Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Pakko lisätä, että eniten terveydelleni haitallista toimintaa tuntuu olevan tämän palstan typeryyksien lukeminen. :D
Miksi sinä muuten kirjoitat palstalle? Olet jatkuvasti konfliktissa muiden kanssa, ja tuntuu ettei oikein kukaan pidä palstapersoonastasi.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Minusta on hassua että perttiä jurppii lukea tämän palstan tyhmyyksiä kun kirjoittaa itse niistä 90%. Skitsoa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Pakko lisätä, että eniten terveydelleni haitallista toimintaa tuntuu olevan tämän palstan typeryyksien lukeminen. :D
Miksi sinä muuten kirjoitat palstalle? Olet jatkuvasti konfliktissa muiden kanssa, ja tuntuu ettei oikein kukaan pidä palstapersoonastasi.
Ehkä tämä kuitenkin aina reaalimaailman reaktiot voittaa?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Pakko lisätä, että eniten terveydelleni haitallista toimintaa tuntuu olevan tämän palstan typeryyksien lukeminen. :D
Miksi sinä muuten kirjoitat palstalle? Olet jatkuvasti konfliktissa muiden kanssa, ja tuntuu ettei oikein kukaan pidä palstapersoonastasi.
En oikeastaan ole nykyään edes konfliktissa kenenkään kanssa, kunhan kirjoittelen. Vaikea sanoa onko tunne molemminpuolinen. Tuntuma on, että kanssani kinaaminen antaa jotakin vastakirjoittelijoille.

Lainaamasi kommentti oli kyllä sarkasmia, jota osa asiantuntijoista pitää terveydelle haitallisena sitäkin. :)

Toistan itseäni, mutta täällä on edelleen vähemmistönä minua erityisen paljon ihmisenä kiinnostavia persoonia. Siksi minä täällä roikun.

Ihan viimeisin pilkun jälkeinen teksti ei minusta täysin pidä paikkaansa. Todistakaa minut vääräksi (onkohan tämä nyt ihan viisasta, mietin).
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Pakko lisätä, että eniten terveydelleni haitallista toimintaa tuntuu olevan tämän palstan typeryyksien lukeminen. :D
Miksi sinä muuten kirjoitat palstalle? Olet jatkuvasti konfliktissa muiden kanssa, ja tuntuu ettei oikein kukaan pidä palstapersoonastasi.
Ehkä tämä kuitenkin aina reaalimaailman reaktiot voittaa?
On tämä ainakin erilaista, siellä ihmiset pitävät minusta. Tai ainakin teeskentelevät niin, kohteliasta. :)

Kerropas nyt miten minä tuhoan terveyttäni. Tätä palstakirjoittelua ei sitten (enää) lasketa.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Kerropas nyt miten minä tuhoan terveyttäni. Tätä palstakirjoittelua ei sitten (enää) lasketa.
Tähän viittasin:
exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Kaikki alkoholin ympärillä pyörivät keskustelut tuntuvat sujuvan sinulla niin mollivoittoisesti, että (jos oikein muistan) on jotakin negatiivisia kokemuksia aiheesta. Lapsuus tms?
Ei mulla ole mitään henkilökohtaisuuksia tähän, pl. työ, mutta ei sekään ole mikään tunneperäisiä rekatioita aiheuttava yhteys. Mä olen ihan aidosti todella ymmälläni siitä, että vielä 2014 jollekin voi tulla uutisena, että alkoholi on ihmiselle haitallista, ja että siitä puhuminen on "tiukkapipoilua" tai lapsuustrauma. Suurin osa ihmisistä pystyy hyväksymään myös ne omat valintansa, joita ei voi tutkimustiedon nimissä puolustaa, kuten nyt vaikka roskaruoan syönnin, istumatyön, alkoholinkäytön tai ylinopeuden ajamisen. Sulla on kova tarve todistella, että se on AINOA OIKEA TAPA TOIMIA, koska itse olet valinnut niin.
Siis hain takaa tuota ilmiötä, että ikään kuin et jotenkin kestäisi sitä, että on olemassa ihan hyviä perusteita sille, miksi sinun pitäisi toimia toisin kuin itse asiassa toimit. Jutuistasi saa sen kuvan, että haluat jotenkin sormet korvissa älämölöttämällä kieltää näiden perusteiden olemassaolon tai validiuden vetoamalla milloin salaliittoon, milloin tiukkapipoiluun, milloin lapsuustraumaan. Tavanomaisempi reaktio olisi hyväksyä se, että vaikka on aitoja perusteita valita toisinkin, niin minä toimin kuitenkin omista syistäni näin, olipa se nyt muiden mielestä perustelluin tapa tai ei. Eli seistä toimiensa ja valintojensa takana kieltämättä tosiasioita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Siis hain takaa tuota ilmiötä, että ikään kuin et jotenkin kestäisi sitä, että on olemassa ihan hyviä perusteita sille, miksi sinun pitäisi toimia toisin kuin itse asiassa toimit. Jutuistasi saa sen kuvan, että haluat jotenkin sormet korvissa älämölöttämällä kieltää näiden perusteiden olemassaolon tai validiuden vetoamalla milloin salaliittoon, milloin tiukkapipoiluun, milloin lapsuustraumaan. Tavanomaisempi reaktio olisi hyväksyä se, että vaikka on aitoja perusteita valita toisinkin, niin minä toimin kuitenkin omista syistäni näin, olipa se nyt muiden mielestä perustelluin tapa tai ei. Eli seistä toimiensa ja valintojensa takana kieltämättä tosiasioita.
Mutta tämä asia, johon viittaisithan oli väärin tulkittu Exsulta. Olen pelottavan tietoinen siitä, että kaikki (happi mukaanlukien) vaan pilaa kehoani kohti hautaa. En jaksa enää kirjoittaa kolmatta kertaa, mutta anglenihan olikin ihan eri, saarnaamisvastainen.

Ja minähän toimin pääosin juuri kuin saarnataan, en eri tavalla. Ja saarnaamisesta huolimatta, en sen ansiosta.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Siis hain takaa tuota ilmiötä, että ikään kuin et jotenkin kestäisi sitä, että on olemassa ihan hyviä perusteita sille, miksi sinun pitäisi toimia toisin kuin itse asiassa toimit. Jutuistasi saa sen kuvan, että haluat jotenkin sormet korvissa älämölöttämällä kieltää näiden perusteiden olemassaolon tai validiuden vetoamalla milloin salaliittoon, milloin tiukkapipoiluun, milloin lapsuustraumaan. Tavanomaisempi reaktio olisi hyväksyä se, että vaikka on aitoja perusteita valita toisinkin, niin minä toimin kuitenkin omista syistäni näin, olipa se nyt muiden mielestä perustelluin tapa tai ei. Eli seistä toimiensa ja valintojensa takana kieltämättä tosiasioita.
Mutta tämä asia, johon viittaisithan oli väärin tulkittu Exsulta. Olen pelottavan tietoinen siitä, että kaikki (happi mukaanlukien) vaan pilaa kehoani kohti hautaa. En jaksa enää kirjoittaa kolmatta kertaa, mutta anglenihan olikin ihan eri, saarnaamisvastainen.

Ja minähän toimin pääosin juuri kuin saarnataan, en eri tavalla. Ja saarnaamisesta huolimatta, en sen ansiosta.
Joo, varmaan tässä on jotain ohipuhumista ja väärinymmärrystä, onhan tämä sentään Kitinä. Ja ilman muuta olen saanut sinusta sen kuvan, että olet paljon terveystietoisempi niin teoriassa kuin arkisessa toiminnassasikin kuin esim. minä. Mutta kyllä mä silti koen, että esimerkiksi se, miten keskustelussa alkoholin haitallisuudesta/terveellisyydestä kokonaisuutena koet jotenkin relevantiksi kaltevapinnata keskustelun siihen, miten kaikki on vaarallista ja happi vie hautaan, nimenomaan vahvistaa minun tai exsun pointtia, ei osoita sitä väärin tulkituksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

urpiainen kirjoitti:Joo, varmaan tässä on jotain ohipuhumista ja väärinymmärrystä, onhan tämä sentään Kitinä. Ja ilman muuta olen saanut sinusta sen kuvan, että olet paljon terveystietoisempi niin teoriassa kuin arkisessa toiminnassasikin kuin esim. minä. Mutta kyllä mä silti koen, että esimerkiksi se, miten keskustelussa alkoholin haitallisuudesta/terveellisyydestä kokonaisuutena koet jotenkin relevantiksi kaltevapinnata keskustelun siihen, miten kaikki on vaarallista ja happi vie hautaan, nimenomaan vahvistaa minun tai exsun pointtia, ei osoita sitä väärin tulkituksi.
Koko alkoholikeskustelu lähti seuraavasta:
Exsu: "alkoholi on ihan saatanan vaarallista?"
Minä:"no kuinka se nyt noin vaarallista kohtuudella käytettynä on?"

..joitakin kymmeniä viestejä myöhemmin...

Exsu:"En tajua miten vuonna 2014 voi vielä löytää ihmisen, joka ei tajua alkoholin olevan vaarallista?"

:)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^Pertti, älä valehtele. Esitit täysin pähkähullun väittämän, jonka exsu todisti vääräksi. Nyt kieroilet sanoneesi jotain muuta.

"Eikös virallinen mantra ole, että alko on järkevästi käytettynä jopa terveellistä?"
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Mitkä mahtavat olla ne toimintatapani, jotka eivät edistä terveyttä(ni)? Vaikuttaa, että kehittelet nyt ihan omiasi. Haluan todisteet.
Tää tavallaan alleviivaa sitä, mistä me Urpsun kanssa edellä puhuttiin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Mitkä mahtavat olla ne toimintatapani, jotka eivät edistä terveyttä(ni)? Vaikuttaa, että kehittelet nyt ihan omiasi. Haluan todisteet.
Tää tavallaan alleviivaa sitä, mistä me Urpsun kanssa edellä puhuttiin.
Että Teillä on tapana tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä ja lyödä ne kiveen? :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Oh the irony..
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 569
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Tanssilattioiden Timanttipora
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Hauskaa miten Backmann ottaa tietyn prosentin totuutta ja sitten vähän piristää sitä maustamalla.

Taisin jo aiemmin avautua tuosta huostaanotosta bisnesmuotona Suomessa. Jossakin "tavalliset ihmiset kokkaavat toisilleen aterioita" Turku-editionissa nelosella oli keski-ikäinen nainen, jolla oli jättikartano Hirvensalossa. Ainut homma mitä tekivät oli hoitaa huostaanotettuja lapsia. Huoneista päätellen niitä oli 3-5 sillä hetkellä. Muut vieraat puhuivat kameralla "olisipa minullakin tällainen talo".

Johtotähdet pihassa, tietty.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Taisin jo aiemmin avautua tuosta huostaanotosta bisnesmuotona Suomessa. Jossakin "tavalliset ihmiset kokkaavat toisilleen aterioita"
Sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Ei sijaisperheet, lastensuojelulaitokset ym. sijoituspaikat tee huostaanottoja. Ja toisaalta taas huostaanoton tekijät, eli tuomioistuimet ja sosiaalitoimet tuo kuntaansa jokaisesta huostaanotosta ihan valtavan kuluerän, joten sekin on äärimmäisen huono "bisnes". Laitosvuorokausi maksaa paikasta riippuen vajaasta satasesta reiluun pariin sataan. Jos joku hoitaa saman homman kotona pienemmillä kustannuksilla, niin se on kunnan kannalta hyvä asia.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Sulla menee puurot ja vellit sekaisin. Ei sijaisperheet, lastensuojelulaitokset ym. sijoituspaikat tee huostaanottoja. Ja toisaalta taas huostaanoton tekijät, eli tuomioistuimet ja sosiaalitoimet tuo kuntaansa jokaisesta huostaanotosta ihan valtavan kuluerän, joten sekin on äärimmäisen huono "bisnes". Laitosvuorokausi maksaa paikasta riippuen vajaasta satasesta reiluun pariin sataan. Jos joku hoitaa saman homman kotona pienemmillä kustannuksilla, niin se on kunnan kannalta hyvä asia.
Ei mene tietääkseni, koska en missään kohtaa väittänyt että he tekisivät huostaanottopäätöksiä. En tainnut edes ottaa kantaa koko asiaan. Ja tietenkin tämä on kuntalaisille yms. veronmaksajille todella huono homma.

Rajatun kansanosan hupia nämä hyödyt. Juu juu, eihän se raha ihan perseellään istumallakaan tule, en minä sillä. Voihan joukossa olla aika rikkinäisiä ihmisenalkujakin. Mutta ei tuota hommaa tosiaan ilmaiseksi tehdä.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ihan helvetin hyvä, ettei tehdä ilmaiseksi. Rahaa vastaan voi vaatia laatua ja sitoutumista.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Ei mene tietääkseni, koska en missään kohtaa väittänyt että he tekisivät huostaanottopäätöksiä. En tainnut edes ottaa kantaa koko asiaan.
"Huostaanottobisneksestä" puhuminen on mun mielestä aika räväkkä kannanotto.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Ei mene tietääkseni, koska en missään kohtaa väittänyt että he tekisivät huostaanottopäätöksiä. En tainnut edes ottaa kantaa koko asiaan.
"Huostaanottobisneksestä" puhuminen on mun mielestä aika räväkkä kannanotto.
Eivätkö kyseisen toiminnan rahavirrat ja katteet täytä mielestäsi bisneksen tunnusmerkkejä? Eikös Auer-keississäkin puhuttu, että Auerin veli sai ison summan (en jaksa tähän kohtaa kaivaa summaa, 5k muistelen) per lapsi kuussa?
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Ihan helvetin hyvä, ettei tehdä ilmaiseksi. Rahaa vastaan voi vaatia laatua ja sitoutumista.
Sitä ne yritysjohtajatkin puhuvat. :)
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

exPertti kirjoitti: Eivätkö kyseisen toiminnan rahavirrat ja katteet täytä mielestäsi bisneksen tunnusmerkkejä? Eikös Auer-keississäkin puhuttu, että Auerin veli sai ison summan (en jaksa tähän kohtaa kaivaa summaa, 5k muistelen) per lapsi kuussa?
"Huostaanottobisnes" sanana herättää mielikuvan, että joku tekee huostaanottoja hyötyäkseen niistä taloudellisesti. Näin ei ole. Auerin tapaus on hyvin vahva ääriesimerkki, koska lasten tilanne oli aika poikkeuksellinen. Normaalisti kulukorvaukset ovat paljon pienempiä.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:"Huostaanottobisnes" sanana herättää mielikuvan, että joku tekee huostaanottoja hyötyäkseen niistä taloudellisesti. Näin ei ole. Auerin tapaus on hyvin vahva ääriesimerkki, koska lasten tilanne oli aika poikkeuksellinen. Normaalisti kulukorvaukset ovat paljon pienempiä.
Ei kun joku tekee päätökset ja joku muu hyötyy mekanismista. Ylekin on rohjennut käyttää ko. termiä näköjään.

http://yle.fi/ohjelmat/kortit/silminnak ... 03000.html

EDIT: jakson kuvausteksti oli mielenkiintoista luettavaa. Mehiläinenkin on näköjään apajilla.
Came here for school, graduated to the high life
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylen otsikko on huostaanotettu bisnes.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exPertti »

exsu kirjoitti:Ylen otsikko on huostaanotettu bisnes.
En halua tapella kanssasi yhtään mistään. Halusin vaan tuoda esiin senkin mahdollisuuden, että huostaanottoon liittyvä bisneksentekomahdollisuus ei ole täysin mahdoton ajatus. Vähän samantyylisiä ajatuksia minulla on vanhustenhuollosta. Pikkupaikkakunnilla parhaiten tienaavat tapaavat nykyään olla yksityisten hoitokotien johtajia.
Came here for school, graduated to the high life
Vastaa Viestiin