Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mulla ois kysymys.

Eilen tuli tuossa puol kasin aikaan kolme kivuliasta supistusta 3-4 minuutin välein. Jäin sitten osottelemaan tuleeko niitä lisää, mutta ei tullut. Nyt tässä pohdin että oisko mun syytä hakeutua lääkäriin/ äitiyspolille/ muualle? Toosassa tuntuu ikäänkuin painetta, mutta sitä on ollu jo aiemmin ja sen neuvolanunna on kuitannut aiemmin ilmoituksella "ei se ole mitään". Mietin vaan kun nyt ois rv 29+0, niin ei kai tommosia supistuksia vielä pitäs tulla? Vai olenko nyt vaan neuroottinen? Google ei oikeen osaa kertoa mulle mitään fiksua.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

(Imo) niitä tuntuviakin supistuksia tulee kyllä puolvälin jälkeen ja ite pidin lekuriin hakeutumiselle linjana sitä jatkuuko ne vaiko ei. Voipi olla, että beibi kääntyi sulle inhottavaan asentoon jättäen tuon paineen?

Meganeuroottisena huonoin kokemuksin hakeuduin kyllä poikaa odottaessa vähän väliä turhaankin lekuriin...
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Aattelinkin jäädä kotiin ihan rauhassa kun ei jatkuneet, mutta mulla on ilmeisesti taas taipumuksia ylirauhallisuuteen. "ei se o mitään, kyllä se ohi menee, it's only a wound.."

Miltään äitiysfoorumilta tätä ei voinu kysyä, koska siellä reaktiot on aina jotenkin ylimitoitettuja
-vähän pierettää
-Kannattaa mennä heti lääkäriin, se voi olla vaikka mitä!
Me transmitte sursum, Caledoni!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Jos jatkuvat niin sitten kannattaa käydä näytillä tai ainakin soittaa ja kysellä, ei siitä haittaa ole. Itselläni alkoi kivuttomat supistukset tuolla viikolla, muistelisin.

Tuosta paineen tunteesta, jos tulee halua "likistellä" tai jo semmosta on niin sitten kannattaa kyllä (vaan mun mielipide) käydä katsomassa kohdunkaulan tilanne.

Ottaisin tämän päivän rauhallisesti, makoillen. Näin itselleni neuvottiin kun tuolla viikolla supisteli aika paljon, ilman kipuja.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Aiemmin on kyllä supistellu satunnaisesti ilman kipuja, päätin että ne on harjotuksia ja kuuluu asiaan. Noi kun vaan oli hyvinkin kivuliaita niin siksi jäin pohtimaan.

Mulle ei nyt auennut toi "likistely". Lisäselitys?
Me transmitte sursum, Caledoni!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Hmm, miten kuvailla sanaa likistys. Siis samaa mitä teet kun pieret, käyt peeaskalla, pissalla ns. ponnistat, mutta ei vielä ole ponnistusta kuitenkaan :D Ei oma äitinikään osannut paremmin selittää kun tässä yhteistuumin tätä pohditaan.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

par-sky:

Mene lääkäriin kuitenkin tutkituttamaan asia.

Mulla oli viikoilla 27+ jotain yhtenä yönä muutama tosi kipeä supistus. Menin sit heti aamulla lääkäriin, jossa alkoi tulla pieniä suppareita lisää. Kohdunsuu oli sentin auki ja sain heti supistuksia estävän piikin, viikon pakkolepoa sairaalassa ja sen jälkeen makasin kuusi viikkoa kotona. Supparipiikin sain pari kertaa uudestaan. Kohdunsuu ei palautunut koko aikana ollenkaan ja viikolla 34 sit synnytin.

Kantsii siis mennä. Jos kohdunsuu on tossa vaiheessa jo vähänkin auennut, niin siitä on hyvä tietää, koska vaikuttaa moneen juttuun.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2439
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tein kompromissin ja soitin äitiyspolille. Kätilö totesi että ei tarvi tulla nyt, mutta jos alkaa uudestaan niin sitten heti näytille. Jotenkin meni niin että kun Pipa-Tauno kumminkin potkii?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kappas, eiliset pohjanoteeraukset onkin päässy menemään kokonaan ohi multa. Joo, nyt alkaa itseltäkin ymmärrys pikku hiljaa loppua, enkä mielestäni ole tuomitsevimmasta päästä. Mut ei nyt voi sanoa enää muuta kuin että voi saatana sentään on ne kummat himot, eikä ne hiiretkään itseään jatkuvasti niiden takia kuseen järjestä. Keksi parempi selitys.

Komppaan lisäksi Annia:
Ann kirjoitti:Kuva
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2872
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ninnille sellainen omakohtainen kokemus:
Esikoisemme jälkeen oltiin sitä mieltä, että se "pikkukakkonen" saa tulla heti, kun on tullakseen... vaikka heti. Joten mitä sitä turhaan ehkäistä, jos ei tarvetta?
Hyvin pian alkoikin olla jo semmonen kutina, miltä tuntui edellisen kerran n.11kk sitten. Jälkitarkastuksessa pyysin samalla raskaustestin, kun oli "sellainen olo". Negaa se näytti, mutta lääkäri samalla sanoi, että jos ne menkat ei viikon sisällä ala, ni seuraavalla viikolla tehtävä se positiivinen testi. Ja näin tein. Ihan toivotusti juu... kaikkien muiden ihmetellessä, että "Ethän sä taas voi olla raskaana?!!"

Suosittelen siis minäkin täältä testin tekoa mitä pikimmin!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hyvä kuulla Suvinen! :)
Prepare for the worstest.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Talttahammas tykkää kiinteistä. Hyvin menee peruna, banaani ja persikkabanaanisose alas. Tosin maistellaan vasta tietysti.

Kauravelli ei sopinut, kaikki oksennettiin ulos :(
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuin paljon tota sosetta voi antaa kerralla jo? Jätkä vetäis vaik koko purkin :o Nitskulle oon antanu loput ja poitsulle maitoo perään. Kyl voi olla nälkänen äijä...
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Kyllä kai sitä voi antaa niin paljon kuin jaksaa syödä jos ei kerta mitään vaivaa/oireita ole tullut.

edit. Köh köh, sanoi laryngiitti. Tosi kiva taipumus. Tuskin maltan odottaa, että jonkunlainen flunssa meille iskee - aina sama tauti poikaselle.
Viime yön unisaldo on aika olematon.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Läskiä, lotinaa, peuranpa pyllyä ihanaa.
Paras päivä ikinä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Miskuliini tykkää enemmän "makeasta" ruoasta kuin esim. perunasta lontrattuna korvikkeeseen. Toi persikkabanaani-sose oli ihan herkkua, mut normi muussattu bansku menee kans. En haluis noit kaupan soseita syöttää sille...täs kuitenkin harjotellaan syömistä vasta, ja noi pienen pienet hampaat auttaa asiaa ku lusikkaa on kiva purra :D

Mitähän viel kannattais kokeilla pikkuhiljaa? Mä oon unohtanu kaiken Nitan vauva-ajoista....
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Miksei uutta perunaa saa antaa? Neuvolas sanottiin et mielummin vanhaa, en tajuu.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Ok, en kerinny kysyy ku tätil oli kiire seuraavaa asiakasta tapaamaan. Ku itelle tykkään ostaa uusia ni pojalle sit vanhoja vaan :D

Tota bataattia vois kans koklata. Ans kattoo mitä mieltä ahnimus ahmiainen on.

Millon aloitte antaa lihaa? Tai kalaa?
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Kasviksista nyt ainakin porkkana, peruna, bataatti, kukka- ja parsakaali, munakoiso, kesäkurpitsa. Hedelmistä banaani, päärynä, omena, persikka, mango, aprikoosi.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Porkkana-perunavelli ei kelvannu, kokeilen kyl sitä keitettyy porkkanaa vielä. Hemmetin maissivelli loppu joka kaupasta....
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Jos meillä olisi mahdollista allergioiden puolesta niin ruokkisin poikasen samoilla aineksilla mitä itse värkätään itsellemme. Kasvikset ja lihat vaan erikseen ennen suolaamista ja maustamista. Mitään hirveää stressiähän näistä kiinteistä ei tarvitse ainakaan rintaruokitun lapsen kohdalla ottaa, ravitsemuksellisesti maidolla pärjää aika pitkään. En ymmärrä miten joku jaksaa ja ehtii viittä täyttä ateriaa päivässä tarjota jo puolivuotiaalle.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No eikai ny herrantähen viittä ateriaa päivässä niin pienelle! Sormiruokakin on sit erikseen.

Just muistelin et Nitallekaan ei kelvannu porkkana vauvana. Nyt kelpaa. Olikohan se väärän väristä? Kuningatarsosekaan ei kelvannu ku oli niin oudon näköistä.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Olikohan se väärän väristä? Kuningatarsosekaan ei kelvannu ku oli niin oudon näköistä.
Rasisti!!!1

:D
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suvinen: Sitten soveltaisin varmaan niin, että laittaisin erilliseen kattilaan kiehumaan ne ainesosat siitä uuniruuasta mitä poikaselle voi antaa.

Käytännön kokemusta ei kauheasti ole, sattuneesta syystä. Meillä annetaan yhtä ruoka-ainetta päivässä ennalta määrättyinä päivinä. Tuntuisi kauhean helpolta voida antaa mitä sattuu. Raaputella vaikka omenaa, kurkkua ja melonia kun siltä tuntuu ja mössätä banaania. Ja antaa purtavaksi korppuja ja kasvispalasia. Luultavasti olen vaan kateellinen.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Meillä muuten ryömitään. Onpa kivaa, kun selän kääntää, niin tyypillä on välittömästi sähköjohto tai koiran tassu suussa.
Vastaa Viestiin