Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Imetin esikoista 1v7kk ikaan asti. Seuraava raskaus oli tuolloin puolivalissa ja poika alkoi tehda "pahan makuista"-ilmeita ja lopetti. Nyt on kolmas raskaus puolivalissa ja keskimmainen taytti viikko sitten 2 vuotta eika hanta haittaa vaikkei maitoa edes ole. Mun imetystavoitteeni oli vahintaan kaksi vuotta ja jos lapsi haluaa jatkaa, minulle sopii tandemimetys ja lapsi vieroittukoon omaa tahtiansa. Saas nahda mita tykkaa kun loppuraskautta kohden alkaa tulla uuden vauvan maitoa.

Suvinen, onko rinnallaollessa tapahtunut jotain, mista pieni on saikahtanyt? Meilla oli rintaraivareita ja lakkoilua, mutta paljon pienemmalla vauvalla suihkutissien kanssa ja ne menivat ohi, kun imetin harhauttamalla ja uneliasta vauvaa. Jos haluat imetysta jatkaa, voit ehka kokeilla imettaa nukkuvaa lasta. Ehka imettaa sylissa hytkytellen. Ehka suihkussa. Jos lapsi on imettaessa saikahtanyt jotain, voi helpottaa jos hanet saa imemaan uudestaan ja huomaamaan, etta kaikki on ok.

Maidon maku voi muuttua kuukautiskierron mukaan. Uusi raskaus voi muuttaa maitoa. Hampaita voi olla tulossa. Onko vauvan suu kunnossa? Ei mitaan aftoja tai muita kipeita juttuja? Mitahan noita muita mahdollisia syita olis.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Ai niin, ja jos ei halua enaa tuossa vaiheessa vaihtaa korvikkeisiin, mutta lapsi ei enaa ime, niin lypsamalla/pumppaamalla voi pitaa maidontuotantoa sen muutaman viikon ylla, etta paasee tavismaidoille. Hapanmaitotuotteita siina sivussa kun voi hyvin jo antaa myos.

Meilla esikoinen joi melkein vuoden verran viela aidinmaitoa mukista sen jalkeen, kun keskimmainen syntyi ja maitoa sai taas. Ei joka paiva, mutta aina valilla. Katsoin, etta han hyotyy viela aidinmaidon vasta-aineista ja etenkin sen jalkeen kun sairastui syopaan. Nyt kun syopa uusi, antaisin mielellani taas aidinmaitoa hanelle, mutta maito on tosiaan nyt viimeista pisaraa myoten loppu raskauden takia. Jospa edes ternimaitoa saisin hanelle syksylla viela annettua. Siina on huimasti vasta-aineita. On ikaankuin vastasyntyneen eka rokotus. Saattaisi olla apua tuolle isommallekin, jonka puolustusysteemia raakataan nyt oikein olan takaa. Paraikaa toipuu keuhkokuumeesta.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

RP kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eiks noi pillimehu-tuolit maksa uutena joku 150 egee, jollen väärin muista. Järjetön hinta moisesta yksinkertaisesta puutuolista. Meillä tosin on sellainen, kun mummu osti.
260e makso vaaleanpunaisena + vauvasetillä + pehmusteilla + postikuluilla Saksasta. Väri toi lisähintaa. Tytsä on tykännyt.
Mäkin haluan tripptrappin! Meillä olis ihan ajankohtainen hankinta. Pitää ilmeisesti käydä ostamassa salaa kun mies on niin pihi. Ite en halua ostaa paskaa, enkä myöskään tuolia jolla voi viskata vesilintua vuoden päästä. Toihan menis pitkään.

Nyt tarvii enää päättää ostaako valkolakattu, valkoinen, pähkinä, pinkki vai vihreä. Hmmmm.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suvinen kirjoitti:Nyt illalla olin jo varma että nappaa kiinni kun sohvalla otin tutun imetysasennon ja nostin tytön syliin. Avasi suun mutta juuri ennen tissiä käänsikin pään ja alkoi vollottamaan. En ymmärrä. Ihan kuin haluaisi mutta ei sittenkään. Hampaat? Mönkyilee sylissä aina naama edellä rinnuksiin möhisemään, ihan niinkuin kaipaisi rintaa.
Veikkaan hampaita.

Mutta sulla olisi tässä hyvä mahdollisuus kivuttomaan vierotukseen. Ehkä kannattaisi käyttää hyväksi? Ite en haluaisi vastoin lapsen tahtoa joutua vierottamaan mutten myöskään halua kolmivuotiaaksi imettää.

Mites konkarit ootte saaneet lapset vierotettua tissiltä?
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Viesti Kirjoittaja Mida »

Surullinen olo on ihan luonnollista. Onhan se tietyn aikakauden loppu ja yksi laheisyyden ja myos tarvitsevuuden ja tarvittavuuden ilmio loppuu. Vaikka olisi nykypaivan standardeilla imettanytkin pitkaan, niin aina on lupa surra jos surettaa.

Menkat voi hyvinkin muuttaa seka maidon maaraa etta myos makua valiaikaisesti.

Meilla on toki vuotta vanhempi tama keskimmainen, se varmasti vaikuttaa, mutta mun sairaalassaolojen takia meilla tulee valilla 3-4 paivan imetystaukoja ja sitten taas homma jatkuu. Jos alkaa kaduttaa, niin on tassa viela aikaa sallia lapsen palata rinnalle. Maidon maara voi vaheta, mutta noin isolla se ei ole enaa niin hirvean merkittava juttu. Meilla vaheni keskimmaisella maidon maara huomattavasti isamassa iassa, koska poika lahti liikkeelle eika malttanut enaa pitaa maidon maaraa ylla.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mul ei oo vielkään alkanu menkat...en siis imetä.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Uudestaan raskaana? :shock:
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Vaola kirjoitti:^ Uudestaan raskaana? :shock:
No lääkäri sano että ihan normaalia. Maha kyl varottelee koko ajan siihen malliin et ois tulos, mul on pillerit jo kipuja varten.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

^ Aamupahoinvointia tulossa?

Äh, ei tämä taida olla oikein sopiva aihe kevyelle kitinöinnille. Sorgen jörgen.
Came here for school, graduated to the high life
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No, mä en VOI olla raskaana. Mut niihän se pojanki kans meni. Ois jo liian hyvä tsägä :roll:
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

^ Tee sit testi heti, jos yhtään alkaa epäilyttää. Noin niinku ensihätään... Ja sekstaile vaan semmosten tyyppien kanssa, kenen kanssa sen lisääntymis-riskin voisi ottaa.
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

ninnithequeen kirjoitti:No, mä en VOI olla raskaana.
Voit, jos on tullut nusautettua ilman ehkäisyä. Biologia!
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:No, mä en VOI olla raskaana.
Voit, jos on tullut nusautettua ilman ehkäisyä. Biologia!
No halut ne on hiirelläki.

Eikä laukonu sisään. Häpy nau? Kerronko viel joka asennon jos oltiin, juurikin siksi ettei tulis enempää lapsia?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

ninnithequeen kirjoitti: Eikä laukonu sisään.
Loistava ja luotettava ehkäisykeino! Ja ilmainen!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

ninnithequeen kirjoitti:No halut ne on hiirelläki.
Sä oletkin ihminen. Hiiri ei tarvitse ehkäisyä, ihminen välillä tarvitsee.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti:No halut ne on hiirelläki.

Eikä laukonu sisään. Häpy nau? Kerronko viel joka asennon jos oltiin, juurikin siksi ettei tulis enempää lapsia?
:oops:

Hei oikeasti.

Ihan vittu oikeasti.

Kuinka vaikea on pitää sitä kortsupakettia saatavilla ja toisaalta ylipäätään panna vain niiden tapauksien kanssa, joiden kanssa sen lisääntymisriskin tai -mahdollisuuden on valmis ottamaan.

:roll:
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Joku täällä on missanut biologian tunnit ja seksivalistuksen. Alan pian epäilemään tuota kierukkajuttuakin. Kuka oikeasti noin vastuuttomasti vetelee semmosen kokemuksen jälkeen. Itse, hyvä kun enää uskalsin astua satulan päälle. Neuroottiseksi se tekee jos ei muuta.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Unohdetaan tuo mun edellinen viesti. Ensimmäistä kertaa sanon koko sydämestäni, ehkä jopa ensimmäistä kertaa koskaan: TROLLI!
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Kerronko viel joka asennon jos oltiin, juurikin siksi ettei tulis enempää lapsia?
Tää jäi multa huomaamatta.
Hei oikeesti.
Peruskoulu. Terveystieto. Vuosi 2010.

Ja mitähän vielä. Itämaan tietäjät ja Beetlehemin tähti.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

RP kirjoitti:Unohdetaan tuo mun edellinen viesti. Ensimmäistä kertaa sanon koko sydämestäni, ehkä jopa ensimmäistä kertaa koskaan: TROLLI!
Vttu. Luulen että olet erittäin oikeassa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:Unohdetaan tuo mun edellinen viesti. Ensimmäistä kertaa sanon koko sydämestäni, ehkä jopa ensimmäistä kertaa koskaan: TROLLI!
Aloin funtsimaan jo ihan samaa, että Ninni alkaa elämään Gattacan tyyliin.

Toisaalta ei pitäisi kiinnostaa, eikä välittää enää lainkaan. Kitinä ainakin tekee kyyniseksi maailman suhteen, eikä ole ihan helppoa sanoa että kumpi olisi parempi: että ninni ja G trollaavat, vai että ovat oikeasti sellaisia kuin vaikuttavat.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Ei stna. Sanattomaksi vetää.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kuulemma myös kuuma kylpy yhdynnän jälkeen toimii ehkäisynä. Suihku taas suojaa HIV:lta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Idiootit. Seksiä voi harrastaa muutenkin kuin yhdynnässä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:Idiootit. Seksiä voi harrastaa muutenkin kuin yhdynnässä.
Ennen kuin haukut ketään idiootiksi, selittäisitkö tämän viestisi:
ninnithequeen kirjoitti:No, mä en VOI olla raskaana. Mut niihän se pojanki kans meni. Ois jo liian hyvä tsägä :roll:
Niin "hyvää tsägää" ei ole mahdollista olla, että siittiö löytäisi munasolun ilman yhdyntää. Niin poikasikaan kanssa ei käynyt. Eli joko olet harrastanut suojaamatonta seksiä joka on käsittänyt myös yhdynnän, tai sitten trollaat.
Vastaa Viestiin