Sivu 12/124

Lähetetty: 28.11.2008 12:59
Kirjoittaja Geetzu
Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa. :(

Lähetetty: 28.11.2008 12:59
Kirjoittaja exPertti
Geetzu kirjoitti:Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa. :(
Miten vaiva ilmenee?

Lähetetty: 28.11.2008 13:01
Kirjoittaja Geetzu
exPertti kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa. :(
Miten vaiva ilmenee?
Ku painelee oikeist nappuloist settingsejä ni se herjaa erroria ja melkein näyttää epähymiöö. Manuaalin heitin jo raivoissani pihalle ja tietysti valtavaan lammikkoon eli jospa nyt seuraavaks ajaisin liikkeeseen hakemaan uuden ja käskisin setien opettaa oikeet napit... Vituttaa!

Pakko antaa muksujen päikkäröidä ensin. Vituttaa! Autoista on vaan harmia!

Lähetetty: 28.11.2008 13:04
Kirjoittaja exPertti
Geetzu kirjoitti:Ku painelee oikeist nappuloist settingsejä ni se herjaa erroria ja melkein näyttää epähymiöö. Manuaalin heitin jo raivoissani pihalle ja tietysti valtavaan lammikkoon eli jospa nyt seuraavaks ajaisin liikkeeseen hakemaan uuden ja käskisin setien opettaa oikeet napit... Vituttaa!

Pakko antaa muksujen päikkäröidä ensin. Vituttaa! Autoista on vaan harmia!
Hmm, jos se sentään antaa erroria kaikki lienee kunnossa ja kyseessä on itsellenikin tuttu "user stupidity error". :)

Ehkä tuossa mallissa ei ole vaan kaikkia tarjolla olevia (ohjekirjan exclusive super extra diplomat mallin) säätöjä. Näin kävi itselle aikoinaan.

Lähetetty: 28.11.2008 13:07
Kirjoittaja Geetzu
exPertti kirjoitti:Ehkä tuossa mallissa ei ole vaan kaikkia tarjolla olevia (ohjekirjan exclusive super extra diplomat mallin) säätöjä. Näin kävi itselle aikoinaan.
Vähän se muuten vituttaa. Miksei ne voi tehdä joka vidun mallille omaa kirjastaan tai selkeästi listata ne kyseisen auton toiminnot A4:lle... Mut kysyin kyl ostohetkel mitä kaikkea tuohon kuuluu ja täs taitaa olla kyseessä vaan oma osaamattomuus. Ja jos ei ole niin saavat laittaa ilmaseks kaiken tarvittavan. Taidan vinkuu sen sisäpistokkeenkin samalla, pitäis vaan jaksaa meikata ja kaikkee...

Lähetetty: 28.11.2008 13:11
Kirjoittaja exPertti
Geetzu kirjoitti:Vähän se muuten vituttaa. Miksei ne voi tehdä joka vidun mallille omaa kirjastaan tai selkeästi listata ne kyseisen auton toiminnot A4:lle... Mut kysyin kyl ostohetkel mitä kaikkea tuohon kuuluu ja täs taitaa olla kyseessä vaan oma osaamattomuus. Ja jos ei ole niin saavat laittaa ilmaseks kaiken tarvittavan. Taidan vinkuu sen sisäpistokkeenkin samalla, pitäis vaan jaksaa meikata ja kaikkee...
Haluan kyllä kuulla raportin onnistuukohan tuo vinkuminen jälkikäteen. Ehkä sinulta... :think:

Lähetetty: 28.11.2008 13:19
Kirjoittaja Geetzu
exPertti kirjoitti:Haluan kyllä kuulla raportin onnistuukohan tuo vinkuminen jälkikäteen. Ehkä sinulta... :think:
Ostajan markkinat! 8) Ja on mulla vähän suhteitakin, eikä mersukauppiaat halua pitää ooppeleita tiloissaan...

Mut täytyy jättää huomiseen, ei pysty mitään tänään. Hitto ku tehtävä töitäkin. Palaan asiaan!

Lähetetty: 28.11.2008 13:26
Kirjoittaja Gat
Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?

Maasturikäyttöön myönnän parempi vääntö.
Mutta muuten heikkotehosempia, niin että turbon tarttevat.
Talvella kuulemma pitää pitkään hehkutella, että käyntiin lähtevät. Nakutusääni ennen, nykyään kai jo hiljasempia.
Ja nykyisellä dieselverolla kai tarttee ajaa aika vitusti, että hyödyn saa naftan bensaa alemmasta hinnasta. Ja nyttemmin bensan hintakin on taas laskenut.

Viherpiipertäjä-arvoista, että eiköhän just dieselöinti kumminkin ole vain poliittista korrektiutta muuten paljoo piiperöimättömiltä ihmisiltä. Ja nykyisillä lyijyttömillä bensoilla ja katalysaattoreilla liekö bensan ympäristövaikutukset niin kamalia sentään?

Lähetetty: 28.11.2008 13:29
Kirjoittaja masa
Gat kirjoitti:Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?
Homoa tai ei, mutta kun auto painaa noin 2000 kiloa ja ajoa kertyy vuodessa ¨40 000 km, ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajaa bensalla. Puhumattakaan siitä, mitä tapahtuu kun lyödään auto täyteen tavaraa ja 700 kilon venetraileri perään. Kyl siinä on kivempi vaan tankkailla naftaa laariin..

Lähetetty: 28.11.2008 13:39
Kirjoittaja Gat
masa kirjoitti:
Gat kirjoitti:Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?
Homoa tai ei, mutta kun auto painaa noin 2000 kiloa ja ajoa kertyy vuodessa ¨40 000 km, ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajaa bensalla. Puhumattakaan siitä, mitä tapahtuu kun lyödään auto täyteen tavaraa ja 700 kilon venetraileri perään. Kyl siinä on kivempi vaan tankkailla naftaa laariin..
No sitten kunnon heteromeininkiä.
Itsellä nykyään tarttee ajaa aika vähän, pisimmät on siirtymät Varkaus-Orimattila, mutamöyrintää joskus ja sitten kauppareissut, mutta kun KarhuSiwat on kävelyetäisyydellä. Eikä ole vedettävää, paitsi käteen. Freelander ykkönen V6 onkin vetoautoksi huono lelu, tiesi Hollolan Landroverhuolto. Viskokytkimet poksahtelee.

Lähetetty: 28.11.2008 13:40
Kirjoittaja Geetzu
Gat kirjoitti:Mutta muuten heikkotehosempia, niin että turbon tarttevat.
Mulle tääkin on vähän kiihoke. Must on jotenkin ihanan äijää sanoa, että ajan turbodieselillä 10 000km vuodessa.

Mies liimas kojelautaan lapun "ÄLÄ TANKKAA SITÄ YSIFEMMAA!!!" - katotaan totunko siihen lappuun ja meneekö se ihan ohi kun ekan kerran joskus viikon päästä tankkaamaan meen.

Ja poliittinen piiperöintihän on tosi jees.

Mulla ei oo muuten hajuakaan vetääkö meidän kummankaan autolla yhtäkään meidän veneistä ylös mut sehän on kevään ongelma sit, kerkeehän mies viel vaihtaa autoa siihen mennes pariin kertaan...

Lähetetty: 28.11.2008 13:47
Kirjoittaja masa
^^ Mut pakko kyllä kompailla teikäläistä maasturihommissa niinku noin muuten. Vaikka omani onkin vaan maasturiksi lelu, niin on se vaan sattanan kiva peli olemassa.
Kiva oli käydä venesatamassakin lumisateen jälkeen kääntymässä, kun puolen metrin hangessa sai vetää sukkana vaan eteenpäin. Ei puhettakaan että olisi jäänyt kiinni, kuin taas paikalla olleet etuveto ja pakettivehkeet olivat tehneet. Kyllä neliveto ja korkea maavara vaan on kurko juttu!
Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.

Tulis vaan toi talvi takas nopsaan, et pääsis naatiskeleen sujuvasta etenemisestä.

Lähetetty: 28.11.2008 14:01
Kirjoittaja sivustahuutaja
masa kirjoitti:Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.
Tuo on psykologista. Maasturi pärjää kolarissa 'hyvin' vain törmätessään toiseen pienempään autoon. Maastureiden aktiivinen turvallisuus on kuitenkin maantiellä heikompi kuin henkilöautolla ja maasturilla kolaroidaan enemmän = Enemmän ulosajoja ja enemmän osumia ylipäätään. Kiinteään esteeseen törmättäessä maasturit ovat turvalliuudeltaan huonoja.

Tuulilasin juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/turvallisuus/?s ... cle=135161

Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2008 14:09
Kirjoittaja Pulkannaru
Gat kirjoitti:Talvella kuulemma pitää pitkään hehkutella, että käyntiin lähtevät. Nakutusääni ennen, nykyään kai jo hiljasempia
Oma turbodieselini tartti -25C lämpötilassa noin 3 sekunnin hehkutuksen, ilman lisälämmitintä käynnistäessä. Hyvin lähti heti käyntiin, ei savua ja kolina oli hyvinkin kohtuullista. Suurin osa kyydissäolijoista on luullut autoani suurella bensakoneella varustetuksi hiljaisuuden ja reippaan kyydin takia. On muuten hiljainen kuunneltaessa auton ulkopuolellakin. 1.6 litrasesta dieselistä saa saman väännön kun noin 2.5 litrasesta vapaasti hengittävästä bensamoottorista ja keskikulutuksessa on liki kolmen litran ero. En näe omilla kilometreilläni mitään syytä ajaa bensamoottorilla. Vielä kun nykyaikaisten dieseleiden käytettävyyskin (laajentunut vetoalue jne) on hyvä.

Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2008 14:40
Kirjoittaja Dumis
Pulkannaru kirjoitti: Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.
Vai että Gat:n pitäs muuttua :rofl: Kaverihan jäi seiskyt-luvulle.

Lähetetty: 28.11.2008 14:49
Kirjoittaja exPertti
sivustahuutaja kirjoitti:Tuo on psykologista. Maasturi pärjää kolarissa 'hyvin' vain törmätessään toiseen pienempään autoon. Maastureiden aktiivinen turvallisuus on kuitenkin maantiellä heikompi kuin henkilöautolla ja maasturilla kolaroidaan enemmän = Enemmän ulosajoja ja enemmän osumia ylipäätään. Kiinteään esteeseen törmättäessä maasturit ovat turvalliuudeltaan huonoja.

Tuulilasin juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/turvallisuus/?s ... cle=135161
Juu. Ja painopiste on ylempänä, jolloin se on helpompi kaataakin. Ja jostakin syystä kojelautadesign on sen verran muhkeaa, että niihin särkeää vähintään polvensa.

Yksi toinen turvallisempi juttu olisi maasturilla loogisesti hirvi- ja muut eläinkolarit. Ihan jo siksi, että on korkeammalla. Pitäneekö paikkansa?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2008 15:01
Kirjoittaja Tix
Dumis kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti: Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.
Vai että Gat:n pitäs muuttua :rofl: Kaverihan jäi seiskyt-luvulle.
Höps. G-mies on paljon monisyisempi. G-miehen seksuaalimoraali on 40-luvulta, parisuhdeopit 30-luvulta, naisteniskemisniksit kivikaudelta, viinankulutus 90-luvulta ja pornonkulutus 2000-luvulta.

Lähetetty: 28.11.2008 15:08
Kirjoittaja masa
sivustahuutaja kirjoitti: Tuulilasin juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/turvallisuus/?s ... cle=135161
Hyvää luettavaa.

Itselleni meinasi käydä heti köpelösti jarrutusmatkojen kanssa. Eihän tommonen Tucsoni sellasella jousituksella meinaa pysähtyä millään, kun vertaa esimerkisi Aero Saabin pysähtymismatkoja.

Siinä missä Saabi pysähtyi kuin seinään, meinaa Tucsoni heittää nokan kautta kuperkeikan. :P

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2008 15:27
Kirjoittaja bliss
Tix kirjoitti:naisteniskemisniksit kivikaudelta
Äläs nyt aliarvioi esi-isiämme.
Jos tuohon malliin kivikaudella olis naisia hankittu, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo tuhansia vuosia sitten :D
Kivikauden Mies otti sen naaraan, jonka sattui haluamaan. Muiden mielipiteillä ei niin väliä. Örrrh.

Edit. Ja ettei ihan offtopiciksi mene, niin mun autoilu vähenee noin 90% kun saan tän huushollini siirrettyä seuraavaan sijoituspaikkaan. Ei vaan enää tarvitse/kannata ajella, kun töihin pääsee aamusella nopeammin fillarilla kuin autolla. Mopoilua en toki lopeta tai edes vähennä :roll:

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2008 15:33
Kirjoittaja exPertti
bliss kirjoitti:
Tix kirjoitti:naisteniskemisniksit kivikaudelta
Äläs nyt aliarvioi esi-isiämme.
Jos tuohon malliin kivikaudella olis naisia hankittu, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo tuhansia vuosia sitten :D
Kivikauden Mies otti sen naaraan, jonka sattui haluamaan. Muiden mielipiteillä ei niin väliä. Örrrh.

Edit. Ja ettei ihan offtopiciksi mene, niin mun autoilu vähenee noin 90% kun saan tän huushollini siirrettyä seuraavaan sijoituspaikkaan. Ei vaan enää tarvitse/kannata ajella, kun töihin pääsee aamusella nopeammin fillarilla kuin autolla. Mopoilua en toki lopeta tai edes vähennä :roll:
Eikä tainnut siinä nuijanheiluttelun kiireessä olla niin väliä oliko pitäytyvä neitsytkään tai pystytisu. Kunhan oli riittävän pitkät hiukset, josta raahata luolaan. :)

Lähetetty: 28.11.2008 15:56
Kirjoittaja Frederik Krueger
HS kirjoitti:Laaturaportin tulokset perustuvat seitsemään tekijään, jotka selvittävät auton ja huollon laatua.

Ensiksi autonkäyttäjien kokemuksia kartoitettiin laajalla kyselyllä, johon saatiin 25 000 vastausta.

Toiseksi selvitettiin eri automallien takaisinkutsujen (korjauskehotusten) määrä, takaisinkutsuista tiedottamisen ja korjaamopalvelun laatutaso.

Kolmanneksi automallien luotettavuutta selvitettiin maineikkaan, saksalaisen TÜV- katsastusraportin tulosten perusteella. Erityistä huomiota kohdistettiin, jarrujen, ohjauksen ja pyöränripustuksen vikoihin, mitkä muodostavat merkittävän turvallisuusriskin.

Neljäntenä laatumittauksen perusteena ovat kokemukset automallien luotettavuudesta 100 000 kilometrin Auto Bild -kestotestissä.

Lukijapalaute on viides arvosteluperuste.

Auto Bild -korjaamotestien tulokset ovat kuudes ja takuuehdot seitsemäs laaturaportin arvosteluperuste. Raportti keskittyy 3–7 vuotta vanhoihin autoihin.
exPertti kirjoitti:Olen tiennyt, että Autobildin testi perustuu mielenkiintoisesti painotettuihin mielipiteisiin, lukijapalautteeseen ja sopivasti tulkittuihin tilastoihin
Oudon paljon kuvittelet tietäväsi tutkimuksesta muutaman suomennetusta lyhytartikkelista lihavoidun yksittäisen sanan perusteella. :D Vaikuttaa aika selvältä että sinä et vain pitänyt kyseisen laajan tutkimuksen tuloksista, ja nyt harmittaa niin kovasti. Eikö niin?
Mutta tuollainen katsastustilasto ei taas oikein osaa valehdella.
Katsastustilasto oli osana myös Autobildin tutkimusta, mutta koska tulos ei miellyttänyt sinua, oli se mielestäsi "fiilistelytutkimus".
Saisiko jostakin suomalaisin voimin kasattua luotettavuustietoa?
Muistikuvani mukaan Toyota kiilasi kärkeen edellisessä näkemässäni suomalaisperäisessä katsastustilastossa. Ei ole linkkiä just käsillä, Hesarista kaiketi luin senkin. Taitaa olla Hesarin vika, eikö niin? :D

Lähetetty: 28.11.2008 16:03
Kirjoittaja exPertti
Frederik Krueger kirjoitti:Oudon paljon kuvittelet tietäväsi tutkimuksesta muutaman suomennetusta lyhytartikkelista lihavoidun yksittäisen sanan perusteella. :D Vaikuttaa aika selvältä että sinä et vain pitänyt kyseisen laajan tutkimuksen tuloksista, ja nyt harmittaa niin kovasti. Eikö niin?
Mutta tuollainen katsastustilasto ei taas oikein osaa valehdella.
Katsastustilasto oli osana myös Autobildin tutkimusta, mutta koska tulos ei miellyttänyt sinua, oli se mielestäsi "fiilistelytutkimus".
Saisiko jostakin suomalaisin voimin kasattua luotettavuustietoa?
Muistikuvani mukaan Toyota kiilasi kärkeen edellisessä näkemässäni suomalaisperäisessä katsastustilastossa. Ei ole linkkiä just käsillä, Hesarista kaiketi luin senkin. Taitaa olla Hesarin vika, eikö niin? :D
Öh, oletettavasti koetat vain tyhjänpäiväisesti provota. En kyllä katsonut laittamastani linkistä toitsun sijoittumista, mutta arvelisin sen pärjänneen GTÜ:nkin listoilla. Enkä ole sanallakaan puuttunut toitsuun. Joten tämä toitsupolveaminen on tosi outo ellei liity juuri provoamiseen.

Juu, oli katsastustilasto osana, mutta tosiaan vain "osana". Oletan, että tiedät yhtä paljon tuosta tutkimuksesta kuin minäkin. Annetuilla parametreillä pitäisin katsastustilastoja luotettavampina kuin lukijoitten mielikuvia yms.

Lähetetty: 28.11.2008 16:12
Kirjoittaja Frederik Krueger
exPertti kirjoitti:Annetuilla parametreillä pitäisin katsastustilastoja luotettavampina kuin lukijoitten mielikuvia yms.
Jaa, minä puolestaan kuulisin mielelläni molempia, luovat ikäänkuin laajemman ja monipuolisemman kuvan asiasta. Sinunko mielestäsi laajoilla käyttäjäkokemuksilla ei ole merkitystä kokonaiskuvaan?

Pelkät katsastustilastot eivät liene kuitenkaan täysin erehtymättömiä jos vaikka oletetaan että varsinkin noissa muutaman vuoden ikäisissä autoissa viat pyritään yleensä korjaamaan määräaikaishuolloissa ennenkuin edes viedään pirssiä katsastukseen. Eri autot saattaisivat täten pärjätä katsastustilastossa yhtä hyvin, mutta toinen niistä vitutti omistajaansa enemmän koska sitä piti korjailla useammin ja kalliimmalla ennen katsastustilaisuutta. Tuohon kun ottaa vielä huomioon sen ettei ainakaan Suomessa uusia autoja juuri uusintakatsasteta ihan ekoina vuosina tai sitten on niitä välivuosia, jolloin katsastustilastosta jäävät näkymättä esim. lastentaudit joita on korjailtu sinä aikana.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.11.2008 16:13
Kirjoittaja Gat
masa kirjoitti:^^ Mut pakko kyllä kompailla teikäläistä maasturihommissa niinku noin muuten. Vaikka omani onkin vaan maasturiksi lelu, niin on se vaan sattanan kiva peli olemassa.
Kiva oli käydä venesatamassakin lumisateen jälkeen kääntymässä, kun puolen metrin hangessa sai vetää sukkana vaan eteenpäin. Ei puhettakaan että olisi jäänyt kiinni, kuin taas paikalla olleet etuveto ja pakettivehkeet olivat tehneet. Kyllä neliveto ja korkea maavara vaan on kurko juttu!
Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.

Tulis vaan toi talvi takas nopsaan, et pääsis naatiskeleen sujuvasta etenemisestä.
Asiata.
Itse en enää muita kuin nelivetoisia halua.
Vaikka toki Freelander onkin enämpi Kitymaasturi. (Akselien välin viskolukon lisäksi muiden Lukkojen korvikkeena vain luistonesto, joka vilauttelee mudassa ja lumessa pysäyttäessään sutivan pyörän, eikä alennusvaihdetta vaan tomaatti) Eikä mikään oikean maastoharrastajan peli. 4X4 rintakarvalehdestä, jota homona luen, päätellen oikeat maasturiäijät rakentaa itse Pelinsä. Kuitenkin Friikut, myös ykkönen, on "kuulemma" Kitymaastureista se maastokelpoisin. Mieluummin sellanen kuin vaikka neiteilyyn lankeava Jeep Compass saati nää NissääSain Quasqait.

Onhan sillä mulle Välii, ettei koko ajan tarvii varoo niinkuin kaksvetosella, että tarttuu kiinni ja ei uskalla ajaa Paikkoihin. Siis miksi vitussa valita tahallaan niin rajoitteinen auto kuin kaksvetoinen, kun kerran nelivetoisia saa käytettyinäkin?

Tieajettavuus tuolla mun Pikkumustalla on sekin parempi kuin isin (Manalalle tiedoksi, että isää sanon isiksi vain netissä) vanhoilla Nissanin ja Mitsubishin romuilla. Vakaa ja tarkasti ohjautuva. Turvallisuudesta tietty fiiliksiä, ja kaatuvuus voisi olla ongelma, muttei tuo kallistele huomioksi asti. Sikäli henkilöauto. Korkeus tuntui alkuun kuin bussia ajaisi, nyt henkilöautoilla tuntuu että liian matalalta näkee ja lisäksi asfaltti hiertää persettäni.
Tix kirjoitti:
Dumis kirjoitti:
Pulkannaru kirjoitti: Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.
Vai että Gat:n pitäs muuttua :rofl: Kaverihan jäi seiskyt-luvulle.
Höps. G-mies on paljon monisyisempi. G-miehen seksuaalimoraali on 40-luvulta, parisuhdeopit 30-luvulta, naisteniskemisniksit kivikaudelta, viinankulutus 90-luvulta ja pornonkulutus 2000-luvulta.
No mutta totta kai trendien seuraaminen olisi vajakkiutta ("Nyt eletään 2000-lukua" -on idioottimaisimpia sloganeita). Parempi miettii itse mitä miettii, ja jos sattuvat olleen joillakin vuosikymmeninä trendeinä, se ei ole mun vika.

Mutta joo..
Niin vanaha olen, että 70-luku on minulle varsinkin tekniikassa ja musiikissa se verrokkivuosikymmen. Tekniikassa on sittemmin edistytty, rokkipoppailussa köyhdytty.

Sitten kyllä autojen muotoilussa nyt on päästy 80- ja 90-lukulaisuudesta ( :D itekin vuosikymmenrasistelen) eroon, ja käyttöautotkin saattaa nyt muistuttaa 70-luvun futuristisia muotoilututkielmia. Jopa nykyinen Toyota Corolla olisi ulkonäöllään saanut minut pikkupoikana kuolaamaan. Kun isIn Citroen GS:kin oli silloin huippumodernin näköinen ufo. Vaikka nykyään olisi ihan tavallinen, paitsi vanhahtava korkealla ikkunalinjallaan ja monikäyttöperän puutteellaan.

Lähetetty: 28.11.2008 21:04
Kirjoittaja McJanne
Vai että riiselillä pitkät hehkut... Noh, persaukiset voi vinkua tai sit ostaa webaston.

Munsta on aika retee kun kuuluu miehekkäät äänet vehkeestä, tulee vähän tekemisen meininkiä. Samoin ajaessa joskus ihan pakko avata ikkunoita että kuuluu kun turpo-urpo vinkuu happea.

Toista se on jonkin V6-ruohonleikkurin kanssa :>