Sivu 114/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 11:41
Kirjoittaja Dynamo
^
Osta sen varran kapeat vanteet (tahi leveät renkaat), että vanteen reuna jää rotvallinreunojen ulottumattomiin. Auttaa myös hiekan ja soran vanteen reunaan aiheuttamiin jälkiin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 11:45
Kirjoittaja exPertti
James Potkukelkka kirjoitti:Jos asiaa ryhtyy yhtään enempää ajattelemaan, niin erikoisvanteiden ostaminen ehkä voidaan vielä laittaa orastavan viidenkympin villityksen piikkiin ja katsoa armon käyvän oikeudesta, mutta muovilistojen teippaaminen vanteisiin (vaikkakin suojaamistarkoituksessa) on jo teko, joka voidaan katsoa törkeäksi.
Ehkä voisit harkita korottavasi teslan perää niin paljon, että takarekisterikilven voisi lukea edestä käsin. Ja niin monta wunderbaumia, että aurinko pimenee edestä katsoen? :)

Ehdoton lisä olisi myös tarra "älä naura, tyttäresi voi olla takapenkillä"

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 11:48
Kirjoittaja So Hard
Tesla on huomattavasti tyylikkäämpi ja varmaan vähän halvempikin vaihtoehto hoitaa viidenkympin villitys kuin vaimon vaihto 20 v nuorempaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 12:20
Kirjoittaja Bhven
Jos vanteisiin rupeaa teippailemaan jotain muovilistoja, se tarkoittaa ettei oikeasti ollut varaa niihin vanteisiin. Vähän sama kuin afro-amerikkalainen ghettoperhe pitää normaalisti muovipussia liian kalliin sohvan päällä joka sitten otetaan pois vain kuin jotain arvovieraita? tulee kylään.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 12:44
Kirjoittaja James Potkukelkka
Bhven kirjoitti:Jos vanteisiin rupeaa teippailemaan jotain muovilistoja, se tarkoittaa ettei oikeasti ollut varaa niihin vanteisiin. Vähän sama kuin afro-amerikkalainen ghettoperhe pitää normaalisti muovipussia liian kalliin sohvan päällä joka sitten otetaan pois vain kuin jotain arvovieraita? tulee kylään.
:D

Point taken!

Ps. mistä niitä sohvan suojuksia saa?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 12:51
Kirjoittaja MrM
Jos siihen Teslaan vain suhtautuisi sen mukaisesti, ettei se ole katumaasturi, eikä paukuttelisi sillä menemään teräväreunaisten katukivetysten yli? Niitähän kun ei autoilla ole yleensä tarkoitus ylittää, vinkvink. Fiksusti suunnitelluissa renkaissa on kyllä riittävästi ulkonemaa sentti vanteen upotuskohdan ylä-/ulkopuolella niin, että rengaskumi ottaa pienet kanttaritölväisyt vastaan ennen vannetta. Kaikki renkaat ei kuitenkaan ole yhtä fiksusti suunniteltu, kumi joustaa tonnipainojen alla ja kaikki Tesla-kuskit eivät ole yhtä varovaisia kivetysten yli pamautamisien kanssa, joten toki sitä damagea aikaiseksi saa jos yrittää.

Tollaset tuninkirinkulat ovat kyllä aika yhtä tyhjän kanssa. Paitsi ruskeasantalaisen Shellin pihassa. Tosin sieltä nyt tulee häätö muutenkin, jos auto ei pörise +110dB äänenvoimakkuuksilla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 12:52
Kirjoittaja exPertti
James Potkukelkka kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Jos vanteisiin rupeaa teippailemaan jotain muovilistoja, se tarkoittaa ettei oikeasti ollut varaa niihin vanteisiin. Vähän sama kuin afro-amerikkalainen ghettoperhe pitää normaalisti muovipussia liian kalliin sohvan päällä joka sitten otetaan pois vain kuin jotain arvovieraita? tulee kylään.
:D

Point taken!

Ps. mistä niitä sohvan suojuksia saa?
http://www.wdrake.com/buy-clear-furnitu ... cadevice=c

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 12:56
Kirjoittaja James Potkukelkka
exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Jos vanteisiin rupeaa teippailemaan jotain muovilistoja, se tarkoittaa ettei oikeasti ollut varaa niihin vanteisiin. Vähän sama kuin afro-amerikkalainen ghettoperhe pitää normaalisti muovipussia liian kalliin sohvan päällä joka sitten otetaan pois vain kuin jotain arvovieraita? tulee kylään.
:D

Point taken!

Ps. mistä niitä sohvan suojuksia saa?
http://www.wdrake.com/buy-clear-furnitu ... cadevice=c
Heti tilaukseen!1

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 12:59
Kirjoittaja MrM
James Potkukelkka kirjoitti:Ps. mistä niitä sohvan suojuksia saa?
http://carbras.com/carbras.html

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 13:00
Kirjoittaja James Potkukelkka
^En ole vielä kokenut tarvetta nahkaiseen konepellin suojukseen (Hood bra, lol), mutta ehkä se on seuraava aste :)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 13:06
Kirjoittaja exPertti
Olen 13v ja en tajua mikä idea noissa carbrassa on?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 13:24
Kirjoittaja Bluntly
Ajatuksena tuo maski on näppärä, mutta juma nuo on rumia. Ja tämän sanoo käytännöllisyyttä palvova.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 13:55
Kirjoittaja James Potkukelkka
Autoille myydään näköjään urheiluliivejäkin

http://carbras.com/homeminibra/colgan-sport-bra.html

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 14:49
Kirjoittaja Vesper
Jos on varaa ostaa Tesla, on varmaan myös varaa ostaa uudet vanteet edellisten naarmuunnuttua. Muovilistat on sama kuin käyttäisi vaippoja ihan vaan kaiken varalta.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 14:53
Kirjoittaja elco
So Hard kirjoitti:Tesla on huomattavasti tyylikkäämpi ja varmaan vähän halvempikin vaihtoehto hoitaa viidenkympin villitys kuin vaimon vaihto 20 v nuorempaan.
Tesla on ensimmäinen askel positiivisessa takaisinkytkennässä, joka räjäyttää pankin ja johtaa avioeroon, korvakoruun, surffitukkaan ja opiskelijavaimoon.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 15:22
Kirjoittaja Vagabondo
Autot on käyttöesineitä. Niiden kuuluukin naarmuuntua.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 17:02
Kirjoittaja MrM
exPertti kirjoitti:Olen 13v ja en tajua mikä idea noissa carbrassa on?
No se tietenkin ettei arvokas maalipinta saa kiveniskemiä. Sitten kun sen järkkyruman rintsikka-auton joskus vaikka myy, rintsikat voi ottaa pois ja alta paljastuu iskemätön pinta ainoastaan järkkyrumalla sävyerolla kun koko muu auto on haalistunut n vuotta uv-säteilyssä. Tavallista rumempi auto käytön aikana, tavallista rumempi auto käytön jälkeen. Win-win.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 25.04.2014 19:40
Kirjoittaja exPertti
MrM kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Olen 13v ja en tajua mikä idea noissa carbrassa on?
No se tietenkin ettei arvokas maalipinta saa kiveniskemiä. Sitten kun sen järkkyruman rintsikka-auton joskus vaikka myy, rintsikat voi ottaa pois ja alta paljastuu iskemätön pinta ainoastaan järkkyrumalla sävyerolla kun koko muu auto on haalistunut n vuotta uv-säteilyssä. Tavallista rumempi auto käytön aikana, tavallista rumempi auto käytön jälkeen. Win-win.
Eli sama kuin pitää kalvoa ja (rumaa) suojapussia kännykän päällä ettei pääse nauttimaan muotoilusta ollenkaan? Nyt tajuan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.04.2014 12:21
Kirjoittaja James Potkukelkka

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 07.05.2014 10:51
Kirjoittaja James Potkukelkka
Huhtikuun ensirekisteröinnit:

http://www.trafi.fi/filebank/a/13993630 ... i_2014.pdf

Hyvin menee Teslaa kaupaksi huomioiden sekin, että merkillä ei ole virallista maahantuojaa.

Taitaa olla selvästi myydyin merkki hintaluokassaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 12.05.2014 21:52
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Huikee saavutus.

Tässä ihan hyvä viite siitä, että Teslan ajettava konsepti monistuu halvemmassa hintaluokassa koppimopolla.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... specs.html

Teslan etumatka tullaan siis kuromaan kiinni, ellei
a) jotain suojattua innovaatiota löydy tai
b) tesla ole onnistunut määrittelemään auton kasausta ihan uusiksi, joka tarkoittaisi uutta loikkaa fordin tuotantolinjan ja toyotan massaräätälöinnin jälkeen

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 13.05.2014 8:46
Kirjoittaja James Potkukelkka
sivustahuutaja kirjoitti:^ Huikee saavutus.

Tässä ihan hyvä viite siitä, että Teslan ajettava konsepti monistuu halvemmassa hintaluokassa koppimopolla.
http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarr ... specs.html

Teslan etumatka tullaan siis kuromaan kiinni, ellei
a) jotain suojattua innovaatiota löydy tai
b) tesla ole onnistunut määrittelemään auton kasausta ihan uusiksi, joka tarkoittaisi uutta loikkaa fordin tuotantolinjan ja toyotan massaräätälöinnin jälkeen
a. Tesla on patentoitunut yksittäisistä kennoista tehtävät auton aukut tehokkaasti. Sähköauton akkuja voidaan tehdä pienistä kennoista (kuten Tesla tekee, Model S:ssä on 7000 kennoa) tai isoista kennoista, kuten muut tekevät (paitsi Toyota ja Mersu, joille Tesla tekee akut).

Pienistä kennoista akkuja eivät pysty kasaamaan muut kuin Tesla, koska Tesla on patentoinut tekniikan (jäähdytys, palosuojaus). Tesla on hakenut em. asioiden suhteen myös useita suojapatentteja, eli ratkaisuja, joita se itse ei ilmeisesti käytä, mutta jotka se on patentoinut, jotta muut eivät voi niitä käyttää. Teslalla on esim. palosuojauksen suhteen patentoituna monta erilaista ratkaisua.

Isoista kennoista voi akun tehdä loukkaamatta Teslan patentteja, mutta ainakaan tällä hetkellä isoista kennoista tehtävät akut eivät ole kilpailukykyisiä.

Ensi kuussa Tesla iskee lapion maahan Gigafactoryn kanssa. Suunnitelmana rakentaa maailmaan suurin litium-ioni akkutehdas, jonka tuotanto on suurempi, kuin tämän hetkinen koko maailman litium akkutuotanto (Sic!). Teslan mukaan tämä alentaa em. akkujen kustannuksia 30%. Siinä on kilpailuetua kerrakseen. Jos se siis toimii, kuten on tarkoitus. Gigafactory takaa (jos se siis toimii, kuten on tarkoitus), että pienistä kennoista kasattavat akut ovat suurista kennoista kasattavia edullisempia ja kuten sanottu, pienistä kennoista muut eivät pysty kasaamaan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 13.05.2014 9:23
Kirjoittaja So Hard
Toki muut voi kasata. Akut on essentiaalitekniikkaa. Joku pieni lisenssimaksu ehkä, mutta ei kenenkään ole pakko Teslalta akkujaan ostaa patenttien vuoksi. Aina ne kehittää uutta tekniikkaa ohittamaan patentit. Tjeu kännykkämeininki.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 13.05.2014 9:24
Kirjoittaja MrM
Vitun patentit.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 13.05.2014 9:30
Kirjoittaja James Potkukelkka
So Hard kirjoitti:Toki muut voi kasata. Akut on essentiaalitekniikkaa. Joku pieni lisenssimaksu ehkä, mutta ei kenenkään ole pakko Teslalta akkujaan ostaa patenttien vuoksi. Aina ne kehittää uutta tekniikkaa ohittamaan patentit. Tjeu kännykkämeininki.
Voi olla tosiaan, että essentiaalipatentit pitää lisensioida kohtuulliseen hintaan.

Jäljelle jää sitten Gigafactory.