Sivu 109/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 10:47
Kirjoittaja Bluntly
Kuva

Vetyautokin on jo nurkantakana.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 11:06
Kirjoittaja James Potkukelkka
Ryhdyin aivan huvikseni katsomaan, mitä Teslan S Performancen spekseillä varustettu viiden hengen noin viisimetrinen sedan maksaisi Suomessa.

BMW 550i TwinPower Turbo A maksaa 113 677. Kiihtyvyys (Anteeksi Manala!) 0-100 4,6 sekuntia, eli varsin lähellä. Toki tuon Bemarin toimintasäde on sitten käytännössä rajaton, koska bensiiniä saa joka paikasta.

Eli näyttää se polttomoottori kuitenkin suomiveroillakin olevan edelleen vähintäänkin vastaava. Toki Teslalla ajo on lähes ilmaista, mutta eihän kukaan osta yli sadan tonnin autoa säästääkseen polttoainekuluissa. Ai niin, vuotuinen autovero on Teslassa selvästi pienempi ja huollon tarve vähäisempi. Tavaratilaa on enemmän.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 13:27
Kirjoittaja Dynamo
^
Ja varaosahuolto toimii Teslassa paremmin. Eiku...

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 13:29
Kirjoittaja Bluntly
Ja akkujen uusiminen melkein ilmaista.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 13:31
Kirjoittaja James Potkukelkka
^^No se riski tuossa toki on, että kun maahantuoja on pieni ja Teslakaan ei mikään vanha firma ole, niin onko kumpaakaan olemassa muutaman vuoden päästä. Veikkaan kyllä, että Tesla on olemassa. Se teki viime vuonna jo voittoa.

^Tesla antaa akuille varsin hyvän takuun

http://www.teslamotors.com/models/features#/battery

"8 years, unlimited miles"

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 14:38
Kirjoittaja Dynamo
^
Moneen vähemmän eksoottiseen kikottimeen saattaa joutua odottamaan esim. vilkkuvipua pari kuukautta. Teslan kohdalla varmaan aika montaa muutakin osaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 14:46
Kirjoittaja urpiainen
Bluntly kirjoitti:Ja akkujen uusiminen melkein ilmaista.
Siis tosissaanko Dynamon kanssa meinaatte, että sadan tonnin Tesla ei olisi taloudellisin ja käytännöllisin valinta autoksi?

Kyllä mä nyt näkisin, että jos James Teslan ostaa, nousee hän aika selvällä marginaalilla Kitinän automiesten kuninkaaksi.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 14:59
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ unohdit vihreyden. Tesla maksimoi magneettiarvon vetämällä puoleensa koulutetut kapitalistit, GTI-typyt ja kettutytöt.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 15:30
Kirjoittaja urpiainen
^ Kettutyttöjen prosessorit menevät mixed signaleista jumiin kun James lipuu sähköautollaan Turkis on murha -mielenosoituksen ohi, avaa ikkunan ja huutaa "idiootit!"

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 15:33
Kirjoittaja James Potkukelkka
:D

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 15:36
Kirjoittaja So Hard
urpiainen kirjoitti:^ Kettutyttöjen prosessorit menevät mixed signaleista jumiin kun James lipuu sähköautollaan Turkis on murha -mielenosoituksen ohi, avaa ikkunan ja huutaa "idiootit!"
Oletusarvo on, että niiden prosessorit ovat jumissa valmiiksi. Ties vaikka solmut selkenisivät.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 15:39
Kirjoittaja urpiainen
Meinasin kirjoittaa tähän että eihän se James nyt sit kuitenkaan oikeasti sitä Teslaa osta. Mutta jos nyt ajattelee tällaisia Kitinässä viime aikoina pinnalla olleita uhoiluja
- James ostaa Teslan
- Pertti matkustaa lentokoneella ulkomaille
- Gat matkustaa ulkomaille
- Vagabondo voittaa päävoiton lotossa
- Gat menee Kate Bushin konserttiin
niin kyllä näiden todennäköisyysjärjestys taitaa olla nimenomaan tämä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 15:39
Kirjoittaja urpiainen
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^ Kettutyttöjen prosessorit menevät mixed signaleista jumiin kun James lipuu sähköautollaan Turkis on murha -mielenosoituksen ohi, avaa ikkunan ja huutaa "idiootit!"
Oletusarvo on, että niiden prosessorit ovat jumissa valmiiksi. Ties vaikka solmut selkenisivät.
:D

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 20:41
Kirjoittaja James Potkukelkka
urpiainen kirjoitti:Meinasin kirjoittaa tähän että eihän se James nyt sit kuitenkaan oikeasti sitä Teslaa osta. Mutta jos nyt ajattelee tällaisia Kitinässä viime aikoina pinnalla olleita uhoiluja
- James ostaa Teslan
.
Sanoisin, että seuraavat vaihtoehdot ovat kaikki mahdollisia:

1. Antikliimaksi vaihto; Q7:n ostaminen omaksi
2. Porsche-mies vaihtoehto
3. Tweed-takki wanna be
4. Edelläkävijä, teknofriikki vaihtoehto

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 20:43
Kirjoittaja So Hard
^ Tesla on noista ainoa joka ei ole tylsä, ja sekin on vihreä sähköauto.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 20:53
Kirjoittaja James Potkukelkka
Teoriassa myös baijerilainen kaappinatsi -vaihtoehto olisi mahdollinen, mutta se on kaikista epätodennäköisin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 21:17
Kirjoittaja elco
Porschemies ilman muuta. Vaimon nelivetomaasturikriteeri täyttyy ja saat kaipaamaasi statusta, kunnioitusta ja arvonantoa eikä tarvitse tuskailla kehittymättömän tekniikan kanssa ja voit pyllistää hihhulipaskasakille. Kaikki voittavat!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 21:24
Kirjoittaja Vesper
Ääni Teslalle. Kaikki muu on tusinatavaraa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 22:18
Kirjoittaja sivustahuutaja
elco kirjoitti:Porschemies ilman muuta. Vaimon nelivetomaasturikriteeri täyttyy ja saat kaipaamaasi statusta, kunnioitusta ja arvonantoa eikä tarvitse tuskailla kehittymättömän tekniikan kanssa ja voit pyllistää hihhulipaskasakille. Kaikki voittavat!
- Macan on noista tarpeisiin nähden paras, jos vaan tila riittää.
- RR olisi ihan ehdoton, jos dave olisi sanallakaan vihjannut käyvänsä edes marjoja poimimassa.
- Q7 on paskaksi todettu, joten sitä ei kannata harkita.
- Teslahan on noista kaikkein pähein, mutta varautuisin henkisesti yllättäviin kuluihin kuten eksoottisten kanssa kuuluu. Jos ajatus lataamisesta kyrpii, niin tämä on pakko skipata.

James: Osta Tesla ja vaimolle Dacia Duster. Sitten teet tuulisähkösopparin ja pistät Teslaan tarran "Päästöjä nolla - Köyhät saastuttaa"

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.03.2014 1:08
Kirjoittaja Vagabondo
sivustahuutaja kirjoitti:James: Osta Tesla ja vaimolle Dacia Duster. Sitten teet tuulisähkösopparin ja pistät Teslaan tarran "Päästöjä nolla - Köyhät saastuttaa"
Indeed :hep:
Tää oli kyllä kauniisti muotoiltu :D

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.03.2014 3:42
Kirjoittaja MrM
Näistä vaihtoehdoista Porsche on ainoa jota en oikeasti ymmärrä. Kyllä, Porsche tekee hyviä urheiluautoja, mutta kun kyse on jumaliste diesel-moottorisesta katumaasturista, niin miksi helvetissä kukaan maksaisi saman luokan kilpailijoihin nähden kymppitonneja extraa siitä että saisi Porsche-logon keulalle ja saatanan ruman sammakkoauton joka yrittää olla joku huono ristisiitos urheiluautosta ja pakettiautosta?

Sama kun ostaisi pumpattavan barbaran, joka mukamas näyttää jotenkin Jenna Jamesonilta ja tarjoaa vastaavat kyydit, vaikka ei oikeasti ollenkaan.

Vaikka suosittelin Range Sporttia, Tesla olisi noista vaihtoehdoista kuitenkin ehdottomasti eniten se, mille nostaisin hattua. Jos Tesla ei syystä tai toisesta onnistu, Range Sport. Jos Porschen väen vängällä haluaa, osta edes joku sellainen, joka on alle puolitoista metriä korkea.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.03.2014 11:10
Kirjoittaja exPertti
Muuten sivustahuutajan ehdotus, mutta korvaa estetiikkaa arvostavan naisen auton 'mukamaasturi' Capturilla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.03.2014 12:37
Kirjoittaja sivustahuutaja
MrM kirjoitti:Näistä vaihtoehdoista Porsche on ainoa jota en oikeasti ymmärrä.
Eikös possu ole luokassaan ylivoimaisesti paras asfaltilla? Porschen SUV resepti juuri on paras, koska turhia maasto-ominaisuuksia ei ole ylipainotettu. Niitä kannattaa miettiä korkeina sporttifarkkuina korkeudesta tykkääville.

En tiedä miten luotettavia ranget nykyään on, mutta kyllä monelle porschen luotettavuus on iso juttu daily driverissa. Se nyt vaan vituttaa käyttää ykkösautoa pajalla.

Bemarin nelikkofarkku olisi oikeasti se jameksen auto, mutta kun korkeus. Teslaa james tuskin hommaa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.03.2014 17:35
Kirjoittaja MrM
sivustahuutaja kirjoitti:Eikös possu ole luokassaan ylivoimaisesti paras asfaltilla? Porschen SUV resepti juuri on paras, koska turhia maasto-ominaisuuksia ei ole ylipainotettu. Niitä kannattaa miettiä korkeina sporttifarkkuina korkeudesta tykkääville.
Aika vaikea sanoa mitään noista dieseleistä. Macan Turbo (jota jokapuolella ko. mallisarjasta tietty puffataan) sisältää vakiona ihan erilaista alustakomponenttia (mm. PASM) joka on tarkoitettu siihen asvalttiajoon ja tekee autosta todennäköisesti ihan erilaisen ajaa dieseliin verrattuna. Rangessa sen sijaan toi sama aktiivinen alustatekniikka pitäis olla vakiona läpi mallisarjan siitä perusdieselistä sinne asvaltilla ajettuun pikes peak hill climb recordin omaavaan superchargeriin asti. Joten vaikea noista on mitään sanoa ellei kumpaakin pääse ajamaan kesärenkailla halutulla varustetasolla ja samanlaisella kelillä. Ja toki kuskin vielä pitäisi osata asettaa se alusta siihen ajoon mihin halutaan, mitä Keijo Koeajaja ei yleensä vielä osaa tehdä, vaan ajaa jollain automaattiasetuksella ja semi-korkealla maavaralla. Rangekin varmaan muuttuu aika tavalla kun sen laitaa nappuloista katuun ja pistää jäykkyyttä lisää iskunvaimennukseen. Pienihän toi porsio joka tapauksessa on, joka tekee ketteryysajovertailuista osittain "epäreilua". Kuten aiemmin sanoin, pitäis verrata ennemmin Cayenneen. Jos tila ei ole tärkeää, toki melkein aina kannattaa ottaa pienempi ja kevyempi auto koska kulutus ja tangentti.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 29.03.2014 18:25
Kirjoittaja sivustahuutaja
MrM kirjoitti:Aika vaikea sanoa mitään noista dieseleistä. Macan Turbo (jota jokapuolella ko. mallisarjasta tietty puffataan) sisältää vakiona ihan erilaista alustakomponenttia (mm. PASM) joka on tarkoitettu siihen asvalttiajoon ja tekee autosta todennäköisesti ihan erilaisen ajaa dieseliin verrattuna.
En ihan usko, että Turbo juuri erottuisi edukseen bussikaistalla. Mitään työmatka-ajoa kummempaa James ei harrasta. Aamuruuhkassa kaikki sporttifarkusta ylimenevä jää käyttämättä peruspertillä.