Senkin, senkin sellaiset!Vesper kirjoitti:Komppaan tässä nyt Tixiä. En minäkään haluaisi mökilleni ketään hengaamaan, ellen sitten itse haluaisi heitä sinne erikseen kylään kutsua.
Oma on joo omaa, mutta tällaisissa suvun käytössä ja yhteisesti nautituista paikoista on vaikeampi tehdä suoraan näitä rajanvetoja, ellei sitten ole sellainen lapsi, joka ei ole koskaan jakanut lelujaan toisten kanssa.
Voi toki olla ihan valideja syitä, miksei Dumaria haluta paikalle - mutta jos on tilanteita, että mökki on käyttämättä ajanhetkenä X - niin miksi ihmeessä pitäisi kategorisesti kieltää muita käyttämästä sitä, kun / jos he elävät ihmisiksi, pitävät omaisuudesta huolta ja osallistuvat sen kunnossapitoon?
Jos pojat remuavat sillä tavalla, että mökki, naapurusto ja lähiluonto jää siivottomaan kuntoon - sekä lähiyhteisö valittaa elämöinnistä - niin olisi ihan ymmärrettävää, että hyödyke kuluu tai toiminta aiheuttaa negatiivisa vaikutuksia. Mutta jos ei, niin tuntuu hassulta.. tai megaporvarilliselta, että KUKAAN MUU KUIN MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ ei saa nauttia tästä. Ja kun minä en ole nauttimassa siitä, niin silloin varsinkaan kukaan ei saa käyttää sitä.
Asunto, hammasharja ja muut todella henkilökohtaiset asiat ovat asia erikseen, mutta mökkiä on vaikea mieltää sellaiseksi.
Mutta minä olenkin tällainen hippi, joka on toivotettu tervetulleeksi eri paikkoihin ja joka on muistanut antaa / jakaa samaten omastaan. Viimeisimmät juhannukset on tullut vietettyä yhdellä tällaisella sukumökillä, jossa yksi sukuhaara omistaa mökin ja pääasiallisesti ohjaa sen kehitystä, mutta muu suku sekä ystäväpiiri osallistuu paikan kunnossapitoon. Ihmiset ovat olleet tervetulleita ja samaten ymmärtäneet, jos joku on pitänyt paikalla pienemmän piirin bileitä tai ovat halunneet olla rauhassa.
Homma on toiminut ja yksi mökki on tuottanut merkittävän määrän iloa ja hyvinvointia isolle joukolle ihmisiä.
Jos minulla olisi perintömökki, antaisin sitä mieluusti samanlaisten periaatteiden mukaisesti myös muiden minulle läheisten ihmisten ja sukulaisten käyttöön.