Eli itsereflektio on tarpeetonta, jos homma pelittää?EveryWoman kirjoitti: Ei tarvitse. Niin kauan kuin elämä tuntuu hyvältä, ongelmia ei ole syytä etsimällä etsiä.
Mutta silti niitä ongelmia siis aina on? Mitä ongelmia?
En toki loukkaantunut.EveryWoman kirjoitti:Hö. Nyt vaikuttaa siltä, että ehkä olisit vähän loukkaantunut siitä viestistäni
Eikästeikäsisokaljukostaja! Sinulla on vain joku hassu ajatus siitä, etteikö ihmiset voisi välittää netin avustuksella.Sheetlord kirjoitti:Tehdäänpä nyt kuitenkin selkeä ero elämän ja e-elämän välille, jookoskookoskarvapookos?Keikaus kirjoitti:No onpa huvittavaa, kun ihmiset välittävät toisistaan ja haluavat auttaa.
Niin tarjoaakin. Saa ottaa vastaan, jos haluaa.elco kirjoitti:Siis kyllähän PetriFB varmaan ihan tosissaan apuaan netin välityksellä tarjoaa.Keikaus kirjoitti: Eikästeikäsisokaljukostaja! Sinulla on vain joku hassu ajatus siitä, etteikö ihmiset voisi välittää netin avustuksella.
Aika arveluttavaa sekin. Meinaan vaan, että ilmankin pärjää, kun on tähänkin asti.Sheetlord kirjoitti:Netin välityksellä voi tehdä kaikenlaista. Tilata kumivaatteita, julkaista masturbointikuviaan ja tehdä itsemurhan ... mutta se ei suinkaan tee siitä "tervettä".Keikaus kirjoitti:etteikö ihmiset voisi välittää netin avustuksella.
No, ehkä tuo ensimmäinen kohta oli poikkeus.
Sheetlord kirjoitti:Tehdäänpä nyt kuitenkin selkeä ero elämän ja e-elämän välille, jookoskookoskarvapookos?Keikaus kirjoitti:No onpa huvittavaa, kun ihmiset välittävät toisistaan ja haluavat auttaa.
Ongelmakäsityksesi on aika atomistinen. Harvoin kaikki ongelmat voidaan luetella ranskalaisilla viivoilla omina siisteinä kokonaisuuksinaan. Samasta syystä kysymys niiden määrästä on hullu.elco kirjoitti:Pistäs nyt vielä - kun kerran tunnut paremmin tietävän - että onko kaikilla aina yhtä paljon ongelmia? Ovatko kenties kyseessä samat ongelmat? Jos ovat niin kykenet varmaan luettelemaan ne tässä: minun ongelmani; tai siis meidän?
Ihan sillä perusteella, että elämä on ongelmanratkaisua (yo. määritelmällä). Jos sinulla ei ole yhtä ainutta ongelmaa millään elämänalueella, sinä joko et elä tai sitten kiellät ongelmasi.Jos näin ei ole niin millä perusteella voit väittää, että minulla on ongelmia, joita en tiedosta tai tunnusta? Mitkä ne ovat?
En pidä sitä ongelmana.Ei vakuuta.
Minulle tuo e-etuliite ei merkitse mitään.Sheetlord kirjoitti:Mä taas näen tässä toisen, yhtä perustavaa laatua olevan näkökantaeron:
- ne joille ihmiset eNimimerkin takana merkitsevät jotakin
- ne joille ihmiset eNimimerkin takana eivät merkitse mitään
Onko siis kaikki netin välityksellä tapahtuva sairasta? Vai onko ainoastaan se, mitä itse teet netin välityksellä, tervettä?Sheetlord kirjoitti:Netin välityksellä voi tehdä kaikenlaista. Tilata kumivaatteita, julkaista masturbointikuviaan ja tehdä itsemurhan ... mutta se ei suinkaan tee siitä "tervettä".Keikaus kirjoitti:etteikö ihmiset voisi välittää netin avustuksella.
No, ehkä tuo ensimmäinen kohta oli poikkeus.
SingleMalt kirjoitti:EveryWoman kirjoitti: En ymmärrä. Mihin pyrit?
Siihen, että on turha miettiä asiaa syvemmältä, kuin siitä mitä se oikeasti on.
Juu ei tässä mitään. Non taken, koska muutkin veikkauksesi tässä ketjussa on mennyt ihan yhtä pieleen. Alkoholiongelmat on kovin kaukaa haettu. Ei kyllä suhde päättyi sen vuoksi, että olin hänen parannussuhde ja hän parani.SingleMalt kirjoitti:Voin olla tässä kyseisessä tapauksessa väärässä, mutta minun johtopäätökseni kirjoitusten perusteella on se, että letkulla on alkoholiongelma ja siihen suhde päättyi.EveryWoman kirjoitti: Äh ja höh. Toi nyt kuulostaa enemmän pakenemiselta kuin asian käsittelyltä,
Sori letku.
Niin. Huipulla ei ole montaa sano. Tämän pohdiskelussa palaan sitten takaisinpäin siinä mielessä, että pitääkö kumppanin olla mahdollisisimman samanlainen? Jos näin ei ole niin pystyykö opettamaan? Jos pystyy niin tuleeko suhteesta silloin Ylivastuullisen ohjaama ja toisen alivastuullisuutta ruokkiva? Kyllähän näitä voi kertoa mutta olisi tietysti huippua jos hiukan itsekin miettisi.NuoriDaavid kirjoitti:
Näinhän se on, että jos itsereflektiosta on automaagista hyötyä, niin toki yhdeksännen danin mustan vyön itsereflektoijien pitäisi olla onnellistakin onnellisimmassa parisuhteessa.
Minusta aloituksesi kertoo ihan toista:Yönmustaritari kirjoitti:Juu ei tässä mitään. Non taken, koska muutkin veikkauksesi tässä ketjussa on mennyt ihan yhtä pieleen. Alkoholiongelmat on kovin kaukaa haettu.
Okei. Pyydän mesoamistani anteeksi ja toivotan tsemppiä jatkoon.Yönmustaritari kirjoitti:
Viikonloppuna kunnon tumut. Oikein kunnon tumut, Lahdessa vielä ja Lahtelaisittainkin ihan kunnon tumut. Perjantai ilta ei oikein kunnon muistikuvia taksiin oksentamisen lisäksi oikein ole. Lauantaina tuli sitten hyvät burgerit jos kolmannella uloshengityksellä katuun mutta siinä meitä oli jo useampi kokeilemassa, joten se menee ihan perusväännön piikkiin.
Sunnuntaina mielettömässä krapulassa illalla takaisin autolla loskapaskan läpi Helsinkiin, jossa odottaa tiedote, että nyt riittää. Joku on vissiin saanut tarpeeksi allekirjoittaneen, joskin tahattomasta urpoilusta vai?
No mutta sitten homma on paketissa ja selvä. Sinua käytettiin kylmästi hyväksi, siten kuin monella monella ihmisella on tapana toimia. Perseestä, mutta niin elämä välillä on.Ei kyllä suhde päättyi sen vuoksi, että olin hänen parannussuhde ja hän parani.
Otin se esille siksi, että tunteesi varmasti ovat olleeet kiintymystä, mutta rakkaus on tuossa vaiheessa ihan liian voimakas sana. Olet tilanteessa, jossa jatkuva miettimenen vain pahentaa tilannetta, koska kaikki menetettyhän alkaa ennemmin tai myöhemmin vaivaamaan. Mutta, jos päästätkin irti enempiä miettimättä, huomaat ettei se ollutkaan kuin ihastusta, josta pääsee kyllä hyvin helpolla yli. Simppeliä.Riipii käsityksesi ja huonot veikkaukset siitä, että otit esiin muutaman kuukauden suhteen. Ikään kuin vähättelisit rakkaussuhteeni merkitystä.
Mä oon tästä vähän eri mieltä, mutta mä nyt olenkin lähimmäisriippuvainen romantikko.Yönmustaritari kirjoitti:Onni perustuu omaan toimintaan eikä se saa olla riippuvainen muista.
Ok. Korjasin sinua kuitenkin ja toivon, että myös muille lukijoille käy ilmi ketjun myöhemmässä vaiheessa(viimeistään nyt), että alkoholilla ei ollut asiaan tekemistä.SingleMalt kirjoitti:Minusta aloituksesi kertoo ihan toista:Yönmustaritari kirjoitti:Juu ei tässä mitään. Non taken, koska muutkin veikkauksesi tässä ketjussa on mennyt ihan yhtä pieleen. Alkoholiongelmat on kovin kaukaa haettu.
Yönmustaritari kirjoitti:
Viikonloppuna kunnon tumut. Oikein kunnon tumut, Lahdessa vielä ja Lahtelaisittainkin ihan kunnon tumut. Perjantai ilta ei oikein kunnon muistikuvia taksiin oksentamisen lisäksi oikein ole. Lauantaina tuli sitten hyvät burgerit jos kolmannella uloshengityksellä katuun mutta siinä meitä oli jo useampi kokeilemassa, joten se menee ihan perusväännön piikkiin.
Sunnuntaina mielettömässä krapulassa illalla takaisin autolla loskapaskan läpi Helsinkiin, jossa odottaa tiedote, että nyt riittää. Joku on vissiin saanut tarpeeksi allekirjoittaneen, joskin tahattomasta urpoilusta vai?
Älä pyydä. Näkemys oli kuitenkin tärkeä vaikkakin eri, mitä alekirjoittanut seuraa.SingleMalt kirjoitti: Okei. Pyydän mesoamistani anteeksi ja toivotan tsemppiä jatkoon.
No mutta sitten homma on paketissa ja selvä. Sinua käytettiin kylmästi hyväksi, siten kuin monella monella ihmisella on tapana toimia. Perseestä, mutta niin elämä välillä on.
Otin se esille siksi, että tunteesi varmasti ovat olleeet kiintymystä, mutta rakkaus on tuossa vaiheessa ihan liian voimakas sana. Olet tilanteessa, jossa jatkuva miettimenen vain pahentaa tilannetta, koska kaikki menetettyhän alkaa ennemmin tai myöhemmin vaivaamaan. Mutta, jos päästätkin irti enempiä miettimättä, huomaat ettei se ollutkaan kuin ihastusta, josta pääsee kyllä hyvin helpolla yli. Simppeliä.
No mun mielestä se nyt vaan on niin että kaiken tulisi olla yhteistä.Yönmustaritari kirjoitti:
??
Nii pistihän se vaan sieltä joukosta vaan silmään.Hellu kirjoitti:Mikä siinä on että te tartutte vaan tähän raha-asiaan??Yönmustaritari kirjoitti:
??