Lähetetty: 28.11.2008 12:59
Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa. 

Miten vaiva ilmenee?Geetzu kirjoitti:Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa.
Ku painelee oikeist nappuloist settingsejä ni se herjaa erroria ja melkein näyttää epähymiöö. Manuaalin heitin jo raivoissani pihalle ja tietysti valtavaan lammikkoon eli jospa nyt seuraavaks ajaisin liikkeeseen hakemaan uuden ja käskisin setien opettaa oikeet napit... Vituttaa!exPertti kirjoitti:Miten vaiva ilmenee?Geetzu kirjoitti:Auto ei tottele mua. Se uskottelee, ettei omaa ajotietokonetta, vaikka oon kyllä maksanu sellasesta. En tiedä voinko elää tän kanssa.
Hmm, jos se sentään antaa erroria kaikki lienee kunnossa ja kyseessä on itsellenikin tuttu "user stupidity error".Geetzu kirjoitti:Ku painelee oikeist nappuloist settingsejä ni se herjaa erroria ja melkein näyttää epähymiöö. Manuaalin heitin jo raivoissani pihalle ja tietysti valtavaan lammikkoon eli jospa nyt seuraavaks ajaisin liikkeeseen hakemaan uuden ja käskisin setien opettaa oikeet napit... Vituttaa!
Pakko antaa muksujen päikkäröidä ensin. Vituttaa! Autoista on vaan harmia!
Vähän se muuten vituttaa. Miksei ne voi tehdä joka vidun mallille omaa kirjastaan tai selkeästi listata ne kyseisen auton toiminnot A4:lle... Mut kysyin kyl ostohetkel mitä kaikkea tuohon kuuluu ja täs taitaa olla kyseessä vaan oma osaamattomuus. Ja jos ei ole niin saavat laittaa ilmaseks kaiken tarvittavan. Taidan vinkuu sen sisäpistokkeenkin samalla, pitäis vaan jaksaa meikata ja kaikkee...exPertti kirjoitti:Ehkä tuossa mallissa ei ole vaan kaikkia tarjolla olevia (ohjekirjan exclusive super extra diplomat mallin) säätöjä. Näin kävi itselle aikoinaan.
Haluan kyllä kuulla raportin onnistuukohan tuo vinkuminen jälkikäteen. Ehkä sinulta...Geetzu kirjoitti:Vähän se muuten vituttaa. Miksei ne voi tehdä joka vidun mallille omaa kirjastaan tai selkeästi listata ne kyseisen auton toiminnot A4:lle... Mut kysyin kyl ostohetkel mitä kaikkea tuohon kuuluu ja täs taitaa olla kyseessä vaan oma osaamattomuus. Ja jos ei ole niin saavat laittaa ilmaseks kaiken tarvittavan. Taidan vinkuu sen sisäpistokkeenkin samalla, pitäis vaan jaksaa meikata ja kaikkee...
Ostajan markkinat!exPertti kirjoitti:Haluan kyllä kuulla raportin onnistuukohan tuo vinkuminen jälkikäteen. Ehkä sinulta...
Homoa tai ei, mutta kun auto painaa noin 2000 kiloa ja ajoa kertyy vuodessa ¨40 000 km, ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajaa bensalla. Puhumattakaan siitä, mitä tapahtuu kun lyödään auto täyteen tavaraa ja 700 kilon venetraileri perään. Kyl siinä on kivempi vaan tankkailla naftaa laariin..Gat kirjoitti:Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?
No sitten kunnon heteromeininkiä.masa kirjoitti:Homoa tai ei, mutta kun auto painaa noin 2000 kiloa ja ajoa kertyy vuodessa ¨40 000 km, ei minulle ainakaan tulisi mieleenkään ajaa bensalla. Puhumattakaan siitä, mitä tapahtuu kun lyödään auto täyteen tavaraa ja 700 kilon venetraileri perään. Kyl siinä on kivempi vaan tankkailla naftaa laariin..Gat kirjoitti:Mut siis oikeesti eikö dieselit ole vähän homoa?
Mulle tääkin on vähän kiihoke. Must on jotenkin ihanan äijää sanoa, että ajan turbodieselillä 10 000km vuodessa.Gat kirjoitti:Mutta muuten heikkotehosempia, niin että turbon tarttevat.
Tuo on psykologista. Maasturi pärjää kolarissa 'hyvin' vain törmätessään toiseen pienempään autoon. Maastureiden aktiivinen turvallisuus on kuitenkin maantiellä heikompi kuin henkilöautolla ja maasturilla kolaroidaan enemmän = Enemmän ulosajoja ja enemmän osumia ylipäätään. Kiinteään esteeseen törmättäessä maasturit ovat turvalliuudeltaan huonoja.masa kirjoitti:Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.
Oma turbodieselini tartti -25C lämpötilassa noin 3 sekunnin hehkutuksen, ilman lisälämmitintä käynnistäessä. Hyvin lähti heti käyntiin, ei savua ja kolina oli hyvinkin kohtuullista. Suurin osa kyydissäolijoista on luullut autoani suurella bensakoneella varustetuksi hiljaisuuden ja reippaan kyydin takia. On muuten hiljainen kuunneltaessa auton ulkopuolellakin. 1.6 litrasesta dieselistä saa saman väännön kun noin 2.5 litrasesta vapaasti hengittävästä bensamoottorista ja keskikulutuksessa on liki kolmen litran ero. En näe omilla kilometreilläni mitään syytä ajaa bensamoottorilla. Vielä kun nykyaikaisten dieseleiden käytettävyyskin (laajentunut vetoalue jne) on hyvä.Gat kirjoitti:Talvella kuulemma pitää pitkään hehkutella, että käyntiin lähtevät. Nakutusääni ennen, nykyään kai jo hiljasempia
Vai että Gat:n pitäs muuttuaPulkannaru kirjoitti: Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.
Juu. Ja painopiste on ylempänä, jolloin se on helpompi kaataakin. Ja jostakin syystä kojelautadesign on sen verran muhkeaa, että niihin särkeää vähintään polvensa.sivustahuutaja kirjoitti:Tuo on psykologista. Maasturi pärjää kolarissa 'hyvin' vain törmätessään toiseen pienempään autoon. Maastureiden aktiivinen turvallisuus on kuitenkin maantiellä heikompi kuin henkilöautolla ja maasturilla kolaroidaan enemmän = Enemmän ulosajoja ja enemmän osumia ylipäätään. Kiinteään esteeseen törmättäessä maasturit ovat turvalliuudeltaan huonoja.
Tuulilasin juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/turvallisuus/?s ... cle=135161
Höps. G-mies on paljon monisyisempi. G-miehen seksuaalimoraali on 40-luvulta, parisuhdeopit 30-luvulta, naisteniskemisniksit kivikaudelta, viinankulutus 90-luvulta ja pornonkulutus 2000-luvulta.Dumis kirjoitti:Vai että Gat:n pitäs muuttuaPulkannaru kirjoitti: Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.Kaverihan jäi seiskyt-luvulle.
Hyvää luettavaa.sivustahuutaja kirjoitti: Tuulilasin juttu aiheesta:
http://www.tuulilasi.fi/turvallisuus/?s ... cle=135161
Äläs nyt aliarvioi esi-isiämme.Tix kirjoitti:naisteniskemisniksit kivikaudelta
Eikä tainnut siinä nuijanheiluttelun kiireessä olla niin väliä oliko pitäytyvä neitsytkään tai pystytisu. Kunhan oli riittävän pitkät hiukset, josta raahata luolaan.bliss kirjoitti:Äläs nyt aliarvioi esi-isiämme.Tix kirjoitti:naisteniskemisniksit kivikaudelta
Jos tuohon malliin kivikaudella olis naisia hankittu, ihmiskunta olisi kuollut sukupuuttoon jo tuhansia vuosia sitten![]()
Kivikauden Mies otti sen naaraan, jonka sattui haluamaan. Muiden mielipiteillä ei niin väliä. Örrrh.
Edit. Ja ettei ihan offtopiciksi mene, niin mun autoilu vähenee noin 90% kun saan tän huushollini siirrettyä seuraavaan sijoituspaikkaan. Ei vaan enää tarvitse/kannata ajella, kun töihin pääsee aamusella nopeammin fillarilla kuin autolla. Mopoilua en toki lopeta tai edes vähennä
HS kirjoitti:Laaturaportin tulokset perustuvat seitsemään tekijään, jotka selvittävät auton ja huollon laatua.
Ensiksi autonkäyttäjien kokemuksia kartoitettiin laajalla kyselyllä, johon saatiin 25 000 vastausta.
Toiseksi selvitettiin eri automallien takaisinkutsujen (korjauskehotusten) määrä, takaisinkutsuista tiedottamisen ja korjaamopalvelun laatutaso.
Kolmanneksi automallien luotettavuutta selvitettiin maineikkaan, saksalaisen TÜV- katsastusraportin tulosten perusteella. Erityistä huomiota kohdistettiin, jarrujen, ohjauksen ja pyöränripustuksen vikoihin, mitkä muodostavat merkittävän turvallisuusriskin.
Neljäntenä laatumittauksen perusteena ovat kokemukset automallien luotettavuudesta 100 000 kilometrin Auto Bild -kestotestissä.
Lukijapalaute on viides arvosteluperuste.
Auto Bild -korjaamotestien tulokset ovat kuudes ja takuuehdot seitsemäs laaturaportin arvosteluperuste. Raportti keskittyy 3–7 vuotta vanhoihin autoihin.
Oudon paljon kuvittelet tietäväsi tutkimuksesta muutaman suomennetusta lyhytartikkelista lihavoidun yksittäisen sanan perusteella.exPertti kirjoitti:Olen tiennyt, että Autobildin testi perustuu mielenkiintoisesti painotettuihin mielipiteisiin, lukijapalautteeseen ja sopivasti tulkittuihin tilastoihin
Katsastustilasto oli osana myös Autobildin tutkimusta, mutta koska tulos ei miellyttänyt sinua, oli se mielestäsi "fiilistelytutkimus".Mutta tuollainen katsastustilasto ei taas oikein osaa valehdella.
Muistikuvani mukaan Toyota kiilasi kärkeen edellisessä näkemässäni suomalaisperäisessä katsastustilastossa. Ei ole linkkiä just käsillä, Hesarista kaiketi luin senkin. Taitaa olla Hesarin vika, eikö niin?Saisiko jostakin suomalaisin voimin kasattua luotettavuustietoa?
Öh, oletettavasti koetat vain tyhjänpäiväisesti provota. En kyllä katsonut laittamastani linkistä toitsun sijoittumista, mutta arvelisin sen pärjänneen GTÜ:nkin listoilla. Enkä ole sanallakaan puuttunut toitsuun. Joten tämä toitsupolveaminen on tosi outo ellei liity juuri provoamiseen.Frederik Krueger kirjoitti:Oudon paljon kuvittelet tietäväsi tutkimuksesta muutaman suomennetusta lyhytartikkelista lihavoidun yksittäisen sanan perusteella.Vaikuttaa aika selvältä että sinä et vain pitänyt kyseisen laajan tutkimuksen tuloksista, ja nyt harmittaa niin kovasti. Eikö niin?
Katsastustilasto oli osana myös Autobildin tutkimusta, mutta koska tulos ei miellyttänyt sinua, oli se mielestäsi "fiilistelytutkimus".Mutta tuollainen katsastustilasto ei taas oikein osaa valehdella.
Muistikuvani mukaan Toyota kiilasi kärkeen edellisessä näkemässäni suomalaisperäisessä katsastustilastossa. Ei ole linkkiä just käsillä, Hesarista kaiketi luin senkin. Taitaa olla Hesarin vika, eikö niin?Saisiko jostakin suomalaisin voimin kasattua luotettavuustietoa?
Jaa, minä puolestaan kuulisin mielelläni molempia, luovat ikäänkuin laajemman ja monipuolisemman kuvan asiasta. Sinunko mielestäsi laajoilla käyttäjäkokemuksilla ei ole merkitystä kokonaiskuvaan?exPertti kirjoitti:Annetuilla parametreillä pitäisin katsastustilastoja luotettavampina kuin lukijoitten mielikuvia yms.
Asiata.masa kirjoitti:^^ Mut pakko kyllä kompailla teikäläistä maasturihommissa niinku noin muuten. Vaikka omani onkin vaan maasturiksi lelu, niin on se vaan sattanan kiva peli olemassa.
Kiva oli käydä venesatamassakin lumisateen jälkeen kääntymässä, kun puolen metrin hangessa sai vetää sukkana vaan eteenpäin. Ei puhettakaan että olisi jäänyt kiinni, kuin taas paikalla olleet etuveto ja pakettivehkeet olivat tehneet. Kyllä neliveto ja korkea maavara vaan on kurko juttu!
Toisekseen se vaan on jotenkin turvallisempi fiilis noilla motareilla ja kehäteilläkin, kun istuu hieman isomman ja jykevämmän auton puikoissa. En tiedä onko turvallisuudenfiilis vaan psykolginen, mut mitä sitten.
Tulis vaan toi talvi takas nopsaan, et pääsis naatiskeleen sujuvasta etenemisestä.
No mutta totta kai trendien seuraaminen olisi vajakkiutta ("Nyt eletään 2000-lukua" -on idioottimaisimpia sloganeita). Parempi miettii itse mitä miettii, ja jos sattuvat olleen joillakin vuosikymmeninä trendeinä, se ei ole mun vika.Tix kirjoitti:Höps. G-mies on paljon monisyisempi. G-miehen seksuaalimoraali on 40-luvulta, parisuhdeopit 30-luvulta, naisteniskemisniksit kivikaudelta, viinankulutus 90-luvulta ja pornonkulutus 2000-luvulta.Dumis kirjoitti:Vai että Gat:n pitäs muuttuaPulkannaru kirjoitti: Tekniikka kehittyy. Muututaan mekin, jookos.Kaverihan jäi seiskyt-luvulle.