Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:En ole aivan tarkasti Manalan ja Annen viestittelyä seurannut, mutta eihän se estä mua kommentoimasta. Mulle on syntynyt mielikuva, että Manala aivan vilpittömästi pyrki auttamaan Annea, mutta oli siis tulkinnut viestin väärin. Ajatus siis oli hyvä.

Pus ja and lööv!
Minäkään en ole kovin kummalla tarkkuudella mainittua debattia seurannut. Hädin tuskin luin edes tämän lainaamani viestin. Joten olen toki hyvässä asemassa jatkamassa kommentointia:

Mua ei sinänsä yllätä, että lääkärinä ikäänkuin puolustat Manalan kontribuutiota Annen torjuntaa vastaan. Manalan vilpitön pyrkiminen auttamaan vaikuttaa nimittäin taas kerran aika suoraviivaiselta esimerkiltä jonkinlaisesta foucault'laisesta medikaalisesta katseesta. Manala voi olla vilpitön ja auttamishaluinen, mutta hänen kontribuutionsa ei ole sellainen, joka ottaisi Annen lähtökohdat auttamisintervention lähtökohdiksi, vaan hän haluaa aloittaa auktoriteettiaseman etabloinnista määrittelemällä tilanteen toisin kuin miten Anne sen itse määritteli. Manala haluaa nähdä asian jotenkin laajemmassa tai paremmin analysoivassa käsitteellisessä kehikossa, jossa Annen ongelmat ikäänkuin jäsentyvät toisella tavalla kuin Anne itse huomasikaan. Tämä on kiinnostavaa siksi, että tämä voi olla esimerkki vilpittömästä auttamishalusta, mutta on se kyllä kuitenkin samaan aikaan varsin totaalista vallankäyttöä: Annen oma analyysi elämänsä tilanteesta, merkityksistä, vuorovaiktuksista on jotenkin väärä, ja asiantuntija (toki vilpitön ja auttamishaluinen) haluaa korvata tämän analyysin *paremmalla* tai jopa *oikealla* käsitteellisellä kehikolla, joka osoittaa, mistä Annen elämässä ja ongelmissa *todella* on kyse. Kyllä tämä näyttää siltä, että vaikka asiantuntija olisi vilpitön ja auttamishaluinen, niin silti medikaalisen katseen kohteella on ymmärrettävä keissi vastustaa tätä oman elämänsä merkityksellisten asioiden uudelleenmäärittelyä. Kimpaantuessaan asiantuntijan kontribuutiosta medikaalisen katseen kohde ei väärinymmärrä asiantuntijan vilpittömyyttä ja auttamishalua, vaan taistelee oman autonomiansa ja auktoriteettisemansa (oman elämänsä merkitysten suhteen), viime kädessä vapautensa, puolesta.

Sanomattakin lienee selvää, että kaikki, mitä sanon Manalan medikaalisesta katseesta Annen suhteen sopii tietysti myös Urpiaiseen Manalan, Annen ja Daven suhteen. Mutta muistakaa, että se ei ole ristiriidassa vilpittömyyden ja auttamishalun suhteen!
Tässä vaiheessa suosittelen että luet ne viestit ja sisäistämään myös sen, ettei vastaukseni Hans Jörgenille koskenut annepaa.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

urpiainen kirjoitti: paatosta
:shock:

No joo. Noin. Olin hmmmmästynyt siitä, että mun analyysi omasta tilanteesta ja kuinka se on parantunut esimerkiksi viime syksystä sai aikaan vaikka mitä. Jossain vaiheessa olin ärsyyntynytkin, mutta sitten siitä tuli semmoista hymähtelyä.

Ja ehkä työnsin nokkani väärään paikkaan ja tein itsekin vääriä assosiaatioita. Semmosta sattuu. Onneksi te ette oo oikeita ihmisiä vaan botteja.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1188
Liittynyt: 17.12.2011 23:09

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Tämä ketju on mennyt omituiseksi.

Mua pyydettiin treffeille. Kevät on toden totta kummallista aikaa :D
Pitää hetken sulatella tätä.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Aamulla oli neuvontasessio. Ennen sitä Loot kysy, et mitä oon mieltä jatkosta. Sanoin ympäripyöreästi, että no en oikeen tiiä. Hän sano sitten kans, että no sitä hänki meinas, ku ei meillä oikein ole siellä puhuttavaa. No sit siitä tuli mejän viiminen (ainaki toistaseksi) neuvontasessio.

Sessiossa neuvoja ensimmäisenä tarjosi mulle psykiatrien (tms) yhteystietoja, "jos oon masentunu". Tämä käsiteltiin edellisellä kerralla ja sanoin silloin, että ei musta tunnu siltä, olen ollut ja tarkkailen itseäni aika tarkasti, jotta jos tulisi masennuksen oireita, saisin homman ja itteni äkkiä hoitoon. Sanoin sitten, että mua kiinnostaa, että mistä se neuvoja päätteli, että olen masentunut. Hän on kuulema kuunnellut minua ja olen jotenkin ärtynyt tms. Teki mieli sanoa, että "no oisit sinäki, jos et sais munaa moneen kuukauteen, se, millä tämä ärtymys ja turhautuminen lähtee, on kunnon pano säännöllisesti". No en sitten sanonut, myhäilin vain keskenäni. Jälkeenpäin Loot sanoi, että häntä ärsytti, kun se neuvoja alkoi diagnosoimaan pyytämättä. No täällähän sitä tapahtuu säännöllisesti, että olen tottunut :D

Päästelin sessiossa taas menemään siitä, mikä turhauttaa. Tyyliin "minusta tuntuu", "siitä tulee mulle semmonen olo" jne. No sit mentiin töihimme. Minä tulin aikaisemmin kotia ja kun Loot tuli, kuului melkein ovelta jo, että "housut pois ja hoitoon, nyt". No oliko se nyt sitten NIIIN vaikeaa. :D

Ja se epämiellyttävä haju mikä Lootista joku aika sitten lähti tai ainakin se tuntui sellaisena mun nenään, on hävinnyt ja tilalle on tullut miellyttävä ominaistuoksu. Ihme homma.

Katellaan nyt tästä miten tämä menee, mut näyttää vähintään kohtalaiselta. Parin viikon päästä pidetään lomaa ja mennään mökille Napsulle. Myös pari reissua Saksaan on ollu puheissa, mut kattoo nyt...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Kuulostaa siis paremmalta :)

P.S. Kyllä sä vähän oot tosiaan vaikuttanut ärtyneeltä. Silleen omaa normitasoasi enemmän minusta, toki täällä löytyy koko nippu isommin ärtyneitä. Mahdollisesti minä mukaanlukien.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kottarainen kirjoitti:
P.S. Kyllä sä vähän oot tosiaan vaikuttanut ärtyneeltä. Silleen omaa normitasoasi enemmän minusta, toki täällä löytyy koko nippu isommin ärtyneitä. Mahdollisesti minä mukaanlukien.
Joo, ehkä, mutta a) seksi tai siis sen puute ja b) väärät tulkinnat ja ihmeelliset syytökset sekä Lootista että minusta. Lisäksi olin semmoisen 2-3 viikkoa ihan död, en saanu mitään aikaseksi. Tänään vasta hoksasin, että hei, valo lisääntyy, standardi reaktio siis. Duh.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

Onks toi Loot siis sun kumppanisi oikea nimi? Jos on ja siten mitä ilmeisimmin erittäin harvinainen ja tunnistettava nimi näillä seuduilla, niin minkä vuoksi kutsut sitä täällä oikealla nimellään ja varsinkin tällaisista asioista puhuttaessa?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

MrM kirjoitti:Onks toi Loot siis sun kumppanisi oikea nimi? Jos on ja siten mitä ilmeisimmin erittäin harvinainen ja tunnistettava nimi näillä seuduilla, niin minkä vuoksi kutsut sitä täällä oikealla nimellään ja varsinkin tällaisista asioista puhuttaessa?

:mrgreen:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

En nyt oikein tiedä mitä tähän pitäisi sanoa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti:En nyt oikein tiedä mitä tähän pitäisi sanoa.
No voisit ainakin pyytää anteeksi, kun olet toiminut noin kurjasti!
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

^ Okei, ripottelen päälleni tuhkaa ja kieriskelen syyllisyydessä, leikkaan hiukset pois ja muutan luostariin! Ai nii ja anteex!!11
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti: Minä tulin aikaisemmin kotia ja kun Loot tuli, kuului melkein ovelta jo, että "housut pois ja hoitoon, nyt". No oliko se nyt sitten NIIIN vaikeaa. :D
:D

problem fixed!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 10347
Liittynyt: 08.01.2009 23:53

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Luojan kiitos en harrasta seksiä, se kun tuntuisi tän ketjun perusteella tekevän ihmiset onnellisiksi. Räjähtäisin mustaksi aukoksi, jos fiilis vielä jotenkin radikaalisti paranisi.
Work like a captain, play like a pirate.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Joo, kyllä se seksi ja mustaan aukkoon räjähtäminen kulkee käsi kädessä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Eikö oo joskus aika paha, kun ei tiedä onko joku täällä taas seonnut, vai vitsaileeko se. Todennäköisyys on aika lailla fifty/sixty.

:mrgreen:
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Puhutsä musta!11
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Musta seksittömyydellä keuliminen keskustelupalstalla on väärin niitä kohtaan jotka sopimusten puitteissa joutuu jatkuvasti panee menee. :leuhka:
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Määrittele jatkuvasti.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:Määrittele jatkuvasti.

1/356
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Masalla on kyllä hyvä soppari!
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1551
Liittynyt: 11.11.2012 17:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

Tämä on vakava asia.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ja siinä vasta itsensä uhriksi tunteekin, jos niinku joutuu antaan seksiä koko ajan, ja on tottunu siihen, ja sit yhtäkkii ei joudukaan, niin on siinä ihan hyljätty olo. Ei siinä paljoo minkkiturkit ja Jagget auta, dahling.

Kuva
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Luojan kiitos en harrasta seksiä, se kun tuntuisi tän ketjun perusteella tekevän ihmiset onnellisiksi. Räjähtäisin mustaksi aukoksi, jos fiilis vielä jotenkin radikaalisti paranisi.

Ootsä skorettanu?!

http://www.hs.fi/tiede/Supermassiivinen ... 2027307174
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Miksi tuo kuva ei näy enää? Poistuuko se itsestään vai käykö joku kehveli nyysimässä sen lukemisen helpottamiseksi?
Prepare for the worstest.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 1844
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

nowaysis kirjoitti:Miksi tuo kuva ei näy enää? Poistuuko se itsestään vai käykö joku kehveli nyysimässä sen lukemisen helpottamiseksi?
Puhuksää tosta mustasta aukosta? Taitelijan näkemys. Ei mitään nähtävää.
Who says you need to buy a guitar?
Vastaa Viestiin