Sivu 117/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2014 11:32
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:381hp diesel kustantaa 129 451,26. Veikkaan, että Volvon 381hp diesel kustantaa saman.

Eli en usko, että Volvo sitten myy 400hp hybridiä tuota halvemmalla.
Voihan se olla. Tuon kärryn autovero on kuitenkin aika lailla raaka, ja ei oikein voi tuijottaa tuota verollista hintaa. Jos veroton hinta on 90K ja autovero sen 10%, niin jossain max 100K kieppeillä pyöritään edelleen.
Toki hybridin autovero jää alhaiseksi. Kaikki on tietysti kiinni siitä, haluaako Volvo suojella heikkotehoisempien bensa- ja dieselversioiden myyntiä vai haluaako se voittaa muilta merkeiltä markkinoita myymällä 400hp hybridiä samaan hintaan kuin muut 300hp bensa- ja dieselkoneita. Eli 130k:lla. Alle 130k:n hinta olisi iso yllätys.

Jos hinta olisi vähän yli 100k (mak 105 nahkaverhoilulla), niin voi olla, että ryhtyisin vulvamieheksi. ABBA soimaan!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2014 11:51
Kirjoittaja So Hard
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:381hp diesel kustantaa 129 451,26. Veikkaan, että Volvon 381hp diesel kustantaa saman.

Eli en usko, että Volvo sitten myy 400hp hybridiä tuota halvemmalla.
Voihan se olla. Tuon kärryn autovero on kuitenkin aika lailla raaka, ja ei oikein voi tuijottaa tuota verollista hintaa. Jos veroton hinta on 90K ja autovero sen 10%, niin jossain max 100K kieppeillä pyöritään edelleen.
Toki hybridin autovero jää alhaiseksi. Kaikki on tietysti kiinni siitä, haluaako Volvo suojella heikkotehoisempien bensa- ja dieselversioiden myyntiä vai haluaako se voittaa muilta merkeiltä markkinoita myymällä 400hp hybridiä samaan hintaan kuin muut 300hp bensa- ja dieselkoneita. Eli 130k:lla. Alle 130k:n hinta olisi iso yllätys.

Jos hinta olisi vähän yli 100k (mak 105 nahkaverhoilulla), niin voi olla, että ryhtyisin vulvamieheksi. ABBA soimaan!
No jos veroton hinta on Suomessa 120K ja Saksassa 90K niin voi olla menekki Suomen liikkeissä vähän heikkoa. Mä jotenkin luulen, että Saksassa se veroton hinta ei voi olla 120K, koska muuten se ei myy taas siellä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2014 11:57
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti:
Jos hinta olisi vähän yli 100k (mak 105 nahkaverhoilulla), niin voi olla, että ryhtyisin vulvamieheksi. ABBA soimaan!
No jos veroton hinta on Suomessa 120K ja Saksassa 90K niin voi olla menekki Suomen liikkeissä vähän heikkoa. Mä jotenkin luulen, että Saksassa se veroton hinta ei voi olla 120K, koska muuten se ei myy taas siellä.
Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan. Ainakin aiemmin autofirmat myivät autoja Suomeen autoverottomia maita halvemmalla. Miksi nyt ei kalliimmalla, jos markkinatilanne sallii.

Mutta toki toivon, että XC90 hybrid on Suomessa samalla verottomalla hinnalla kuin Saksassakin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2014 12:07
Kirjoittaja So Hard
James Potkukelkka kirjoitti:Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan
Musta on hassua että esität kysymyksiä joihin vastaat itse. Mun ymmärtääkseni homma pelittää niin, että Suomessa uusien autojen verottomat hinnat on Eurooppatasolla alakantissa koska autovero on korkea - ei toisin päin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2014 12:11
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan
Musta on hassua että esität kysymyksiä joihin vastaat itse. Mun ymmärtääkseni homma pelittää niin, että Suomessa uusien autojen verottomat hinnat on Eurooppatasolla alakantissa koska autovero on korkea - ei toisin päin.
Aivan, kuten edellä kirjoitin.

Nyt on kyse yhdestä autosta, jota CO2-perusteinen veromalli suhteellisesti suosii. Voiton maksimointiin pyrkivä yritys saattaa hyvin katsoa, että koska CO2-perusteinen autovero määrää yleisen hintatason, myydään sitten sillä hintatasolla, vaikka kyseistä autoa voisikin myydä halvemmalla.

Ei Volvon tarkoitus ole myydä autoja, vaan tehdä rahaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2014 12:20
Kirjoittaja So Hard
James Potkukelkka kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Joo, mutta onko estettä laittaa eri maihin eri verotonta hintaa? Niinhän tehdään koko ajan
Musta on hassua että esität kysymyksiä joihin vastaat itse. Mun ymmärtääkseni homma pelittää niin, että Suomessa uusien autojen verottomat hinnat on Eurooppatasolla alakantissa koska autovero on korkea - ei toisin päin.
Aivan, kuten edellä kirjoitin.

Nyt on kyse yhdestä autosta, jota CO2-perusteinen veromalli suhteellisesti suosii. Voiton maksimointiin pyrkivä yritys saattaa hyvin katsoa, että koska CO2-perusteinen autovero määrää yleisen hintatason, myydään sitten sillä hintatasolla, vaikka kyseistä autoa voisikin myydä halvemmalla.

Ei Volvon tarkoitus ole myydä autoja, vaan tehdä rahaa.
Ei ole volvo toiminut noin muissakaan malleissa. TJEU T5-mallien hinnat. Koska moottorin tuottama autovero on alhainen, kärryjen hinta on suhteellisen alhainen kilpailijoiden vastaaviin teholuokkiin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.08.2014 13:35
Kirjoittaja James Potkukelkka

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.08.2014 15:01
Kirjoittaja Dynamo
^
Mitä arvaat, painaako Håkan saveen?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.08.2014 15:31
Kirjoittaja James Potkukelkka
Nyt vähän hintatietoja saatu. Hinnat alkaen 83 000 ja siinä 187 hp. X5 hinnat alkaen malli myös 83k, mutta siinä 218 hp. Tosin Volvo taitaa olla aina 7 paikkainen ja Bemarin hinnat alkaen on 5 paikkainen.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.08.2014 1:21
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ mikä toi sun lisäarvo 7-paikalle on?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.08.2014 7:38
Kirjoittaja James Potkukelkka
Mulle henk. koht. sillä ei ole lisäarvoa, mutta tarkoitin yleisesti.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 01.09.2014 21:05
Kirjoittaja Bluntly
Nämä autot menevät kaupaksi - Suomen myydyimmät top 30

Hivenen ihmettelen Dacian puuttumista listalta, voi toki johtua toimitusvaikeuksista. Toisaalta kansa järkevoitynyt kun patongit jääneet pois, Seatin ostajia voi edelleen ihmetellä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 02.09.2014 9:16
Kirjoittaja urpiainen
Bluntly kirjoitti:Nämä autot menevät kaupaksi - Suomen myydyimmät top 30

Hivenen ihmettelen Dacian puuttumista listalta, voi toki johtua toimitusvaikeuksista. Toisaalta kansa järkevoitynyt kun patongit jääneet pois, Seatin ostajia voi edelleen ihmetellä.
Ei kai tuossa Seatiakaan listalla ollut? Mä olin automiehiltä kuulevinani, että nykyisin Seatin ero konsernin muihin merkkeihin on kaventunut aika mitättömäksi, paitsi hinnassa. Tältä kannalta ihmettelisin enemmänkin, miksi Seatia ei osteta enempää. No, autokauppa pelaa mielikuvilla ja brändit ovat aika luutuneita, mutta silti.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 02.09.2014 9:19
Kirjoittaja Bluntly
Katos pentele, näin käy kun lukee useita artikkeleita yhtäaikaa.

Kai seatti on parantanut huimasti, mutta taitaa olla vielä matkaa jäljellä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 02.09.2014 9:20
Kirjoittaja James Potkukelkka
Näin vanhan kansan edustajana ihmetyttää, että onpas perinteinen kansanauto Toytota Corolla pudonnut alas. Vai johtuuko malliston nimien muutoksista? Toyota on alkanut myydää Corolla segmentin autoaan muillakin nimillä?

Edit: Joo. Toyota Auris on uudelleen nimetty Corolla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 02.09.2014 9:46
Kirjoittaja urpiainen
^ Niin, tässä(kin) kokoluokassa suomalaiset taitavat suosia viistoperää ja farmaria, ja viimeiset kymmenisen vuotta kai vain sedan on ollut Corolla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 14:58
Kirjoittaja James Potkukelkka
Tilanne on siis se, että joulukuun lopussa Q7:n liisaus päättyy. Teslaa en halua vielä ostaa, koska maassa ei ole huoltoa. Ei ole varaa huoltomiestä Tukholmasta kutsua. Todennäköisesti kuitenkin ensi vuonna Tesla tulee. Mutta nyt pitää hankkia muutamaksi kuukaudeksi auto, joka sitten myydään pois, kun Tesla tulee.

En halua tähän hätävara autoon paljoa laittaa rahaa kiinni. Varmaankin joissan 10-20k€:n luokassa mennään.

Nettiä selaillessa törmäsin tähän

http://autot.oikotie.fi/vaihtoautot/mer ... /510760173

Mitä tuumitte, onko pommi? Kilometrit todellisia?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 15:24
Kirjoittaja Dynamo
^
Mesen omalla diagnoosilaitteella luulisin näkevän sekä mittarilukeman, että ajetut kilometrit. Ainakin näkee jo -04 C-mallissa. Sen saa tulostettuna muiden vikakoodien kera.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 15:26
Kirjoittaja James Potkukelkka
Eli diagnostiikkalaite näyttäisi oikeat kilometrit, vaikka ne olisikin peukaloitu?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 15:36
Kirjoittaja So Hard
Oi aikoja, oi tapoja. Dave melkein mannemersun puikoissa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 15:41
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti:Oi aikoja, oi tapoja. Dave melkein mannemersun puikoissa.
S mersu ei oo mannemersu!111

Ja 5.4 litran bensakoneella kelpaisi huudella turkismielenosoittajille!1 :D

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 15:55
Kirjoittaja James Potkukelkka
Tuolla autolla ajaminen kyllä vaatisi pokkaa, koska antaa helposti hyvin junttimaisen kuvan.

Voi tätä valinnan vaikeutta. Samalla hinnalla saisi myös tällaisen

http://www.autotalli.com/uusi-auto/3763 ... %20-automa

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 16:00
Kirjoittaja So Hard
:rofl:

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.09.2014 16:11
Kirjoittaja James Potkukelkka
^Mikään ei kelpaa!1

Kyllä mä voisin ajaa kummalla vaan noista muutaman kuukauden. Toi Fiiu olisi varmasti kyllä helpompi myydä!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 08.09.2014 19:03
Kirjoittaja MrM
No eihän AMG-mersu nyt niinkään junttiauto ole. Aika laiska vaan ton ikäsenä tonnikeiju-S:nä ne kirjaimet ansaitakseen. Kyllä kilometrit varmaan on ihan aidot -- sillä jolla on varaa ajaa tollasella vuotuisesti enemmän on todennäköisesti varaa ajaa jo muutenkin jollain paremmalla. :D