Päivän uutiskatsaus
Niinpä. Kun sitä menoa katseli silloin yöllä, niin en yhtään pistäisi vastaan, että raketteja ei enää myytäisi yksityisihmisille. Kaikenlaiset vajukit tai alkoholin vaikutuksen alaisena vajukit niitä saavatkin ostaa ja ampua. Pelotti välillä.PerttiMakimaa kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008010 ... 0_uu.shtml
Mikä vittu näitä idiootteja vaivaa?
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Kyllä minä ymmärrän, että jos et ole saanut lapsiasi opetettua että ne ovat vaarallisia ja jotain sattuu. Mutta että joku vajukki tekee tuollaista toiselle.Lolita kirjoitti:Niinpä. Kun sitä menoa katseli silloin yöllä, niin en yhtään pistäisi vastaan, että raketteja ei enää myytäisi yksityisihmisille. Kaikenlaiset vajukit tai alkoholin vaikutuksen alaisena vajukit niitä saavatkin ostaa ja ampua. Pelotti välillä.
Eivätkös ne Norjassa lopettaneet yksityishenkilöitten ilotulitushommat? Oletan, että samantyylisiä juttuja taustalla. Ainakin paloturvallisuuden muistan mainitun.
Meidän ghetossa myös aikuiset ihmiset käyttäytyivät kuin idiootit. Teki mieli käydä vähän taputtelemassa poskille pussillisella tyhjiä kaljapulloja.PerttiMakimaa kirjoitti:Kyllä minä ymmärrän, että jos et ole saanut lapsiasi opetettua että ne ovat vaarallisia ja jotain sattuu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
On se muuten jännää, että aina kun elää vuoden lisää alkaa joku juttu näyttää entistä enemmän hullulta.Lolita kirjoitti:Meidän ghetossa myös aikuiset ihmiset käyttäytyivät kuin idiootit. Teki mieli käydä vähän taputtelemassa poskille pussillisella tyhjiä kaljapulloja.PerttiMakimaa kirjoitti:Kyllä minä ymmärrän, että jos et ole saanut lapsiasi opetettua että ne ovat vaarallisia ja jotain sattuu.
Mitähän seuraavaksi?
Poistin tuosta ennustrendejäni tulevaisuudesta. Alkoi masentaa.
Olen pitänyt Erkki-edistyksen-merkki Tuomiojaa oikeastaan ainoana intellektuaalisesti kiinnostavana ja vakavasti otettavana pitkän linjan ammattipoliitikkona. Pertin reaktio taitaa vahvistaa vaikutelmaani. Pitäisiköhän sitä ryhtyä demariksi?PerttiMakimaa kirjoitti:Tämä kaveri on kuin huono vitsi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vakavasti otettavana? Minä taas riemastuttavana tuossa itsensä likoon laittamisessaan. Olen täysin vakuuttunut siitä, että iltaisin tuo naureskelee partaansa minkä kerkiää, ja keräilee lehtileikkeitä ihmisten reaktioista.urpiainen kirjoitti:Olen pitänyt Erkki-edistyksen-merkki Tuomiojaa oikeastaan ainoana intellektuaalisesti kiinnostavana ja vakavasti otettavana pitkän linjan ammattipoliitikkona. Pertin reaktio taitaa vahvistaa vaikutelmaani. Pitäisiköhän sitä ryhtyä demariksi?PerttiMakimaa kirjoitti:Tämä kaveri on kuin huono vitsi.
Ei tällainen mielikuva mitenkään minusta ainakaan vesitä juuri intellektuaalista vakavastiotettavuutta.prosessi kirjoitti:Vakavasti otettavana? Minä taas riemastuttavana tuossa itsensä likoon laittamisessaan. Olen täysin vakuuttunut siitä, että iltaisin tuo naureskelee partaansa minkä kerkiää, ja keräilee lehtileikkeitä ihmisten reaktioista.urpiainen kirjoitti:Olen pitänyt Erkki-edistyksen-merkki Tuomiojaa oikeastaan ainoana intellektuaalisesti kiinnostavana ja vakavasti otettavana pitkän linjan ammattipoliitikkona. Pertin reaktio taitaa vahvistaa vaikutelmaani. Pitäisiköhän sitä ryhtyä demariksi?PerttiMakimaa kirjoitti:Tämä kaveri on kuin huono vitsi.
Törmäsin itsekin näihin ja kyllä suoraan sanottuna hieman ihmetyttää. Onhan O. Soinindanger toki kohtuullisen varovainen, mutta jotenkin jutuistaan paistaa läpi entistäkin vahvemmin jonkinlainen, sanoisinko, tilastotieteilijän monimutkaisen asian yksinkertaisemmaksi teknillistäminen, joka juuri tällaisessa kontekstissa on paitsi harhaanjohtavaa myös potentiaalisesti vaarallista. Suomen poliittisessa kentässä voisi jopa uumoilla, että Soininvaaran jutut herättävät Soinin vaaran.Bhven kirjoitti:Jos tämä asia naurattaa, kannattaa myös tutustua rotu- ja älykkyystohtori Osmo Soininvaaran blogiin.PerttiMakimaa kirjoitti: Nyt kun ei olla enää vallankahvassa voidaan kertoa mitä koko ajan ajateltiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Mikä kaava? Että koetan tehdä tosi kuivia mukahauskoja huomautuksia toivoen jonkun huomaavan niiden humoristisen arvon?prosessi kirjoitti:Miks tää sama kaava toistuu ja toistuu ja toistuu kaikissa sun sanomisissa, ei mitään väliä mistä aiheesta puhutaan? Kysyn vaan, häh?PerttiMakimaa kirjoitti:Meinasit sitten siirtyä piirun verran ihmisen suuntaan (oikealle)?urpiainen kirjoitti:Pitäisiköhän sitä ryhtyä demariksi?
Jos oikein muistan, Osmon blogi taitaa olla tarkastastamatta monelta viikolta, vaikka se Firefoxiini ihan rss -syötteellä päivittyykin. Erkin sivujen kohdalla taidetaan puhua jo vuosien lukutauosta. Erkillä on kyllä ollut aina erinomaisia kirja-arvosteluja, joista osa on kaiketi ilmestynyt jo ennen itse teoksen painoon menemistä. Ymmärtääkseni Noam Chomskyn komppaaminen Erkin ollessa ulkoministerinä saatettaisiin tietyissä piireissä nähdä erittäin epäilyttävänä toimenpiteenä. Ja kun liitetään tämä komppaaminen oikeaan kontekstiin, voisi kyseessä olla jo jonkinlaisen oman ajattelun julkituominen ns. oikealla hetkellä.
Alkaa aika loppua tältä päivältä. Kun kerran kukaan ei ymmärtänyt edellistä heittoani tai sitten tyylini muuten viluttaa t-viivan kanssa laitan suomennoksen:PerttiMakimaa kirjoitti:Mikä kaava? Että koetan tehdä tosi kuivia mukahauskoja huomautuksia toivoen jonkun huomaavan niiden humoristisen arvon?prosessi kirjoitti:Miks tää sama kaava toistuu ja toistuu ja toistuu kaikissa sun sanomisissa, ei mitään väliä mistä aiheesta puhutaan? Kysyn vaan, häh?PerttiMakimaa kirjoitti: Meinasit sitten siirtyä piirun verran ihmisen suuntaan (oikealle)?
Eli edellisen kommenttini elementit eriteltyinä.
- Urpiainen käyttää itselleen liian vaikeita sanoja ja esiintyy intellektuellina. Tämä yhdistettynä hänen mielipiteisiinsä lokeroi hänet stereotyyppisesti vasemmistoliittolaiseksi.
- Demarit menivät viime vaaleissa vaalilauseissaan "piirun ihmisen suuntaan"
- Päästäkseen vasemmistoliittolaisesta demariksi täytyy mennä piiru oikealle.
Ei huumori synny hymiöitä lisäämällä mukahauskuuteen. Sen sijaan sitä saattaa välillä syntyä, kun hymiöt jättää kokonaan pois.PerttiMakimaa kirjoitti:Mikä kaava? Että koetan tehdä tosi kuivia mukahauskoja huomautuksia toivoen jonkun huomaavan niiden humoristisen arvon?prosessi kirjoitti:Miks tää sama kaava toistuu ja toistuu ja toistuu kaikissa sun sanomisissa, ei mitään väliä mistä aiheesta puhutaan? Kysyn vaan, häh?PerttiMakimaa kirjoitti: Meinasit sitten siirtyä piirun verran ihmisen suuntaan (oikealle)?
"Mukahauskuuteen". Katsopa ylhäältä miten paljon ajattelin tuota kommenttia. Olen aina laittanut hymiön ja siltikin joku aina välillä luulee minun olevan tosissani. Parempi kun ei ota riskiä.prosessi kirjoitti:Ei huumori synny hymiöitä lisäämällä mukahauskuuteen. Sen sijaan sitä saattaa välillä syntyä, kun hymiöt jättää kokonaan pois.
Joo, mut hyvät viikonloput.
Tota Soininvaaraa kattelin, en kaikkia enkä kaikkia kommentteja. Oonko mä ainoo ihminen maailmassa, jonka mielestä myös vähemmän älykkäille ihmisille kuuluu ok-tason toimeentulo? Ja jonka mielestä älykkyys ylipäänsä ei ole kaikki kaikessa? Ja jonka mielestä edellä sanotun valossa ihan yks hailee, kuinka periytyväistä älykkyys on? Ja ei kai kukaan voi väittää, että esim. Intian korkeimpien kastien edustajat tai Euroopan vanhimpien aatelissukujen edustajat olisivat kaikki älykkäämpiä kuin samojen yhteiskuntien tavikset?
Ehkä minä sitten vain suhtaudun turhan ennakkoluuloisesti intellektuaalisuuteen, enkä näe sitä koko laajuudessaan, tai jotain.urpiainen kirjoitti:Ei tällainen mielikuva mitenkään minusta ainakaan vesitä juuri intellektuaalista vakavastiotettavuutta.prosessi kirjoitti:Vakavasti otettavana? Minä taas riemastuttavana tuossa itsensä likoon laittamisessaan. Olen täysin vakuuttunut siitä, että iltaisin tuo naureskelee partaansa minkä kerkiää, ja keräilee lehtileikkeitä ihmisten reaktioista.urpiainen kirjoitti: Olen pitänyt Erkki-edistyksen-merkki Tuomiojaa oikeastaan ainoana intellektuaalisesti kiinnostavana ja vakavasti otettavana pitkän linjan ammattipoliitikkona. Pertin reaktio taitaa vahvistaa vaikutelmaani. Pitäisiköhän sitä ryhtyä demariksi?
Minä en ajatellut edelleenkään ryhtyä demariksi, mutta sen oman puolueen perustamisen suhteen olen päässyt jo paljon pidemmälle mietinnöissäni. Ajattelin perustaa puolueen, joka keskittyy pelkästään oppositiopolitiikkaan sen kaikkein vastuuttomimmassa muodossa. Politiikassa jo mukana olleista ym. julkisuuden henkilöistä haluaisin puolueen vaikuttaviksi hahmoiksi ainakin Tuomiojan, Linkolan, Pulliaisen, Siimeksen, Pekkarisen, Kankaanniemen ja Niinistön. Sinnemäki puheenjohtajaksi. Ehkä ihan hyvä, ettei minusta näillä näkymin tule maailmanjohtajaa...
Ajatukseni puoluepolitiikasta ja monesta muustakin asiasta kiteytti aika osuvasti Jarkko Tontti viime vuoden viimeisen sunnuntai-Hesarin katsauksessaan vuoteen 2007 (saatavilla myös täältä). Myöskin tuolta sivustolta löytyvät Tontin kolumnit Vihreästä Langasta ovat nekin olleet yleensä oman ajatteluni kanssa roimasti resonoivia. Onkohan Tontti kirjoittanut lausettakaan, josta PerttiM tai EWSE voisi olla samaa mieltä (jos lasketaan pois ne demarien mollaukset)? Tontin esikoisromaania en vielä ole lukenut; pitänee rientää kirjakauppaan.prosessi kirjoitti:Minä en ajatellut edelleenkään ryhtyä demariksi, mutta sen oman puolueen perustamisen suhteen olen päässyt jo paljon pidemmälle mietinnöissäni. Ajattelin perustaa puolueen, joka keskittyy pelkästään oppositiopolitiikkaan sen kaikkein vastuuttomimmassa muodossa.
Ängh, tuohan oli tamperelainen jaarittelija. Paljon haukuttavaa, mutta parannusehdotuksina vain autosta luopuminen, kasvisruokavalio ulkomaisesta reilunkaupanruoasta, pistoolien kieltäminen ja kirjojen pakkoluettaminen lapsilla. Ja vaikka kritisoitavaa poliitikoista löytyykin, ei silti ole valmis tekemään asioille henkilökohtaisesti mitään. Miksi silloin yleensäkään kritisoida?urpiainen kirjoitti:Ajatukseni puoluepolitiikasta ja monesta muustakin asiasta kiteytti aika osuvasti Jarkko Tontti viime vuoden viimeisen sunnuntai-Hesarin katsauksessaan vuoteen 2007 (saatavilla myös täältä).prosessi kirjoitti:Minä en ajatellut edelleenkään ryhtyä demariksi, mutta sen oman puolueen perustamisen suhteen olen päässyt jo paljon pidemmälle mietinnöissäni. Ajattelin perustaa puolueen, joka keskittyy pelkästään oppositiopolitiikkaan sen kaikkein vastuuttomimmassa muodossa.
Minun suurin viholliseni ja tuleva aviovaimomieheni samassa lauseessa! Ettäs kehtaatkin!Onkohan Tontti kirjoittanut lausettakaan, josta PerttiM tai EWSE voisi olla samaa mieltä (jos lasketaan pois ne demarien mollaukset)?
Kirja saattaa olla hyvä. Oikeilla kirjailijoilla tuntuu melko usein olevan se käsitys, että he tietävät kaiken kaikesta ja varsinkin politiikasta, mikä tietenkin on ymmärrettävää, kun kirjoittaessaan on kokonaisen maailmankaikkeuden ohjaava voima.Tontin esikoisromaania en vielä ole lukenut; pitänee rientää kirjakauppaan.