Viimeksi ostetut/pelatut pelit
Itselläni on Far Cry vielä vähän kesken vikasta levelistä, mutta katsoin krapuloissani speed demon siitä tänään.
http://speeddemosarchive.com/FarCry.html
http://speeddemosarchive.com/FarCry.html
Dungeon Keeper 2. Ostin käytettynä. Luulisi olevan paranneltu ykkösestä, ja muutamat pelimekaaniset puutteet onkin korjattu, mutta vastapainoksi äänet ovat kökköjä ja animaatiot omituisen kankeita. Jotenkin ykkösessä oli nämä paljon paremmin kohdallaan kuin tässä kakkosessa. Polygonigrafiikka oli silloin vielä uusinta uutta, ja hahmot ovat todella karsittuja. Alkuperäisen pelin sprite-graffa toimi kuitenkin paremmin, koska ironista kyllä, hahmot olivat yksityiskohtaisemman näköisiä. Kakkosen hahmot ovat niin vähäpolygonisia että näyttävät lähinnä animoiduilta origameilta.
Ihan mukiinmenevää naxutteluviihdettä joka tapauksessa.
Ihan mukiinmenevää naxutteluviihdettä joka tapauksessa.
http://fantasticcontraption.com
Tää on halpaa hupia. Kenttä "Tehtävä marssiin" osoittautui liian vaikeaksi.
Tää on halpaa hupia. Kenttä "Tehtävä marssiin" osoittautui liian vaikeaksi.
- Riemumieli
- Kitisijä
- Viestit: 5971
- Liittynyt: 20.08.2005 23:12
- Paikkakunta: Vantaa
Äh, pakko oli tilata Dead Space, kun peliä pelanneet tuntuvat hehkuttavan tulevaksi klassikoksi ja scifikauhun messiaaksi. Alien/Event Horizon/The Thing -tyyppistä menoa pitäisi olla luvassa. Kuulemma vie yöunet aika tehokkaasti.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=67cTIWDuKXM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=67cTIWDuKXM[/youtube]
Dead Spacea eilen pelailin puoli tuntia ja vaikutti hemmetin hyvältä. Äänimaisema varsinkin nosti karvat pystyyn.
Mirror's Edgen demoa testailin iltasella myös ja pakko-ostos taisi tulla tästäkin. First person tasoloikaksiko tätä pitäisi kutsua. Aivan upea toteutus ja ohjauskin toimii, vaikkei välttämättä uskoisi.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8pT0QupI ... re=related[/youtube]
Mirror's Edgen demoa testailin iltasella myös ja pakko-ostos taisi tulla tästäkin. First person tasoloikaksiko tätä pitäisi kutsua. Aivan upea toteutus ja ohjauskin toimii, vaikkei välttämättä uskoisi.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8pT0QupI ... re=related[/youtube]
^ Mäkin tyyppasin tota just äsken. Hieno. Sikatrendikäs (parkour pelastaa maailman Isolta Veljeltä, taas kerran) ja sankarittaren silmätatska on vähän pöhkö, mutta menköön, on peli silti tyylikkäästi toteutettu. Pelin olemus huokuu raikkautta kuin Mynthoneita täynnä olevan suun henkäisy.
Far Cry Kakkosen (PC) ostin just työkaverilta kahdella kybällä. Oli ostanut sen Steamista sen jälkeen kun oli tilannut sen, eli sain sen ihan avaamattomana ja kaikki.
Far Cry Kakkosen (PC) ostin just työkaverilta kahdella kybällä. Oli ostanut sen Steamista sen jälkeen kun oli tilannut sen, eli sain sen ihan avaamattomana ja kaikki.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Sehän "kiva" Steam-peleissä onkin ettei niitä saa käytännössä myytyä tai annettua kavereilleen edes lainaksi kun sellaisen on mennyt ostamaan.Duck kirjoitti:Far Cry Kakkosen (PC) ostin just työkaverilta kahdella kybällä. Oli ostanut sen Steamista sen jälkeen kun oli tilannut sen, eli sain sen ihan avaamattomana ja kaikki.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ensikokemus oli vähän ikävä: konfiguroin Far Cry 2:n näppiskontrollit itselleni paremmin sopiviksi numeronäppäimille (numpad). No, ekaa konekivääriä käyteltäessä sitten paljastui ettei siitä pääse pois painamalla sitä itse konfiguroitua "Use/Interact" -nappia, vaan oletusnappia E:tä.
Miten tämmöinen kämmi oikein pääsi läpi laaduntarkkailusta?
Miten tämmöinen kämmi oikein pääsi läpi laaduntarkkailusta?
No ei tää peli ainakaan meikäläistä pudota tuolilta muutenkaan. Näppäinongelmia tuntuu tosiaan olevan, ja jouduin väkisin opettelemaan tuon E:n käytön itsekin (yleensä pidän kaikissa peleissä use-näppäintä F:nä, vaikka pelaankin WASD-näppäimillä). Lisäksi assault truckista ei tunnu pääse ainakaan omilla näppäimillä mitenkään gunnerin paikalta takaisin ajajan paikalle, vaikka toisin päin onnistuu. Joutuu aina hyppäämään koko autosta pois (usein vielä ajajan tuolin kautta) ja sitten hypätä takaisin autoon, joka on hidasta ja turhauttavaa.Duck kirjoitti:Ensikokemus oli vähän ikävä: konfiguroin Far Cry 2:n näppiskontrollit itselleni paremmin sopiviksi numeronäppäimille (numpad). No, ekaa konekivääriä käyteltäessä sitten paljastui ettei siitä pääse pois painamalla sitä itse konfiguroitua "Use/Interact" -nappia, vaan oletusnappia E:tä.
Miten tämmöinen kämmi oikein pääsi läpi laaduntarkkailusta?
Ja sitten noi tehtävät. Olen nyt pelannut joku 20% noista päämissioista ja reippaasti oheistehtäviä siinä sivussa. Pelitunteja varmaan tullut saman verran kuin prosenttejakin. Ja voi vittu että tää peli alkaa puuduttamaan. Kaikki tehtävät on IHAN SAATANAN SAMANLAISIA. Joko haetaan joku kirjekuori/salkku/vitun kaasupullo jostain ja viedään se jonnekin. Tapetaan samalla identtisesti käyttäytyviä ja aseistettuja kaakaokikkeleitä tusina. Tai sitten pamautetaan joku kolmen auton saattue taivaalle. Tai sitten tapetaan joku ukko käskystä (ja tapetaan samalla identtisesti käyttäytyviä ja aseistettuja kaakaokikkeleitä tusina). Tässä pelissä ei ole MITÄÄN vaihtelua. Samaa paskaa tehtävästä toiseen. Samat sissit kyttäämässä risteyksestä toiseen. BLAAAAAH!
Alkuperäinen Far Cry on yksi ehdottomia lempipelejäni. Tehtävät olivat monipuolisia ja pelin tarina tuntui kehittyvän mukavasti pelatessa. Tämä kakkososa taas tuntuu täysin päättömältä ristiin rastiin ajamiselta vailla juuri minkäänlaista todellista päämäärää. Niin joo, se joku asediileri pitäisi kai tappaa tän pelin pääjuonena mut...eh. Vau. Melkoinen juoni ottaen huomioon että pelissä saa jatkuvasti tehtävänä tappaa jonkun puupään poliisipäällikön tai muun hörhön jostain.
Ota malarialääke. Käännä räikkäavaimella auton moottori ehjäksi. Aja jonnekin. Tapa joku. Tuo joku juttu. Seivaa ja toista edellinen 40 kertaa. Huoh.
Ja voiko joku oikeasti sanoa että tässä kakkosessa olisi edes eye-candymmät grafiikat kuin ykkösessä? Ei tasan ole. En tiedä onko grafiikkamoottorille tehty juuri mitään uudistuksia (käyttänee samaa kuin Crysis?) mutta sekä Crysis että alkuperäinen Far Cry olivat paljon upeamman näköisiä pelejä graafisesti johtuen pitkälti värien käytöstä.
Tää homopaskapeli taasen on pelkkää keltasta, ruskeeta ja vihreenharmaata. Eikä edes ajovalot valaise heinänkorsia pimeässä!
^ Peli pyrkii tuottamaan juonen ja kohtaamiset proseduraalisesti, joka johtaa samankaltaisuuteen. Kaikki kohtaamiset ovat proseduraalisessa mielessä hieman erilaisia, uniikkeja - mutta samanlaisuus nostaa päätään silloin kun kaikki kohtaamiset haluaa ratkaista sillä samalla tavalla. Pelaajan täytyy oma-aloitteisesti keksiä erilaisia tapoja ratkaista tilanne (puukkohiippailu, sniputus, ramboilu) saadakseen aikaan vaihtelua.
Tosin en ole vielä itse pelannut peliä niin pitkään että osaisin sana paljonko vaihtelua tuostakaan loppujen lopuksi syntyy. Osasyynä vähäisiin pelitunteihin oli todellakin se että se alkoi tuntua enemmän itseään toistavalta puurtamiselta kuin viihteeltä.
Tosin en ole vielä itse pelannut peliä niin pitkään että osaisin sana paljonko vaihtelua tuostakaan loppujen lopuksi syntyy. Osasyynä vähäisiin pelitunteihin oli todellakin se että se alkoi tuntua enemmän itseään toistavalta puurtamiselta kuin viihteeltä.
- Frederik Krueger
- Kitisijä
- Viestit: 3760
- Liittynyt: 09.04.2008 10:49
- Paikkakunta: Häslinki
Niin munkin, mutta ilmeisen eri syistä. En edes muista oliko FarCry:ssa mitään erityistä tarinaa tai juonta vaikka päähenkilö puhuikin välillä jotain ja mutanttejakin tuli vastaan, eikä tehtävistä ole muuta kuvaa kuin "yritä päästä A:sta B:hen elossa". Ehkä muisti on vain haperoitunut, mutta esim. Half-life 2:seen verrattuna FarCry ei mielestäni ollut ainakaan mitenkään tarina- tai tehtävävetoinen peli.Monsieur Manala kirjoitti:Alkuperäinen Far Cry on yksi ehdottomia lempipelejäni. Tehtävät olivat monipuolisia ja pelin tarina tuntui kehittyvän mukavasti pelatessa.
FarCry oli mielestäni kunkku peli siinä kuinka se yleensä tarjosi pelaajan eteen laajan pelimaailman joka mahdollisti useita eri tapoja yrittää päästä seuraavaan kohteeseen. Myös hiipivämpi ja ympäristön tarkkailua puoltava pelityyli jossa eteenpäin räiskimällä ja juoksemalla ei pärjännyt vetosi. HL2 tuntui sen rinnalla pelkältä putkijuoksulta jossa pelaajaa vietiin kädestä pitäen eteenpäin, ja valitettavasti useimmat räiskintäpelit ovat just HL2:n kaltaisia koska lineaarisia putkijuoksupelejä joissa pelaajalle ei anneta vapaampia käsiä toimia lienee helpompi kehittää.
Kun en ole vielä kumpaakaan pelannut, mikä on juryn tuomio paremmuudesta: Crysis vai FarCry2? Crysis kai käsittääkseni oli FarCry:n epävirallinen ja henkinen jatko-osa, FarCry2 virallinen.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Lainasin Crysiksen kaverilta jokin aika sitten, ja ei se oikein nyt ollut mikään jatko-osa. Crysis on umpilineaarinen 3D-shootteri ja siinä on mielestäni hukattu täysin Far Cryn monipuolinen "ongelmanratkaisu." Far Cry 2 taas on melkein kuin Mercenaries eri vaatteissa. Crysis puudutti jo kerralla, FC 2 taas jää takuulla kesken. Vähän harmittaa, että ostin koko paskan. Ei mitään mielenkiintoa jatkaa, vaikka pelattu ehkä 15%. Manala tuossa jo kertoikin mikä siinä kusee. Pääosin kaikki. Noin summana, Crysis lienee parempi, mutta se on lineaarinen, lyhyt ja uudelleenpelattavuudessaan liki nolla. Toisaalta sen ei pitäisi haitata, jos kilpailijalla edes kertaalleenpelattavuus ei saavuta ykköstä...Frederik Krueger kirjoitti:Kun en ole vielä kumpaakaan pelannut, mikä on juryn tuomio paremmuudesta: Crysis vai FarCry2? Crysis kai käsittääkseni oli FarCry:n epävirallinen ja henkinen jatko-osa, FarCry2 virallinen.
Vaikka et sitä kysynytkään, niin pakko mainostaa kolmatta vaihtoehtoa.
Fallout 3 on hypnoottiset hyvä, niin hyvä että edes ajoittaiset bugit eivät häiritse. Jos jossain 3D-spelissä on lineaarisuus onnistuttu välttämään ilman juonen vetovoiman kärsimistä ja hahmojen kehitys- ja toimintamahdollisuudet monipuoliset eri tilanteista selviämiseksi, niin tässä. Muutenkin innovatiivinen, kaunis, vaihteleva ja riittävän haasteellinen. Patchin tai kahden jälkeen luultavasti parasta mitä kompuutteriviihdetuutista on tullut ulos ikinänsä. Just.. one ... more... quest... *hgggh*
No kyllä mä olen kuulesnääs yrittänyt ihan oma-aloitteisesti saada vaihtelua, mutta rajansa kaikella. Ja mitä tohon sniputteluun tulee, niin mua ärsytää että pelimaailmassa on paljon korkeita ja hienoja sniputuskallioita, joiden päälle ei paria poikkeusta lukuunottamatta pääse mitään kautta. Hiipimisestä ei ole hirveästi hyötyä ja sama pätee äänenvaimentimella varustettuihin aseisiin. Peli ohjaa puoliväkisinkin menemään eteenpäin konekiväärit huutaen, sillä muut keinot edetä ovat pelkkää turhauttavaa ajanhukkaa.Duck kirjoitti:^ Peli pyrkii tuottamaan juonen ja kohtaamiset proseduraalisesti, joka johtaa samankaltaisuuteen. Kaikki kohtaamiset ovat proseduraalisessa mielessä hieman erilaisia, uniikkeja - mutta samanlaisuus nostaa päätään silloin kun kaikki kohtaamiset haluaa ratkaista sillä samalla tavalla. Pelaajan täytyy oma-aloitteisesti keksiä erilaisia tapoja ratkaista tilanne (puukkohiippailu, sniputus, ramboilu) saadakseen aikaan vaihtelua.
Samat jutut eri tavalla tehtyään jo 10 kertaa, ei oikeasti enää jaksa muuta kuin rymistellä pysähtymättä vartiopisteiden läpi paikasta toiseen toivoen turhaan että seuraavalla kerralla olisi jotain oikeasti uutta tarjolla. Koko peli muodostuukin pelkäksi rasittavaksi bussi/avolava-ajeluksi paikasta toiseen ilman minkäännäköistä uutuudenviehätystä tai tarinan koukuttavuutta, mitä Far Cry oli täynnä. Joo ei se tarina ehkä HL2:n tasoinen siinäkään ollut, mutta tasapainoinen ja nautittava paketti kuitenkin.
Jos Crysiksestä ja FC2:sta pitäisi valita niin valinta osuisi Crysiksen puolelle. Olihan se lyhyt eikä pelillisesti läheskään Far Cryn tasoa, mutta siihen verrattuna FC2 tuntuu ainoastaan kahden eri tehtävän uudelleenjankkaamiselta samassa ympäristössä samoin välispiikein.
-
- Kitisijä
- Viestit: 7640
- Liittynyt: 15.08.2005 0:29
Omaan makuuni Far Cryn tarina oli parempi kuin HL2:sen tähän astinen. HL2 alkaa olla turhan kiemurainen siinä missä Far Cry oli napakan suoraviivainen, mutta kuitenkin riittävillä juonikoukuilla varustettu. HL2:sessa ei ole pitkään aikaan tullut vastaan aidosti kiinnostavia juonikuvioita, vaan olo on kuin Twin Peaksia katsoessa "aha, taas joku uusi juttu, niinpä tietysti". Far Cryssa juonesta paljastui jatkuvasti kiinnostavia käänteitä jotka veivät juonta eteenpäin.Monsieur Manala kirjoitti:... ilman minkäännäköistä uutuudenviehätystä tai tarinan koukuttavuutta, mitä Far Cry oli täynnä. Joo ei se tarina ehkä HL2:n tasoinen siinäkään ollut, mutta tasapainoinen ja nautittava paketti kuitenkin.