Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriDaavid kirjoitti:Veikkaan, että Pohjois-Korea ei ole syyllinen. En usko, että oikeasti haluavat sotaa. Vaan mistä sitä tietää, jos joku yksittäinen liipasinherkkä komentaja käskee pudottaa.
Noita rotolottoreita tuleepi alas ihan itsekseen jatkuvasti, erityisesti huonoissa sääoloissa. Se, että kaikki kyydissä olleet selviää hengissä ei viittaa ihan ekana laukauslaukaussarrrjaaan.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:komentaja käskee pudottaa.
Kaikki jäivät henkiin joten tuskin tota millään singolla / ohjuksella on pudotettu. Mut onhan se jo kiintoisaa että jenkkien Black Hawkit lentelee P-K:n rajoilla.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Veikkaan, että Pohjois-Korea ei ole syyllinen. En usko, että oikeasti haluavat sotaa. Vaan mistä sitä tietää, jos joku yksittäinen liipasinherkkä komentaja käskee pudottaa.
Noita rotolottoreita tuleepi alas ihan itsekseen jatkuvasti, erityisesti huonoissa sääoloissa. Se, että kaikki kyydissä olleet selviää hengissä ei viittaa ihan ekana laukauslaukaussarrrjaaan.
No sitä yritin sanoa. Tekninen vika tai pilotin virhe.

Ps. en tainnut edes lukea juttua kun en huomannut, että kaikki jäivät henkiin :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kehitys kehittyy. On se hyvä, että pinnoitetuille pikkuteille on kehitetty kustannustehokas vaihtoehto.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... a-arvoinen

Kuinkahan paljon autoilun veroja pitäisi nostaa, että sieltä liikenisi riittävästi myös tiestön ylläpitoon.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vihreät jatkavat Heidi Hautalan viitoittamalla tiellä

http://www.hs.fi/kotimaa/Ministeri+Niin ... 5996373882

on se kumma, kun ministerit ovat näin tietämättömiä.

Minä olen tiennyt jostain 12-vuotiaasta, että Suomessa ei saa käyttää ulkomailla rekisteröityä autoa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:on se kumma, kun ministerit ovat näin tietämättömiä.
Minä olen tiennyt jostain 12-vuotiaasta, että Suomessa ei saa käyttää ulkomailla rekisteröityä autoa.
Minä taas opin sen vasta tästä! Ehdottaisin muuten Kitinägallupia, mutta ehkä se nyt ei sitten tarkemmin ajateltuna kuitenkaan kertoisi mitään siitä, mitä ministerin voi tai ei voi odottaa tietävän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

NuoriDaavid kirjoitti:on se kumma, kun ministerit ovat näin tietämättömiä.

Minä olen tiennyt jostain 12-vuotiaasta, että Suomessa ei saa käyttää ulkomailla rekisteröityä autoa.
Mä olen jotenkin vilpittömän vahingoniloinen tästä uutisesta. Vihreät kun on innokkaimpana verottamassa ja rajoittamassa autoilua ja sitten puolueen pj kärähtää autoveronkierrosta. Toivottavasti joutuu maksamaan veroseuraamukset raskaimman mukaan.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:Kuinkahan paljon autoilun veroja pitäisi nostaa, että sieltä liikenisi riittävästi myös tiestön ylläpitoon.
Ei se noin mene. Koska tämä ongelman ytimessä on se, että siperiahenkisen harvaanasutetuissa persejönsestereissä jumalattomien pitkien tieyhteyksien ylläpitö on tähtitieteellisen kallista käyttäjämäärään nähden, niin asia ratkaistaneen pääkaupunkiseutulaisia - autoilivat tai eivät - rokottavalla tulonsiirrolla kepulandiaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

NuoriDaavid kirjoitti:Vihreät jatkavat Heidi Hautalan viitoittamalla tiellä

http://www.hs.fi/kotimaa/Ministeri+Niin ... 5996373882

on se kumma, kun ministerit ovat näin tietämättömiä.

Minä olen tiennyt jostain 12-vuotiaasta, että Suomessa ei saa käyttää ulkomailla rekisteröityä autoa.
Ja tämä focus paljastui siis kun joku kiinnitti huomiota pysyvästi eduskunnan autotalliin dumpattuihin autoihin. "Mulla on siis parkkipaikkoja tuolla luolassa? Mä dumppaan sinne mun rojut!" Kummasti tuppaa solidaarisuus ja yleiset käyttäytymisnormit unohtumaan heti kun ilmaantuu mahdollisuuksia hieman tasoittaa omaa tietä. Eikös vihreät ole se sakki, joka kovaan ääneen arvostelee asukaspysäköintiluvalla talven yli seisovia kesäautoja?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Eikös vihreät ole se sakki, joka kovaan ääneen arvostelee asukaspysäköintiluvalla talven yli seisovia kesäautoja?
Ei. Vihreät on se sakki, joka arvostelee sitä, että pysäköintipolitiikkaa (mukaan lukien asukaspysäköintilupien hinnoittelu) ei vapauteta markkinatalouden piiriin. Niinistön pölvästeily ikään kuin osoittaa tämän vihreiden ajaman politiikan rationaalisuuden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Eikös vihreät ole se sakki, joka kovaan ääneen arvostelee asukaspysäköintiluvalla talven yli seisovia kesäautoja?
Ei. Vihreät on se sakki, joka arvostelee sitä, että pysäköintipolitiikkaa (mukaan lukien asukaspysäköintilupien hinnoittelu) ei vapauteta markkinatalouden piiriin. Niinistön pölvästeily ikään kuin osoittaa tämän vihreiden ajaman politiikan rationaalisuuden.
Ajaako vihreät siis sitä, että parkkipaikkoja ja parkkitaloja saa perustaa vapaasti? Kuka niitä parkkipaikkoja siis vastustaa kun esim. SOK taannoin joutui uhkailemaan vantaalle muutolla jos ei saa parkkipaikkoja?

Saatanan kokooomus!? Kaksinaamaisia paskoja koko jengi. Vastustavat parkkipaikkoja ja syyttävät vihreitä, vaikka vihreät antaisivat tehdä parkkipaikkoja niin paljon kuin markkinat haluavat.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:on se kumma, kun ministerit ovat näin tietämättömiä.
Minä olen tiennyt jostain 12-vuotiaasta, että Suomessa ei saa käyttää ulkomailla rekisteröityä autoa.
Minä taas opin sen vasta tästä!
Et varmaankaan ole siis ajatellut asiaa, koska sehän on itsesään selvää. Jos Suomessa saisi vapaasti ajaa ulkomailta ostetulla, ulkoimaille rekisteröidyllä autolla, kukaan ei ostaisi uutta autoa Suomesta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Ajaako vihreät siis sitä, että parkkipaikkoja ja parkkitaloja saa perustaa vapaasti? Kuka niitä parkkipaikkoja siis vastustaa kun esim. SOK taannoin joutui uhkailemaan vantaalle muutolla jos ei saa parkkipaikkoja?

Saatanan kokooomus!? Kaksinaamaisia paskoja koko jengi. Vastustavat parkkipaikkoja ja syyttävät vihreitä, vaikka vihreät antaisivat tehdä parkkipaikkoja niin paljon kuin markkinat haluavat.
No tämähän on ainakin Helsingissä sikäli tavallistakin ajankohtaisempi aihe, että esityshahmotelma kaupungin pysäköintipolitiikan tulevista linjoista julkaistiin juuri hiljattain. Kiinnostavaa on myös, että kun aihepiiristä vihreissä eniten ääntä pitää Osmo Soininvaara, ja kokkareissa Lasse Männistö, niin itse asiassa yhteisymmärrys saattaa jopa löytyä. Mutta jos päättämään pääsee joko vihreiden viherpiipertäjäsiipi tai kokkareiden punaniskasiipi, niin järki lentää kyllä sitä myötä ikkunasta. Jos et ole tutustunut, mutta aihe kiinnostaa, niin keskeiset linkit yhteen koottuna vaikka tuolla: http://tolkku.blogspot.fi/2013/03/parkk ... ukaan.html
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Et varmaankaan ole siis ajatellut asiaa, koska sehän on itsesään selvää. Jos Suomessa saisi vapaasti ajaa ulkomailta ostetulla, ulkoimaille rekisteröidyllä autolla, kukaan ei ostaisi uutta autoa Suomesta.
Ei kyllä ole joo tullut ajateltua. Tosin virolaisessa rekisterissä liikkuvien autojen määrä on sen verran pistänyt jo silmään, että näin jälkikäteen uskaltaisin väittää ajattelun käynnistymisen olleen pari kertaa jo lähellä!

Mutta on mun ajattelu sen verran hidasta, että jos olisin asiaa ajatellut, mitä siis en ole tehnyt, niin ehkä olisin arvellut säännön mahdollisesti menevän niin, että Suomessa kirjoilla oleva henkilö ei voi ajaa itselleen mussa maassa rekisteröityä autoa (ainakaan ilman käyttöönottoilmoitusta) Suomessa. Mut ehkä tässä ongelmana olisi ulkomaisten bulvaanien käyttäminen auton muka-omistajina sekä vielä se, että voi olla (en tiedä) työlästä tarkastaa tien päällä, kenen nimiin botswanalaisessa rekisterissä oleva auto onkaan rekisteröity. Joten joo, ehkä ajattelun käynnistyttyä ymmärrän säännön, mutta on se silti aika erikoista, että ulkomainen turisti ei Suomessa saa lainata autoaan alkuasukkaalle, jos ei lähde itse kyytiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Joten joo, ehkä ajattelun käynnistyttyä ymmärrän säännön, mutta on se silti aika erikoista, että ulkomainen turisti ei Suomessa saa lainata autoaan alkuasukkaalle, jos ei lähde itse kyytiin.
Käsittääkseni ei voi lainata vaikka lähtisikin, ellei satu olemaan ko henkilön puoliso.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Joten joo, ehkä ajattelun käynnistyttyä ymmärrän säännön, mutta on se silti aika erikoista, että ulkomainen turisti ei Suomessa saa lainata autoaan alkuasukkaalle, jos ei lähde itse kyytiin.
Käsittääkseni ei voi lainata vaikka lähtisikin, ellei satu olemaan ko henkilön puoliso.
Voip olla, en tiedä, mutta tuossa linkatussa Hesarin jutussa on tällainen lausunto:
"Tulliylitarkastaja Markku Partasen mukaan Suomessa asuva voi ajaa autoa vain silloin, kun ulkomailla asuva auton omistaja tai haltija on autossa kyydissä."
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti:Voip olla, en tiedä, mutta tuossa linkatussa Hesarin jutussa on tällainen lausunto:
"Tulliylitarkastaja Markku Partasen mukaan Suomessa asuva voi ajaa autoa vain silloin, kun ulkomailla asuva auton omistaja tai haltija on autossa kyydissä."
Just meinasin tulla editoimaan samaisen lainauksen omaan viestiini :D

Toi rajaus puolisoon taisi sitten liittyä ulkomailla asuvaan suomalaiseen pariskuntaan. Siitä on kyllä jo yli kymmenen vuotta kun aihe oli ajankohtainen ja tuli sääntöjä luettua, joten vahvasti mutuilun puolella.
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 7640
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: No tämähän on ainakin Helsingissä sikäli tavallistakin ajankohtaisempi aihe, että esityshahmotelma kaupungin pysäköintipolitiikan tulevista linjoista julkaistiin juuri hiljattain. Kiinnostavaa on myös, että kun aihepiiristä vihreissä eniten ääntä pitää Osmo Soininvaara, ja kokkareissa Lasse Männistö, niin itse asiassa yhteisymmärrys saattaa jopa löytyä. http://tolkku.blogspot.fi/2013/03/parkk ... ukaan.html
Tarkeintä olisi löysätä kaavoitusta sen verran, että autopaikan haluavat sellaisen saisivat.

Uudisrakentamisessa tuntuisi fiksulta pistää pari ekaa kerrosta autoille. Tuolloin pääsisi hissillä auton viereen, mikä olisi jees. Kenenkään ei tarvitsisi asua alhaalla, joka hintojen perusteella tuntuu olevan vähemmän haluttua. Plussana pihat vapautuisivat autoilta.

Pelkät isot yksiköt ovat huonoja, koska kuka haluaa roudata kamoja kotiin sieltä mammuttiluolan perukoilta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tämä vihreä Niinistöhän alkaa kunnostautua töppäilyssä oikein kunnolla. Samaan syssyyn kaksi.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 4453
Liittynyt: 17.02.2011 14:04

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja elco »

Ymmärtääkseni ainoa mahdollinen seuraamus tuosta on, että Niinistö maksaa sakot ja autoveron autosta. Jollei siis joku korruptio iske väliin.

On se kyllä kumma, että juuri tälle fanaattisimmalle kontrollipuolueella sattuu kerta toisensa jälkeen näitä kontrollin lipshduksia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Poliitikon töppäystä seuraava vahingonilon määrä on kertakaikkisen iso joka kerta.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Poliitikon töppäystä seuraava vahingonilon määrä on kertakaikkisen iso joka kerta.
Toki. Ja kun se vielä sattuu juuri sille, jota eniten toivoisi!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 9426
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Poliitikon töppäystä seuraava vahingonilon määrä on kertakaikkisen iso joka kerta.
Toki. Ja kun se vielä sattuu juuri sille, jota eniten toivoisi!
Voiko näin helppoa oman profiilin nostoa jättää väliin. Ehkä sellainen voi, jonka kaapissa on ihan oma ulospyrkivä luuranko.
Yliuuttunut ja liian pieni hurmossetä.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Poliitikon töppäystä seuraava vahingonilon määrä on kertakaikkisen iso joka kerta.
Toki. Ja kun se vielä sattuu juuri sille, jota eniten toivoisi!
Voiko näin helppoa oman profiilin nostoa jättää väliin. Ehkä sellainen voi, jonka kaapissa on ihan oma ulospyrkivä luuranko.
Silloinhan just pitää hyökätä kaikkein raivokkaimmin! Istutko nyt tsykoloogisen pelisilmäsi päällä?!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:Toki. Ja kun se vielä sattuu juuri sille, jota eniten toivoisi!
Ja että vielä vihreä sikailee autollaan näin monipuolisesti. Se on jo melkein kuin jos Päivi Räsänen jäisi kiinni huumesekoilusta rokkifestareilla. Kyllä tämä aika maukasta on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin