Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

Hmm, meidän aikana tarkkis oli varsinaisen koulurakennuksen sijasta erillisessä rakennuksessa. Koulu itsessään on siis tarpeeksi vanha, ja tontilla oli siis suuri, kivinen koulurakennus, puurakennus, missä oli tarkkis, ja toinen puurakennus jossa oli ruokala ja yksi koululuokista. Epäilen, et tän luokan opettaja itse halusi pitää luokkansa siellä. Nykyinen kummityttöni/tyttäreni kummitäti oli tän opettajan luokalla, siellä oli aika luova tyyli opettaa. Yleensä välkälle tultiin koulurakennuksen päädystä, minkä vieressä tarkkisten rakennus oli. Parhaiten on jäänyt mieleen se, että tarkkislaiset välillä räki meidän päälle rakennuksen ikkunoista... Mut eipä ollut mieltä ylentävä luokkakokous kun vanha reksi tuli esitteleen koulua meille. Haukkui "tarkkislaiset", kuin "te tiedätte, ne on niitä yh-äitien lapsia sieltä *klassinen yh:iden paikka Treella*, eikä niillä ole minkäänlaista tulevaisuutta, mut on niistä se hyöty, et saatiin me kuntosali tähän koulun kellariin niiden ansiosta". Oltiin jokaikinen suu auki siellä, eikä kukaan yksinkertaisesti osannu sanoa tälle reksille sen asenteesta mitään. Oli sellainen fiilis, et toi vois olla paskaa huumoria, mut ei tolla tyylillä esitettynä, mut eihän toi voi olla tosissaan... Ja millaiset eväät ne oppilaat saa eteenpäin elämään jos rehtorin asenne on tuollainen. Onneksi reksi on jo eläkkeellä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

Saira: Onhan toi tosi surullista jos näin on, että nämä nykyiset ESYläiset ovat jotain tuhoontuomittua paariaa ilman tulevaisuutta. Pitäisi toki edes yrittää ja haluta auttaa, mitä tuo kuvauksesi reksi ei ilmeisimmin halunnut. En sitten tiedä mihin reaalisesti johtaa tämä ESYjen tie ja mikä on mahdollista. Toisaalta toinen tärkeä tavoite on normioppilaiden opiskelurauhan takaaminen ja myös opettajien hyvinvointi. Tuskin kaikki opeiksi halunneet ovat kouluunsa menneet sillä ajatuksella että kuuntelisivat rivouksia vaan ehkä siksi että saisivat opettaa tavallisia lapsia ja nuoria. Kaikista ei ole sietämään väkivallan uhkaa (tai edes verbaalista väkivaltaa) työpaikallaan päivittäin, eikä tuon pitäisi olla edellytys opettajana toimimiseen.

Eikä toi reksin juttu muuten oikein kivalta kuulosta myöskään omalta kannaltani; minähän olin se huonon perheen lapsi meidän porvarillisella asuinalueella, ja kesti ala-asteella useampi lukukausi ennen kuin aloin saada todistukseeni niitä numeroita mitä kokeista sain, vaikka olin tunneillakin ihan fiksusti ja osallistuin myös. Ennakkoluulojen kulta-aikaa oli ainakin tuo, toivottavasti nykyään paremmin.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3365
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja saira »

No mulla itelläni oli se "paremman luokan" painotaakka, tai siis meidän koko luokalla. Oltiin musiikkiluokalla, niin meidät nostettiin esimerkkinä kaikille muille. Kun ME ollaan jotain erityisiä. Johti sit näpsäkästi siihen, et esim meidän luokan kiusaamis-juttuja ei koskaan selvitetty yms. Ku eihän nyt MEILLÄ mitään sellaista voinut olla... :roll:

Mut juu, tuo reksin puhe jäi kyllä päähän, sai miettimään, et oliko se jo meidän aikana tullainen. Etsimään jotain merkkejä siitä. Mut en mä oikeastaan koskaan ollu sen kanssa tekemisissä, ni en osaa sanoa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Siirryn vauva-lehden palstalle :D Siellä on yllättävän paljon myös asiallista keskustelua, ja mielipiteitä jotka tukevat minun näkökulmaani. En siis ole vääränlainen, olen vain väärässä paikassa :mrgreen:

-esim näin:

Opettajan olisi pitänyt poistua tilanteesta ennen kuin kävi käsiksi. Ja kyllä, jopa työntäminen on käsiksi käymistä. Ymmärrän sen, että rehtori erotti opettajan. On totaalisen väärä viesti nuorille, että pienikään väkivalta olisi sallittua. Niin hullulta kuin se kuulostaakiin, ei rehtorilla ollut muuta vaihtoehtoa vaikka hän olisikin opettajan puolella.


Nuori käyttäytyi huonosti, muttei hänenlaiselleen auta enää tuossa vaiheessa puhe, loukkaantuminen eikä työntäminen. Ainoa mikä tepsii ongelmanuoriin on heti alussa viljellä huumoria, itseironiaa, aitoa lähestysmistä ja näyttää, ettei ota loukkauksia henkilökohtaisesti. Aikuisella pitää olla itsetuntoa olla loukkaantumatta jos nuori soittaa suutaan ylipainosta. Todeta, että: ""painoa joo on. Onpa enemmän kaikupohjaa karjua teitä kuriin" ja vinkata silmää päälle.


Isäni opetti niitä vaikeimpia tarkkislaisia yläasteella ja hänellä oli harvoin vaikeuksia tulla nuorten kanssa toimeen tai saada heitä tottelemaan. Vaikeimmatkin nuoret tottelevat opettajaa, jota arvostavat ja kunnioittavat.
---

Muthafuckin villakoiran ydin.
Prepare for the worstest.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Googlejuristina veikkaan, että tämä päättyy siihen, että irtisanominen katsotaan laittomaksi. Irtisanomiskynnys yhden mokan perusteella on erittäin korkea. Muistan mm. lentoemännän joka irtisanottiin siksi, että kerran tuli humalassa lennolle. Laittomaksi katsottiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Kottarainen
Kitisijä
Viestit: 2081
Liittynyt: 18.01.2011 23:14

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Kottarainen »

nowaysis kirjoitti:Muthafuckin villakoiran ydin.
Mun näkökulma (jostain syystä mitä en itsekään täysin ymmärrä) muuttuu aika paljon jos toi oli tarkkiksen oppilas.

Edit: Kai siihen tulee jotenkin sellainen näkökulma että poika on ennemmin jotenkin sairas kuin että on vaan mulkku.
Kottarainen on luokiteltu yhdeksi maailman sadasta haitallisimmasta vieraslajista.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

muistin lentoemäntä keissin osittain väärin. Tai sitten en ollut lukenut hovin päätöstä

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/14199-n ... nkorvausta
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 6842
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Äh, ei jaksa. Lisää kukkaa hattuun vaan, sillä kaikki paranoo.
Viimeksi muokannut So Hard, 11.04.2013 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avioliitto on ihmeellinen asia. Sen avulla kaksi olentoa kestää vaikeudet joita heille ei olisi tullutkaan jolleivät he olisi menneet naimisiin! -Lucky Luke
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 3989
Liittynyt: 19.08.2005 14:09
Paikkakunta: Hki

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja annepa »

nowaysis kirjoitti:Kyllä niitä luokalle jätetään edelleen, mutta siinä pitää tarkkaan harkita. Ekaluokkaa kerrataan eniten, siinä vaiheessa ikäero on huomaamattomin ja kertauksen tulokset parhaimmat, dilleys johtuu usein kypsymättömyydestä.

Tiedän useampia tapauksia, jotka ovat käyneet muutamankin luokan kahteen kertaan. Mutta toki kouluissa on eroja. Ärsyttää vaan yleistäminen, jos omat, ei uutisista luetut koulukokemukset ovat 20-30 (setäosastolla ehkä 40 :twisted: ) vuoden takaa. En minäkään väitä olevani mikään juristien tai insinöörien työolojen asiantuntija, koska en ole. Ja koska en ole, en esitä väitteitä alasta, mutta halutessani voin esittää kysymyksiä. (Ja koska tämä kuulostaa nyt siltä että olen verisesti suuttunut(vitsi) annepalle, niin kerron etten ole, enkä lue sinua noihin insinööreihin! :D )


Lue vaan, lukee se ihan todistuksessakin. Siis minähän vaan toistan sitä mitä mun opettajaystävätär on yläasteella töissä ollessaan kokenut. Ei mulla itellä ole mitään omaa kokemusta opettajan elämästä tämän päivän yläasteella. Ja voit kuule uskoa että kyllä minäkin kyselin. Minua esimerkiksi miellytti se, että kun rehtori käski ystävääni antamaan arvosana sille tyypille, jota ei ole koko vuoden aikana nähnyt, hän sanoi että ei voi arvostella. Rehtori antakoon itse arvosanan, koska rehtorilla on samanlainen käsitys tyypin taidoista kuin tällä mun kaverilla :D
nowaysis kirjoitti:Kansallisissa tasokokeissa otetaan huomioon se, onko suomi oppilaan äidinkieli vai ei. Ainakin niissä joita minä olen teettänyt, kokeen tekee ihan jokainen oppilas ja tulokset arvostellaan äidinkieli huomioon ottaen.


Okei, ja Pisat satunnaisotannalla? Niitä se ainakin se ystävä päivitteli. Tarkoituksenani oli tuoda esille sitä, että se Suomen hyvä Pisa-tulos ei ole koko totuus.
nowaysis kirjoitti:Annepa: moni lukihäiriöinen selviää peruskoulusta, ennen kuin asiaan puututaan.
En ole käsittääkseni mitään puhunut lukihäiriöstä. Se, että ei osaa lukea on eri asia kuin se että on lukihäiriö. Ensimmäisen syy voi olla turhautuminen toiseen ja sitten opettelemisen lopettaminen (kun ei saa apua ja tukea ajoissa), mutta ensimmäisen syy voi olla myös ihan perseily ja laiskottelu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vagabondo
Kitisijä
Viestit: 3913
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

nowaysis kirjoitti:Capiche?
:off:

No, non capisco. Capisce?
We used to laugh a lot
But only because we thought
That everything good always would remain
Hans Jörgen
Kitinän uhri
Viestit: 824
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

nowaysis kirjoitti:
Opettajan olisi pitänyt poistua tilanteesta ennen kuin kävi käsiksi. Ja kyllä, jopa työntäminen on käsiksi käymistä. Ymmärrän sen, että rehtori erotti opettajan. On totaalisen väärä viesti nuorille, että pienikään väkivalta olisi sallittua. Niin hullulta kuin se kuulostaakiin, ei rehtorilla ollut muuta vaihtoehtoa vaikka hän olisikin opettajan puolella.

Toi nyt on täyttä paskaa.

Ensinnäkin, "käsiksi käyminen" ei aina ole väkivaltaa. Mä olen esim. toisinaan joutunut siirtämään asiakkaan käytävälle laittamalla käden olkapäälle ja ohjaamalla oikeaan suuntaan, ilman mitään tönimistä toki kuitenkin. En pidä henkisesti terveenä ihmistä, joka näkee tämän väkivaltana tai jonka mielestä lapsi oppii hyväksymään väkivallan toimintakeinona moisen takia. Itse asiassa, pidän sellaisia ihmisiä vaarallisina seinähulluina, jotka ovat menettäneet todellisuudentajunsa enkä haluaisi päästää ainakaan hypoteettisia omia lapsiani tällaisten tyyppien lähellekään.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa katson opettajan käyttäneen liikaa voimaa tilanteeseen nähden ja siitä olen samaa mieltä niiden kanssa jotka ovat sitä mieltä, että opettaja ei saa menettää malttiaan verbaalisen provosoinnin seurauksena. Keissin fyysisyyden aste ei mielestäni ole riittävä syy potkuille, mutta mielestäni tärkeämpi seikka on juurikin se, onko tyypillä taipumusta menettää malttinsa joutuessaan suunsoiton kohteeksi. Jos on, niin sitten täytyy miettiä, onko hän oikealla alalla.

Kun nyt viimein puhutaan oikeasta väkivallasta, niin sellainen ei tietenkään lasten parissa työskentelevän työkalupakkiin kuulu, koska seurauksena on vain pelkoa ja niiden väärien toimintamallien siirtämistä seuraavalle sukupolvelle. Noiden pahimpien mölyapinoiden yms. keskittymisvaikeuksista kärsivien paikka onkin sitten jossain muualla kuin normiluokassa, ei niiden kanssa kannata jäädä tappelemaan/"tappelemaan" jos heidän paimentamiseensa menee jatkuvasti kaikki aika ja energia. Siinä haviävät kaikki; muu luokka, opettaja sekä häirikkö itse. Aivan ääritapauksissa, joissa oppilas itse käy väkivaltaiseksi, opettajalla on tietenkin oikeus puolustaa itseään ja muita oppilaita mahdollisimman vähäistä voimaa käyttäen. Näkisin sen oikeastaan ennemminkin velvollisuutena.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Googlejuristina veikkaan, että tämä päättyy siihen, että irtisanominen katsotaan laittomaksi.

Syytä olisi, sillä tässä tapauksessa rehtori pudotti jok'ikisen alaisensa tyhjän päälle olemalla esimies joka ei seiso alaistensa tukena.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 5971
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Jotenkin tuntuu, että mikä tahansa ihmisen koskettaminen on nykyään käsiksi käymistä. Ihme, että ollaan onnettomia, kun ei kosketeta, ei halata, ei mitään. Vittuileva vintiö pitäisi ottaa tiukkaan syleilyyn ja todeta, että jatka tuota mallia ja sinusta tulee yhtä paska kuin perheestäsi.
Paras päivä ikinä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4210
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja huima »

Mä nyt symppaan exsun ja nowan yritystä. He ovat toki oikeassa, mutta katson samalla sitä koko systeemiä.

Isompi haaste on se, että jos tietyllä politiikalla on ajettu koko ajan isompia ryhmiä - niin koko ajan pienemmällä osalla ammattilaisia on luontaista karismaa ja toisaalta työkaluja pitää pilttejä ja teinejä aktiivisesti huomioituina, työteliäinä ja vielä kurissa. Käytännössä siis mitä isompi ryhmä, sen haastavampia sosiaalisia ilmiöitä siellä voi syntyä ja sen pidemmälle asiat voivat mennä, ennen kuin opettaja ehtii tai pystyy niihin puuttumaan ja sitä vähemmän on enää mahdollisuuksia siinä vaiheessa purkaa tilanteita hienosti.

Joko pitäisi olla opettajina yberammattilaisia ongelmakäyttäytymisen suhteen ja opettamisen suhteen, tai sitten pitäisi ylipäätään työolot olla paremmat, jotta olisi paremmin aikaa opettajille tehdä työnsä ja hoitaa myös luokan tai ryhmien ryhmädynamiikkaa.

Toki toinen vaihtoehto on toki antaa parempia voimankäyttövälineitä ja varustaa kaikki koulut myös putkilla, sekä vartijoilla jotka toimivat poliisin korvikkeena. Tähänhän muuallakin julkisessa elämässä on turvallisuuden tunteen luominen viety, kun poliisin olemassaoloon ja paikalletuloon ei voida häiriökäyttäytymisen tullessa luottaa. Lisää bisnestä yksityiselle turvallisuusalalle ja joku kiittää Kokoomusta.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:Mä nyt symppaan exsun ja nowan yritystä. He ovat toki oikeassa, mutta katson samalla sitä koko systeemiä.
Exsut, Nowat, Huimat ja Erkki Aho ovat vieneet koululaitoksen siihen tilaan missä se nyt on. Olkaa hyvät ja siivotkaa jälkenne. Me väkivaltaiset persut odotamme jännittyneinä tulosta.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 4487
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun mielestä kädettömät vanhemmat ovat vieneet nuorisolaiset tuohon tilaan. Koululaitoksen rooli on ollut siinä, että ongelmaan ei ole reagoitu ajoissa eikä oikein keinoin.
Baby, we should hit the south of France
So you could run around without them pants.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti:Mun mielestä kädettömät vanhemmat ovat vieneet nuorisolaiset tuohon tilaan. Koululaitoksen rooli on ollut siinä, että ongelmaan ei ole reagoitu ajoissa eikä oikein keinoin.
joo, sekin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ettei nyt totuus unohtuisi, niin suomalaiset lapset voivat paremmin kuin koskaan aiemmin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Ettei nyt totuus unohtuisi, niin suomalaiset lapset voivat paremmin kuin koskaan aiemmin.
Mitä nyt kouluampumisia, satunnaisia puukotuksia ja itsemurhia mahtuu jokunen joukkooon. Pientähän toi.


Edit: Millä mittarilla?
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Ettei nyt totuus unohtuisi, niin suomalaiset lapset voivat paremmin kuin koskaan aiemmin.
Mitä nyt kouluampumisia, satunnaisia puukotuksia ja itsemurhia mahtuu jokunen joukkooon. Pientähän toi.


Edit: Millä mittarilla?
Äkkiseltään en löytänyt tästä kovaa dataa, eli en pysty perustelemaan.

Itsemurhien määrä joka tapauksessa on pudonnut reilusti viime vuosina. Lasten osuutta en äkkkiseltään löytänyt. Alle 24 vuotiaiden itsemurhien määrä on alentunut. Lapset kait eivät tee itsemurhia juuri koskaan.

http://www.stat.fi/til/ksyyt/2010/ksyyt ... 01_fi.html

Koluammuskelut ovat kahden yksittäisen hullun tekemiä.

Aikuisdataa hyvinvoinnin kasvusta tässä

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.html ... 799/type=1
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 14092
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:Mitä nyt kouluampumisia, satunnaisia puukotuksia ja itsemurhia mahtuu jokunen joukkooon. Pientähän toi.
Plus käytös. Ei omassa lapsuudessani toisille ihmisille haistateltu läheskään tässä mittakaavassa mitä nykyinen nuoriso harrastaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Koluammuskelut ovat kahden yksittäisen hullun tekemiä.

Montako kouluammuskelua pitää tapahtua, etteivät ne enää ole yksittäsiä hulluja?

Mites ne kolme puukotusta viimevuonna*. Muistaakseni Imatra, Härmä ja Pori. Yksittäisiä hulluja nekin, eikä oireita nuorten pahoinvoinnista?

Entä lisääntynyt ja pahentunut koulukiusaaminen? Ei sillekään saada tehtyä mitään. Suomen koululaitoksen keinot puuttua mihinkään lieveilmiöön ovat ihan täysi vitsi, eikä tilanne muutu miksikään vinkumalla että "Korhonen käyttii liikaa voimaa!" Tai että pitäisi ja pitiäsi ymmärtää ja olla enemmän superyli-ihminen ja pahoinvoivan nuorison yläpuolelle majakkana.

*) sinne päin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 6781
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti:Mitä nyt kouluampumisia, satunnaisia puukotuksia ja itsemurhia mahtuu jokunen joukkooon. Pientähän toi.
Plus käytös. Ei omassa lapsuudessani toisille ihmisille haistateltu läheskään tässä mittakaavassa mitä nykyinen nuoriso harrastaa.
No joo, toki käytösnormeissa on tapahtunut suurta muutosta: siinä missä 50-luvulla (luonnehdinta kattaa synkimmät maaseutupitäjät 80-luvulla) tiukka sääntökeskeisyys ja autoritaariset kasvattajamallit pitivät kurin kovilla, fasadin takana oli sitten paljon enemmän nuortenkin väkivaltaa kaupunginosajengitappeluista korttelipihojen nokkimisjärjestyksiin. Osin peruskoulun uudistumisen kautta on saatu aikaan koko yhteiskuntaan ulottunut väkivallattoman toiminnan poistiivinen kierre. Pravdahan taisi kirjoitella suomalaislasten ja -nuorten hyvinvoinnista juuri eilen; kansainvälisessä vertailussa edellä taisivat olla tyyliin vain Norja, Islanti ja Hollanti tai jotain. Toki tätä ollaan erityisesti uuden luokkautumisen kautta murtamassa kovaa tahtia, kun tarvittaisiin niitä epämuodikkaita rakenteellisia, sosiaalipoliittisia keinoja joista Huimakin toisaalla kirjoittaa, mutta nykyilmapiirissä tarjolla on kuitenkin vain ihan tavallisia asioita ja kuritusväkivallan lisäämishaluja. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
Entä lisääntynyt ja pahentunut koulukiusaaminen?
Onko sulla jotain dataa tästä?

Mä väitän, että koulukiusaamisesta puhutaan nykyään enemmän. Silloin kun minä olin lapsi, koulussa kiusattiin mutta siitä ei julkisuudessa puhuttu mitään.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pitää muistaa, että jonkin ongelman lisääntynyt puinti julkisuudessa ei tarkoita sitä, että ongelma olisi lisääntynyt.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Vastaa Viestiin