Sen sijaan on epäselvää, että mitä tekee vanhemmuutta pelkkänä ajatuksenakin vihaava kanki pappailu-ketjussa?
Äh... Sä olet ymmärtänyt väärin. Mä en vihaa vanhemmutta tai edes kammoksu sitä. Lähinnä mua vituttaa siitä niin ihmeellisen asian tekemisen. Mikään, siis mikään, ei ole enemmän maalaisjärjen käyttöä kuin vanhemmuus.
Mutta joo, ei mulla ole oikeutta tulla teille sanomaan, että huokaus kun onkin kiinnostavaa kuulla lapsesi ensimäisistä hampaista tai ekasta neuvolakäynnistä. Ehkä jotain tosiaan kiinnostaa vaikkakin epäilen silti vahvasti. Lähinnä odottavat vaan mahdollisuutta päästä kertomaan omasta ekasta neuvolakäynnistään, joka taas ei kiinnosta ketään muuta jne...
MGandhi kirjoitti:
En jaksa selittää, mutta tuskinpa tulen...
En siis väitä lainkaan että homma olisi muuta kuin maalaisjärkeä, vaan sitä että "asia" iskee kuin miljoona volttia, eikä sitä voi kukaan lapseton itse tajuta. Se on vaan juttu joka täytyy kokea ihan itse.
MGandhi kirjoitti:No lähdetään ihan vaikka siitä, ettei vitutus vaan yksinkertaisesti ole riittävä peruste turpaan mättämiseen.
No en tarkoittanut kirjaimellisesti vastapalloon iskemistä, vaan sitä, että kaikki tietävät, että asialle pitäisi tehdä, mutta kukaan ei uskalla, kun ns. normi-ihmiset ovat liian kilttejä. Samasta syystä ihmisiä kiusataan, hakataan kadulla ilman että ketään kiinnostaa, fundamentalistit meuhkaavat, sotia syyttää ja muuta skeidaa.
^^Tai sitten sulle kävi niin ettet voinut tajuta ennen? Sinänsä kyllä tosi mieltä ylentävää kuulla isien hehkutuksia täällä, vaikken usko että ne toisten kersojen paskavaipat tai hampaat tulee itseäkään koskaan kiinnostamaan, lisääntymisstatuksestani riippumatta.
Onslow kirjoitti:
En siis väitä lainkaan että homma olisi muuta kuin maalaisjärkeä, vaan sitä että "asia" iskee kuin miljoona volttia, eikä sitä voi kukaan lapseton itse tajuta. Se on vaan juttu joka täytyy kokea ihan itse.
Varmasti näinkin, mutta silti olen aika varma, ettei muiden lapsitarinat kiinnosta muita kuin kertojaansa. On toki jotain aiheita, joissa vertaistuki ja suorat neuvot ovatkin muita kiinnostavia, mutta nämä "lapseni konttasi tänään ensimäisen kerran" ei VAAN VOI kiinnostaa ketään.
Zeb kirjoitti:^^Tai sitten sulle kävi niin ettet voinut tajuta ennen? Sinänsä kyllä tosi mieltä ylentävää kuulla isien hehkutuksia täällä, vaikken usko että ne toisten kersojen paskavaipat tai hampaat tulee itseäkään koskaan kiinnostamaan, lisääntymisstatuksestani riippumatta.
Kertokaa, kuka toi muotiin tämän urpon ^^-quottaamisen. Nytkään en tiedä oliko tämä minulle vai Onslowille tarkoitettu viesti? Onko se niin vaikeata painaa sitä 'Lainaa'-painiketta?
Riemumieli kirjoitti:
No en tarkoittanut kirjaimellisesti vastapalloon iskemistä, vaan sitä, että kaikki tietävät, että asialle pitäisi tehdä, mutta kukaan ei uskalla, kun ns. normi-ihmiset ovat liian kilttejä. Samasta syystä ihmisiä kiusataan, hakataan kadulla ilman että ketään kiinnostaa, fundamentalistit meuhkaavat, sotia syyttää ja muuta skeidaa.
Fiu-fau-fou... Ohi meni korkeelta ja kovaa. Miten tämä nyt liittyi lapsen kasvatukseen?
Zeb kirjoitti:^^Tai sitten sulle kävi niin ettet voinut tajuta ennen? Sinänsä kyllä tosi mieltä ylentävää kuulla isien hehkutuksia täällä, vaikken usko että ne toisten kersojen paskavaipat tai hampaat tulee itseäkään koskaan kiinnostamaan, lisääntymisstatuksestani riippumatta.
Kertokaa, kuka toi muotiin tämän urpon ^^-quottaamisen. Nytkään en tiedä oliko tämä minulle vai Onslowille tarkoitettu viesti? Onko se niin vaikeata painaa sitä 'Lainaa'-painiketta?
Öö, oisko Geetsu? Juu ja on se lainaaminen vaikeampaa kuin laskea 1,2,3 En yleensä kyllä ^-quottaa tahallani useamman yli, vaan ^^ ja ^^^ johtuu muista vikkelistä kirjoittajista kun joutuu muoksimaan.
MGandhi kirjoitti:
Varmasti näinkin, mutta silti olen aika varma, ettei muiden lapsitarinat kiinnosta muita kuin kertojaansa.
No siksi minä ihmettelinkin paikallaoloasi
Tiedän tuon jo kyllä ihan omasta puolestani. Koska minua ei kiinnosta vittujakaan toisten muksut, miten voisin kuvitella että jotain ulkopuolista kiinnostaisi minun muksuni.
Onslow kirjoitti:
No siksi minä ihmettelinkin paikallaoloasi
Lähinnä olen täällä vain korjaamassa räikeimmät kasvatukselliset virheet ja harhaluulot muilta ennen kuin kerkeävät lapsiaan pilaamaan 'hyvillä kasvatusmetodeillaan'...
No joo, en mä itsekään tiedä miksi tätä ketjua luen. Pitänee hommata kai lapsia, että saan elämääni sisältöä.
Totta kai lasten kasvatus kiinnostaa lapsetontakin vaikkei ne kakkapökäleet kiinnostaisikaan. Mä sitä paitsi saan töissä perehtyä seuraamuksiin huonosta vanhemmuudesta (siis oikeasti huonosta), ja ehkä joskus minusta on jopa auttamaan seurausten paikkailussa.
MGandhi kirjoitti:Äh... Sä olet ymmärtänyt väärin. Mä en vihaa vanhemmutta tai edes kammoksu sitä. Lähinnä mua vituttaa siitä niin ihmeellisen asian tekemisen. Mikään, siis mikään, ei ole enemmän maalaisjärjen käyttöä kuin vanhemmuus.
Mutta joo, ei mulla ole oikeutta tulla teille sanomaan, että huokaus kun onkin kiinnostavaa kuulla lapsesi ensimäisistä hampaista tai ekasta neuvolakäynnistä. Ehkä jotain tosiaan kiinnostaa vaikkakin epäilen silti vahvasti. Lähinnä odottavat vaan mahdollisuutta päästä kertomaan omasta ekasta neuvolakäynnistään, joka taas ei kiinnosta ketään muuta jne...
(Ehkä just näitten ketjujen aiheen ulkopuolelle menevien juttujen takia viitsin avata tämän tai sisarketjunsa)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
MGandhi kirjoitti:Mutta joo, ei mulla ole oikeutta tulla teille sanomaan, että huokaus kun onkin kiinnostavaa kuulla lapsesi ensimäisistä hampaista tai ekasta neuvolakäynnistä. Ehkä jotain tosiaan kiinnostaa vaikkakin epäilen silti vahvasti. Lähinnä odottavat vaan mahdollisuutta päästä kertomaan omasta ekasta neuvolakäynnistään, joka taas ei kiinnosta ketään muuta jne...
Ei nyt millään pahalla, mutta...
Katkeruus haisee jo tuonne paskanjauhannankin puolelle. Eikö tähän tarkoitukseen voisi olla yhtä ketjua?
Ja kyllä, minua on hämmästyttävästi ruvennut kiinnostamaan jopa muittenkin kokemukset jälkikasvunsa kanssa. Lienenkö sitten ainut?
exPertti kirjoitti:
Kuten autottomat liikenteensuunnittelijatkin, lapsettomat ovat yleensä parhaita jakamaan neuvoja siihen miten lapset pitäisi kasvattaa.
Eivät ne lapsettomat kovin usein väärässä "kasvatusneuvoineen" ole.
exPertti kirjoitti:
Oletan, että itsekin pääset tähän kuvaamaani tunnelmaan muutaman kuukauden sisällä synnytyksestä.
Mä taas oletan, että pystyn säilyttämään maalaisjärkeni vanhemmuudesta huolimatta. En niele, enkä tule nielemään tätä ylenpalttista tuputusta joita vanhemmat jakelee ympäriinsä niin toisille vanhemmille kuin vapaaehtoisesti lapsettomillekin.
Rouva Pupu kirjoitti:En niele, enkä tule nielemään tätä ylenpalttista tuputusta joita vanhemmat jakelee ympäriinsä niin toisille vanhemmille kuin vapaaehtoisesti lapsettomillekin.
Kaksi ketjuahan tässä on peräti perustettu tuhannen anaaligallupin rinnalle, joten kyllä Gandhin (ja sinun?) närkästyksesi on vähintäänkin perusteltua.
Rouva Pupu kirjoitti:Eivät ne lapsettomat kovin usein väärässä "kasvatusneuvoineen" ole.
Vähän niin kuin neuvojat yleensäkin, joilla ei ole edes teoreettista saati sitten käytännön kokemusta asiasta. Ostaisitko palvelun konsulttitoimistolta, jossa kukaan ei osaa mitään, mutta kovasti vaan konsultoi? Ai niin, sellainen on jo eli Trainers' House. Neuvot ovat kuten mielipiteet ja persereikä. Kaikilla on ainakin yksi, vaikkei aina tarvitsisi.
Rouva Pupu kirjoitti:
Mä taas oletan, että pystyn säilyttämään maalaisjärkeni vanhemmuudesta huolimatta..
Sormeani minäkin pyöritin ohimollani, kun jotkut vanhemmat puhuivat alituiseen vauvansa paskan koostumuksesta, kunnes huomasin että teen sitä itsekin nykyään.