Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

ninnithequeen kirjoitti:Saahan se, jos haluaa. Mutta kun ei mm. maksujen pelossa tahdo ja hyväksyy varmaan siksi mun päätöksen. Hei Miska on sen kuudes lapsi jo....:roll:

Ristiäisiin väitti olevansa tulossa. Äitinsä kanssa. Sen ku näkis. Kehtaako näyttää naamaansa.
:shock:

No maailmassa sattuu ja tapahtuu, toisille vaan vähän enemmän.

Näitä raportointejasi elämästä on vaan joskus hieman hankala lukea ja miettiä, että oletko nyt ihan oikeasti tosissasi vaikkei kai ulkopuoliset koskaan voi ymmärtää toisen ihmisen tilannetta kunnolla. Eikä sitä saisi ihmisiä tuomita tietämättä paremmin, mutta silti sitä on pakko kysyä että oletkohan ihan kunnolla funtsinut taas asiat läpi.

Oletko oikeasti nyt hyvässä tilanteessa kuten itse sanot. Se että olet väleissä rekkiksen kanssa ja annat pitää yhteyttä yllä satavarmasti sementoi jäähän kaikki mahdollisuutesi palata takaisin elämään perhe-elämää 'ukkokultasi' kanssa harharetkien jälkeen. Puhumattakaan sitten mahdollisuuksista mihinkään muuhun ihmissuhteeseen uuden ihmisen kanssa tilanteessa, jossa taustalla on jo muutenkin pari miestä.

Voit toki olla hyvässä tilanteessa omasta mielestäsi, sillä onhan sinulla kaksi eri miestä juoksemassa asioillasi ja pitämässä hyvinvoinnistasi huolta, mutta onko se oikeasti hyvä tilanne sinulle tai muille ihmisille ympärilläsi?
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Voin toki olla väärässäkin, mutta sanoisin että ei kai kukaan teistä tunne Ukkokultaa, Ninniä tai rekkistä niin hyvin, että voisi sanoa mikä on kenenkin kannalta parasta. Hyvin monensuuntaisia asioita on kuitenkin tapetilla, niissä on keskenään melkoista ristivetoa ja -painetta. Jos nyt yleisellä tasolla ajattelen, niin ainakin seuraavat tekijät tulevat heti mieleen:

1) Kahden vanhemman yhteiseloon tottuneen Nitan kannalta varmaankin olisi paras ratkaisu, jos vanhemmat palaisivat yhteen. Tässä on kuitenkin implisiittinen oletus, että vanhemmat kykenevät yhdessä ollessaan huolehtimaan Nitasta jotenkin paremmin ja kasvatuksen lopputuloksena on tasapainoisempi ja onnellisempi lapsi. Oletusta horjuttaa kaksi jollain tasolla todennäköistä skenaariota:

1 a) Lapsen kasvatus ei ole välttämättä lainkaan helpompaa, jos yhdessä olemisen arki on aiemmista tapahtumista johtuen riitaisaa. Sopuisa erillään olo on lapselle parempi kuin rakkaudeton ja riitaisa yhdessä olo.

1 b) Ninnin suhde on jo aiemmin ollut epävakaa, eikä siinä lapsen etu ole paljon painanut. Minkä mallin Nita saa, jos perhe vielä päätyy kasaan hajotakseen vain uudestaan? Todennäköisyys uuteen ulkosuhteeseen sen kun kasvaa, jos arki on entistä riitaisampaa ja vähemmän rakkauden täytteistä.

2) UK:n kuvioihin tuskin sopii, että RK käy hänen kotonaan katsomassa lastaan, saati että RK olisi säännöllisesti yhteydessä hänen kumppaniinsa. Samalla RK/UK konflitin riski mustasukkaisuuksineen voi kasvaa jos UK muuttaa Ninnin kanssa samaan osoitteeseen. Jonkun osapuolen turvallisuus voi joutua uhatuksi, erityisesti jos reviirien rajanveto synnyttää humalaista/väkivaltaista uhoa nyt tai tulevaisuudessa.

3) Vaikka Ninni on nyt lyhyellä tähtäimellä kovastikin avun, tuen ja turvan tarpeessa, niin Ninnin tarpeet ovat jo aiemmissa suhdeyritelmissä UK:n kanssa jääneet ilmeisesti vaille riittävää huomiota, ei ole kovinkaan todennäköistä että romanttiset tunnustukset nousisivat harharetkien jäljiltä enää edes sille "sulla on kivat tissit" -tasolle, ellei UK jostain syystä muutu merkittävästi. Tulevaisuuden harharetket usean vuoden jälkeen taas järkyttäisivät yhden lapsen sijasta kahden arkea.

4) Vaikea nähdä mitä UK saa tilanteesta, jossa ennestään epäluotettavaksi osoittautunut kumppani palaa nurkkiin katuvana, mukanaan uusi suu ruokittavaksi. Se vähentää UK:n resursseja huolehtia omasta jälkikasvustaan ja estää mahdollisuuden löytää kenties itselleen paremmin sopiva kumppani - ja luo riskin tulla uudemman kerran satutetuksi saman tahon toimesta. Toki etuna olisi se, että oma lapsi olisi koko ajan läsnä samassa taloudessa, mutta kuvittelisin asetelman olevan psykologisesti varsin haastava. Itselläni vaatisi täydellistä itsekunnioituksen hautaamista, että kykenisin moiseen.

Moiseen yritykseen lähteminen vaatisi mielestäni välttämättä ammattiapua, koska käsiteltäviä asioita ja tuntemuksia olisi kaikilla osapuolilla merkittävä määrä. En ole lainkaan varma, että tämä olisi automaattisesti kenenkään osapuolen etu, vaikka ydinperheajatus tuntuu täällä monia liki automaationa viehettävänkin.

Jos minun pitäisi antaa käytössä olevilla tiedoillani osapuolille jokin neuvo, niin se olisi vain se, että UK ja Ninni pitäköön Nitasta niin hyvää huolta yhdessä ja erikseen kuin vain voivat, Ninni kasvattakoon poikaa niin hyvin kuin voi ja kumpikin tahollaan jättäisi avoimeksi mahdollisuuden löytää uusi onni jonkun ihan muun kanssa. Sarjalisääntyjänä ja epätasapainoisena tekijänä RK voisi painua hevon helvettiin katkaistuaan ensin nuorat villiintyneestä kullistaan. Mutta samalla auliisti totean, ettei ole riittäviä eväitä antaa edes tuollaista neuvoa.

Toivon vain etteivät lapset joudu kärsimään aikuisten hölmöilyistä yhtään enempää kuin on jo tapahtunut.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Toimistorotta kirjoitti:...
Etkö sä voi vaikka lukea jotain kirjaa siellä konttorillasi?
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

elco kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:...
Etkö sä voi vaikka lukea jotain kirjaa siellä konttorillasi?
Täytyy kirjankin lukemisesta pitää kahvitaukoa.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Toimistorotta kirjoitti: Täytyy kirjankin lukemisesta pitää kahvitaukoa.
No kirjoita tästä aiheesta kirja. Vääjäämättä seuraavan elokuvaproduktion naispääosaan ehdotan Rosie Pereziä, rekkikseksi Ron Pearlman (voi esiintyä myös Hellboy-asussa tai jos halutaan shokkivaikutus niin ilman) ja ukkokullaksi Joe Pesci.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:No kyllä se otti sillekin koville ja tästäkin meuhkas mulle. Mutta haki kuitenkin. Uskomatonta juu. Ei hänellä ole mitään velvotteita kuskata meitä mihinkään mistään koskaan. Niin vaan tekee. Ja kiukuttelee toki päälle.

Mitä luulette, tykkääköhän se vielä musta?
Niin. Teidän epätasapainoisten pikku kekkulien kanssa jutellessa jää aina itse sellaiseen epäuskoiseen sarkasmihälyttimenvirittämistilaan, jossa miettii (turhaan) että eihän toi nyt vittu voi kysyä näitä juttuja tosissaan, vaan laskee leikkiä asiasta josta moni ei ymmärrä miksi leikkiä sellaisesta laskea. Sitten sitä vasta hiffaa että ei vittu, eihän toi eukko oikeasti tajua. Ei se kässää noita tunne-elämän asioita niinkuin normaalit ihmiset, kun sille rakastaminen ja tykkääminen on jotain jotka ansaitaan.

Vitun puupää, UkkoKultas on aivan saatanan epätoivoisesti rakastunut suhun. Ainoa mikä sitä estää tulemasta takaisin on se, että se pelkää (ihan syystä) että kaikki jatkuu aivan samoin kuin ennenkin. Mä olen sanonut tän sulle jo noin 13 kertaa, eksä jo vois ymmärtää tätä hommaa?

Rakkaus on siitä jänittävä tunne, että se on melko tavalla pyyteetön ja ei-ehdollinen sellaisilla ihmisillä joilla on nappulat nuppikamarissa oikeanlaisessa järjestyksessä. Ei sitä paineta offille siten että suhteen toiseksi osapuoleksi osoittautuva vatipäinen viuhkapää käy panemassa jotain leprakullia. Se tuottaa ainoastaan ihan vitusti tuskaa, ja varmaan vähän vihaakin, mutta rakkautta sillä harvemmin tapetaan.

Ja hei Ninni, samalla kun sä ajattelet että "ottasin mä sen heti takaisin, annetaan sille aikaa, kyllä se sieltä takas tulee" niin ootko sä mielestäsi silloin oikeutettu sinkkuna nussimaan rekkiksen kanssa sillä aikaa?

Joka kerta kun sä polkaset jotain rekkistä menemään odottaessas, tunne-elämällisenä kokemuksena sä satutat ja petät siinä sun uskollista aviomiestäs, eikä niin että nussit vapaana sinkkuihmisenä ihan oikeutetusti miten haluat. Tätähän teikäläiset ei myöskään voi koskaan ymmärtää. Te kun tarvitsette sääntöjä nimenomaan siihen että paletti pysyis kasassa, kun empatiakyky ei pelaa oikein ja osaa ohjata toimimaan fiksusti. Siitä sitten seuraa just näitä tilanteita missä ei tajuta mitä tehtiin väärin, kun oltiin kuitenkin sinkkuja, ja sinkkuna saa sääntöjen mukaan nussia muita ilman että siihen on muilla mitään sanomista.

Katos kun siinä toi ongelman ydin just on: Sä et todellisuudessa osaa sitoutua mihinkään sydämelläsi, vaan ainoastaan säännöillä, etkä ymmärrä siten uskollisuuden ja lojaalisuuden todellista käsitettä, ja sen vuoksi UK:kaan ei takaisin sun luokse halua tulla ennenkuin näkee sussa jotain muutosta sen suhteen, että se uskaltaisi uskoa tulevaisuuteen.

Ja se muutos pitäis oikeasti käydä hakemassa ammattiauttajan avustuksella, sillä sulla ei edelleenkään toi tunne-elämän ymmärrys tunnu pelaavan edes puolilla valoilla.

En kyllä ymmärrä miksi kirjoitin tätäkään viestiä, kun tämäkin tulkitaan pelkäksi ilkeämieliseksi vittuiluksi joka ohitetaan olankohautuksella ja korkeintaan ihmettelyllä siitä, miksi olen niin pahantahtoinen.
Toimistorotta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

elco kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti: Täytyy kirjankin lukemisesta pitää kahvitaukoa.
No kirjoita tästä aiheesta kirja. Vääjäämättä seuraavan elokuvaproduktion naispääosaan ehdotan Rosie Pereziä, rekkikseksi Ron Pearlman (voi esiintyä myös Hellboy-asussa tai jos halutaan shokkivaikutus niin ilman) ja ukkokullaksi Joe Pesci.
No tuossa on sulle valmis synopsis, itseä aihe ei kiinnosta tämän enempää. Saat copyrightin!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriD kirjoitti:Mitenkäs se on? Voikos isä saada lapsensa isyyden tunnustettua, jos äiti sen kieltää ja eivät ole liitossa? Eikös se ole niin, että ei voi?
Jos niin on, niin selvä epäkohta.
Äiti voi kieltää lastenvalvojan suorittaman isyyden selvittämisen, muttei isäehdokkaan tunnustamista. Aviolapsen isyysolettamaa on vahvempi kuin isyyden tunnustaminen, sekä äidin että aviomiehen on hyväksyttävä tunnustaminen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Toimistorotta kirjoitti:saman tahon toimesta. .
Ai saatana, että tuo tahon toimesta tekeminen vihlaisee ilkeästi.
Paras päivä ikinä.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

NuoriD kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti: Hei Miska on sen kuudes lapsi jo..
:rofl:

Kyllä pakkokastraatio pitäisi jo ottaa käyttöön.
Parhaat geenit leviävät tehokkaimmin.
Niinku tälleen vai?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ihan hyviä pointteja sekä Tixillä että Maniksella. Myönnän.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Sun kandee myös Ninni miettiä sitä, että mikä on UK:lle parasta oikeasti. Oletko se sinä, joka pystyt tekemään hänet onnelliseksi? Kaikki aina jauhaa, että jokaisen on itse tehtävä itsensä onnelliseksi, mutta se on hankalaa jos kumppani tapaa järjestäen tekemään onnettomaksi. Jos aidosti välität hänestä, niin ajattelet toki hänenkin parastaan. :)
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ninni: Itse miettisin, että mikä takaa ettei käy uudelleen niin kuin aiemmin kävi. Onko jokin muuttunut, oikeasti? Mun mielestä olisi lisäksi ihan kohtuutonta odottaa että sietäisi nurkissaan sitä kuuden lapsen isää.

Elppa: Kiitos! :)

Vähän mittoja vielä meidän 4 kk neuvolasta: Pituus 65,3 , paino 7,7 kg. Millaisia vonkaleita muilla ollut tässä iässä?

Poikanen on nyt keksinyt miten päristellään ja päristelee jatkuvasti, vastaa myös päristelyyn päristelemällä :D

Sain lisäksi omasta lantiokuvauksesta vastaukset (tehtiin kun meni kiireelliseen sektioon tää eka poikanen); eli ahdas lantio mikä ahdas, kolmen mitan yhteissumma 27 ja jotain senttiä, eipä tarvii siis miettiä enää miksei mahtunut sinne päinkään. Pitäisi olla kai ainakin yli 30 cm. Eikä mahtuisi kyllä seuraavakaan, eli jos toista mietitään niin on automaattisesti sektio taas. Niin, ja oikeassa olin kun sanoin että supistuskivut olivat vielä ihan ok, mutta ne toiset kivut ei olleet mitään normaaleja, tuntui kuin joku olisi jyrsinyt luita persuksissa. Nimenomaan, niinhän se sitten olikin.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

En mä ole rekkistä takas ottamassa, herranjumala uskokaa jo. Väleissä kai hyvä olla? Kaikkien kannalta. Asiat puhuttu ja puitu läpi ja enää ei valehtele vaimostaan jne. End of story.


Kiva rötkäle Zebillä. Mua jännittää mitä näyttää torstaina vaaka ja pituus pikku-ukkelille. Kaksoisleuka on muuttunut kolmoisleuaksi niin taitaapi mennä reeeeeilusti yli 5 kiloa :)
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

ninnithequeen kirjoitti:Kiva rötkäle Zebillä.
Joo ja tää on pelkällä rintamaidolla kasvatettu pötkäle. Mites vanha se sun poika olikaan nyt?
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Zeb kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Kiva rötkäle Zebillä.
Joo ja tää on pelkällä rintamaidolla kasvatettu pötkäle. Mites vanha se sun poika olikaan nyt?
2 kk. Ja ihan perhanan nälkänen lapsi :D
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti: :rofl:

Kyllä pakkokastraatio pitäisi jo ottaa käyttöön.
Parhaat geenit leviävät tehokkaimmin.
Niinku tälleen vai?
:rofl: Ootsä nähny ton, vaikuttaa synopsin perusteella hyvältä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

NuoriD kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Parhaat geenit leviävät tehokkaimmin.
Niinku tälleen vai?
:rofl: Ootsä nähny ton, vaikuttaa synopsin perusteella hyvältä.
Kyl se on ihan ookoo, joskin vähän tylsistyttää kun kaikki kortit huomaa jo leffan alussa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

4kk 6310g ja 64,2cm :wink:
Prepare for the worstest.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:En mä ole rekkistä takas ottamassa, herranjumala uskokaa jo.
Ei sun tarviikaan. Se on enemmän kuin tarpeeksi että sä meet nussimaan sitä.
Väleissä kai hyvä olla? Kaikkien kannalta.
Ei. EI. EI EI EI EI EI EI EI EI.

EI EI EI. EI EI, EI EI EI. EI EI.
Etkö nyt saatana ymmärrä että EI!
Asiat puhuttu ja puitu läpi ja enää ei valehtele vaimostaan jne. End of story.
Ei vittu miksi sun pitää olla noin hyväuskoinen ja kusetettavissaoleva pässi kerta toisensa jälkeen? Miksi? Joo tottakai se on nyt ihan eri mies. Ei koskaan valehtele ja on paras ystävä ja ihana ruusuinen tulevaisuus. Tulee olemaan luotettava ja rehellinen tukipilari sulle, jonka olemassaolo on ehdottoman tärkeää sun elämälles. Voi jumalauta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

nowaysis kirjoitti:4kk 6310g ja 64,2cm :wink:
4kk (+3 päivää): 7620 g ja 67 cm.
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Elppis kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:4kk 6310g ja 64,2cm :wink:
4kk (+3 päivää): 7620 g ja 67 cm.
4 kk (-2 päivää) 7500 g, 65 cm.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

ninnithequeen kirjoitti:Miska on sen kuudes lapsi jo....:roll:
Vielä tästä. Mitä sä oikein ajattelit, kun annoit Rekkiksen laittaa rojut tuuttiin ilman ehkäisyä?

Meinasit, että mies, jolla on ennestään 5 lasta (ilmeisimmin usean eri naisen kanssa) nyt asettuu aloilleen, ja elätte onnellisina elämänne loppuun asti?

Minä olen käyttäytynyt joskus idioottimaisesti ja olen sen valmis itse ensimmäisenä myöntämään. Mites sinä?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eiks oo vähän turha funtsia tota jälkeenpäin, kun pikkujätkä on jo maailmassa? Hmpf.
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10700
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Spämmään tän ketjun!

Naurattaa niin kovin toi poika, istuu sohvalla ja syö kirjaimen muotisia täysjyväkeksejä (no sugar!), laittaa niitä järjestykseen. Äsken kävin katsomassa tuloksen, siinä lukee "PLEX". YKS KIRJAIN VÄÄRIN omasta nimestä :D Lieko ollut sattumaa, tai sitten mun 2v on nero, ilman A:ta.
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin