Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4792
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

- lumikengät + sauvat
- ahkio
- kantokassi klapeille, 2 kpl
- parit työhanskat
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

- jauhoa
- dosetti
. coc 1.5
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nexie »

Kai Nalo kirjoitti:
nexie kirjoitti:Luin Juoksija-lehden talvilenkkariarvosteluita, päässä sanoi naps ja sitten olikin pakko käydä poimimassa tuolta testivoittajat mukaan:

http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=1316
Mikä voitti miesten kengissä? Haluaisin oppia juoksemaan, muttakunmuttakun. En osaa.
Itse asiassa siinä taisi olla testauksessa juurikin miesten malli. Muista nastoitetuista lenkkareista ehdin kokeilla jalkaan Icebugin HIKO-BUGrippiä, mutta ne tuntuivat todella tönköiltä. Noissa Sarvan Xeroissa juoksutuntuma on kuin normaaleissa lenkkareissa ja ne ovat myös muita malleja huomattavasti kevyemmät. Ainoa ongelma on saatavuus, Hgissä niitä oli esim. tarjolla ainoastaan tuossa Museokadulla sijaitsevassa pikkukaupassa.
Don't Panic!
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ostin laakeroidun 50mm haukkari/mutkatangon. Hintaa oli mulle täysin käsittämättömät 30 euroa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Muuten, Manala. Millainen voimanlähde siinä MTE M3-2 lampussa oli?

Itselle yksi kriteeri oli AA/AAA -patterit voimanlähteenä.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:Muuten, Manala. Millainen voimanlähde siinä MTE M3-2 lampussa oli?

Itselle yksi kriteeri oli AA/AAA -patterit voimanlähteenä.
Ladattava litiumakku tai CR123-paristot. AA/AAA-paristot ovat vähän käyttökelvottomia ledilamppujen virtalähteinä alle kolmin kappalein ledien kynnysjännitteen vuoksi, eikä alkaaliparistoissa riitä litiumparistoihin verrattuna virranantokyky tehokkaaseen ohjaamiseen muutenkaan, vaan valoteho notkahtaa puoleen varsin nopeasti noissa regulattomissa 3-paristoisissakin Led Lensereissä ja vastaavissa, ollen alunperinkin vajaavainen.

Toisin sanoen AA/AAA-paristoilla pääsee suurteholedin kirkkaudesta hyödyntämään usein vain murto-osan. Siksi monet noista samoilla ledeillä mutta fiksummilla virtalähteillä varustetuista fikkareista antaa muutamien kymmenien tai parhaimmillaan alle parinsadan lumenin sijaan jopa lähemmäs tuhat lumenia.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Manaaja kirjoitti:Ladattava litiumakku tai CR123-paristot. AA/AAA-paristot ovat vähän käyttökelvottomia ledilamppujen virtalähteinä alle kolmin kappalein ledien kynnysjännitteen vuoksi, eikä alkaaliparistoissa riitä litiumparistoihin verrattuna virranantokyky tehokkaaseen ohjaamiseen muutenkaan, vaan valoteho notkahtaa puoleen varsin nopeasti noissa regulattomissa 3-paristoisissakin Led Lensereissä ja vastaavissa, ollen alunperinkin vajaavainen.

Toisin sanoen AA/AAA-paristoilla pääsee suurteholedin kirkkaudesta hyödyntämään usein vain murto-osan. Siksi monet noista samoilla ledeillä mutta fiksummilla virtalähteillä varustetuista fikkareista antaa muutamien kymmenien tai parhaimmillaan alle parinsadan lumenin sijaan jopa lähemmäs tuhat lumenia.
Eli ladattava akku tulee peruspaketissa? CR123:t näkyvät olevan 3 egee kappale pikagooglauksella?

Jostakin luin, että Led Lenser yrittää optimoida tuotettaan alkaaliparistoille.

Eipä sillä, uskomaton valoteho tuossa lampussasi on.
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:Eli ladattava akku tulee peruspaketissa? CR123:t näkyvät olevan 3 egee kappale pikagooglauksella?

Jostakin luin, että Led Lenser yrittää optimoida tuotettaan alkaaliparistoille.

Eipä sillä, uskomaton valoteho tuossa lampussasi on.
Ei kyllä sen akkupuolen joutuu tilaamaan erikseen. Joku 45 euroa tuosta tuli yhteensä hinnaksi laturin, akun ja vara-akun kanssa. Onhan ne litiumparistot kalliimpia kuin perus alkaaliparistot, joo, mutta pystyvät antamaan käyttökelpoista virtaa pidempään eivätkä himmene yhtä nopeasti alle 50%:iin kuin AA-paristot kovassakaan kuormassa. Jos sillä kahdella-kolmellakin egellä nyt tunnin sohottaa, niin kyllä se ihan riittävästi on. En mä kuitenkaan käytä fikkaria yleensä työlamppuna. Toi nyt oli ihan vaan showcase-leluksi ostettu vehje ilman sen syvempää suoritettua tarveharkintaa.
Avatar
exPertti
Kitisijä
Viestit: 21470
Liittynyt: 08.02.2008 13:51

Viesti Kirjoittaja exPertti »

Manaaja kirjoitti:Toi nyt oli ihan vaan showcase-leluksi ostettu vehje ilman sen syvempää suoritettua tarveharkintaa.
Heräteostos oli itselläkin. Lupaavat 30 tuntia paloaikaa alkaalipattereilla. Mitenkähän monta kirkasta tuntia siinä on?
Came here for school, graduated to the high life
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^

Runtime
2x AA 2000mAh Eneloop
Default 03:27 to 50%


Tuo 3h 27min siis mitattu ladattavilla eneloopeilla puoleen valotehoon asti P6:lla. Alkaaliparistot hyytyvät kyllä aiemmin, niinkuin vaikka tästä linkistä voidaan huomata. Normi alkaaleilla pääsee varmaan jonnekin kahteen, kahteen ja puoleen tuntiin, kunnes valoteho on tippunut puoleen startista. Ne 30 tunnin lupailut on aikamoisia vitsejä, kun mikä tahansa tuikkukynttilä jo menee siinä vaiheessa kirkkaasti ohitse.
Avatar
Vaola
Kitisijä
Viestit: 4494
Liittynyt: 15.08.2005 10:36
Paikkakunta: pois

Viesti Kirjoittaja Vaola »

Ai niin, ostin kolme lippua Wicked-musikaaliin Lontooseen. :h:
"Never wrestle with a pig. You get dirty and besides the pig likes it. -George Bernard Shaw
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maalausmasiinan

Taisi olla hiukan yliampuva tai sitten en vain osaa.

Toimii hemmetin hyvin kukkien suihkutukseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti: Toimii hemmetin hyvin kukkien suihkutukseen.
Ja jos kuukahtaa, niin voi vetää ruskean kasvin päälle vähän uutta vihreetä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Toimii hemmetin hyvin kukkien suihkutukseen.
Käytätkö muuten lamppuina korkeapainenatriumia vai oletko jo siirtynyt LED-aikaan?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olen vegaani-ituhippipujoparta ja käytän auringonvaloa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

sivustahuutaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Toimii hemmetin hyvin kukkien suihkutukseen.
Käytätkö muuten lamppuina korkeapainenatriumia vai oletko jo siirtynyt LED-aikaan?
On tossa välissä sellanenkin huomattavan paljon yleistyneempi tekniikka kuin loisteputket. Suurpainenatriumia ei oikein käytä kuin puolihullut hifistelijät ja huumehörhöt.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Fikkari saapui. Pienempi kuin mitä kuvittelin. Toihan menee povariinkin a-ok.

Ja tekee kyllä viritetystä Magliten 5C xenonistani (181 lumenia) todella surullisennäköisen fikkarin rinnalla. Eikä taida Magledikään mennä tuon xenon-virityksen ohi valotehossa.

Vertailun vuoksi Magliten tunnetuin fikkari (josta tuon 5C Xenonin olen rakentanut) eli 4D orkkislampulla tyrkkää ulos 122 lumenia.
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Uusimmassa Riista-lehdessä on mainos lampusta jonka lataus kestää 90 sekuntia ja valaisuaika 120 minuuttia. Huipputeho 270 ja ja vakioteho 90 lumenia. Ei pattereita, ei akkuja :shock:

http://www.511tactical.com/browse/Home/ ... 00/I/53000
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:^ Uusimmassa Riista-lehdessä on mainos lampusta jonka lataus kestää 90 sekuntia ja valaisuaika 120 minuuttia. Huipputeho 270 ja ja vakioteho 90 lumenia. Ei pattereita, ei akkuja :shock:
Mjoo. No onhan siinä superkondensaattorit kuitenkin. Ne vaan itsepurkautuu valitettavan nopeasti vaikka vehjettä ei käyttäiskään. Kiinnostaisi kyllä tietää paljon tossa vehkeessä on tota käyttöaikaa tolla huipputeholla... Luvattu tunti 90 lumenilla ei nimittäin ole kauhean paljon (kunnes se näemmä siirtyy 25 lumenin varatilaan).

Verrokiksi ton tilaamani MTE M3-2:n Low-mode on 60 lumenia valoteholtaan, ja käyttöaika sillä on kuitenkin ihan järjettömästi enemmän. Kun valoteho ja kuorma noissa kasvaa, niin käyttöaika putoaa eksponentiaalisesti. Mediumilla - jonka pitäisi olla noin parisataa lumenia - heilutaan lampun kanssa enää pari tuntia. Voisi siis tolla perusteella melkein veikata ettei toi vehje pysty tarjoamaan huipputehoa kovinkaan montaa minuuttia.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2199
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kolmet villahousut pienelle, korvapuustin jaettavaksi, Ifa-namuja itselle ja jonkun Leathermanin miehelle kitaralaukussa kanniskeltavaksi. Kuvittelin alkuun, että kallein monitoimityökalu on tietysti paras mutta siinä oli niin paljon turhaa rompetta ettei kannattanut hankkia. Selvisin alle satasella!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Keikkalippuja;

Wackeniin, FME:hen, maanantain Machine Headin keikalle...
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kolme kassillista proteiinia ja maltoa. Putiikissa oli sattumalta tyhjennysmyynti menossa, joten laitoin haisemaan.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Kolme kassillista proteiinia ja maltoa. Putiikissa oli sattumalta tyhjennysmyynti menossa, joten laitoin haisemaan.
Missä, missä?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Kolme kassillista proteiinia ja maltoa. Putiikissa oli sattumalta tyhjennysmyynti menossa, joten laitoin haisemaan.
Missä, missä?
Asematunnelin UFS. Ei siellä nyt mitenkään megahalpaa siltikään ole, mä olen vaan tottunut ostamaan röppöni sieltä. Huokeampaa mestaa olen etsiskelemässä (tosin noilla jauhoilla treenaa varmaan loppukevään). Mikä se paikka oli mistä sanoit ostavasi protskua hintaan 4kg/~40€?
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Mikä se paikka oli mistä sanoit ostavasi protskua hintaan 4kg/~40€?
En kai mä tonhintasesta protskusta oo puhunut vaan lähinnä palautusjuomajauheesta? Protsku nyt yleensä on poikkeuksetta kalliimpaa. Soijaproteiini-isolaattia saattaa saada lähes kympin kilohintaan tosin ihan prismoistakin tms.

Fitnesstukku.fi:stä mä olen tilannut noita isompia eriä. Yhden kappaleen kun tilaa, niin hinnat ei oo mitään erikoisia, mutta esimerkiksi glutamiinia kun tilasin 5 pussia, niin yhden pussin hinnaksi taisi tulla alle puolet.

Fak, pitäiskin päästä glutamiinipussista tai parista eroon nyt kun rupesin miettimään.
Vastaa Viestiin