Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Leila kirjoitti:Onko mitään ainetta, jolla värjäytymät saisi kotikonstein pois vaipoista? On aika epäsiistin näköiset, mutta muuten vaipat olisi vielä niin hyvät, että joku voisi niitä käyttääkin kun me ei kohta enää tarvita.
Aurinko auttaa ainakin saamaan vaipat takaisin valkoisiksi! Itse en uskaltaisi mitään tahran poistajia kokeilla... tai ainakin varmistaisin tarkkaan, että sopiva aine vaippapyykille (alle 5% saippuaa eikä zeoliitteja ja ties mitä...).
Mitäs nuo sun kyseiset vaipat on ja minkähän kokoisia...?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Leila
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Leila »

[quote="mustaenkeli]Aurinko auttaa ainakin saamaan vaipat takaisin valkoisiksi! Itse en uskaltaisi mitään tahran poistajia kokeilla... tai ainakin varmistaisin tarkkaan, että sopiva aine vaippapyykille (alle 5% saippuaa eikä zeoliitteja ja ties mitä...).
Mitäs nuo sun kyseiset vaipat on ja minkähän kokoisia...?[/quote]

Mun pitääkin laittaa ne pyykkinarulle ulos kuivumaan. Jos tämä ei riitä, niin sitten tahranpoistajaa.
Vaipat on merkiltään Kushies ja kooltaan muistaakseni 4-8 kiloiselle. Meidän tytöllä ne on mennyt pitkään, sillä hän on pienikokoinen ja laiha. On nyt jo vuoden ikäinen ja painaa just ja just 8 kiloa.
Mida
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Mida »

Leila kirjoitti:Kestovaippa-asiaa olis. Meidän tytöllä olleet vaaleat aio-vaipat ovat värjäytyneet. Ei kakista tai pisusta, vaan tummat flanelliset lisäimut ovat laskeneet väriä. Onko mitään ainetta, jolla värjäytymät saisi kotikonstein pois vaipoista? On aika epäsiistin näköiset, mutta muuten vaipat olisi vielä niin hyvät, että joku voisi niitä käyttääkin kun me ei kohta enää tarvita.
Pul on käsittääkseni melko herkkä auringolle ja saattaa hapertua, joten jos päälipuoli on värjäytynyt, niin sitten myyt värjäytyneenä. Ei se mitään valkaisuaineitakaan tuppaa kestämään. Mut jos sisäpuoli on värjäytynyt ni ehkä uskaltaisin ripustaa sisäpuoli aurinkoon päin joksikin aikaa.

(Ihan hirveitä vaippoja muuten noi Kushiesit, pakko sanoa, sori. Kerran kävi pari kääntymässä ja sovitettiinko kerran päälle ja sit läks. Käyn tääl tuol keskustan yhes tavaratalos joka kerta pudistelemas päätäni ku siel on valikoimas vaa rumia ja tönkköjä ml. noita. Mut mää teenki itte meiän vaipat ku en saa ostamalla mistään tarpeeks hyviä ja oon lopettanu jo ettimisenki. Vielä ku ehtis ja jaksais ommel tarpeeks. Aikaki loppuu pian. Vajaan 3vkon päästä täl olis jo periaatteessa lupa poikasen syntyä ku sit sais synnyttää kotona.)
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Mida kirjoitti:(Ihan hirveitä vaippoja muuten noi Kushiesit, pakko sanoa, sori. Kerran kävi pari kääntymässä ja sovitettiinko kerran päälle ja sit läks.
Meiän ihan ekat AIO:t oli just noita. Mies tykkäs, mut tää oli kans sitä mieltä, että tönkkö mikä tönkkö ja kiertoon läks... mut kyllä ne sen aikansa, mitä päälle mahtu niin ihan hyvin palveli. Toiste en kyl ostais...
Mut isompia toi jätkä kyl koht tartteis... S-koon Fuzzit menee viel nippa nappa, mut ei enää kesällä, varmaankaan. Tää aattelis jatkossa satsaa ainoostaan noihin koko vaippaiän vaippoihin, jos jostain soppiva malli löytyis... Cuddlet ois aikas jees, vaiks ton miehen mielestä monimutkasii... ou nou. Ko ei oikein toi M-koko pidemmän päälle nappaa ku pelkään jäävän "liian pian" pieneks... :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä raportoin taas tänne, kyllä joku tän kuitenkin lukee ;)

Eli tänään viikkoja 31 (+1 päivä) neuvolahoitajan luona käymässä..

Asukas raivotarjonnassa, eli pää alaspäin
Kohdun mitta 29cm. Hoitaja oli sitä mieltä että viikolla 26 otettu (lääkäri) mittä 30cm on ihan liian iso, ja oli todella näreissään ettei lääkäri vienyt asiaa eteenpäin eikä tutkituttanut sen enempää. Lopulta tuli siihen tulokseen että lekuri on vaan PASKA mittaamaan. Ok...

Verenpaineet 124/70
Liikkeet tuntu hyvin, turvotusta ei ole ollut/ei ollut
Vauvan syke 150 ja kuulemma "erinomainen"
Pissa puhdas, eli ei tulehduksia eikä sokeriarvoja koholla
Hemoglobiini oli 130, joten turha edes rautoja ajatella.. (thank god)
Painoa +300g/vko

Eli hyvillä mielin mennään eteenpäin :) Kaikki on hyvin, mä voin hyvin (vatsa vaan kiristää) ja energiaa on, ainakin osan päivästä, vielä paljon.

Midalle tsemppiä vikoihin viikkoihin ja lykkyä tykö kotisynnytykseen!

Täytin just synnärille tarkoitetun kaavakkeen "mieltymyksistä" kipulääkkeiden annon suhteen. Spinaali vain äärimmäisessä hädässä, samoin puudutukset sisältä, ainakin tällä hetkellä (vielä) olen sitä mieltä että yritän kauratyynyillä ja sisulla pärjätä mahd. pitkälle, ilokaasun kohdalle laitoin plussan. Katsotaan nyt.
The great club outshines the individual, always and forever.
Mida
Kitinän uhri

Mustis: Meil on esikoinen käyttänyt nyt jo puoltoista vuotta m-koon fuzzeja ja tästä ajasta reilun vuoden ne on ollu samoilla säädöillä, eli ylimmät napit pienimmillä ja alemmat toisiks. Taisin ihan turhaan hamstrata l-koon fuzzeja sillon reilu vuos sitten. En tiiä millon ton persus kasvais niihin sopivaks vai oppiiko ennemmin kuivaks. Ikää sillä viikon vajaa 1v 10kk ja mahtaakohan vielä painaa 12 kiloakaan.

Tarkotus olis ommella lisää "fuzzeja" käyttöön ku luultavimmin loppukesästä pojat on samankokosis vaipois.

En tiiä onko cuddleissa vaihtunu se bambu, joka on imuna. Toivottavasti on, ku meen toissajoulun alla ostetut cuddlet on imuiltaan kutistunu ihan tönköiks eikä rumpukuivauskaan enää pehmitä. Muutoin ovat kyllä ihan hyviä vaippoja, jos vaan imut pysyy pehmeinä. Tosin se velour saattaa narukuivatuksessa tulla epämukavan karheaksi. Vauvalle on yks uus koossa nb, mut se on vasta 2-3krt pesty ni paha sanoa. Vielä ainakin ihan hiirmu pehmee.

BumGenius-taskujen eka malli oli meillä jossain vaiheessa käytössä myös ja se on ihan varteenotettava koko vaippaiän taskumalli. Luultavasti tuo uusin versio on jo sellainen, jossa aiempien heikot puolet on korjattu. Tosin vaatii aika pehmoiset imut sisälleen, että istuvat hyvin. Bambutaittoja esim. sen oman imun seuraan isommalle lapselle.

Elppis, kiitti tsempityksestä.
Elppis
Kitisijä

Voisko joku lainata vatsaansa? Tää ei enää mahdu tänne :shock: Järkyttävän vahva olento.

Hyvästi kylkiluut ja vatsanahka.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:Voisko joku lainata vatsaansa?
Mulla olis reilusti ylimääräistä vatsanahkaa. Paljonko laitetaan? :mrgreen:
Elppis
Kitisijä

Bliss kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Voisko joku lainata vatsaansa?
Mulla olis reilusti ylimääräistä vatsanahkaa. Paljonko laitetaan? :mrgreen:
Pistä 1,5 metriä.. maksan vaikka tuplasti takaisin sitten syssymmällä :P
Elppis
Kitisijä

Mun masussa asuu näköjään erittäin persoonallinen tyyppi. Jos sillä on vähänkin pidemmän aikaa hikka, se saa raivarit! Nytkin tulee potkija hirveetä tahtia oikeaan kylkeen, ihan vimmalla :lol:

On tää vaan hassua. Parempi alkaa mennä tiukille toi asuminen, mä veikkaan että maksa ja munuaiset on jo luovuttanut (muussia), keuhkot haluaisin säilyttää.
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

Liikkistä. :]
Elppis
Kitisijä

Geep kirjoitti:Liikkistä. :]
On saanut tässä parin viikon sisällä lisänimen HYYPIÖ, liverpoolissa pelaavan esikuvansa mukaan.
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

Elppis kirjoitti:
Geep kirjoitti:Liikkistä. :]
On saanut tässä parin viikon sisällä lisänimen HYYPIÖ, liverpoolissa pelaavan esikuvansa mukaan.
Meidän poika kuljettelee jo palloa sujuvasti. Tai no melko sujuvasti, kierimällä eteen päin ja sen sellast. Molarihan siitä sit varmaan!

Oon kyllä aina ihmetelly aikuisia, jotka toivovat lapsistaan urheilijoita. Hitto ei kiitos. Jotain helpompaa ja terveellisempää meidän pojalle, saa sitä pimppiä muutenkin.
Elppis
Kitisijä

Geep kirjoitti:
Oon kyllä aina ihmetelly aikuisia, jotka toivovat lapsistaan urheilijoita. Hitto ei kiitos. Jotain helpompaa ja terveellisempää meidän pojalle, saa sitä pimppiä muutenkin.
Niin kauan kun siitä ei tule sisustussuunnitelijaa tai kampaajaa, niin mä olen tyytyväinen :)
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elppis kirjoitti:Niin kauan kun siitä ei tule sisustussuunnitelijaa tai kampaajaa, niin mä olen tyytyväinen :)
Mutta ammattikityilijä on ok?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Niin kauan kun siitä ei tule sisustussuunnitelijaa tai kampaajaa, niin mä olen tyytyväinen :)
Mutta ammattikityilijä on ok?
Jos kitinä on vielä pystyssä kun tää rupee kirjottelemaan nettiin (eli ensi vuonna), niin mä syön hattuni.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elppis kirjoitti:Jos kitinä on vielä pystyssä kun tää rupee kirjottelemaan nettiin (eli ensi vuonna), niin mä syön hattuni.
Kity kuolee vasta kun astun avioon jonkun kitymisun kanssa. Muuten vaikka palkkaan Aasin pitämään homman kasassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä

Tuttu, tammikuussa vauvan saanut, varoitteli mesessä äsken että kannattais pakata jo sairaalakassi valmiiksi, vauvan kotiintulovaatteet, pistää KAIKKI valmiiksi jne.

Lakanat/petihän pölyttyy! Ja pitäiskö tässä oikeasti olla jo valmiina lähtemään muka sairaalaan :shock: Kääk - huomenna rv33+0 (eli 34. viikko), laskettuun siis vielä 7 viikkoa. Ei tää nyt vielä sais tulla!
Bliss

Elppis kirjoitti:Ei tää nyt vielä sais tulla!
Ei sais, mutta voi.
Kolmen viikon päästä (rv. 36) sitä ei ees yritetä estellä jos päättää putkahtaa maailmaan. Niin että pakkaa vaan kiltisti :)
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Mä kyllä sen sairaalakassin pakkasin vasta joskus hyvän aikaa lasketun ajan jälkeen, kun alkoi tuntua sille, että oikeasti saattais lähtö tulla... ja joulukuussa kun käväsin sairaalassa neuvolatädin lähetteellä, kun synnytykseni oli muka jo käynnistynyt nappasin käsilaukkuuni äkkiä hammasharjan, tahnan ja puhtaat pikkarit. Niillä ajattelin pärjätä...

Ei sinne sairaalaan nyt koko omaisuutta tarvii, ellei sinne aio jäädä asumaan ja jos aikoo, ni se mieshän voi sen loppuomaisuuden tuua sitten perässä... :wink:
-muumimamma
nowaysis
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Näin viime yönä unta, että olin raskaana. Vauvelin sormet tuntu mahan läpi ihan selvästi. Hävetti tunnustaa äidilleni, että näin tässä sitten kävi..
Mietin, että pakko kai sille tulevalle isukillekin on jossain vaiheessa kertoa, kun ei vielä ollut tajunnut, vaikka maha näytti jo olevan about kuudennella kuulla :P

Päällimmäinen tunne oli kenkutus. Varmaan oikeastikin, jos noin kävis just about nyt :) Unessa oli vielä sunnuntai, ja koska en ollut kuitenkaan varma raskaudesta(mahasta huolimatta) harmittelin sitäkin, että täytyy lähteä Töölöön saakka 24h avoinna olevasta apteekista ostamaan se raskaustesti, koska en kestänyt sitä epävarmuutta.

Virkistävää :D
Prepare for the worstest.
Mida
Kitinän uhri

Raskausviikkoja nyt 36 ja risat, eikä ole sairaalakassia pakattu kaiken varalle. Eikä esikoiselle hoitokassia, kun lähtenee mahdollisesti sitten serkkua moikkaamaan. Plää. Ei vielä ole ees se 37 täynnä, että sais kotona synnyttää ja muutenkaan tällä ei oo lupaa tulla ulos ennenku on toukokuu pyörähtänyt päälle (mulle on luvattu toukovauva ja semmosen mää kans haluun). Synnytysallaski tilaamatta vielä. Sen jos nyt illalla kattois tulemaan.

Esikoisen kummeilla on meiän nb-kokoiset vaipat yhä lainassa (heiän likka synty tammikuussa), toivottavasti saavat ne pian postiin, että kerkeevät meille ennen ku tää syntyy. Pesisin ne mieluusti kertaalles ainakin. Sen sijaan makkarin nurkassa on vauvalle jo kahta kokoa vaatteet olleet hyllyssä monta viikkoa. Sänkyä en oo sille pedannut, enkä petaa ennen ku se syntyy ja sittenki vasta jos näyttää että tarvii. Omaan sänkyyn pitänee laittaa kosteussuojaa seuraavan lakananvaihdon yhteydessä. Perhepedissä kun nukutaan ekat kuukaudet ainakin. Minä en viitti yöllä nousta imettämään. Ompelimosta on sauhunnu harsoja ja imuja ja kantoliinoja ym. Pitäny ottaa kaikki irti ku vielä pystyy ompelemaan vaikka tunteja putkeen, mutta kun tää muljaaja täältä tulee ulos, ni eipä pitkään aikaan onnistukaan sellanen.

Kätilö eilen meinasi, että ku tosi rytäkkä alkaa, ni saattaa käydä nopeestikin. Edellinen synnytys kohtuullisen nopsa ja toiset yleensä tuppaa tulemaan nopeemmin. Vauvan pitäs olla hyvin pitkälti optimaallisessa asennossa mahassa. Saas nähdä. Alkaa pikkuhiljaa olla sellanen olo, että ei haittaa vaikka tulis se vauva tähän laittamaan kädet täyteen töitä esikoisen seuraks eikä hirvitä synnytys, ku vaa sais tän mahan pois ja pääsis elpymään normaalitilaan. Liitoskipuja on ollu raskauden puolivälistä asti ja pikkuhiljaa alkaa risoa, ku kyljen kääntäminen öisin on kivuliasta puhumattakaan kaikesta muusta liikkumisesta. Se ny päälimmäisenä vaivana mielessä.

Silti pitäs vielä malttaa malttamattomuuden kanssa, kun tässä voi pahimmillaan mennä vielä 6vkoa ennen ku se tulee ulos tuolta.

Enhän mää oo muistanu edes välilihaa öljytä! Ny kyl tänään muistan.
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Viikko aikaa pohtia, otetaanko Rota-rokote vai ei...
vähä niiQ fifty - sixty. :?
-muumimamma
Bliss

mustaenkeli kirjoitti:Viikko aikaa pohtia, otetaanko Rota-rokote vai ei...
Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa.... jne
mustaenkeli
Kitisijä
Viesti:

Bliss kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Viikko aikaa pohtia, otetaanko Rota-rokote vai ei...
Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa.... jne
Ainut mikä tuossa askarruttaa on ne mahdolliset hirveät vatsakivut, joita rokotteesta saattaisi saada... vaikka toisaalta, pienempi paha se olisi kun se mahdollinen sairaalakeikka jos viruksen saisi...
-muumimamma
Vastaa Viestiin