No kyllä minä tämän itseni kohdalla ihan auliisti myönnän: esimerkiksi tässä keskustelussa en tosiaan millään osaa asettaa vaikkapa Manalan katsontakantaa samalle viivalle paikkansapitäviin faktoihin perustuvien katsantokantojen kanssa.elco kirjoitti:Pelkäänpä, ettei tämä ole itseironiaa.Manaaja kirjoitti: Se kun tavallisesti vaatii jonkinsorttista aivovammaa osallistua erikantaiseen keskusteluun kanssasi. Ongelmahan on siinä, että kuvittelet asioihin olevan vain yksikantaisen yksiselitteisiä vastauksia, joita itse edustat, ja olet täysin kyvytön näkemään mitään muita katsontakantoja asiaan samalle viivalle asetettuna. Legendaarista psykopatologista kyvyttömyyttä, miten tahattoman oikeassa oletkaan!
Mammailu
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Jos vittuilu olis mäkihyppyä, nyt mentiin 30 metriä yli K-pisteen ja silti tyylipisteet 5 x 10.0. Urpiainenhan on Kitinän John Cleese kun sille päälle sattuu.urpiainen kirjoitti:No kyllä minä tämän itseni kohdalla ihan auliisti myönnän: esimerkiksi tässä keskustelussa en tosiaan millään osaa asettaa vaikkapa Manalan katsontakantaa samalle viivalle paikkansapitäviin faktoihin perustuvien katsantokantojen kanssa.
Oliko tää vielä mammailuketju?
Pojan pinnasängyn tosiaan siirsin vihdoin makkariin, ja päiväunoset hän siinä nukkuu, mutta yöksi nostin taas viereeni
Lupasin Nitskulle että ens yön poika nukkuu jo pinniksessä, jotta hän saa olla "ainoa äitin kulta mamman kainalossa". Juu, hirviö-äiti kun nukkuu lastensa kanssa samassa sängyssä.
Kerroinko muuten jo että Nita kyseli pelokkaana saako Miska nyt hänen huoneensa kun sitä raivasin...voi raasua. No ei saa. Mutta antaa onneksi sitten pikkuveljen lainata hänen lelujaan
Pojan pinnasängyn tosiaan siirsin vihdoin makkariin, ja päiväunoset hän siinä nukkuu, mutta yöksi nostin taas viereeni

Lupasin Nitskulle että ens yön poika nukkuu jo pinniksessä, jotta hän saa olla "ainoa äitin kulta mamman kainalossa". Juu, hirviö-äiti kun nukkuu lastensa kanssa samassa sängyssä.
Kerroinko muuten jo että Nita kyseli pelokkaana saako Miska nyt hänen huoneensa kun sitä raivasin...voi raasua. No ei saa. Mutta antaa onneksi sitten pikkuveljen lainata hänen lelujaan

Moni on sitä mieltä että kakarat heti omaan sänkyyn. Nita nukkui Kivikossa 4v ylöspäin ihan omassa huoneessaankin, toki kömpi aina yöllä meidän viereen...ja joillekin on järkytys se että neiti 7 v nukkuu täällä mun vieressä ja isällään isänsä vieressä. Mutta kun me halutaan niin, kun vuorotellen ikävöidään...eiköhän se teini-iässä jo halua pois mamman kainalostaElppis kirjoitti:Mitä tää nyt oli tarkoittavinaan?ninnithequeen kirjoitti:Juu, hirviö-äiti kun nukkuu lastensa kanssa samassa sängyssä.

Mitä helvetin väliä sillä on nukkuuko lapset äidin vieressä sängyssä vaiko omassa huoneessa omassa sängyssä?! Eri asia jos äidillä on karvaisia alastomia vieraita miehiä vieressään lapsen lisäksi, sitten tulis jo ehkä vähän mielipidettä.
Jumalauta, lapsethan nukkuu siellä, missä niiden on paras nukkua. En mäkään pojalle sano klo 5 että "tämä on paheksuttavaa" ja kanna takaisin omaan sänkyyn, jos rätti kädessä ilmestyy sängyn viereen että "viejeen".
Jumalauta, lapsethan nukkuu siellä, missä niiden on paras nukkua. En mäkään pojalle sano klo 5 että "tämä on paheksuttavaa" ja kanna takaisin omaan sänkyyn, jos rätti kädessä ilmestyy sängyn viereen että "viejeen".
The great club outshines the individual, always and forever.
Jäänyt riippuvaiseksi puklirätistään yölläninnithequeen kirjoitti:Elppa onks sillä oikeesti ihan uniRÄTTI?

Mulla lapset alkoivat nukkua säännöllisesti omissa sängyissään ja omissa huoneissaan, 2-3 vuoden iässä. Totta kai, joskus, kun tulivat yöllä viereemme saivat sinne tulla, mutta pääsääntöisesti nukkuivat omissa huoneissaan.ninnithequeen kirjoitti:Moni on sitä mieltä että kakarat heti omaan sänkyyn. Nita nukkui Kivikossa 4v ylöspäin ihan omassa huoneessaankin, toki kömpi aina yöllä meidän viereen...ja joillekin on järkytys se että neiti 7 v nukkuu täällä mun vieressä ja isällään isänsä vieressä. Mutta kun me halutaan niin, kun vuorotellen ikävöidään...eiköhän se teini-iässä jo halua pois mamman kainalostaElppis kirjoitti:Mitä tää nyt oli tarkoittavinaan?ninnithequeen kirjoitti:Juu, hirviö-äiti kun nukkuu lastensa kanssa samassa sängyssä.
Toivottavasti neitisesi osaa irrottautua vieressä nukumisestasi, hyvissä ajoin. Itse en olisi missään tapauksessa antanut 7 vuotiasta lastani nukkua säännöllisesti vieressäni.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
- Riemumieli
- Kitisijä
Mutta hei. Ajattele, että eka luokkalainen nukkuu vanhempiensa vieressä?Riemumieli kirjoitti:Siihen jää koukkuun. Seurusteluiässä vieressä on oltava joku maksoi mitä maksoi. Jos ei muuta, niin karvakäsi, jonka kanssa "nukutaan" vaan.
Tää ei ole ihan normaalia. Mitähän hänen luokkakaverinsa tuumaisivat, jos tietäisivät, että neiti nukkuu isän ja äidin vieressä vaikka vanhemmat ovatkin eronneet. Tästä ei hyvää seuraa lapsen henkisen kasvun kannalta.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Meilläkin herää jannu joka yö klo 1 tai viimestään klo 3 ja sitten tulee meidän väliin. Sitten meneekin koko yö siinä kun jannu pitää jommasta kummasta tai molemmista kiiinni koko loppuyön.Elppis kirjoitti: Jumalauta, lapsethan nukkuu siellä, missä niiden on paras nukkua.
Suhteellisen hellyttäävää ja myös toisinaan ärsyttävää. Nukkukoon nyt näin kunnes on tarjota jannulle oma makkari.
Meillä on pojalle oma makkari ja isojen poikien sängyssä nukkuu ja siihen nukahtaa mallikkaasti. Ehkä kerran 3 viikossa herää yöllä pahaan uneen / hätkähtää jostain äänestä tmv. ja herään siihen kun joku tökkii mua silmään kun ei vielä itse pääse sängylle kiipeämään. Se on mun pikkujätkä, se saa tottakai tulla meidän viereen. Eri asia jos lapsi on kouluiässä ja tunkee joka yö väkisin vanhempiensa väliin; silloin lapsella varmaan ongelmia hellyyden saannissa tmv. päiväaikaan tai muuta emotionaalista - eikä sekään tarkoita että se on VÄÄRIN.
Martza mun mielestä nyt vähän ylireagoi, saanen sanoa. Ninni esim. asuu yksin lasten/lapsen kanssa. Jos tytsä haluaa nukkua äiskän vieressä 160 cm leveässä sängyssä (vai 140cm, ihan sama), niin mun mielestä vkl- visiiteillä ei pitäis panna vastaan ja torjua toisen tunteita ja tarvetta olla fyysisesti lähellä. Eri asia tietty, jos sängyssä on jo kaksi aikuista.
Meidän hoitoryhmässä on 3,5- ja 5,5- vuotiaat veljekset, vanhemmat omasta mielestäni hieman erilaisia kuin me, enemmän näitä "boheemeja". Lapset nukkuu VIELÄKIN kummatkin vanhempien vieressä. Lapsilla on omat ns. "seinä alas"- sängyt molemminpuolin sänkyä, jolloin voivat nukkua omalla patjalla tai kierähtää vanhempien viereen. Mun mielestä tää on jo parisuhteen tappo. Tai sit ne ei vaan ole niin fyysisiä ja elävät vain ja ainoastaan lapsiaan varten. Emmä tiiä, mä oon outo, mut mä tykkään mun nagusta äijästä omassa sängyssä ihan kahdestaan.
Martza mun mielestä nyt vähän ylireagoi, saanen sanoa. Ninni esim. asuu yksin lasten/lapsen kanssa. Jos tytsä haluaa nukkua äiskän vieressä 160 cm leveässä sängyssä (vai 140cm, ihan sama), niin mun mielestä vkl- visiiteillä ei pitäis panna vastaan ja torjua toisen tunteita ja tarvetta olla fyysisesti lähellä. Eri asia tietty, jos sängyssä on jo kaksi aikuista.
Meidän hoitoryhmässä on 3,5- ja 5,5- vuotiaat veljekset, vanhemmat omasta mielestäni hieman erilaisia kuin me, enemmän näitä "boheemeja". Lapset nukkuu VIELÄKIN kummatkin vanhempien vieressä. Lapsilla on omat ns. "seinä alas"- sängyt molemminpuolin sänkyä, jolloin voivat nukkua omalla patjalla tai kierähtää vanhempien viereen. Mun mielestä tää on jo parisuhteen tappo. Tai sit ne ei vaan ole niin fyysisiä ja elävät vain ja ainoastaan lapsiaan varten. Emmä tiiä, mä oon outo, mut mä tykkään mun nagusta äijästä omassa sängyssä ihan kahdestaan.