Sivu 108/124

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 26.03.2014 23:48
Kirjoittaja So Hard
Pöh. Tuollainen sen olla pitää. Sopii kaupunkiloihinkin.

Kuva

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 0:00
Kirjoittaja Kottarainen
Saa ajaa bussikaistaa kerrankin rauhassa!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:01
Kirjoittaja James Potkukelkka
Juoni tihenee. Käyn tänään ajamassa Teslan.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:02
Kirjoittaja Bluntly
"Lääkäri paloi bussikaistalle kesken koeajon"

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:03
Kirjoittaja exPertti
Bluntly kirjoitti:"Lääkäri paloi bussikaistalle kesken koeajon"
Eikö mieluummin "Lääkäri kärähti ratissa bussikaistalla". :)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:10
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vihreä lanka: "Huoli lapsista sai lääkärin valitsemaan sähköauton"

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:16
Kirjoittaja exPertti
James Potkukelkka kirjoitti:Vihreä lanka: "Huoli lapsista sai lääkärin valitsemaan sähköauton"
"Lasten ajattelu vaikutti lääkärin valintoihin"

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:25
Kirjoittaja Bluntly
Kai tuo Tesla on ihan kiva peli, mutta jos nollakelissä maksimiajomatka on karvan päälle 200km niin mitähän se on kunnon pakkasella?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:26
Kirjoittaja James Potkukelkka
exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Vihreä lanka: "Huoli lapsista sai lääkärin valitsemaan sähköauton"
"Lasten ajattelu vaikutti lääkärin valintoihin"
Olet selvästi Fingerporin paikallislehden toimittaja :)

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:27
Kirjoittaja James Potkukelkka
Bluntly kirjoitti:Kai tuo Tesla on ihan kiva peli, mutta jos nollakelissä maksimiajomatka on karvan päälle 200km niin mitähän se on kunnon pakkasella?
Ootko lukenut Teslan talviajotestin jostain? Mä en ole. Meinaan, jos on pointteria, niin laita.

Tesla itse väittää karvalakkimallin toimintasäteeksi 390 km

http://www.auto-outlet.fi/files/hinnast ... 1.2014.pdf

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:28
Kirjoittaja Bluntly

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 10:29
Kirjoittaja James Potkukelkka
Kiitos. Toihan tarkoittaa sitä,että jos Teslan ostaisi, niin sen olisi pakko olla 85 kWh versio.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 21:25
Kirjoittaja James Potkukelkka
Kävin siis koeajamassa Tesla Model S Performancen, eli ärhäkimmän version. Olisin toki mielummin ajanut tavis 85 kWh:n version.

Oli se uskomaton. Kiihtyvyys oli valtava. Valmistajahan lupaa 0-100 4.4 sekuntia. Tehoja on 416 hp ja 600 Nm:n vääntö on sähkömoottorissa tarjolla nollasta kierroksesta lähtien. Autossa oli kitkarenkaat alla. Vielä jossain 60 km:n nopeudessa suoralla kuivalla asfalttilla luistonesto joutui puuttumaan peliin, kun ojensi nilkan suoraksi. Mahtava auto. Kortti olisi lähtenyt montaa kertaa, jos poliisi olisi sattunut paikalle.

Kysyin myyjältä kommentia Auto Bildin testiin, jossa ajomatka oli pakkasessa vain 206 km. Väitti, että sakemannit eivät olleet lämmittäneet autoa etukäteen vaan lähtivät liikkeelle kylmällä autolla. Myyjä väitti itse ajaneensa -20 asteen pakkasella 350 - 400 km lämmitys päällä.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 21:34
Kirjoittaja sivustahuutaja
James Potkukelkka kirjoitti:
Kiitos. Toihan tarkoittaa sitä,että jos Teslan ostaisi, niin sen olisi pakko olla 85 kWh versio.
Minkä takia pitäisi?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 21:43
Kirjoittaja James Potkukelkka
Pakkohan sitä olisi päästä persejönsteriin vanhoille koulukavereille näyttämään autoa :)

Tosin kauppias väitti, että Suomeenkin olisi tulossa super charger asemia. Jos Tampereelle tulisi sellainen, niin kahvitellessa saisi ladattua akkua niin paljon, että talvellakin pääsisi persejönsteriin 60 kWh:n versiolla.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 21:50
Kirjoittaja sivustahuutaja
^ Performance plussalla saat vielä 20km lisää.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 23:08
Kirjoittaja MrM
Ois varmaan pitänyt kysyä ennen Teslan ajamista, mutta miten tommonen hinnat-alkaen diesel-RRS liikkui?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 27.03.2014 23:36
Kirjoittaja James Potkukelkka
^ Aivan riittävästi, ei ollut ongelma.

Vielä Teslasta: Auto Bild Suomi ajoi 85 kWh:n versiota Suomessa -10:ssä lähtien liikkeelle ilman etukäteislämmittämistä, istuinlämmittimet päällä ja ilmastointi 20:ssä asteessa, akku ei ollut aivan täynnä matkaan lähtiessä. 250 km:n testilenkin jälkeen auto ilmoitti, että vielä pääsisi 100km.,En tiedä, miten sakemannit saivat niin erilaisen tuloksen. Juttu numerossa 3/2014.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 0:20
Kirjoittaja elco
Onhan toi nyt aivan täyttä pelleilyä ostaa joku sähkövehje, jonka toimintasäteeseen ei kuitenkaan lopulta voi luottaa ja jonka tankkaaminen on epävarma, aikaavievä ja harvalti saatavissa oleva toimenpide.

Siinä varmaan vaimo tuulettaa kun olette keskellä talvea jossain lumipenkalla odottamassa hinausautoa.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 7:46
Kirjoittaja James Potkukelkka
Tässä on mahdollinen sekin antikliimaksi, että ostetaan Q7 omaksi :(

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 8:07
Kirjoittaja MrM
James Potkukelkka kirjoitti:Vielä Teslasta: Auto Bild Suomi ajoi 85 kWh:n versiota Suomessa -10:ssä lähtien liikkeelle ilman etukäteislämmittämistä, istuinlämmittimet päällä ja ilmastointi 20:ssä asteessa, akku ei ollut aivan täynnä matkaan lähtiessä. 250 km:n testilenkin jälkeen auto ilmoitti, että vielä pääsisi 100km.,En tiedä, miten sakemannit saivat niin erilaisen tuloksen. Juttu numerossa 3/2014.
En tiedä oliko tuo se sama juttu mistä näin jonkun videon joskus kuukausia sitten, niin siinä ainakin rässittiin, tehtiin piruetteja ja leikittiin muutenkin lumella aika kohtuullisesti kesken ajomatkan ja kaikennäköistä kuvauskamaakin oli kyydissä molemmat ruumat ja takapenkki täynnä.

Aika harvoinhan noilla kotteroilla tulee ajeltua yli 300 kilsaa putkeen ja jos perheessä on kaksi autoa joista sen polttoainekäyttöisen voi sitten ottaa sille kerran sadassa vuodessa tapahtuvalle lapinreissulle, niin en oikein näe elcon uhkakuvia ongelmana. Yön ylihän tollaseen lataa puolessa vuorokaudessa kilometrejä jo aika kohtuullisesti vaikka pihavalorasiasta. Älä nyt antikliimaksoidu siellä vaan go for it jompaan kumpaan!

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 9:53
Kirjoittaja Vagabondo
MrM kirjoitti:Aika harvoinhan noilla kotteroilla tulee ajeltua yli 300 kilsaa putkeen ja jos perheessä on kaksi autoa joista sen polttoainekäyttöisen voi sitten ottaa sille kerran sadassa vuodessa tapahtuvalle lapinreissulle, niin en oikein näe elcon uhkakuvia ongelmana. Yön ylihän tollaseen lataa puolessa vuorokaudessa kilometrejä jo aika kohtuullisesti vaikka pihavalorasiasta. Älä nyt antikliimaksoidu siellä vaan go for it jompaan kumpaan!
Jep. Polttomoottori pitkille matkoille. Sähköauto lähialueille.

Toi onkin sitten se suurempi este sähköautojen yleistymiselle. Suomalaiseen veropolitiikkaan yhdistettynä pitää olla melko varakas, että on varaa pitää uutta sähköautoa sen pitkille matkoille sopivan polttomoottoriauton lisäksi. Kyllä mäkin voisin pitää yhtä sähköautoa kaupunkiajoa varten pihassa, jos autoilun kustannukset ei sen takia olisi nykyistä isommat. Eikä tarttis olla edes ihan Teslan tehoinen. Puoletkin tosta JP:n koeajamasta tehosta riittäisi varmasti ihan hyvin.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 10:12
Kirjoittaja James Potkukelkka
Vagabondo kirjoitti: Eikä tarttis olla edes ihan Teslan tehoinen. Puoletkin tosta JP:n koeajamasta tehosta riittäisi varmasti ihan hyvin.
Toisaalta noi huipputehoiset on se segmentti, jossa sähköauto nykyään on kilpailukyinen.

Ei taida Teslan hinnalla saada vastaavan suorituskyvyn 5 hengen polttomoottorista autoa ainakaan Suomessa?

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 10:24
Kirjoittaja Bluntly
Ariel Atomin autoveroton hinta alkaen 42k€. Toki vain kaksipaikkainen.

Re: Autoilu 2

Lähetetty: 28.03.2014 10:27
Kirjoittaja Vagabondo
James Potkukelkka kirjoitti:Toisaalta noi huipputehoiset on se segmentti, jossa sähköauto nykyään on kilpailukyinen.
Totta, mutta en mä oikeastaan tuohon ottanut kantaa, vaikkakin tuo toki korostaa esittämääni varakkuusvaatimusta.