katto laske ja on niin rouhean näköinen peli, että... :lol:

Kuva

Lähetetty: 29.12.2008 14:12
Kirjoittaja Bhven
^ No nimenomaan! Vielä parempi jos katon kulma olisi nouseva.

Lähetetty: 29.12.2008 14:14
Kirjoittaja exPertti
Bhven kirjoitti:^ No nimenomaan! Vielä parempi jos katon kulma olisi nouseva.
Muistaakseni sellaista designiä saa ns. pakettihenkilöautoluokasta.

Kuva

Jaa, ei tuossa taida ainakaan nousta.

Lähetetty: 29.12.2008 16:17
Kirjoittaja Monsieur Manala
exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Kysymys: Mitä mieltä olette uudesta Avensiksesta?
Eikös idästä ole tullut aina näitä halpakopiomukaelmia tyyliin Panasonic -> Panasoanic, Sony -> Soni, Samsung -> Samsong, Passat -> Avensis.
Jaha.
No jos et itse sattunut huomaamaan, niin tuo on melkoinen Passat-ripoff.

Lähetetty: 29.12.2008 16:21
Kirjoittaja masa
Bhven kirjoitti:Ainoa asia mikä häiritsee nykyfarkuissa ja vähän muissakin autoissa on tuo laskeva katto peräosassa. Pitäisi olla juuri päinvastoin.
Totta. Esim Audin A6 farkussa on naurettavan pieni takapaksi juurikin sen vuoksi, että matala katto tekee lastausluukusta sikamaisen pienen. Ei hyvä.

Lähetetty: 29.12.2008 19:14
Kirjoittaja Bhven
exPertti kirjoitti:
Bhven kirjoitti:^ No nimenomaan! Vielä parempi jos katon kulma olisi nouseva.
Muistaakseni sellaista designiä saa ns. pakettihenkilöautoluokasta.

http://www.comune.torino.it/progettomet ... ombo01.jpg

Jaa, ei tuossa taida ainakaan nousta.
Ford Taurus X
http://static.howstuffworks.com/gif/aut ... 990003.jpg

Lähetetty: 30.12.2008 8:16
Kirjoittaja exPertti
Monsieur Manala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Eikös idästä ole tullut aina näitä halpakopiomukaelmia tyyliin Panasonic -> Panasoanic, Sony -> Soni, Samsung -> Samsong, Passat -> Avensis.
Jaha.
No jos et itse sattunut huomaamaan, niin tuo on melkoinen Passat-ripoff.
Huomasin tuosta montakin asiaa, mutta olen koettanut parantaa tapani ja kysyn ensin mitä muut ovat tuosta mieltä.

Itselle tuli kromigrillistä mieleen photoshopattu Accord (reilusti venytetty grilli). Passathan nyt on toitsun lempilapsi kopioinnissa.

Lähetetty: 30.12.2008 8:19
Kirjoittaja exPertti
Huh, nyt ymmärsin mitä ne puheet tuotekehityksen laiminlyönnistä ovat. Niistä jotka ovat ajaneet jenkkivalmistajat konkurssin partaalle. Kyllä se piru taitaa 2008 mallinen olla eikä 1988.

Jos isoa takapaksia kaipaat osta uusi Mondeo/Mazda 6. Siinä kattolinja ei pahasti laske johonkin Alfaan verrattuna. Tai tila-auto tietty.

Lähetetty: 21.01.2009 14:42
Kirjoittaja exPertti
Entäs nämä "suomalaisten suosikkiluokan" uudet ja uudistetut syöksypatongit? Innostaako joku ja miksi? Miksei?

Uusi Megane:
http://www.nouvelle-megane.com/suomi/suomalaiset/

Face-lift C4:
http://www.citroen.fi/mallisto/henkiloautot/c4/

Peugeot 308:
http://www.peugeot.fi/main.cfm?p=29578&a=29590&m=58

Lähetetty: 21.01.2009 15:22
Kirjoittaja JoeB
exPertti kirjoitti:Entäs nämä "suomalaisten suosikkiluokan" uudet ja uudistetut syöksypatongit? Innostaako joku ja miksi? Miksei?

Uusi Megane:
http://www.nouvelle-megane.com/suomi/suomalaiset/
Jokohan olisivat lisänneet renaulttiin kaasupolkimen ympärille tilaa siten että mahtuu aikuisen miehen kenkä painamaan kaasua ilman että jarrupoljinkin painuu samalla. Kovin ahtaat on sen puolen tilat olleet tähän mennessä. Tuohon puutteeseen on koeajot päättyneet ennen kuin ovat edes alkaneet.

Ranskassa kokeilin sikäläistä C4:sta dieselinä eikä se oikeen vakuuttanut mukavuudellaan pidemmällä matkalla, kohtis mukavasti kyllä jaksoi kavuta alppien rinteitä vaihtamatta jos vaan antoi tarpeeksi kaasua eikä ollut kiirus minnekkään siinä kun oli laaja nopeusalue vaihteilla. Toisaalta se ei sitten kiihdy nopeasti.

Lähetetty: 21.01.2009 15:22
Kirjoittaja sanctus
Madeiralla kävijöille en suosittele Fiat Grande Punto 1,2 Fire -moottorilla varustettua tykkiä. Sinänsä auto on pieni ja ketterä mutkissa ja teillä, jotka vievät n. 30 metristä aina n. 1900 metriin ja joissa nousua mutkan jälkeen edelliselle suoralle verrattuna on n. 10-12 prosenttia, mutta siinäpä se sitten.

Lähetetty: 21.01.2009 15:32
Kirjoittaja exPertti
JoeB kirjoitti:Jokohan olisivat lisänneet renaulttiin kaasupolkimen ympärille tilaa siten että mahtuu aikuisen miehen kenkä painamaan kaasua ilman että jarrupoljinkin painuu samalla. Kovin ahtaat on sen puolen tilat olleet tähän mennessä. Tuohon puutteeseen on koeajot päättyneet ennen kuin ovat edes alkaneet.

Ranskassa kokeilin sikäläistä C4:sta dieselinä eikä se oikeen vakuuttanut mukavuudellaan pidemmällä matkalla, kohtis mukavasti kyllä jaksoi kavuta alppien rinteitä vaihtamatta jos vaan antoi tarpeeksi kaasua eikä ollut kiirus minnekkään siinä kun oli laaja nopeusalue vaihteilla. Toisaalta se ei sitten kiihdy nopeasti.
Hmm, millainenhan kenkä se pitää sitten olla? Kokeiltu on yhdistelmää koon 44 puolipitkä vaelluskenkä eikä ongelmia.

En ole faceliftattua C4:sta ajanut, mutta vanhempi oli ihan bueno auto. Ainoastaan ne 1.6L bensan luvatut 110 hevosta olivat ihan kadoksissa.

Lähetetty: 21.01.2009 15:38
Kirjoittaja JoeB
exPertti kirjoitti: Hmm, millainenhan kenkä se pitää sitten olla? Kokeiltu on yhdistelmää koon 44 puolipitkä vaelluskenkä eikä ongelmia.
Viimeksi olikohan se about vuosi takaperin oli ihan normi 45 koon lenkkari, hieman leveämpi malli ehkä mutta tilaa oli todella naftisti. 3 tai 4v sitten kun ekan kerran törmäsin ongelmaan ei kävelykenkä mahtunut ollenkaan. Ja nimenomaan megane oli kyseessä.

Lähetetty: 22.01.2009 2:07
Kirjoittaja Monsieur Manala
^ Mulla oli ihan samoja sovitusongelmia skodillacia edeltäneessä -98 Lagunassani tommosilla nahkaisilla talvivarsikengillä. Aina kun jalan nosti kaasulta, jäi kengän sisäsyrjän kumireuna jarrupolkimen reunan alle jumiin ja jalkaa joutui kiertämään hieman epäluonnollisesti että sen sai sieltä ylös. Onneksi ei tarvinnut koskaan paniikkijarruttaa. Sama ongelma tosin Mustanginkin kanssa, joskin onneksi sillä tulee kesäautona ajeltua lähinnä vain kapeampilestisillä lenkkareilla tmv. joilla samaa ongelmaa ei esiinny.

Lähetetty: 22.01.2009 2:09
Kirjoittaja Gat
Monsieur Manala kirjoitti:^ Mulla oli ihan samoja sovitusongelmia skodillacia edeltäneessä -98 Lagunassani tommosilla nahkaisilla talvivarsikengillä. Aina kun jalan nosti kaasulta, jäi kengän sisäsyrjän kumireuna jarrupolkimen reunan alle jumiin ja jalkaa joutui kiertämään hieman epäluonnollisesti että sen sai sieltä ylös. Onneksi ei tarvinnut koskaan paniikkijarruttaa.
Mulla on nelivitoset popot.
Ei ny niin haittaa.
Mutta Lantikassani kaasupoljin on jostain syystä paljon ylempänä kuin jarru, mikä alkuun haittasi.

Lähetetty: 22.01.2009 2:13
Kirjoittaja Monsieur Manala
Gat kirjoitti:Mutta Lantikassani kaasupoljin on jostain syystä paljon ylempänä kuin jarru, mikä alkuun haittasi.
Toihan on ihan murha, miten tollasella muka teet heel'n'toe-vaihtoja? :D

Lähetetty: 22.01.2009 2:30
Kirjoittaja Gat
Monsieur Manala kirjoitti:
Gat kirjoitti:Mutta Lantikassani kaasupoljin on jostain syystä paljon ylempänä kuin jarru, mikä alkuun haittasi.
Toihan on ihan murha, miten tollasella muka teet heel'n'toe-vaihtoja? :D
Siis niin mitä?
Ja ei kai automaatilla ollenkaan?

Lähetetty: 22.01.2009 2:34
Kirjoittaja Monsieur Manala
Gat kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:
Gat kirjoitti:Mutta Lantikassani kaasupoljin on jostain syystä paljon ylempänä kuin jarru, mikä alkuun haittasi.
Toihan on ihan murha, miten tollasella muka teet heel'n'toe-vaihtoja? :D
Siis niin mitä?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H3ULS7pnxyg[/youtube]
Automaateilla ei toki tarvitse vaivautua. Niissä nyt on sattuneesta syystä muutenkin enemmän tilaa pedaaleille kun tarvitsee sijoittaa yksi poljin vähemmän.

Lähetetty: 22.01.2009 2:42
Kirjoittaja Gat
Monsieur Manala kirjoitti: Automaateilla ei toki tarvitse vaivautua. Niissä nyt on sattuneesta syystä muutenkin enemmän tilaa pedaaleille kun tarvitsee sijoittaa yksi poljin vähemmän.
Ehän jaksa keskittyä, miten tuo juutuubi liittyy vaihtamiseen. Selosta toki.
Käsikeppisissä olen kyll joskus käyttänyt vasemmalla jalalla jarruttamista kun oikea on kaasulla. Ja sitten sekä jarrun että kaasun painamista yhtaikaa oikean jalkaterän sivuilla. En nytten yhtään muista miksi, jotenkin vaan niillä tarpeen hetkillä tuntui siltä.

Lähetetty: 22.01.2009 4:07
Kirjoittaja Monsieur Manala
Gat kirjoitti:Ehän jaksa keskittyä, miten tuo juutuubi liittyy vaihtamiseen. Selosta toki.
Niin siis heel & toe vaihtamisessa on ideana se että samaan aikaan kun painetaan jalan kärjellä jarrua, käytetään jalan ulkosyrjää antamaan välikaasua alaspäin vaihtamisessa, sovittaen moottorin kierrokset renkaiden pyörintänopeuteen, jolloin auto ei nykäise kun päästää kytkimen ylös, eikä mutkassa auto tule epävakaaksi tai pahimmassa tapauksessa aiheuta vetävien pyörien lukkiutumista ja pidon karkaamista.

Ja mitä Meganen kiinnostavuuteen tulee...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eZWqU9X6PR4[/youtube]

Lähetetty: 22.01.2009 8:34
Kirjoittaja exPertti
Monsieur Manala kirjoitti:Ja mitä Meganen kiinnostavuuteen tulee...
53 puntaa? Taidan mennä heti sanomaan pomolleni, että eroan ja rupean vaihtamaan lamppuja autoon. :D

Vasenta lamppua en ole koskaan ko. autoon vaihtanut, oikea meni neljässä minuutissa. Vinkki liivihepulle pätkässä. Nosta muovista konetilapeittoa hieman, että näet paikan. Jätä renkaat rauhaan.

Lähetetty: 22.01.2009 13:32
Kirjoittaja Monsieur Manala
exPertti kirjoitti:Vasenta lamppua en ole koskaan ko. autoon vaihtanut, oikea meni neljässä minuutissa. Vinkki liivihepulle pätkässä. Nosta muovista konetilapeittoa hieman, että näet paikan. Jätä renkaat rauhaan.
Jos tästä kattoo viidestä ja puolesta minuutista eteenpäin, niin en nyt kyllä oikein ymmärrä mitä peittoja sä tästä voit nostella?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4[/youtube]

Lähetetty: 22.01.2009 23:45
Kirjoittaja Pulkannaru
Tällä viikolla aika roimia alennuksia autokauppiailla. Tarjous uudesta japsiautosta, hintaluokka n 40k€ ja alennus 11%. Ja vaihtohyvityskin on kohdallaan. Eriasia onko tuo auto sitten Se Auto tuolle henkilölle. Eli - en itse ole hankkimassa tuota riisikuppia.