Katsoin leffan

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

^ Hermostunut nauru on monesti pelon merkki, mikä puolestaan aiheuttaa pakoreaktion.

Olen yrittänyt katsoa Lentävien Tikarien Taloa boksilta pätkissä pois, mutta aikamoista tervanjuontia on joo vaikka monet kohtaukset ovat tietysti visuaalisesti hienoja. Ei näitä kiinalaisia vaijerilentelyjä enää oikein jaksa, jos on koskaan jaksanutkaan.

Kiinnostaa vain, oliko 800-luvun kiinalaisilla oikeasti noin värikkäät, yksityiskohtaiset ja hienot silkkiasusteet ja muut vetimet? Jehna! Euroopassa varmaan elettiin silloin vielä ruskeissa juuttisäkeissä, jos kuului aatelisiin.

http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BM ... SY326_.jpg
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Miami Vice

Oonko mä mielipuoli vai onko tää leffa loistava?
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

INLAND EMPIRE

Toisen kerran vasta, vaikka olisi jo tässäkin ajassa jo useammin pitänyt. Yksi tämän vuosikymmenen parhaista leffoista ja varmaan kuuluu mulla Kaikkien Aikojen Elokuvien TOP Sataan.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

RolloTomasi kirjoitti:Miami Vice

Oonko mä mielipuoli vai onko tää leffa loistava?
Kyllä, olet puolimieli - oli tämä sitten ainoa puntari asiassa taiko ei.

Oot ollut aivan liikaa hiljaisuudessa ja yksin.. :boohoo:
Avatar
AnaisJune
Kitinä paheena
Viestit: 38
Liittynyt: 17.08.2008 7:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja AnaisJune »

Katsottu: Nolanin Batman.

Tämä elokuvahan oli pahinta roskaa mitä vähään aikaan valkokankaalle on kehdattu suoltaa! Jos olisin tunteeton paskiainen, sanoisin että ymmärrän nyt MIKSI Heath Ledger kärsi masennuksesta ja univaikeuksista.

Nolan ei todellakaan osaa ohjata toimintaa. Kuvashotit oli joko semilähäriä tai pyöriviä kamera-ajoja. Nolan tarjoili katsojille noin satakunta sekavaa kohtaa joissa teki mieli huutaa "MITÄ VITTUA?". Jopa aloittelevat elokuvantekijät yleensä tiedostavat sen että lähikuvassa hitaammat liikkeet, ja koko kuvassa nopeat. Silloin tapahtumat pysyvät seurattavina, ja loogisina. Kaikenkaikkiaan, tarinankerronta oli ala-arvoista.

Nolan oli halunnut luoda Batmanista realistisemman hahmon, ja tuoda hänet uskottavaan ympäristöön. Valitettavasti itse tarinan suhteen realismi ja uskottavuus oli kaukana. Oli kuin käsikirjoitus olisi ollut 14-v teinipojan ainekirjoitus: "Ja sit se jokeri niinku räjäyttäs koko sairaalan kaikilla siisteillä pommeilla jotka vaan niinku olis siellä, pum! pum! pum! Ja sit niitä pommeja ois vähän jokapaikassa..loppu."

Ja ne musiikit. Mä en edes aloita. Sanon vaan että murheellista viulunvingutusta ei tartte tunkea leffan joka dialogin päälle, koska se saa ne pateettiset vuorosanat kuulostamaan entistäkin hölmömmille.

Itse Batman oli kuin suuri vitsi, suu puoliauki höristessään kurkustaan jotain epämääräistä kähinää. Eikä tässäkään vielä kaikki, henkilöhahmot olivat latteita ja ihmissuhteet epäuskottavia, motiiveista nyt puhumattakaan. En usko että Ledgerin jokeriakaan hehkutettaisiin, mikäli äijälle ei olisi käynyt kuten kävi.(ja syytän siitäkin Nolania) En tajua miksi Ledgeriä verrataan Jack Nicholsoniin, ja ylistetään "monipuolisemmasta jokerista" Mun mielestä siinä ei ollut mitään muita puolia kuin masokisti ilman mitään muuta sisältöä.

Ja mitä Maggie Gyllehaaliin tulee, sitä lurppasilmäistä tätiä ei kannattaisi palkata mihinkään rainaan missä käytetään paljon lähäreitä ja roikkuvat posket ja suun tiukat juonteet näkyvät. Kovin kovin vaikeaa kokea sellainen keski-ikäinen luuska komistusten suurten tunteiden kohteena.

Tämä oli elokuva jossa heikkoa oli: tarinan kerronta, kuvaus, leikkaus, ohjaus, näytteleminen, musiikki, käsikirjoitus.

Hyvää oli: Ehkä tehosteet. En tiedä kun Nolan ei osannut esitellä niitä.



Annan elokuvalle 5 kysymysmerkkiä, korostaakseni kysymystä, miksi Nolan on ylipäätään päästetty batmanin kimppuun?

:?: :?: :?: :?: :?:
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Arska ANpuu Kovilla. Ison Arskan biografia TV-elokuvana, joka käsittelee tämän Itävallan Lovihampaisen Tammen varhaisia vaiheita ja hiljattaista tuloa Kalifornian kuvernaattoriksi. Nuoren arskan näyttelijä kyllä suoriutui roolistaan huomattavasti paremmin kuin wanha Jürgen, joka antoi semmoisen vaikutelman ettei häntä oikein kiinnostanut paneutua rooliinsa. Ja oli ehkä hieman turhan uurtehinen kasvoiltaan (Jürihän oli nuorempanakin varsinainen kraaterinaama).

Sanotaanko että olisi tämän voinut tehdä paremminkin mutta täytyi tämä silti katsoa. Olisi ollut hauska jos leffa olisi hieman käsitellyt Arskan Hollywood-uran alkuvaiheitakin. Junou. Millaista naamaa hän olisi näyttänyt sovitellessaan Conan Barbaarin peruukkia päähänsä.
AnaisJune kirjoitti:Kovin kovin vaikeaa kokea sellainen keski-ikäinen luuska komistusten suurten tunteiden kohteena.
Naisiin kohdistetaan aivan kohtuuttomia ulkonäkövaatimuksia. Aidon Kauneuden Puolesta! *heristää nyrkkiä sarkastisesti*
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

AnaisJune kirjoitti:Ja mitä Maggie Gyllehaaliin tulee, sitä lurppasilmäistä tätiä ei kannattaisi palkata mihinkään rainaan missä käytetään paljon lähäreitä ja roikkuvat posket ja suun tiukat juonteet näkyvät. Kovin kovin vaikeaa kokea sellainen keski-ikäinen luuska komistusten suurten tunteiden kohteena.
No se on IMDB:n mukaan jotain 31 vee (eli Batmanin kuvauksissa kaiketi jotain 29-30 v?), mutta myönnettävä on että näyttää ikäistään helposti kymmenen vuotta vanhemmalta ja jotenkin tätimäiseltä.

Yritin juuri palautella mieleen missä roolissa Maggie oli Donnie Darkossa, jossa pääosaa näytteli hänen kolme vuotta nuorempi pikkuveljensä (Jake Gyllenhaal) joka puolestaan on ikuinen babyface. Näyttelikö Maggie pikkuveljensä mutsia?
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 17.08.2008 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

No pakko sanoo et kyl minuu ärsytti se Batmanin ässä-vikaisuus. 8)
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pakko kuitenkin paljastaa etten ole vielä nähnyt Batmania, kuten en sataa muutakaan parina viime vuonna ilmestynyttä megabusterhitpingpong-elokuvaa jotka jokaisen "olisi pitänyt nähdä". Olen käyttänyt liikaa aikaani tietokonepelien pelaamiseen, ei ole ehtinyt.

No Rambon sentään katsoin leffateatterissa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
AnaisJune
Kitinä paheena
Viestit: 38
Liittynyt: 17.08.2008 7:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja AnaisJune »

Elppis kirjoitti:No pakko sanoo et kyl minuu ärsytti se Batmanin ässä-vikaisuus. 8)
No musta sillä oli kaikki muutkin puhevikasuudet. :lol:

Tämä on hyvä parodia: http://www.youtube.com/watch?v=w2yv8aT0UFc
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

The Misanthrope

http://www.peaceville.com/themisanthrope/

Erittäin mielenkiintoinen katsaus Nocturno Culton elämään. En olisi muuta herralta odottanutkaan. Jos omistaa hyvän musiikkimaun niin kannattaa katsoa. Jos dikkaa Frederikistä niin kannattaa jättää katsomatta.

*****
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Frederik Krueger kirjoitti:No Rambon sentään katsoin leffateatterissa.
Ansku mä arvaan.

Yksin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

1108 kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:No Rambon sentään katsoin leffateatterissa.
Ansku mä arvaan.

Yksin?
En. Huonosti arvattu.
1108 kirjoitti:Jos omistaa hyvän musiikkimaun...
Sulla on samanlainen musiikkimaku kuin Auvisella. Elämä on synkkää teini-ikäiselle.

Sekuntikello lähti laulamaan nyt kuinka kauan sinulla kestää keksiä sikahieno comeback.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Funny Games (1997)

Olipas se hidas ja vetelä. Ja mikä ihmeen hidas kohta siinä oli puolenvälin jälkeen, sen ekan kuoleman jälkeen, siis sen joka vaan oli tapahtunut yhtäkkiä. Saattaa olla, että tästä pitää nähdä se uusintaversiokin vertailun vuoksi.

:igor: :igor: :igor:


Before the Devil Knows You're Dead

Olipas se hidas ja vetelä. Periaatteessa juoni ja elokuvan ajassahyppely oli just eikä melkein, mutta jokin tämän vesitti. Marisa Tomein tisseistä plussaa.

:twisted: :twisted: :twisted:
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Storia kirjoitti: Oot ollut aivan liikaa hiljaisuudessa ja yksin.
Valitettavasti taidat olla oikeassa. Yksin olemisessa on kuitenkin sama hyvä puoli kuin DVD-levyissä: voi katsoa suosikkileffojaan milloin haluaa, jos vain on aikaa.

Tänään katsoin The Last Picture Shown ja seuraavaksi katson The Hustlerin, molemmat tuossa yllä mainitussa topsadassa.
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Lolita kirjoitti:Marisa Tomein tisseistä plussaa.
Minulla oli sellainen muistikuva, ettei tuolla juuri ollenkaan tissejä ollut. Nätit silmät kyllä.
daddykillkill

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

RolloTomasi kirjoitti:Miami Vice. Oonko mä mielipuoli vai onko tää leffa loistava?
En ole ammatillisesti pätevä sielusi terveydentilaa arvioimaan, mutta itsekin pidin ko. leffasta kovasti. Mainio tunnelma, erinomainen OST ja hyvää toimintaa.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

The Devils Chair

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YCGbTeb4USk[/youtube]

Joo-o.

Kovasti on pelottavaa tai sitten ei ja kovasti on infernaalisia voimia valloillaan vai mitä ne oli. Bonuksena muutama siisti "hyvää päivää ja kirvesvartta" efekti mutta ei tämä shaisse nyt muutaman hauskahkon gore täräytyksen voimalla jaksa kiinnostaa.

Tiivistys:

Ennalta arvattava englantilainen yritelmä gorepätkästä. Kivasti kumminkin verta, irtojäseniä ei ikävä kyllä juurikaan. Ehken kaikkien aikojen typerin kuvaus pahasta, kuin ala-asteella kuviksen tunnilla värkätty Nazgûl.

Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 15901
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Niba »

Batman, Jokeri oli ihan hyvä, muuten puukasvoja, mutta voisiko joku olla huonompi Batman kuin Michael Keaton? I doupt that..
Tunnelma sukupuolirintamalla oli tuttua, minä Karzan sinä Jane linjaa.
Takaa-ajot muistuttivat toisiaan ja tapahtumat etenivät jotenkin epoloogisesti eikä juoni edennyt kuin nytkähdellen? Mites se käsikirjailijoitten lakko?
Täällä joku naisellisen herkästi täysin lyttäsi elokuvan ja syytä on..
Teatterissa porukka nauroi koko ajan, ehkä kyseessä olikin huumori- ellei grazy-elokuva, vai ottaako porukat pohjia jo ennen elokuviin menoa?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8394
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

daddykillkill kirjoitti:Minulla oli sellainen muistikuva, ettei tuolla juuri ollenkaan tissejä ollut. Nätit silmät kyllä.
Poteitous - potaatous.

klik
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lolita kirjoitti:klik
No huh huh. Paitsi että Tomei on aina ollut ältsin ihky, on se kyllä oudon hyvin säilynyt ikäisekseen (43 v?). Jos siis nuo kuvat olivat mainitsemastasi vuonna 2007 tehdystä elokuvasta.

Liian vanha Gattacalle joka tapauksessa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NegaDuck

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Katsoin kamujen kaa Yön Ritarin uudestaan. Harmikseni se paras "tää olis kiva nähdä uusix" -fiilis oli ehtinyt jo hiipua, joten nyt kiinnitin liikaa huomiota leffan korniuksiin. Höh.
Avatar
RolloTomasi
Kitisijä
Viestit: 2349
Liittynyt: 06.09.2006 7:50
Paikkakunta: Maa

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

The Hustler (1961)

Katoin. On kyllä ihan huippu.

Miksi suurin osa mun suosikkileffoista on vähintään yli 30 vuotta vanhoja? (Oikea vastaus tuskin on, että suurin osa elokuvista on yleensäkin yli 30 vuotiaita.)
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Kuva

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fjz-J4Tq218[/youtube]

Ok...

Jos haluat nähdä elokuvan jossa on jänniä kolmioita tappamassa ihmisiä ja jotka voi ainoastaan nähdä ihmekameran lävitse joka näyttää marjapuuroa, niin ole hyvä ja katso pois.

Typistän:

Elokuva on Blair Which Project Afganistanissa, samat eleet, samat paskat kikat ja sama paska meininki. Toisaalta BWP oli oikeastaan ihan katsottava toisinkuin tämä, siinä sitä samotaan ympäri ählämisählämimaata ja katsellaan marjapuuroa ihmekamerasta.

Huvittavin kohtaus osui omiin silmiini kun paikan snaipper yrittää ampua vain marjapuurossa näkyvää pahan alkujuurta erittäin leffaan ideaan sopivalla tavalla, kiväärillä jonka kiikarissa on pölysuojat päällä. Nauratti/hymyilytti.

Ei tainnut olla kohtauksen tarkoitus.

*
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

On tullut katsottua viimeisen kolmen viikon sisään useampikin elokuva, mutta olen turhan laiska kirjoittamaan arvosteluja. Tämä on dokumentti, joka loppua kohden koko ajan vain paranee, viimeisten viidentoista minuutin ollessa jo sellaista dynamiittia, että jos olisin opetusministeri määräisin tämän saman tien lukioiden opetusohjelmaan.

http://zeitgeistmovie.com/main.htm

Voi katsoa ilmaiseksi tästä linkistä. Ääretön respekti ihmisille, jotka näkevät vaivaa pannakseen näin paljon asiaa yhteen pakettiin. Todella spooky visio.

Mitä sitten voi tehdä? Aika hyviä ajatuksia löytyy mm. heti etusivulta tämän entisen teksasilaisen pankkiirin kotisivuilta ja blogista.

http://www.aliasjones.com

Illalla täytyy katsoa vastapainoksi kauhun yritystä: Hostel 2
Ei ole yhtään oma genre, mutta Vera Jordanovan roolityö kiinnostaa ja on sitä paljon kehuttukin! Vaiko vain, koska Vera on niin hot... :D
Vastaa Viestiin