Facebook

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Facebookissa

Joo
64
49%
Ei
66
51%

Ääniä yhteensä: 130

Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ihan joka asiasta tulee taas seuraava huomautus:

Connection Interrupted
The document contains no data.
The network link was interrupted while negotiating a connection. Please try again.

Ne ei osaa.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bliss kirjoitti:Ihan joka asiasta tulee taas seuraava huomautus:

Connection Interrupted
The document contains no data.
The network link was interrupted while negotiating a connection. Please try again.

Ne ei osaa.
Ja silti minulla on jo vieroitusoireita.
BettyB.

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

En tiä, mutta kyllä tän päivänen Daily Hunk kosketti mun simpukkaa. Uh!

I :h: Dan
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

No mitä vittuu kun sähköpostiin tulee viestiä että joku on kirjottanu mun Walliin? Eikä siellä mitään kirjotuxii näy?
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bedlam kirjoitti:No mitä vittuu kun sähköpostiin tulee viestiä että joku on kirjottanu mun Walliin? Eikä siellä mitään kirjotuxii näy?
Varmaan tuo tarkoittaa jotain sovellusta, joka sulla ei oo vielä asennettuna? Wallejahan on useita erilaisia, esim. SuperWall. Kirjoitus näkynee sitten, jos asennat oikean sovelluksen itsellesi.

Mulla on noiden kanssa ongelma. En haluaisi täyttää profiiliani millään ihme sälällä, mutta kun joku on kuitenkin investoinut muhun energiaansa ja jopa hieman aikaansa, tuntuu kylmältä jättää teko täysin huomiotta. Samoin ongelmoin tuntemattomilta tulevien yhteydenottojen kanssa. Jos vastaan niihin jotain (vaikka vain lyhyen "kiitos mutta ei kiinnosta"), ne näkee mun profiilin, mitä en halua.

Ehkä oli aika huono idea tämmöisen yltiöepäsosiaalisen urpon ryhtyä ylipäätänsä facebookkailemaan. Mutta mulle siinä on oikeasti se etu, että voi helpommin pitää yhteyttä niihinkin joihin tavallaan haluaisi, mutta IRL ei vaan aika/mahdollisuudet riitä. Ja joihinkin ei tarvitse edes aktiivisesti sitä yhteyttä pitää - riittää kun vähän välillä näkee mitä niille kuuluu. Haluaisin jonkun toiminnon jolla voi irtisanoutua kaikista muhun kohdistuvista sosiaalisista toiminnoista, mutta se taitaisi vähän sotia koko naamakirjan periaatteita vastaan.

:think:
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

EveryWoman kirjoitti:
bedlam kirjoitti:No mitä vittuu kun sähköpostiin tulee viestiä että joku on kirjottanu mun Walliin? Eikä siellä mitään kirjotuxii näy?
Varmaan tuo tarkoittaa jotain sovellusta, joka sulla ei oo vielä asennettuna? Wallejahan on useita erilaisia, esim. SuperWall. Kirjoitus näkynee sitten, jos asennat oikean sovelluksen itsellesi.
No niinpä tietty. Ahistaa tuo paikka, käyn aina äkkiä kääntymässä ja loggaudun sitten ulos. Mesen laitoin aina heti pois päältä kun avasin koneen. Jos unohdin sen tehdä ja ruutuun pomppasi viesti jonkun saapumisesta, säikähdin suorastaan. Heitin loppujen lopuksi koko mesen roskikseen, tää ei ole niin paha kun tämä "käynnistyy" vain itse niin halutessaan.
EveryWoman
Kitisijä

bedlam kirjoitti:Mese
Eikö ihminen saa edes kotikoneellaan enää olla rauhassa!? *väristyksiä*

Mun tarttis nyt äkkiä kehittää joku toimintasuunnitelma noiden yhteydenottojen ynnä muiden suhteen. Tällä hetkellä niitä vaan kasaantuu, enkä uskalla tehdä siellä sit oikeestaan mitään muutakaan, kun pelkään että yhteydenottajat ja pokettajat ja superwalliin kirjoittaneet etc. huomaa mun olevan paikalla ja ignoroivan niiden toimenpiteitä! Pää hajoo!
Aito_Johanna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

bedlam kirjoitti: Ahistaa
Mä taas olen Facebookin tai siitä käydyn keskustelun myötä huomannut, että mä ehkä sittenkin olen jollain tasolla seurallinen ihminen ja ihmisystävällinen persoona. Siis siitä huolimatta, että viihdyn omissa oloissani. Siitä huolimatta, että aina kun PerttiMäkimaa toistelee mantraansa "ihmiset ovat niin mielenkiintoisia", ajattelen, että eivätkä ole, ihmiset ovat enimmäkseen aika pitkästyttäviä.

En nimittäin ymmärrä näitä "ahistaa", "en halua mitään puolituttuja kavereikseni", "jos en ole pitänyt yhteyttä johonkin entiseen kaveriini, siihen on syynsä" -kommentteja. Itse olen vilpittömän ilahtunut löytäessäni Facebookista kymmenen vuoden takaisen puolitutun. Minusta on hauskaa tietää, mitä se nykyään puuhailee. Ihan oikeasti.

Joo, olen omalla tavallani sekopää.
EveryWoman
Kitisijä

Aito_Johanna kirjoitti:En nimittäin ymmärrä näitä "ahistaa", "en halua mitään puolituttuja kavereikseni", "jos en ole pitänyt yhteyttä johonkin entiseen kaveriini, siihen on syynsä" -kommentteja. Itse olen vilpittömän ilahtunut löytäessäni Facebookista kymmenen vuoden takaisen puolitutun. Minusta on hauskaa tietää, mitä se nykyään puuhailee. Ihan oikeasti.

Miten toimit kun vierailta miehiltä tulee viestejä, etenkin jos heidän profiilissaan ei ole mitään minkä vuoksi sinua kiinnostaisi tutustua heihin? Tutustutko myös baarissa ilomielin kaikkiin jotka tunkevat iholle?
EveryWoman
Kitisijä

^^ Mua ahdistaa Facebookissa lähinnä se, että koen siellä ensimmäistä kertaa vuosiin (tai vuosikymmeniin?) sosiaalista painetta, eikä se ole ollenkaan mukava tunne. Siis että minun "pitäisi" kirjoittaa jonkun seinälle tai vastata johonkin juttuun vain siksi, että se toinen on tehnyt saman minulle. IRL vastaavaa ongelmaa ei ole, koska kaikki sukulaiset ja ystävät tietävät varsin hyvin että elän ja toimin omista lähtökohdistani käsin (en esimerkiksi mene jonkun juhliin jos ei huvita, vaikka läheiseni keksisivätkin kaikenlaisia sosiaalisia perusteita sille että "pitäisi" mennä). Mutta koska Facebookin perusajatuksena taitaa olla juuri tuommoinen sosiaalinen peli, en oikein tiedä miten toimintatapani sopii sen kanssa yhteen vai sopiiko ollenkaan.

Ahdistus loppuu sitten kun minulle valkenee miten toimin. Toistaiseksi homma on kehittelyvaiheessa ja hyviä ideoita otetaan vastaan!
BettyB.

^ Hmm... taidan olla niin oksettava, ettei mulle mitään ylimääräisiä yhteydenottoja tule.

Tänään salakuuntelin cyclingtunnin alussa kahden mimmin keskustelua, jossa he olivat kovin tuohtunteita työnantajaansa kohtaan, sillä eivät voi enää työkoneelta lukea naamakirjaan tulleita sähköposteja. "Kohta ei varmaan päästä sinne enää ollenkaan!" ja päälle kauhistuneita silmienpyöräytyksiä.

Anna mun kaikki kestää.
EveryWoman
Kitisijä

Putosin Kitinästä (yleensä olen aina kirjautuneena) Facebook-käynnin jälkeen. Käykö samaa muillekin? Ei kai tuo viittaa siihen, että joku haluaa onkia salasanani tietoonsa? En muuttanut missään vaiheessa mitään turva-asetuksia enkä poistanut keskejä tms.
EveryWoman
Kitisijä

BettyB. kirjoitti:Hmm... taidan olla niin oksettava, ettei mulle mitään ylimääräisiä yhteydenottoja tule.
Plääh. Mä oon kuitenkin vahingossa asentanut itselleni jonkun SkoretaMua! -palvelun tai laittanut rasteja vääriin ruutuihin välilehdessä Q, sarakkeessa Periferia.

..en vaan osaa.

Aika paljon tuolla ahdistaa sekin, että ei ole kovin luottavainen olo sen suhteen, mitä tietojani ja kenelle tuota kautta vielä päätyykään. Ja se, että en voi toimia IRL hyväksi havaitsemallani tavalla, eli jos kieltäydyn jostain jutusta, en voi aina keskustella asiasta toisen osapuolen kanssa niin että hänkin ymmärtää syyn. Semmoinen ei ole kohteliasta!

...............en vaan osaa.
Mida
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Mida »

Hah. Se on helppoo ku ei tunne ketää ko käyttää facebookkia. Ja ne pari, jotka siellä on, on sukua, jotka on mesessäki jo, ja niitä voi jättää huomiotta mite huvittaa. Sanoo niil vaa et se o iha tyhmä paikka. Sitäpaitsi emmää vieläkää tajuu sitä palvelua läpikotaisin ja kaiken maailman tyhmät ohjelmat ja applikaatioonit. Pah!

Eikä sin oo pakko men jos ei huvita. Ja meses saa oltuu niin, että näkyy muille offlinena, jos ei huvita. Tai laittaa tilaks vaan et poissa ja kuvaukseks, että ny en vastaa en. Yrit vaa, mut ei kannat. Ja onhan sit esmes sellaset aataminaikuset ku sähköposti, puhelin ja taitaa etanapostiki viä kulkee.

Kyl muaki risois jos siä olis koko aika tiäs mitä erkkii ja eijaa änkeemäs lähikontaktiin. Pitää siis laittaa a) ruma kuva tai no mul toimii semmone, mis imetän poikasta. Eikä kannat ruvet julkkikseks. No tää o ny sitä jälkiviisasteluu joo.

Mää oon ratkassu epäsosiaalisuuden ja kuulumisten tiedottamisen yhdistämisestä aiheutuvan ongelman sillä, että kirjotan blogia, jonne o salasana niillä kelle se o huvittanu antaa. Ei ne sitte muualla kysele enää kuulumisia oikee ikinä, ku kuvittelevat et siellä o kaikki mitä meil kuuluu. Ja ko en mäkää niiltä utele. Joku siäl joskus jotai kommentoi. Aika vähä. Samal jää täst elämäst päiväkirjaa ittelle. Sit voi ehkä kerran viikos tai kahes soittaa isukille, että tuus mesee, ni voi ottaa videoyhteyden ja säästää puhelinlaskuissa.

Pälpätipöö.
Bliss

BettyB. kirjoitti:^ Hmm... taidan olla niin oksettava, ettei mulle mitään ylimääräisiä yhteydenottoja tule.
Joo ei tule mullekaan. Oksetetaan kimpassa.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

EveryWoman kirjoitti: Aika paljon tuolla ahdistaa sekin, että ei ole kovin luottavainen olo sen suhteen, mitä tietojani ja kenelle tuota kautta vielä päätyykään.
Pitäisi jo tuon takia tutkia mitä oikeastaan antaakaan sovellusten tehdä omilla tiedoillaan.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
EveryWoman
Kitisijä

Mida kirjoitti:Eikä sin oo pakko men jos ei huvita.
No tässä just arvon, että delliäkö profiili vai ei.

Mutta kun toisaalta, kuten Jossukin sanoi, on kiva katsella (ja joskus kyselläkin) mitä vanhoille tutuille kuuluu. Mulla ei oikeastaan ole sellaisia tuttuja, joihin en haluaisi pitää yhteyttä (yksi mennyt seksijuttu on kyllä semmoinen, lähinnä koska tyypistä oli vähän liian vaikea päästä eroon - muita ei tule mieleen). Kuitenkin suurin osa tutuistani on sellaisia joiden osalta en koe yhteydenpitoa niin tärkeäksi, että luopuisin muusta IRL-toiminnastani sen vuoksi :arrow: ei tule pidettyä yhteyttä vaikka haluaisin. Facebook ratkaisisi suurimman osan ongelmasta.

Nyt pitäisi vain päättää, painavatko hyödyt vai haitat vaakakupissa enemmän. Ja sitä varten täytyy selvittää etenkin ne haitat mahdollisimman kattavasti.
Kyl muaki risois jos siä olis koko aika tiäs mitä erkkii ja eijaa änkeemäs lähikontaktiin. Pitää siis laittaa a) ruma kuva tai no mul toimii semmone, mis imetän poikasta. Eikä kannat ruvet julkkikseks. No tää o ny sitä jälkiviisasteluu joo.
Laitoinkin itelleni kuvan, josta oon saanut palautetta tyyliin: Hymyilisit edes!!1!, joka on yleisilmeeltään patoutunut ja flegmaattinen, ja jossa en katso kameraan. Suoranaisesti rumaa en voi laittaa, koska oon niin nätti että musta ei pysty rumaa kuvaa ottamaan! *hehee* Vakavammin: alallani kaikki visuaalinen materiaali vie tekijänsä/julkaisijansa artistibrändiä johonkin suuntaan, eli siis rumuus (= esteettinen kontrolloimattomuus) veisi minua epäuskottavaan suuntaan taiteilijana. Sellaisesta taas voi olla enemmän haittaa kuin voi kuvitellakaan. Enkä ole varma, että tuossa on kyse pelkästään kuvastani (vaikka varmasti joku mervitapola-ava karsisikin trafiikkia tehokkaasti) jos kerran muut normaalin näköiset naiset eivät saa yhteydenottoja vierailta.

Toisaalta en usko että varsinaisesti noista kilpailuvoitoistakaan voi olla kyse. Tulihan niiden tiimoilta vähän enemmänkin exposurea kuin odotin, mutta en mä nyt sentään ihan kaiken kansan mielenkiinnon polttopisteessä kuvittelisi olevani edelleenkään. Paras vaihtoehto olisi toki se, että voisi käydä noukkimassa rahapalkintoja kaikenmoisista skabailuista ilman että ensimmäinenkään lehti/verkkojulkaisu kiinnittäisi asiaan mitään huomiota. Olkaa vähemmän kiinnostuneita muodista (ihmisillehän niitä juttuja tehdään)! ...Tai hetkinen, niinhän te olettekin - ainakin suuri osa teistä. :think: Jossakin on nyt jotain mätää.
EveryWoman
Kitisijä

aasi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: Aika paljon tuolla ahdistaa sekin, että ei ole kovin luottavainen olo sen suhteen, mitä tietojani ja kenelle tuota kautta vielä päätyykään.
Pitäisi jo tuon takia tutkia mitä oikeastaan antaakaan sovellusten tehdä omilla tiedoillaan.
Miten sen voi tutkia? *pihalla*
Mylwin
Kitisijä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

On ihan tosi helppoa kun ei laita itsestään mitään tietoja sinne. Toimii se ilmankin. Okei, siellä on mun koko nimi, mutta ei muuta.

Jos mä haluan kertoa itsestäni jotain salaista jollekulle niin kerron sen mielummin kahdenkeskeisesti.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Bliss

^Mun pitikin käydä tökkäsemässä, mutta unohdin...
EveryWoman
Kitisijä

Mylwin kirjoitti:On ihan tosi helppoa kun ei laita itsestään mitään tietoja sinne. Toimii se ilmankin. Okei, siellä on mun koko nimi, mutta ei muuta.

Jos mä haluan kertoa itsestäni jotain salaista jollekulle niin kerron sen mielummin kahdenkeskeisesti.
No tuota noin. Mua huolettaakin enemmän sellaisten tietojen leviäminen, joita nimenomaan en itse luovuta kenellekään, kuten salasanat jne. Naamakirjahan ilmoittaa käyttäjäehdoissa keräävänsä tietoja käyttäjistä myös muilta nettisivuilta kuin omaltaan ja voivansa myös myydä tietoja valitsemilleen tahoille. Kun en tarkkaan ottaen tiedä, mitä kaikkea ja millä menetelmillä, niin tajunnassa alkaa pyöriä kaikenlaista mielikuvaa - esmes tuli äsken mieleen, että mitähän kaikkea ne siellä leviävät softat (tai Naamakirja itse rekisteröitymis- ja/tai kirjautumisvaiheessa) tunkevat mun koneelle? Voiko jotain kautta tulla joku softa joka tsiigaa mitä kaikkea koneellani puuhastelen, mitä salasanaa käytän missäkin jne.?

Juuri tuon vuoksi haluaisin karttaa ainakin kaiken ylimääräisen softan käyttöä siellä, mutta se on sitten kurjaa kun tulee meiliin niitä tiedotteita että se ja se on nyt tehnyt sulle jotain tällä tai tuolla ohjelmalla, ja jos haluat tietää mitä niin sunkin pitää ryhtyä käyttäjäksi. Miten te muut noiden kanssa toimitte? Hyväsyttekö surutta kaiken mikä luukusta tunkee?
BettyB.

EveryWoman kirjoitti:Miten te muut noiden kanssa toimitte? Hyväsyttekö surutta kaiken mikä luukusta tunkee?
Hyväksyn kiinnostavalle vaikuttavat, testaan, ja poistan jos ei miellytä. Kaikki vamppyyri/ihmissusi/zombie-shitit, kuumat perunat, drinkkivinkit ja Hot or Not-kökkäreet menee suoraan noreen.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Sähköpostiini on tullut useampikin facebook-tunnuksen aktivoinnin vahvistuspyyntö. Joku on ainakin yrittänyt kirjautua sinne tunnuksillani. Kyllä on jollakulla oudot huvit. Meni sitten kaikki salasanat vaihtoon.
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

Aito_Johanna kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Ahistaa
Mä taas olen Facebookin tai siitä käydyn keskustelun myötä huomannut, että mä ehkä sittenkin olen jollain tasolla seurallinen ihminen ja ihmisystävällinen persoona. Siis siitä huolimatta, että viihdyn omissa oloissani. Siitä huolimatta, että aina kun PerttiMäkimaa toistelee mantraansa "ihmiset ovat niin mielenkiintoisia", ajattelen, että eivätkä ole, ihmiset ovat enimmäkseen aika pitkästyttäviä.

En nimittäin ymmärrä näitä "ahistaa", "en halua mitään puolituttuja kavereikseni", "jos en ole pitänyt yhteyttä johonkin entiseen kaveriini, siihen on syynsä" -kommentteja. Itse olen vilpittömän ilahtunut löytäessäni Facebookista kymmenen vuoden takaisen puolitutun. Minusta on hauskaa tietää, mitä se nykyään puuhailee. Ihan oikeasti.

Kyllä AJ se on semmoinen juttu, että vaikket horoskooppeihin uskokaan, niin joku Jousimies homma tässä nyt täytyy olla, kun hymyillen allekirjoitan joka sanan tästä :wink:

Mulla ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa (pitäisikö nyt sanoa, että vielä?). Varmaan pitäisi, jos luonteeseen kuuluisi maalailla piruja seinille. Ei yhtään sellaista yhteydenottoa, joka ei olisi ilahduttanut ja aivan luksusta on se, että monien kanssa on alkanut pitää uudelleen yhteyttä myös meilillä uudelleen vuosien jälkeen. Jatkuvasti pukkaa vanhoja koulukavereita ja ties mitä kavereita esiin - en voi kuin ihmetellä miten paljon ihmisiä sitä tosiaan tunteekaan.
BettyB.

Jousimies ilmottautuu :]
Vastaa Viestiin